Se indlæg
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 09/08-2012 03:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Poom, du virker umådelig arrogant, men det er dit problem. Mit problem er at man fra danske myndigheder har truet mig på min pension. Det er åbenbart ikke gået op for dig, at med den lille pension man får fordi man har valgt Thailand, så er der altså ikke overskud til at søge Advokat. Kender ingen der arbejder gratis, og tror du virkelig at en thai-advokat ville vove sig ud i en sag mod den danske stat uden en kæmpe hyre? Så kan man så undre sig over at de der her på sitet angiver at være Juridisk kyndige overhovedet ikke har ytret sig hverken for eller imod. Hvorfor så det? Er de bange for myndighderne skal komme efter dem? Mener de at de ikke kan bidrage med noget? Det kan da godt være at mit første svar ikke lige klingede af lutter lovord til Kontrolgruppen, men der var da hverken trusler eller eder. Mine rykkere var enkle og ligetil, såsom: "Har I glemt mig"? - "Hvornår kan jeg forvente svar"? Hvis dette kan få deres pis så meget i kog at jeg skal boycuttes så mener jeg så absolut det er en sag for Ombudsmanden. Jeg betragter det som magtarrogance og embedsmisbrug. Håber virkelig de får en over snuden. Og så er det i dag 14 dage siden jeg sendte svar til diverse instanser- og har endnu ikke hørt en lyd. Som jeg læser dine argumenter, så mener du at man inden man kaster sig ud i et kærlighedsforhold til en kvinde uden for EU, nøje undersøger om det er økonomisk forsvarligt fordi man mister mere end ½delen af sin pension, er det rigtigt opfattet? Hvis det er din mening må du leve i et meget koldt beregnende økonomisk forhold. Skpetikeren |
|
|
Fido |
Lagt på d. 09/08-2012 04:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
"Som jeg læser dine argumenter, så mener du at man inden man kaster sig ud i et kærlighedsforhold til en kvinde uden for EU, nøje undersøger om det er økonomisk forsvarligt fordi man mister mere end ½delen af sin pension, er det rigtigt opfattet?" Det er nemlig rigtig, Skeptiker. Ansvarlige mennesker analyserer situationen .. undersoeger facts, opvejer for og imod og traeffer derefter en kvalificeret beslutning. Det ser ikke ud til at du forstaar, at vores nuvaerende situation i det store og hele er et resultat af summen af de beslutninger vi traf paa et tidligere tidspunkt i vores liv - bevares der findes selvfoelgelig undtagelser. Jeg er godt klar over, at dette ikke hjaelper en skid i din nuvaerende situation, men du bliver ved med at fremstille os andre som om vi er idioter - jeg er ikke helt sikker paa det er saadan det haenger sammen. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 09/08-2012 07:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Du har ret for såvidt, i det med at man er ansvarlig for sine egne handlinger og skal og bør selvfølgelig veje for og imod i enhver situation. Men når man så har truffet de rigtige beslutninger (syntes man selv) så kommer der altså nogen udefra som ændrer på hele grundlaget (læs Kontrolteam/Pensionsstyrelse). Og nej jeg betragter selvfølgelig ikke nogen som idioter (nåh jo nogen måske, men de er ikke på dette site mere), men det harmer mig når man vedblivende fortæller mig at jeg bare kan tage hjem jeg orker ikke høre det mere. Jeg tænker dag og nat over min situation og lider følgelig mentalt under denne konstante trussel. Jeg er flere gange vendt tilbage til trådstarterens korrespondance og undrer mig vedblivende over at han jo koldt og kontant tilbageviser kravene fra Kontrolteamet, hvorefter han får svar - ikke fra teamet men fra Pensionsstyrelsen om at sagen er stoppet for hans vedkommende. Modsat mig som bliver udsat for yderligere trusler. Jeg har en stærk mistanke om - og jeg tror den er rigtig - Mit skriv til Teamet både det første og det næste, indeholdt jo direkte forespørgsel til dem om at oplyse mig om hvor i Thailand man kunne indhente de fornødne oplysninger. Trådstarteren gjorde dem jo i sit skriv opmærksom på det samme. Det jeg tror er, at de er står i en yderst pinlig situation med mine spørgsmål. Ingen instans har inden de etablerede Teamet tænkt at det var nødvendigt først at undersøge thai lovgivning og andet før de sendte spørgeskemaerne ud. At jeg så ydermere har været en ivrig skribent her og i DK omkring sagen har sikkert medført at endnu flere har fået røde ører. Og ingen tvivl de føler sig latterliggjort. For ingen er vel i tvivl om at de følger debatten her og andre steder meget nøje. Ergo de kan ikke selv besvare de spørgsmål jeg stiller. Måske har de nu nedsat nogle hurtigarbejdende udvalg der skal undersøge thai lovgivning før de kan besvare mine skriv, Jeg ved det kke det er rent gætteværk, men jeg tror jeg har ret. At de så samtidig er medvirkende til at jeg som person får det dårligere og dårligere hvad angår helbred på grund af denne trussel er de så bedøvende kolde over for, de har jo magten. Og stadig, så undrer det mig så få der kommer ud af busken her på sitet. Der er sku da ikke noget fordækt i at fortælle om man har fået et skriv eller ej, og hvordan det så er gået. Men måske er virkeligheden at det kun er nogle ganske få som er blevet kontaktet? Skeptikeren |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/08-2012 08:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
poom skrev: ja ja ja. ordkløveri gør ikke argumenterne bedre. satser thailand eller tillæg. du ved sku hvad der menes men før var det skat man ikke mente man skulle betale. og sundhedsbidrag fordi man ikke får brug for det når man bor i thailand og jeg kan da godt sætte mig langsomt ned. og jeg har også forsået. men lå læs igen (hvor mange gange har jeg skrevet?) er der svaret rigtigt på brevet. jeg har også skrevet at jeg ikke ved noget derfor har jeg spurgt fen der ved. og det var svaret...er der svaret RIGTIGT? du bebøver bagefter ikke overfalde mig jeg har ikke svaret men når det går i ged har man så spurgt en advokat om alt er ok? der er jo noget galt ikke? karsten. Der er ikke nogen der beder om at man skal behandles anderledes ind de borger der tilfældig vis har valgt at opholde sig i Danmark eller et ØES-land . nej men man kender loven. man vælger selv kan man ikke lide så flyt til EU jeg ved heller ikke om det er rimelig behandling men kan bare gentage mit svar da jeg spurgte. der er noget galt. har han talt med en advokat ? Nu proever vi igen: men før var det skat man ikke mente man skulle betale. og sundhedsbidrag fordi man ikke får brug for det når man bor i thailand 1. Det er vistnok aldrig naevnt at der er nogen der har brokket sig over at man betaler skat. Det skal man helt klart ifoelge reglerne osv. 2. Med hensyn til det saakaldte "sundhedsbidrag" saa ville det vaere rart hvis man slap for at betale det og istedet for bruge pengene til en sundhedsforsikring. Hvis det endnu ikke er gaaet op for Poom saa har man ikke betalt sygesikring uden for EU, men man skal selv soerge for at tegne en forsikring som er hulens dyr naar man er kommet op i pensionistalderen. Mvh |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/08-2012 08:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Skeptikeren: det harmer mig når man vedblivende fortæller mig at jeg bare kan tage hjem jeg orker ikke høre det mere. Du blander tingene sammen. Den besked hører sammen med klynkeriet over lav pension/skat. Der er vist ingen, der har givet udtryk for, at du bare kan rejse hjem i forbindelse med problemet med kontrollen. Har du prøvet at ringe til dem? hugoboerge: Lad være med at fokusere på, at skatten hedder "sundhedsbidrag". Det er bare et navn, man har givet den, da den af gode grunde ikke længere kunne hedde "amtskat". Og selv hvis det skulle være en skat beregnet udelukkende til sundhedsvæsenet, så er det en yderst billig forsikring for den mulighed, at du kan vende hjem og blive behandlet. |
|
|
poom |
Lagt på d. 09/08-2012 08:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Skeptiker det kan godt være at du og nigen andre synes jeg er arogant og det må jeg leve med det jeg har gjort er bare at skrive at man fandme må tage konsekvens af sine valg jeg synes også at pensionen er latterlig lille. jeg skal selv have det lille beløb en dag men man kender reglerne og det kommer ikke bag på en når man vælget at flytte til thailand det pisser folk af at de skal betale skat og sundhedsbidrag når de bor i thailand så det er ikke bare lidt varm luft. men jeg ved godt at det ikke var DIG der skrev det jeg kan også godt forstå at der ikke er penge til advokater men grunden til at jeg spurgte var at hele denne historie jo har kørt længe i tråden og jeg har læst interesseret med de der juriridiske eksperter du snakker om mener jeg helt ærligt ikke kan en skid. den eneste der er uddannet og ved hvad han snakker om er sudsakhon det kan godt være at jeg roseet før også men hans råd har alså reddet min røv så meget at hvis jeg havde hørt efter de andre der vrøvlede var det gået totalt i smadder jeg kan se at i #34 allerede har du da fået et svar. eller ikke helt klart men måske noget at tænke over. det der svar jeg har snakket om som jeg har snakket med en anden advokat om da jeg alligevel skulle noget andet er fuldstændig som der er skrevet om allerede i starten. ham der har startet denne lange tråd med sit brev troede jo også at han nærmest fik truet til at acceptere svaret. sådan er det ikke. det kan man også læse allerede i starten og det var så det jeg tænkte om du havde fået svaret rigtigt ligesom de vil have det inde på deres kontorer? og til hugoboerge dine dumme argumenter bliver ikke bedre af at blive gentaget jeg har heller ikke betalt sygeforsikring udenfor EU. heller ikke på ferie jeg betaler til skoler selvom jeg er gået ud for længe siden jeg betaler til flygtninge selvom jeg ikke gider fodre deres 4 koner og 20 unger jeg betaler for at folk der ryger kan komme på hospitalet uden at få rabat fordi jeg ikke bruger den service fordi jeg ikke ryger jeg betaler til kunst opera og ballet selvom jeg aldrig gider se de lort jeg betaler til cykelstier selvom jeg ikke har haft en cykel siden 1979 DU betaler sundhedsbidrag ligesom mig. Jeg har ikke været på hospitalet siden 1970.så jeg bruger heller ikke hospitalerne. men betaler alligevel jeg synes at et system hvor man skal have penge op af lommen hver gang man skal noget. både hospital og skole er er system jeg ikke vil bo i. det er kun de rige der har råd til skole og hospital. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/08-2012 09:50
|
poom skrev: Skeptiker det kan godt være at du og nigen andre synes jeg er arogant og det må jeg leve med det jeg har gjort er bare at skrive at man fandme må tage konsekvens af sine valg jeg synes også at pensionen er latterlig lille. jeg skal selv have det lille beløb en dag men man kender reglerne og det kommer ikke bag på en når man vælget at flytte til thailand det pisser folk af at de skal betale skat og sundhedsbidrag når de bor i thailand så det er ikke bare lidt varm luft. men jeg ved godt at det ikke var DIG der skrev det jeg kan også godt forstå at der ikke er penge til advokater men grunden til at jeg spurgte var at hele denne historie jo har kørt længe i tråden og jeg har læst interesseret med de der juriridiske eksperter du snakker om mener jeg helt ærligt ikke kan en skid. den eneste der er uddannet og ved hvad han snakker om er sudsakhon det kan godt være at jeg roseet før også men hans råd har alså reddet min røv så meget at hvis jeg havde hørt efter de andre der vrøvlede var det gået totalt i smadder jeg kan se at i #34 allerede har du da fået et svar. eller ikke helt klart men måske noget at tænke over. det der svar jeg har snakket om som jeg har snakket med en anden advokat om da jeg alligevel skulle noget andet er fuldstændig som der er skrevet om allerede i starten. ham der har startet denne lange tråd med sit brev troede jo også at han nærmest fik truet til at acceptere svaret. sådan er det ikke. det kan man også læse allerede i starten og det var så det jeg tænkte om du havde fået svaret rigtigt ligesom de vil have det inde på deres kontorer? og til hugoboerge dine dumme argumenter bliver ikke bedre af at blive gentaget jeg har heller ikke betalt sygeforsikring udenfor EU. heller ikke på ferie jeg betaler til skoler selvom jeg er gået ud for længe siden jeg betaler til flygtninge selvom jeg ikke gider fodre deres 4 koner og 20 unger jeg betaler for at folk der ryger kan komme på hospitalet uden at få rabat fordi jeg ikke bruger den service fordi jeg ikke ryger jeg betaler til kunst opera og ballet selvom jeg aldrig gider se de lort jeg betaler til cykelstier selvom jeg ikke har haft en cykel siden 1979 DU betaler sundhedsbidrag ligesom mig. Jeg har ikke været på hospitalet siden 1970.så jeg bruger heller ikke hospitalerne. men betaler alligevel jeg synes at et system hvor man skal have penge op af lommen hver gang man skal noget. både hospital og skole er er system jeg ikke vil bo i. det er kun de rige der har råd til skole og hospital. Tak for sangen. Jeg betaler da ogsaa til skoler, cykelstier osv osv osv. Saa jeg synes ikke jeg kommer med dumme argumenter !!!!!!! Jeg brokker mig heller ikke over at jeg betaler skat til det danske samfund. Hvor det ikke haenger sammen er den forskelsbehandling der finder sted inden for EU og uden for EU i al sin enkelhed. Men det er maaske ikke gaaet op for dig ? |
|
|
poom |
Lagt på d. 09/08-2012 10:16
|
jo hugoboerge det er gået op for mig men man kender hvordan reglerne er. og udenfor EU kan man ikke. man må tage konseknsen af sit valg med at bo i thailand er det fair? sikkert ikke men det gælder jo for alle. hvis man ikke er enig i loven kan man jo stemme på nogen der vil noget andet grunden til at man kan i EU er jo pga alle de EU regler. Man kan stemme på DF. de vil gerne gøre mere for pensionister og ikke lade EU bestemme det hele. det mest fair er at man heller ikke skal kunne i EU. det kan godt være at der er forskelsbehandling. men det er ens for alle og det ved man når man flytter. der er også andre ting man ikke kan når man vælger at flytte væk. der står ingensteder at alle skal have det samme ligemeget hvor i verden de bor man skal jo også betale forsikring når man rejser på ferie. hvorfor skal det være anderledes når man flytter helt væk. det må man selv ligge og rode med. det jeg hører er at man får alt for lidt i pension til at betale sådan noget. jamen jeg vil da gerne have at man som pensionnist får noget mere. derfor stemmer jeg DF dem der sidder der nu har jo ikke tænkt sig at give mere. det kan DF måske heller ikke men i det mindste vil de gerne gøre det bedre for pensionister |
|
|
karstenf |
Lagt på d. 09/08-2012 13:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 130 |
poom skrev: det kan godt være at der er forskelsbehandling. men det er ens for alle Hvilke typer forskelsbehandling er acceptabel? Hvor går grænserne? og hvor for skal der lige være en forskel. Der skal og der er ydet til fællesskabet i former af skat med mere. Fællesskabet levet så forskellige modydelser, for eksempel ved at behandle sine borge med værdighed og respekt ude at tryne folk. Systemet må ikke stiller urimelige krav for at folk kan få deres rettigheder. Der er faktisk en paragraf i forvaltnings loven der siger at systemet skal hjælpe folk med at få deres sag behandlet korrekt. For mig at se ser det ud til at det kniber i denne sag om kontrol! Dette handler ikke om et valg om at bo et eller andet sted, det handler om en urimelig sags behandling der har betydning for menneskers daglig liv. Karsten |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/08-2012 15:30
|
poom skrev: jo hugoboerge det er gået op for mig men man kender hvordan reglerne er. og udenfor EU kan man ikke. man må tage konseknsen af sit valg med at bo i thailand er det fair? sikkert ikke men det gælder jo for alle. hvis man ikke er enig i loven kan man jo stemme på nogen der vil noget andet grunden til at man kan i EU er jo pga alle de EU regler. Man kan stemme på DF. de vil gerne gøre mere for pensionister og ikke lade EU bestemme det hele. det mest fair er at man heller ikke skal kunne i EU. det kan godt være at der er forskelsbehandling. men det er ens for alle og det ved man når man flytter. der er også andre ting man ikke kan når man vælger at flytte væk. der står ingensteder at alle skal have det samme ligemeget hvor i verden de bor man skal jo også betale forsikring når man rejser på ferie. hvorfor skal det være anderledes når man flytter helt væk. det må man selv ligge og rode med. det jeg hører er at man får alt for lidt i pension til at betale sådan noget. jamen jeg vil da gerne have at man som pensionnist får noget mere. derfor stemmer jeg DF dem der sidder der nu har jo ikke tænkt sig at give mere. det kan DF måske heller ikke men i det mindste vil de gerne gøre det bedre for pensionister Poom, du laeser ikke hele teksten. Du skriver: hvis man ikke er enig i loven kan man jo stemme på nogen der vil noget andet Nu er det naevnt i traaden flere gange at naar man er bosat her, har man ingen stemmeret. Er det fair ? Mht forsikring, ja hvis jeg skal paa ferie til Australien eller et andet land, ja saa skal jeg ogsaa betale for en rejseforsikring der daekker evt hospitalsophold, sygdom. Som jeg ser det og som andre ogsaa har, saa har du ikke forstaaet en pind af hvad det her gaar ud paa. Du synger samme sang om at "man kan bare flytte tilbage til Danmark", men ser du det er ikke saa ligetil. Jo hvis man kun har een kuffert og kan flytte ind paa et billigt pensionat. Men det tror jeg ikke nogen af os der er bosat her kan. Vi har hus, familie, personlige effekter etc etc. Men her vil Poom saa sige "Det kan i BARE saelge" med undtagelse af familien selvfoelgelig. Der hvor kontrollen skal saettes ind er ikke overfor en pensionist som Skeptikeren, men de personer med daekadresse i Danmark eller andetsteds indenfor EU. Som et eksempel saa var der en utrolig daarlig radioudsendelse omkring danskere i Pattaya over 3 afsnit. Journalisten var kun interesseret i een ting og det var damer. Han glemte at spoerge om hvordan danskerne havde det oekonomisk og hvordan de var daekket rent forsikringsmaessigt, men maaske var han blevet fortalt at dette emne var tabu (jaevnfoer min traad omkring sygesikring, hvor svarene ikke var overvaeldende). Jeg kender personligt folk (ikke bosat i Thailand) som nyder sommeren i Danmark (betaler ikke skat pga tab ved finansiereing af sommerhus) for derefter at tage til et andet eksotisk land (med luksuslejlighed) naar det bliver koldt. De tilmelder og framelder sig folkeregisteret og foer afrejse bliver der tanket op i medicinkassen osv. Er det fair ? Her vill Poom saa sige "Saadan er loven". Os der har bosat sig i Thailand vil for de flestes vedkommende ikke vaere i stand til at goere det samme pga vores oekonomiske forhold. Mvh |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/08-2012 16:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Der hvor kontrollen skal saettes ind er ikke overfor en pensionist som Skeptikeren, men de personer med daekadresse i Danmark eller andetsteds indenfor EU. Mon ikke de fleste vil sige, at det er de andre, der skal tjekkes. I dette tilfælde, kan jeg glæde dig med, at dem med dækadresser også bliver tjekket. Det er fx ikke ukendt, at man møder op i lufthavnen og kontrollerer ind- og udrejsedatoer i passene, og det gælder især på fly fra Bangkok. |
|
|
bitten |
Lagt på d. 09/08-2012 16:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
nu er I meget klynkende !!! Hvad gjorde I, da I rejste til Thailand og bosatte jer ??? Kon den Thailandske stat så rendende med en lejlighed / hus, gav de jer fri sygehus og pension ? Eneste forskel er , at i Thailand er det ikke koldt at sove på bænken. Fik I stemmeret i Thailand ? helt ærligt hvad er problemet ? jo I føler jer forfulgt af skattevæsnet, og den danske stat, hvis det er problemet så er der kun et at gøre skift statsborgerskab. nu jeg ved godt, at kommer der et hylekor. Men glem det , I er møj forkælede, det er hvad der er galt. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/08-2012 18:21
|
bitten skrev: nu er I meget klynkende !!! Hvad gjorde I, da I rejste til Thailand og bosatte jer ??? Kon den Thailandske stat så rendende med en lejlighed / hus, gav de jer fri sygehus og pension ? Eneste forskel er , at i Thailand er det ikke koldt at sove på bænken. Fik I stemmeret i Thailand ? helt ærligt hvad er problemet ? jo I føler jer forfulgt af skattevæsnet, og den danske stat, hvis det er problemet så er der kun et at gøre skift statsborgerskab. nu jeg ved godt, at kommer der et hylekor. Men glem det , I er møj forkælede, det er hvad der er galt. Magen til vroevl skal man lede laenge efter. Der er ingen der foeler sig forfulgt af skattevaesenet. Problemet Bitten er at du ikke kan laese hvad der bliver skrevet. Ingen stemmeret i Thailand, men det har vi heller ikke i Danmark, hvis du ellers har laest teksten. Men i Danmark der aabner man op for kasseapparatet og deler ud til hoejre og venstre med lejlighed osv til saakaldte flygtninge. Dem betaler jeg ogsaa til Bitten !!!!!! Saa taenk dig lidt om, hvis det ellers er muligt og det her har ikke noget med klynkeri at goere og med hensyn til at vaere forkaelet ja saa bliver jeg forkaelet af en utrolig soed Thai dame. Saa Bitten du er bare misundelig. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 09/08-2012 21:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Jeg må sige, at jeg er meget enig med hugoboerge. Hvad har bolig, sygehus, pension og stemmeret i Thailand med nogetsomhelst at gøre? Det er danske statsborgere, denne tråd drejer sig om, og selv hvis der skulle være nogen blandt pensionisterne, der fik lyst til at skifte statsborgerskab, er det ikke så let. Det er ikke noget, man "bare" får, heller ikke i Thailand. Peter
|
|
|
natty |
Lagt på d. 09/08-2012 23:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
bitten, jeg tror du misforstår diskussionen, for mig handler det om at pensionister skal have samme vilkår ligemeget hvor de bosætter sig.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
bitten |
Lagt på d. 10/08-2012 08:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Nu er det jo sådan , at skeptikeren har flere gange i denne tråd påpeget , at hvis han tager hjem til Danmark, ( som andre har anbefalet ham ) Kommer frem med , at han så skal leve på en bænk , fordi der ikke er plads på herbergerne . Han kunne jo benytte samme fremgangsmåde som da han flyttede til Thailand . Der stod der heller ikke nogen klar med det hele og bød ham velkommen . Derfor så tag skridtet fuldt ud og søg Thailandsk statsborgerskab, så hjælper Thailand dig sikkert . Eller er det fordi I mistede for meget, ved at lægge Danmark bag jer, fortælle at det er det rene L..., her hjemme ? I HAR SELV VALGT!!!!! |
|
|
poom |
Lagt på d. 10/08-2012 09:08
|
hugoboerge du kan gentage dig selv 100 gange. og jeg har læst det jeg er ikke enig og synes at det er noget klynkeri man har selv valgt at rejse så må man tage konsekvenserne af sit valg man kan ikke få tillæg når man rejser og man mister stemmeret. kan man ikke lide det så bliv i EU eller danmark man har taget et valg og flyttet. det kan godt være at det skal være anderledes at man skal have tillæg. men tillæg gives i danmark. bor man i thailand er det ikke danmark. end of story og samme med stemmeret det er jo noget man har kunne se inden man rejste. men man VALGTE at rejse alligevel og det kan sgu da ikke være mit problem som skatteyder at det er besværligt at komme hjem. det skulle man have tænkt på da man rejste. jeg er som skatteyder totalt ligeglad med om hvor meget familie og hus i har i thailand. det skal jeg ikke betale ekstra for jeg er som skatteyder totalt ligeglad med om man i et program om pattaya skriver om ludere istedet for at skrive om klynkeproblemer hvis det er så svært så lad dog vær med at rejse jeg er hamrende træt af folk ikke tænker over konsekvenserne af deres egne valg jeg synes heller ikke at det er meget man får i pension og jeg vil da også gerne selv have mere men jeg tager ikke ned til thailand og sidder og piver over hvad man ikke får og at jeg ikke kan stemme det vil jeg undersøge INDEN jeg rejser og kan jeg leve med det har jeg taget et valg. og det valg er mit eget ligesom alle pensionister i thailand SELV har taget deres valg. der er ingen der har bortført dem og smidt dem af i pattaya eller hvor de bor |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/08-2012 09:11
|
bitten skrev: Nu er det jo sådan , at skeptikeren har flere gange i denne tråd påpeget , at hvis han tager hjem til Danmark, ( som andre har anbefalet ham ) Kommer frem med , at han så skal leve på en bænk , fordi der ikke er plads på herbergerne . Han kunne jo benytte samme fremgangsmåde som da han flyttede til Thailand . Der stod der heller ikke nogen klar med det hele og bød ham velkommen . Derfor så tag skridtet fuldt ud og søg Thailandsk statsborgerskab, så hjælper Thailand dig sikkert . Eller er det fordi I mistede for meget, ved at lægge Danmark bag jer, fortælle at det er det rene L..., her hjemme ? I HAR SELV VALGT!!!!! ENDNU EN GANG SLUDDER. Damen her (hvis det er en dame) har ikke forstaaet en pind af det hele. Det er utrolig soergeligt. Men nu har vi en rigtig dejlig lang weekend her i Thailand og det skal nydes. |
|
|
poom |
Lagt på d. 10/08-2012 09:12
|
hugoboerge du kan gentage dig selv 100 gange. og jeg har læst det jeg er ikke enig og synes at det er noget klynkeri |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 10/08-2012 09:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
poom Du er typen der mener vi skal betale skat og holde kæft og ikke beklager os over hvis man bliver uretfærdighed behandleren af det offentlig system i Danmark. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
Spring til debat: |