Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
Anjin
Frank skrev:

Anjin skrev:

@Frank

Jeg synes det er meget svært, nok nærmest umuligt, at "dømme" omkring et sagsforløb som dette, når man ikke kender nok til det.

De involverede parter har selvsagt følelserne i klemme, hvilket er fuldt forståeligt synes jeg.

Det som jeg overhovedet ikke forstår er, at Robert ikke refunderer (som minimum) de gebyrpenge til Bjarne . Ja, jeg har læst, at du og andre mener, at Bjarne har diskvalificeret sig selv ved at skrive herinde, men det svarer jo til, at Robert så udskriver bøder , og sådan fungerer systemet altså ikke.

Det kommer for mig til at fremstå som om Robert desperat mangler pengene, eller er meget hævngerrig, og ingen af delene taler til hans fordel.

Som -stadig- ny i Thailandske forhold, så læser jeg selvsagt tråden, og ærgrer mig, netop fordi jeg tidligere har fået god hjælp herinde af Robert og sjovt nok også af dig selv Smile
Når man så efterfølgende får brug for mere proff hjælp, så ville det være naturligt, at benytte sig af den eller dem man synes man kender lidt til og som har hjulpet herinde (dvs uden beregning) .

Jeg kender hverken Bjarne eller Robert.

Selv om du synes, at det er umuligt at dømme, så formår alligevel at gøre straks i dit forrige indlæg.

Trådstarter vælger selv at annullere sin ordre, og skriver selv, at han har indgået aftalen på betingelsen "Services are non-cancellable, and fees are not refundable".

Med Trådstarters yderligere ageren med, så ville jeg heller ikke betale så meget som en sølle satang tilbage til ham. Han ligger nu, som han har redt.

Frank, jeg skriver "umuligt at dømme omkring et sagsforløb som dette" - altså sagsforløbet Frank -dermed mener jeg hvem skriver hvad,hvornår og i hvilken rækkefølge osv osv .

Det jeg ikke har svært ved at bedømme, er om det for mig virker korrekt eller ikke, at refundere eks penge som er forudbetalt og som skulle dække gebyr til ambassaden.

Det er så åbenbart en standardbetingelse -jvnf henvisningen til indlæg 1 - for Roberts firma, at man ikke refunderer sådanne beløb. Ok, men så meget desto større grund til ikke at benytte firmaet. Det virker da fuldstændig uforståeligt, at man har behov for den slags pirateri .

Anyway - du vil sikkert hellere end gerne benytte firmaet, andre vil ikke.

Anjin
Robert Kronberg skrev:

Bjarne stopper ikke, så hvorfor skulle vi betale ham penge for at stoppe, når han ikke stopper?

Anjin skrev:

@Frank

Jeg synes det er meget svært, nok nærmest umuligt, at "dømme" omkring et sagsforløb som dette, når man ikke kender nok til det.

De involverede parter har selvsagt følelserne i klemme, hvilket er fuldt forståeligt synes jeg.

Det som jeg overhovedet ikke forstår er, at Robert ikke refunderer (som minimum) de gebyrpenge til Bjarne . Ja, jeg har læst, at du og andre mener, at Bjarne har diskvalificeret sig selv ved at skrive herinde, men det svarer jo til, at Robert så udskriver bøder , og sådan fungerer systemet altså ikke.

Det kommer for mig til at fremstå som om Robert desperat mangler pengene, eller er meget hævngerrig, og ingen af delene taler til hans fordel.

Som -stadig- ny i Thailandske forhold, så læser jeg selvsagt tråden, og ærgrer mig, netop fordi jeg tidligere har fået god hjælp herinde af Robert og sjovt nok også af dig selv Smile
Når man så efterfølgende får brug for mere proff hjælp, så ville det være naturligt, at benytte sig af den eller dem man synes man kender lidt til og som har hjulpet herinde (dvs uden beregning) .

Robert, jeg synes ikke I skulle betale Bjarne penge for at stoppe.

Jeg synes I skulle betale de nævnte penge retur til ham, fordi det ville være det rigtige at gøre. Ved ikke at gøre det, så bekræfter I netop Bjarnes fremstilling af Jer.

ho14
hygge hejsa med dig Robert.

Jeg holder mig ude af denne tråd så længe du holder dig til sandheden.
JO jeg bad om en status og truede med at poste her.

Mail modtaget fra dig Robert: sø 13-07-2014 19:52

"Det er desværre ikke muligt for os at arbejde på de betingelser og med de mange trusler.
XXXXX kan få disse papirer."

xxxxx fordi jeg har fjerne et navn.

Jeg er ikke så dum at levere papirer tilbage til en som ikke gider udføre sit arbejde.
Mail modtaget fra dig Robert: ons 23-07-2014 10:21

"Så må du levere papirerne tilbage, så vi kan ordne det, som vi har aftalt.
Det er dig, som ville have papirerne, hvis vi ikke kunne opfylde en masse pludselige betingelser omkring dokumentationer. Det er jeres ejendom, så dem kan jeg ikke tilbageholde.
Det står klart og tydeligt i min signatur, at: "Services are non-cancellable, and fees are not refundable."

Ja det er så tyveri af penge.

mail modtaget nøjagtig en uge efter fordi jeg gav dig en uges betænkningstid til at betale os tilbage inden jeg gik i forum.

Hold dig til sandheden Robert og ingen løgne.

Du kan godt glemme at lege ål med mig.
Dine løgn kan jeg dokumenter.
Så længe du ikke lyver Robert så holder jeg mig i ro.
Så ikke flere løgne Robert. Forhåbentligt.
Er træt af at bruge tid på det her.

Hold dig til Sandheden og læg dig på ryggen igen. det er du god til
Nu håber jeg det definitivt er forbi.
Hygge til jer. Husk lyv ikke Robert

savarden
Kære Alle
Jeg har både en en personlig besked til Robert og nu herinde givet udtryk for følgende.
Jeg og sikkert mange herinde har sat stor pris på Roberts kendskab til Thailand og mange har modtaget tips og tricks uden det har kostet en krone ...
Hvad årsagen til denne sag er gået i hårdknude og hvorfor parterne er så langt fra hinanden skal jeg lade være usagt...
Jeg har til Robert givet udtryk for jeg syntes han skal forsøge at få afsluttet denne sag i mindelighed med modparten og samtidig ikke skal tabe modet for i fremtiden at komme med gode indspark her på Dansk Thai.
Tror sager som disse giver stof til eftertanke.. personligt har jeg givet udtryk for hvordan sådanne ting kan minimeres og løses ... ikke alle kunder er altid tilfredse men når sager går skævt er der altid 2 sider af sagen.
Jeg håber partnerne når til enighed og sammen finder en løsning... ingen vinder noget på at foresætte denne debat og tror alle ville være tjent med vi stadig bevarer respekten for hinanden..
Gode tanker herfra ...

Robert Kronberg
Nu fordrejer du igen sandheden, men du er ikke dum (heldigvis for dig), om end du kører den lige til grænsen, og så lidt over for at sætte mig i bad standing. Og nej, vi kan og må ikke tilbageholde private papirer.

Bjarne t Jensen skrev:

hygge hejsa med dig Robert.

Jeg holder mig ude af denne tråd så længe du holder dig til sandheden.
JO jeg bad om en status og truede med at poste her.

"Det er desværre ikke muligt for os at arbejde på de betingelser og med de mange trusler.

xxxxx fordi jeg har fjerne et navn.

Jeg er ikke så dum at levere papirer tilbage til en som ikke gider udføre sit arbejde.

Det er dig, som ville have papirerne, hvis vi ikke kunne opfylde en masse pludselige betingelser omkring dokumentationer. Det er jeres ejendom, så dem kan jeg ikke tilbageholde.
Det står klart og tydeligt i min signatur, at: "Services are non-cancellable, and fees are not refundable."

mail modtaget nøjagtig en uge efter fordi jeg gav dig en uges betænkningstid til at betale os tilbage inden jeg gik i forum.

Hold dig til sandheden Robert og ingen løgne.

Du kan godt glemme at lege ål med mig.
Dine løgn kan jeg dokumenter.
Så længe du ikke lyver Robert så holder jeg mig i ro.
Så ikke flere løgne Robert. Forhåbentligt.
Er træt af at bruge tid på det her.

Hold dig til Sandheden og læg dig på ryggen igen. det er du god til
Nu håber jeg det definitivt er forbi.
Hygge til jer. Husk lyv ikke Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Kim Ludvigsen
Bjarne t Jensen skrev:

Jeg kan ikke se, at Robert har gjort noget forkert i ovenstående. Han tilbyder dig endda at fortsætte med arbejdet, selvom han egentlig har meldt fra på grund af trusler. Hvis de to mails skulle få vægten til at tippe, så er det da absolut i Roberts favør, der tippes.

Bjarne t Jensen skrev:

Nej, det har intet med tyveri eller bedrageri at gøre. Du har fremsat to beskyldninger, som du reelt set kan blive dømt for at fremsætte. I Danmark og i endnu højere grad i Thailand.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
ho14
Ja Ja vi kan da godt forsætte Robert.
Du fik tilbudt at betale mig tilbage og vi holdt det her ude af forums.
Du fik en uge til at tænke over det.
Så har du Gud hjælpe mig den flabet hed at sige jeg kan komme tilbage med mine papirer.
Det fordi jeg havde forlangt dokumentation for dit arbejde.
Tro du du skal pisse rundt i 29 og ende på 33 dage uden have lavet det mindste.
og så tro det gør mennesker gider du leger med for dem vigtige papirer.
HALLO Er du så dum?
Tag dog dit ansvar seriøst og opfør dig som en mand Robert.
Tror du virkelig jeg kan tage den slags alvorligt.
Skulle du efter 42 dage være mere seriøs?
Næppe. Jeg det sner nok grønt i juli og julemand kommer på besøg.
Skulle jeg vente på papirer på den måde du arbejder så fik jeg dem nok aldrig.

ho14
Jeg har ikke fremsat beskyldninger.
Skal man betale for en vare man ikke modtager?
Nej. Så jeg kalder det tyveri at tage penge for ingen ting
Du har en mærkelig holding til den slags kim.
Synd det ikke var dine papirer der blev lagt i en sylte krukke af Robert.
Så havde piben nok haft en anden lyd.

Men klap endelig Robert på ryggen fra mig.

BYE BYE.
Gider ikke spilde mere tid på dette.

Robert Kronberg
Ja, det kan blive en politisag i Thailand.

Kim Ludvigsen skrev:

Nej, det har intet med tyveri eller bedrageri at gøre. Du har fremsat to beskyldninger, som du reelt set kan blive dømt for at fremsætte. I Danmark og i endnu højere grad i Thailand.

http://www.danishschool.dk/thailand/
Kim Ludvigsen
Bjarne t Jensen skrev:

Jeg har ikke fremsat beskyldninger.

Jo, du har i forskellige indlæg kaldt det scam, svindel, bedrag og tyveri. Det er ingen af delene.

Straffeloven:
§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Du kan dømmes efter den paragraf i Danmark. Thailand har lignende paragraf, og her er det endnu nemmere at blive dømt for den slags, fordi man går lidt mere op i det med at miste ansigt.

Bjarne t Jensen skrev:
Du har en mærkelig holding til den slags kim.

Jeg nævner såmænd blot, hvad loven siger.

Bjarne t Jensen skrev:
BYE BYE.
Gider ikke spilde mere tid på dette.

Bare du så mener det denne gang.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
ho14
Når man tager sig betalt for en ydelse man ikke levere til kunden .
Så kalder jeg det pr. definition for tyveri.
Hvis det er et forkert ord at bruge så beklager jeg det.

Når jeg kalder der bedrageri så er det fordi man aftaler et bestemt forløb personligt.
Og så bryder man alle aftaler. Så kalder jeg det for bedrageri.
Det er at bedrage når man bevidst lyver over for ens kunder.
Hvis det er et forkert ord at anvende så beklager jeg også det.

Jeg kalder det svindel når man lokker kunder i butikken med gyldne løfter.
Men jeg er nok bare naiv når jeg tror på man skal opføre sig anstændigt overfor ens kunder.
Og er svindel et forkert ord så beklager jeg det

Nu synes jeg efterhånden denne tråd har antaget en form som er ude af alle proportioner.
Og vil ikke mere kommenter mere på den.

De gange jeg må være gået over stregen beklager jeg virkeligt dybt og undskylder.
ja det er nok fordi det nær havde kostet mig en ret høj pris personligt.
Men vi var ligesom to der lagde en masse tillid i et andet menneske.
så det havde samme høje omkostninger for min bekendte.
Endnu engang undskylder jeg hvis jeg har opført mig uacceptabel.
Jeg er trods alt kun et menneske som har været virkelig frustreret.
Takker alle for de indlæg der har været og evt. må komme.
Det gælder alle både de positive og negative.
Alle meninger og holdninger er sunde, for de skaber debat.
Og debatter er sunde for dem lærer man af.
Var det uetisk af mig at oprette en tråd. Måske?
Det spørgsmål har jeg stillet mig selv.
Men ved gud hvor har jeg følt mig magtesløs.
Virkelig magtesløs. Det kunne have været så nemt.
Men sådan skulle det ikke lige være desværre.
Redigeret af ho14 d. 26/07-2014 02:16

hugoboerge
Der findes en lovgivning i Thailand - The Consumer Protection Act.

Her er lidt omkring emnet:

http://www.chiang...-thailand/

http://www.siam-l...ailand.php

http://www.siam-l...ntract.php

Mvh.

Anonym Bruger
Kedsommeligt med alle de paragraffer, lovgivning, forvaltningsloven og injurie pis folk henviser til.

Bjarne har haft en negativ oplevelse med et thai baseret firma og det er hans forbandede pligt at fortælle os andre danskere om hans oplevelser, BASTA! Så er det op til den enkelte om man vil tro på det eller ej.

Hvem ved om han taler sandt? men hvis bare 50% af det er rigtigt, så er det da fint at andre om ikke andet for muligheden for at tænke sig om en ekstra gang hvis man overvejer at benytte sig af en service fra det pågældende firma.

Desuden viser Robert's reaktion at der kunne være noget om det. Jeg forventer ikke at Robert skal sidde på DTW og gøre rede for hvert eneste lille detalje folk fremkommer med, og han har i princippet heller ikke pligt til at udtale sig om noget som helst overfor andre end Bjarne. Men de korte, lunkne og negative svar han kommer med (efterfulgt af dyb tavshed) får bare det hele til at virke mere mystisk. Og uanset om det hele er løgn og latin, så appellerer sådan en attitude ikke til at man får lyst til at være kunde hos sådan et menneske. Hvis Robert var smart, så tog han ja-hatten på og ændrede den attitude.

Mukke
Det, der vel er udkommet af denne historie, er, AT DER ER TO TABERE og ingen vinder..

Bjarne kan heldigvis komme videre med sit liv, for han har selv sørget for, at alt er i orden.

Robert har jo nok et større problem, for han har et firma, som i fremtiden skal leve af slige sager, og det ser jo ikke så godt ud.

Jeg mener ikke Robert, at du har kørt dette her professionelt som firma mand, for så var der lagt mere kul i kakkelovnen.

Bjarne har virkelig prøvet på at være sober i disse dialoger, men bliver smidt i hjørnet til straf hver gang, af venner af dig Robert..

Alt dette her kunne jo som så mange andre gange Robert, været undgået, hvis du havde givet dig tid til kundepleje, men det er åbenbart ikke en dyd du mester.

Bjarne dit indlæg i starten er virkelig sobert, så jeg giver dig ret i, at nu skal der stoppes, for der jo kun de alt vidende folk som mig og alle de andre der endnu skriver her, tilbage nu.

Jeg er bare glad på din vegne, at du nu har check på det hele, og så må vi andre jo bare undgå det samme for fremtiden..

GAMBIT
JS skrev:

Kedsommeligt med alle de paragraffer, lovgivning, forvaltningsloven og injurie pis folk henviser til.

Bjarne har haft en negativ oplevelse med et thai baseret firma og det er hans forbandede pligt at fortælle os andre danskere om hans oplevelser, BASTA! Så er det op til den enkelte om man vil tro på det eller ej.

Hvem ved om han taler sandt? men hvis bare 50% af det er rigtigt, så er det da fint at andre om ikke andet for muligheden for at tænke sig om en ekstra gang hvis man overvejer at benytte sig af en service fra det pågældende firma.

Desuden viser Robert's reaktion at der kunne være noget om det. Jeg forventer ikke at Robert skal sidde på DTW og gøre rede for hvert eneste lille detalje folk fremkommer med, og han har i princippet heller ikke pligt til at udtale sig om noget som helst overfor andre end Bjarne. Men de korte, lunkne og negative svar han kommer med (efterfulgt af dyb tavshed) får bare det hele til at virke mere mystisk. Og uanset om det hele er løgn og latin, så appellerer sådan en attitude ikke til at man får lyst til at være kunde hos sådan et menneske. Hvis Robert var smart, så tog han ja-hatten på og ændrede den attitude.

Den er lige i øjet JS!

Jeg har siddet med denne tanke i noget tid nu.

Roberts reaktion i denne sag virker meget utroværdig og dette siger jeg ikke fordi jeg taler IMOD Robert.

Jeg synes at kunne fornemme at det tyder på at Robert godt selv ved han har klokket i det og han af egen samvittighed ikke kan udtale sig for meget i sagen fordi hans samvittighed nager ham. - Måske pga han ved at Bjarne læser med og kan ikke komme med søforklaringer uden at det gnaver i ham.

Hvis dette er tilfældet så er det jo en god værdi Robert besider, og kan herfra lukke sagen.

Men regelrytteri med Non Refund osv osv osv for en opgave der er trukket i langdrag burde være refunderbar.
det kaldes god forretningsånd og viser kunden professionalisme - at indrømme at forløbet ikke har været som forventet.

Situationen minder meget om et barn som har gjort i bléen. Man spørger barnet om det har noget i bléen, barnet benægter og løber afsted - med en slørhale af stank.

Anjin
Gambit skriver :

"Men regelrytteri med Non Refund osv osv osv for en opgave der er trukket i langdrag burde være refunderbar."

--------------

Ja, virkelig tankevækkende betingelser man har i firmaet omkring no refund. Hvis den aftalte opgave løses, så bruger Piro( i eksemplet her)- de 6000 bath til betaling på ambassaden, men hvis opgaven ikke løses så kan firmaet forøge sin indtjening med de 6000 da de ikke kan refunderes.

Anonym Bruger
GAMBIT skrev:

JS skrev:

Situationen minder meget om et barn som har gjort i bléen. Man spørger barnet om det har noget i bléen, barnet benægter og løber afsted - med en slørhale af stank.

det er thai style...saving face...

Frank
Anjin skrev:

Frank skrev:

Anjin skrev:

@Frank

Selv om du synes, at det er umuligt at dømme, så formår alligevel at gøre straks i dit forrige indlæg.

Trådstarter vælger selv at annullere sin ordre, og skriver selv, at han har indgået aftalen på betingelsen "Services are non-cancellable, and fees are not refundable".

Med Trådstarters yderligere ageren med, så ville jeg heller ikke betale så meget som en sølle satang tilbage til ham. Han ligger nu, som han har redt.

Frank, jeg skriver "umuligt at dømme omkring et sagsforløb som dette" - altså sagsforløbet Frank -dermed mener jeg hvem skriver hvad,hvornår og i hvilken rækkefølge osv osv .

Det jeg ikke har svært ved at bedømme, er om det for mig virker korrekt eller ikke, at refundere eks penge som er forudbetalt og som skulle dække gebyr til ambassaden.

Det er så åbenbart en standardbetingelse -jvnf henvisningen til indlæg 1 - for Roberts firma, at man ikke refunderer sådanne beløb. Ok, men så meget desto større grund til ikke at benytte firmaet. Det virker da fuldstændig uforståeligt, at man har behov for den slags pirateri .

Anyway - du vil sikkert hellere end gerne benytte firmaet, andre vil ikke.

Det er klart, at man kan vælge andre firmaer, hvis man ikke synes om betingelserne.

Hvad jeg selv ville gøre er fuldstændig irrelevant.

GAMBIT
Anjin skrev:

Gambit skriver :

"Men regelrytteri med Non Refund osv osv osv for en opgave der er trukket i langdrag burde være refunderbar."

--------------

Ja, virkelig tankevækkende betingelser man har i firmaet omkring no refund. Hvis den aftalte opgave løses, så bruger Piro( i eksemplet her)- de 6000 bath til betaling på ambassaden, men hvis opgaven ikke løses så kan firmaet forøge sin indtjening med de 6000 da de ikke kan refunderes.

Det er i virkeligheden en skræmmende politik - OG vi kan se hvordan det behandles i fuld effekt på denne tråd.

Skal man som kunde bukke,skrabe og sige tak for at få en retfærdig behandling og i det hele taget FÅ UDFØRT EN OPGAVE ?

Giv mig dine penge og jeg skal når det passer MIG kigge nærmere på sagen. - Nej naturligvis får du da ikke dine penge tilbage, det ved du da godt - skrub så af med dig.Tuttelu Tralla

Hvor er det menneskelige i denne behandling ?
Hvor er din opdragelse Robert? (jeg går ud fra du har haft en)
Hvor er en god forretnings skik og moral ?
Hvor er din sjæl ?

Jeg er ikke ude på at blande mig i forretingsbetingelserne for Pyro Consulting -Der er sikkert mange grunde til den er som den er.

Men hvor bliver det medmenneskelige aspekt af i denne behandling ?

Måske er jeg bare ung og naiv der tror på det gode i folk..

GAMBIT
@Mukke jeg tror vi som stadig kommenterer taler for det Moralske i denne sag, og ikke fordi vi er altvidene Smile

Hvordan ved man om en persons moral er rigtig eller forkert ?

et fællesskabs flertal vil jeg mene!

Man kan vel sige at psykopater vil være de perfekte kontraktriddere da det frigør dem for et morlask ansvar..

Det kunne være interessant med en brugerafstemning på det Moralske i denne sag:

Burde man som kunde modtage refundering hvis man har betalt for en ydelse man ikke har modtaget ?

Spring til debat: