Se indlæg
 Udskriv debat
Integration !
jorn
Jeg beskylder ikke DF for noget som helst andet end den politiktik de selv aabent staar for, og for mig at se, er det en politik, der ikke bare nedgoere mennesker der af anden hudfarve, regligion og kultur, men ogsaa en politik der nedgoere mig som dansker.

De staar for en politik i det Danske samfund, som jeg mener er direkte samfundsskadelig og som repraenstere synspunkter jeg som dansker finder uvaerdige for et hoejt civiliseret land som Danmark.

De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit.

For mig handler det her ikke om partipolitik - hoejre eller venstre orinteret - Men om min identitet - om mig, som dansker med en hoejgrad af forstaaelse for, at vi alle er mennesker og boer behandles ligevaerdigt og med respekt. Saa laenge jeg ikke deler deres synspunkter, saa tilhoere jeg en af "dem" og de saa mig helst eksporterede.

vaagn op thaikurt! Lad vaere med at lade dig forlede og vaere blind for, at DF politik kan faa fatale konsekvenser for os alle!

Bemaerk at jeg ikke beskylder nogle for racesisme! DF politik stikker meget dyber!
“Music is the only language I whirly understand"

thaikurt1
jorn der ikke ikke noget nyt i det du fremlaege i dit indlaege og dine synspunkter og holningen over for DF ssa hvar er du havde vi skal diskuter omkring dit imdlaeg.

http://nej
jorn
Godt set!

rolan
hej jorn
hvad med retighederne til at være dansk

thaikurt1
jorn Da jeg fik lidt mere tid og laese dit indlaeg en gang til fald saa over disse skal line

for et hoejt civiliseret land som Danmark.

Det vil sige fordi vi kommer fra danmark er mere civiliseret en hvis man kommer fra et andre land i verden.

Er det du menig med det du skriver eller har du en andre forklaren paa det.
Redigeret af thaikurt1 d. 28/12-2005 16:35

Nakhornratchasima
Hej Bamsen!

Dit Citat: Hejsa

JA jeg kan kun sige de er dybt underlige de venstre orienterede
Hvis de tænker mere på de muslimer end på danskerne
bamsen
Citat slut.

Jeg tror ikke det drejer sig udelukkende om "muslimer".... men indvandre / familiesammenførte generelt !!!

Og du var jo ligeledes blandt de "frelste" mhb. på at få din Thai-ægtefælle (Bui) til DK, før end stramningerne blev effektueret!, så er det jo også rimelig nemt at fremture med "venstreorienteret mv.", hvis DU nu selv var i den situation, at du gerne ville familiesammenføres, efter de "nye regler", tror jeg nu ikke du ville være så skråsikker, og nok heller ikke spekulere så meget på højre / venstre orienteret, men mere på hvordan du fik din kone til DK, og hvordan Bui kunne BLIVE her, i ægteskabeligt samliv i DK.

Tænk før end du taler! (det andet lyder meget selvisk)

Mvh.

Nakhornratchasima

Nakhornratchasima
jorn skrev:
Jeg beskylder ikke DF for noget som helst andet end den politiktik de selv aabent staar for, og for mig at se, er det en politik, der ikke bare nedgoere mennesker der af anden hudfarve, regligion og kultur, men ogsaa en politik der nedgoere mig som dansker.

De staar for en politik i det Danske samfund, som jeg mener er direkte samfundsskadelig og som repraenstere synspunkter jeg som dansker finder uvaerdige for et hoejt civiliseret land som Danmark.

De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit.

For mig handler det her ikke om partipolitik - hoejre eller venstre orinteret - Men om min identitet - om mig, som dansker med en hoejgrad af forstaaelse for, at vi alle er mennesker og boer behandles ligevaerdigt og med respekt. Saa laenge jeg ikke deler deres synspunkter, saa tilhoere jeg en af "dem" og de saa mig helst eksporterede.

vaagn op thaikurt! Lad vaere med at lade dig forlede og vaere blind for, at DF politik kan faa fatale konsekvenser for os alle!

Bemaerk at jeg ikke beskylder nogle for racesisme! DF politik stikker meget dyber!

Godt svaret Jørn! Cool

Som jeg tidligere har ytret mening om i et indlæg,b.la. Det 3 riges opstandelse og fald, beroede også på et "vildfarent" menneske som udnyttede folks naivitet og frygt for det fremmede, en "folkeforfører" = Pia's spillen på danskernes frygt for det "ukendte", og uden DF måske selv er klar over det, bliver DK mere og mere isoleret fra omverdenen, grundet vor politiske intolerance overfor andre kulture end europæisk kultur..... jeg kan kun sige som droningen: Gud bevare(og se i nåde til) Danmark!!!! (og Danmarks fremtid) Shock

Nakhornratchasima

jorn
rolan:
hej jorn

Svaret finder du her:
De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit
oversat til dit sprog: hvor er min ret til at vaere Dansk?

thaikurt
jorn Da jeg fik lidt mere tid og laese dit indlaeg en gang til fald saa over disse skal line

for et hoejt civiliseret land som Danmark.

Det vil sige fordi vi kommer fra danmark er mere civiliseret en hvis man kommer fra et andre land i verden.

Det glaeder mig at du er begyndt at tolke det jeg skriverWink og jo du har da ret i at Danmark har en hojre udvikling en f. eks visse afrikanske lande, men modsat DF saa mener jeg ikke at vi er mere civiliseret end alle andre lande.

Hvad jeg mener er blot at naar man lever i et hoejt civiliseret land, med gode udannelser og et veludviklet demokrati, saa burde vi bekaempe et hvert angreb paa vores personlige rettigheder og frihed.

Vi burde vaere stand til se igennem den politik der foers af DF og bekaempe den foer den goer skade paa vores demokratiske rettigheder og samfundShock

Blot fordi vi lever i et hoejt civiliseret samfund, giver det os ikke ret til at behandle personer fra mindre udviklet civilisationer som anden rangs mennesker, hvilket jeg mener helt klart Danmark goer idag, takket vaere den politik som DF staar for!Shock

Kort sagt vi burde sgu vaere kloge nok til at vide bedre!Cool

Mads_T
jorn skrev:

Hmmmm,

Thaikurt får sin viden og nogle af sine indlæg fra Ekstra Bladet, men der er ingen grund til at bruge penge på det, når Jorn skriver så fornuftigt her i debatten! Wink

Mads

thaikurt1
Mads_T

sikke klog du er blivet naar du ved saa meget og hvor jeg har min viden fra, men kunne man forvente andre fra din side

Det kan jo ikke hjaelpe at vi ikke kan kommer vider
Da du ikke menig at Ekstra Bladet er noget man skal bruge til at fore en debat paa.

Hvad med saa selv at med noget der kan bruge i en debat
Redigeret af thaikurt1 d. 28/12-2005 19:21

thaikurt1
jorn ret til at vaere danskene hvis du er fodt i Danmrk og hvis du opnaar at faa dansk statborgskab med de kraev der skal til faa at faa det.

Vi leve i et demokrati samfund hvor alle har frihed til at slrive og udtale os poltikerne selv og man ikke er enig.

thaikurt1
Nakhornratchasima der ikke tale og at Pia er folkeforfører men man er traet af de lofte andre parti ikke holde.

Det er ikke kun Danmark der ikke er intolerance over for kulturberigelse hvis man da laese avis og folger med hvad der forgaar i verden.

thaikurt1
Nakhornratchasima det er sgu ikke et sporgmaal om man er frelste" men at bamse har som alle ret til at udtale sig uden man skal slaa plat paa at han har vaere helig at faa sin sode kone til danmark

Du skulle Tænk før end du skriver
Redigeret af thaikurt1 d. 28/12-2005 20:04

Hejsa
Jamen jeg er da stolt af at være dansker
Men jeg gider ikke diskutere politik
vi blier alligevel aldrig enige
og så er det jo dumt at gøre det
bamsen
og kurt du behøver ikke forsvare mig,,havde det været idag havde min kone aldrig kommet herop,,,,,men så boede jeg i thailand så svært er det jo ikke
bamsen
Redigeret af d. 28/12-2005 21:04

thaikurt1
bamsen jeg svare bare paa et indlaeg laenge en den histoie ikke.

rolan
Hejsa
Jamen jeg er da stolt af at være dansker
Men jeg gider ikke diskutere politik
vi blier alligevel aldrig enige
og så er det jo dumt at gøre det
bamsen
og kurt du behøver ikke forsvare mig,,havde det været idag havde min kone aldrig kommet herop,,,,,men så boede jeg i thailand så svært er det jo ikke
bamsen

ja nu er det min tur til at sige godt skrevet

men så boede jeg i thailand så svært er det jo ikke

det er jo også en del af problemet at manden ikke vil til thailand for hvis det er så stor en kærlighed kan man jo bare flyte der nedGrin

rolan
Nakhornratchasima

Som jeg tidligere har ytret mening om i et indlæg,b.la. Det 3 riges opstandelse og fald, beroede også på et "vildfarent" menneske som udnyttede folks naivitet og frygt for det fremmede,

det kan jo være at dem du mener der er naive mener at du ikke kan se skoven for bare træerWink

rolan
hej john
du bære over med mig men jeg forstår den ikke

Lagt på d. 28-12-2005 17:51

rolan:
hej jorn

Svaret finder du her:
De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit
oversat til dit sprog: hvor er min ret til at vaere Dansk?

Mads_T
rolan skrev:
det er jo også en del af problemet at manden ikke vil til thailand for hvis det er så stor en kærlighed kan man jo bare flyte der nedGrin

Bare flytte derned, ja men Rolan, det er jo ikke alle, der bare kan flytte derned.

Hvis man skal sige noget godt om en opholdstilladelse i Danmark, så kunne det være, at den også giver ret til at tage et arbejde.
I Thailand derimod vil de færreste danskere kunne arbejde lovligt, men selvfølgelig, hvis man er pensionist eller rig, så kan man bare flytte derned. Ellers er man henvist til at prøve at få ægtefællen her til landet, men med de nuværende regler er der mange begrænsninger, for mange efter min mening, f.eks. synes jeg, at både boligkravet og forsørgelseskravet er urimelige, sådan som de er udformet.

Mads

rolan

hej mads
tak det var bare det jeg ville høre at vi vist ikke er dårligt a ligevel

Hvis man skal sige noget godt om en opholdstilladelse i Danmark, så kunne det være, at den også giver ret til at tage et arbejde.

jeg er glad for at vi så ikke er de eneste med indvandre reglerWink

Spring til debat: