Se indlæg
Demonstrationer i Bangkok
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 31/01-2014 20:25
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
natty skrev: Flere spørger herinde hvordan man kan forsvare "ulovlige" demonstrationer, da flere af deres ledere har et blakket ry. Jeg kan lige så let spørge, hvordan kan nogen forsvare en regering, som er så politisk tonedøv at de prøvede at gennemtrumfe amnestilovgivningen og igen og igen ikke holder hvad de lover overfor risfarmerne pga. "ulovlig" korruption. Det er måske ikke en regering der forsvares men et demokrati. Der er stor forskel. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
natty |
Lagt på d. 31/01-2014 21:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Det argument respekterer jeg fuldtud, men jeg fornemmer her i debatten, og jeg gør mig måske også selv skyldig i det, at vi alle holder fast i de synspunkter og pro et contra, som vi en gang har dannet og lagt. Jeg håber og mener selv, at jeg nu ser situationen mere nuanceret end i 2010 og ser en hvis form for enighed i hvad som er acceptabelt. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 31/01-2014 21:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
natty skrev: Det argument respekterer jeg fuldtud, men jeg fornemmer her i debatten, og jeg gør mig måske også selv skyldig i det, at vi alle holder fast i de synspunkter og pro et contra, som vi en gang har dannet og lagt. Jeg håber og mener selv, at jeg nu ser situationen mere nuanceret end i 2010 og ser en hvis form for enighed i hvad som er acceptabelt. Jeg har deltaget i debatten, og med hensyn til synspunkt, så er jeg generelt hverken tilhænger af Suthep eller regeringen (og slet ikke Thaksin) - jeg er tilhænger af demokrati. Jeg har et par gange sagt til mig selv, at jeg ikke vil deltage mere, netop fordi det virker som om, der er nogle meget fastlåste meninger, som ikke kan rokkes, men jeg har alligevel ladet mig lokke, fordi jeg føler demokratiet trampet under fode. Vi må se, om jeg er bedre til at holde mig væk denne gang. |
|
|
NFP |
Lagt på d. 01/02-2014 06:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
Yonok skrev: Conrad og NFP Han har fået frataget alt han havde af rang osv. i militæret så et eller andet sted er han altså blevet kendt skyldig ellers sker det vel ikke. Han har endnu ikke faaet frataget noget som helst. Sagen koerer endnu. Saa skal vi lige have een om double standards: Hvem har endnu ikke faaet frataget sin rang i politiet ? Gaet engang. For nu lige at vise hvem der er chef her i Thailand, saa er her en samling plakater: https://www.googl...80&bih=676 Saa kan der vist ikke vaere mere tvivl om den sag. |
|
|
NFP |
Lagt på d. 01/02-2014 10:11
|
Her er lidt litteratur: "The Simple Truth" by Abhisit Vejjajiva og "Red vs Yellow" Volume 1 "Thailand's crisis of identity", Volume 2 "Thailand's political awakening" by Nick Nostitz. Tilhaengere af de roede vil sikkert ikke bryde sig om Abhisit's bog. Der er billeder af diverse ugerninger begaaet af de roede. Nick Nostitz er fotografen som bevaegede sig ind paa Suthep's territorium her for nylig og blev smidt ud fordi man paastod han er roed. Jeg skal ikke kunne sige om Nick Nostitz er roed eller gul, jeg vil blot naevne at det er 2 boeger som er blevet kaldt for "mestervaerker" plus udover forklaringer er der megen fotodokumentation. Saa tag et smut over til Asia Books. i skal alligevel ikke ud og stemme imorgen. |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 01/02-2014 12:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
NFP skrev: Yonok skrev:Conrad og NFPHan har fået frataget alt han havde af rang osv. i militæret så et eller andet sted er han altså blevet kendt skyldig ellers sker det vel ikke. Han har endnu ikke faaet frataget noget som helst. Sagen koerer endnu. Saa skal vi lige have een om double standards:Hvem har endnu ikke faaet frataget sin rang i politiet ? Gaet engang.For nu lige at vise hvem der er chef her i Thailand, saa er her en samling plakater: https://www.googl...80&bih=676 Saa kan der vist ikke vaere mere tvivl om den sag. Det var da lige godt pokkers kloge Åge: http://www.nation...97169.html |
|
|
jc |
Lagt på d. 01/02-2014 13:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Video fra dagens voldsomheder http://www.youtub...r_embedded Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
NFP |
Lagt på d. 01/02-2014 13:21
|
Yonok skrev: NFP skrev: Yonok skrev:Conrad og NFPHan har fået frataget alt han havde af rang osv. i militæret så et eller andet sted er han altså blevet kendt skyldig ellers sker det vel ikke. Han har endnu ikke faaet frataget noget som helst. Sagen koerer endnu. Saa skal vi lige have een om double standards:Hvem har endnu ikke faaet frataget sin rang i politiet ? Gaet engang.For nu lige at vise hvem der er chef her i Thailand, saa er her en samling plakater: https://www.googl...80&bih=676 Saa kan der vist ikke vaere mere tvivl om den sag. Det var da lige godt pokkers kloge Åge: http://www.nation...97169.html Tja, det var forsvarsministeriet som kom op med forslaget, men det er ikke effektueret. Men jeg synes ikke rigtig du har nogen kommentar til hvorfor den stoerste forbryder i Thailands historie endnu ikke er blevet frataget sin politirang. Jeg spurgte paa et tidspunkt om hvorlaenge Yonok har boet her i landet. Det har vi ikke hoert noget om endnu. Kloge Aager er folk som sidder paa en bar og klarer hele verdenssituationen og den kategori vil jeg ikke klassificeres under. Jeg faerdes ikke i det miljoe. |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 01/02-2014 14:11
|
The Defence Ministry yesterday revoked Democrat Party leader Abhisit Vejjajiva's commission, removed his rank and expunged his records as if he had never served in the military. According to the order, the commission given to Abhisit in 1987 as instructor at the Chulachomklao Royal Military Academy was unlawful because he had supplied forged documents to exempt him from Army conscription. Abhisit's rank as a sub-lieutenant granted in 1988 was deemed unlawful as well. The ministerial order also deprives Abhisit of any benefits he might receive from his military service. Undskyld NFP...kan du ikke forstå engelsk så prøv google selvom den ikke er for god så kan man sagtens få meningen ud af det-og hvis du alligevel mener du forstår engelsk så forklar mig lige hvad du ikke forstår i teksten her. |
|
|
NFP |
Lagt på d. 01/02-2014 14:51
|
Yonok skrev: The Defence Ministry yesterday revoked Democrat Party leader Abhisit Vejjajiva's commission, removed his rank and expunged his records as if he had never served in the military. According to the order, the commission given to Abhisit in 1987 as instructor at the Chulachomklao Royal Military Academy was unlawful because he had supplied forged documents to exempt him from Army conscription. Abhisit's rank as a sub-lieutenant granted in 1988 was deemed unlawful as well. The ministerial order also deprives Abhisit of any benefits he might receive from his military service. Undskyld NFP...kan du ikke forstå engelsk så prøv google selvom den ikke er for god så kan man sagtens få meningen ud af det-og hvis du alligevel mener du forstår engelsk så forklar mig lige hvad du ikke forstår i teksten her. Jeg tror mit engelske nok er bedre end dit eftersom det har vaeret mit "modersmaal" de sidste fyrretyve aar, men lad det vaere hvad vaere vil. Jo jeg kan udmaerket godt laese artiklen, tak. Forsvarsministeren som der naevnes er blevet fyret i mellemtiden og den handling han foretog var en politisk handling med ingen beviser og de personer som skulle have foretaget svindelen er endnu ikke blevet anklaget for noget som helst. Som naevnt tidligere er sagen endnu ikke afsluttet, saa google bare videre og lad os vide hvorfor Thaksin som er en doemt forbryder ikke er blevet frataget sin rang fra politiet. Du har endnu ikke svaret paa hvor mange aar du har tilbragt her som goer dig saa kyndig i Abhisits og Sutheps daarligdomme men glemmer alt om Thaksins forbrydelser. Med venlig hilsen. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 01/02-2014 15:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
NFP skrev: Yonok skrev: The Defence Ministry yesterday revoked Democrat Party leader Abhisit Vejjajiva's commission, removed his rank and expunged his records as if he had never served in the military. According to the order, the commission given to Abhisit in 1987 as instructor at the Chulachomklao Royal Military Academy was unlawful because he had supplied forged documents to exempt him from Army conscription. Abhisit's rank as a sub-lieutenant granted in 1988 was deemed unlawful as well. The ministerial order also deprives Abhisit of any benefits he might receive from his military service. Undskyld NFP...kan du ikke forstå engelsk så prøv google selvom den ikke er for god så kan man sagtens få meningen ud af det-og hvis du alligevel mener du forstår engelsk så forklar mig lige hvad du ikke forstår i teksten her. Jeg tror mit engelske nok er bedre end dit eftersom det har vaeret mit "modersmaal" de sidste fyrretyve aar, men lad det vaere hvad vaere vil. Jo jeg kan udmaerket godt laese artiklen, tak. Forsvarsministeren som der naevnes er blevet fyret i mellemtiden og den handling han foretog var en politisk handling med ingen beviser og de personer som skulle have foretaget svindelen er endnu ikke blevet anklaget for noget som helst. Som naevnt tidligere er sagen endnu ikke afsluttet, saa google bare videre og lad os vide hvorfor Thaksin som er en doemt forbryder ikke er blevet frataget sin rang fra politiet. Du har endnu ikke svaret paa hvor mange aar du har tilbragt her som goer dig saa kyndig i Abhisits og Sutheps daarligdomme men glemmer alt om Thaksins forbrydelser. Med venlig hilsen. Du skriver, at engelsk har været dit "modersmål" de sidste fyrretyve år ? Så er det sgu da mærkeligt, at du ikke kan oversætte en simpel tekst korrekt ! Jeg gi'r ik' fem flade øre for dine engelskkundskaber ! |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 01/02-2014 15:18
|
Ja ja. Jeg har ihvertfald været her længe nok til at vide at ingen af dem har noget at skyde i skoene på hinanden og at ingen af dem bør sidde i en kommende regering hvis der skal fremskridt og reformer til....og det er jo netop hvad jeg har sagt hele tiden-og bedt dig om at se på begge parter og ikke kun på den enes dårlige sider. Jeg er absolut ikke Thaksin tilhænger eller tilhænger af nogen af dem der har siddet i regering i min tid hernede. Jeg mener at de skal ud hele bundtet og nogle yngre og nye kræfter til. Men til din orientering så har jeg altså boet fast hernede i flere år og er her ikke kun på ferie. Desuden har jeg en ordning der gør at jeg på min facebook får løbende nyheder hele dagen igennem så jeg vil da sige at jeg prøver at følge med i hvad der sker og læser samtidig en hel del omkring landet og dets historie så det er altså ikke alt jeg behøver at google...kun når jeg ønsker et link til dig så mine ord ikke står alene. |
|
|
NFP |
Lagt på d. 01/02-2014 15:30
|
OleH skrev: NFP skrev: Yonok skrev: The Defence Ministry yesterday revoked Democrat Party leader Abhisit Vejjajiva's commission, removed his rank and expunged his records as if he had never served in the military. According to the order, the commission given to Abhisit in 1987 as instructor at the Chulachomklao Royal Military Academy was unlawful because he had supplied forged documents to exempt him from Army conscription. Abhisit's rank as a sub-lieutenant granted in 1988 was deemed unlawful as well. The ministerial order also deprives Abhisit of any benefits he might receive from his military service. Undskyld NFP...kan du ikke forstå engelsk så prøv google selvom den ikke er for god så kan man sagtens få meningen ud af det-og hvis du alligevel mener du forstår engelsk så forklar mig lige hvad du ikke forstår i teksten her. Jeg tror mit engelske nok er bedre end dit eftersom det har vaeret mit "modersmaal" de sidste fyrretyve aar, men lad det vaere hvad vaere vil. Jo jeg kan udmaerket godt laese artiklen, tak. Forsvarsministeren som der naevnes er blevet fyret i mellemtiden og den handling han foretog var en politisk handling med ingen beviser og de personer som skulle have foretaget svindelen er endnu ikke blevet anklaget for noget som helst. Som naevnt tidligere er sagen endnu ikke afsluttet, saa google bare videre og lad os vide hvorfor Thaksin som er en doemt forbryder ikke er blevet frataget sin rang fra politiet. Du har endnu ikke svaret paa hvor mange aar du har tilbragt her som goer dig saa kyndig i Abhisits og Sutheps daarligdomme men glemmer alt om Thaksins forbrydelser. Med venlig hilsen. Du skriver, at engelsk har været dit "modersmål" de sidste fyrretyve år ? Så er det sgu da mærkeligt, at du ikke kan oversætte en simpel tekst korrekt ! Jeg gi'r ik' fem flade øre for dine engelskkundskaber ! Hvori bestaar min fejl OleH ? Jeg vil saette stor pris paa du fortaeller mig det og hvilke kvalifikationer du har i den forbindelse. Som naevnt er sagen ikke afsluttet endnu. Sagen mod Abhisit var en simpel haevnakt og de personer som angiveligt skulle have forfalsket papirerne er ikke blevet anklaget for noget som helst Jeg undrer mig meget over hvorfor Yonok kun har vaeret i stand til at finde saa lidt snavs omkring Abhisit og bruger saa meget tid paa det som han goer. Hvis han nu googler en lille smule omkring Thaksin saa kan han sidde og studere i dagevis omkring al hans snavs. For lige at afslutte vil jeg naevne at jeg ikke er paavirket af en kone fra Isaan omraadet og min kone kommer derfra. Mvh |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 02/02-2014 01:40
|
NFP jeg ved ikke hvad dit problem er...men at du har et er da tydeligt. Jeg forstår dig overhovedet ikke for ud fra alt hvad du siger så er vi to jo faktisk enige....blot ikke på et punkt...der hvor jeg siger...lad os se på begge parter og så danne os et indtryk og har man behovet for at poste den ene gang gylle om den ene eller part så for mig gerne og hvorfor jeg ikke poster noget om eller ret meget om Thaksin, ja det er simpelthen fordi hans meritter kender vi vist alle så ingen grund til det og eneste grund til at jeg overhovedet begyndte denne debat med dig var at jeg syntes at du er så pokkers ensidig i din kritik specielt når man tager dine udtalelser i betragtning at du ikke er gul osv. Men nu vil jeg lade dette ligge-gider simpelthen ikke mere da det er blevet en gang gentagelser fra os begge og vi ingen vegne kommer med debatten alligevel. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 02/02-2014 05:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
må så nu konstatere at al den blæst om boykot må være den sædvanlige form for ulogisk thai logik. Man spærrer Bangkok af, men i en by som Pattaya kan enhver gå ind at stemme, ingen blokader eller andet. Har hørt at man også oplever boykot i få andre byer, men hvis det ikke er totalt landsdækkende gavner det jo intet. Man kunne vel benævne denne situation som "Den uendelige Historie" Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 07:18
|
Yonok skrev: NFP jeg ved ikke hvad dit problem er...men at du har et er da tydeligt. Jeg forstår dig overhovedet ikke for ud fra alt hvad du siger så er vi to jo faktisk enige....blot ikke på et punkt...der hvor jeg siger...lad os se på begge parter og så danne os et indtryk og har man behovet for at poste den ene gang gylle om den ene eller part så for mig gerne og hvorfor jeg ikke poster noget om eller ret meget om Thaksin, ja det er simpelthen fordi hans meritter kender vi vist alle så ingen grund til det og eneste grund til at jeg overhovedet begyndte denne debat med dig var at jeg syntes at du er så pokkers ensidig i din kritik specielt når man tager dine udtalelser i betragtning at du ikke er gul osv. Men nu vil jeg lade dette ligge-gider simpelthen ikke mere da det er blevet en gang gentagelser fra os begge og vi ingen vegne kommer med debatten alligevel. @Yonok Som du selv naevner saa er alle bekendt med Mr. T's meritter og der er ingen grund til at gentage dem her. Men hvis du skulle dukke op her i naerheden saa lad os faa en oel eller 2 sammen. Med venlig hilsen. |
|
|
NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 07:43
|
http://www.bangko...eaking-bad Normalt viser Andrew Biggs sig fra sin humoristiske side hver soendag. Ikke i dag. Saa spoergsmaalet maa vaere hvad skal der til for at faa Thailands befolkning til at blive forenede ? Som hans indlaeg viser saa kan de forskellige grupper godt finde sammen naar det endelig skal vaere. Voranai skriver lidt om reformer: http://www.bangko...eform-plan Og Oldcrutch betegner situationen som "Groundhog Day" hvis i ellers kan huske den film: http://www.bangko...undhog-day |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 02/02-2014 09:02
|
Må sige at familien for første gang i alle de år viser at de har "nosser" og højlydt giver udtryk for deres meninger om thailandske politikerne, eller rettere mangel på samme. De har her i Pattaya holdt rådslag det meste af dagen, naboerne ligeså, ingen vil gå at stemme, som de siger vi aner ikke hvem vi kan stole på. De har haft kontakt flere gange med landsbyen i går og i dag, så at sige alle i byen boykotter valget ved at blive væk. Bliver spændende at se valgresultatet. Somrak PS! hvis jeg kunne stemme i DK ville jeg gøre nøjagtig det samme til næste valg, blive væk, så de ikke kan tælle blanke stemmer. Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 09:18
|
Skeptikeren skrev: Må sige at familien for første gang i alle de år viser at de har "nosser" og højlydt giver udtryk for deres meninger om thailandske politikerne, eller rettere mangel på samme. De har her i Pattaya holdt rådslag det meste af dagen, naboerne ligeså, ingen vil gå at stemme, som de siger vi aner ikke hvem vi kan stole på. De har haft kontakt flere gange med landsbyen i går og i dag, så at sige alle i byen boykotter valget ved at blive væk. Bliver spændende at se valgresultatet. Somrak PS! hvis jeg kunne stemme i DK ville jeg gøre nøjagtig det samme til næste valg, blive væk, så de ikke kan tælle blanke stemmer. Der er lukket for valgboderne og det estimeres at 12m enten ikke ville eller ikke kunne stemme pga mangel paa kandidater og/eller blokade. Det estimeres ogsaa at man ikke kan moede 95% quorum og retten vil hoejst sandsynligt betragte valget som ugyldigt. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 02/02-2014 09:40
|
Hvorfra læser du at der er lukket for valglokalerne. jeg fortæller jo at det er der ikke hverken her i Pattaya eller i Somdet og omegn. Men du har nok ret, valget vil blive erklæret for ugyldigt og så er det same, same Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
|
Spring til debat: |