Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Hjælp! Tid i lufthavn
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 19/02-2010 21:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
hanspeter skrev: "Forresten hvorfor havde I ikke bestilt "tillægs billetter", hvis I fløj med TG fra CPH, det ville kunne have kostet jer 200 Dkr per næse og så kunne I bare smide returen væk, eller gemme den til næste gang (1år) eller forære den til een af jeres nominees (ikke 100% sikker at det kan lade sig gøre,men et forsøgs værd)." Tillægsbilletterne, som også kan være gratis, er det ikke kun hvis mellemlander i BKK på vej til næste destination. Eller gælder det også hvis man vil blive en nat eller to i Bangkok?. Han skriver jo ikke at de vil flyve direkte CPH-BKK-Phuket. Men ellers har du ret at hvis man ved at man kun skal mellemlande i BKK kan det næsten altid bedre betale sig at købe det hele på en billet, også med hensyn til baggage og forsinkelse. Men jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med tillægsbillet. JA, du skal mellemlande i BKK, men du bestemmer SELV, om du ville videre til Phuket eller Krabi, samme dag du lander i BKK, 3 dage senere eller for en sags skyld en måned efter. Eneste "betingelse" er du køber det sammen med din CPH-BKK-CPH billet. Og datoen kan ændres, når du er i Thailand. Sidste år rejste jeg med datteren til BKK 21-6 og konen ankom den 26-6 med steddatteren. Vi havde sat rejsedatoen til Krabi til d.17-7 men fik det ændret til d,15-7 uden problemer, kunne også havde gemt det til i år inden d.17-7. P.S. Tillægsbillet = Tilbuds indenrigsbillet, hvor du kun betaler lufthavnsafgiften. For nogle år siden var det Udon Thani og Chiang Mai, men efter Tsunamien blev det Phuket og Krabi for at hjælpe på deres økonomi. . Redigeret af Lung Yao d. 19/02-2010 21:52 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 19/02-2010 21:54
|
bjarnefrederik skrev: Hej skal sige jeg havde ikke kigget godt efter takker for jeres svar,( hensyn til tillægs billet ) vi købte rejsen for 6mdr siden i tyrisk air line for5000 , desvære nævnte de ikke noget om en sådan billet,,,,, Vi skal nok kommer til Phuket ,, på den lille havfrue ,, og skal nok bestille hurtigt ,,, hos thai air,,, takker for jeres svar BF, Det skal du ikke være ked af for det er kun Thai Airways som har det tilbud, derfor nævnte THY ikke noget om det. Thai Airways får nok en "støtte" fra TAT for at skaffe flere feriegæster til Phuket og Krabi. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
hanspeter |
Lagt på d. 19/02-2010 22:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Tak for oplysningen Lung, dejligt at lære noget nyt. Købte du tillægsbilleterne online eller via rejsebureau. Og købte du dem samtidig med CPH-BKK. Sorry hvis du allerede har svaret på mit spørgsmål. God weekend., |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 19/02-2010 22:26
|
Hej Hanspeter, Beklager, jeg skulle nok have tilføjet at jeg mener at det er kun fysisk bestilling (rejsebureau), tror ikke at du finder tilbudet på Online (Rejsefeber, Mr.Jet, Supersaver,osv.) Og jeg billetten SKAL bestilles sammen med CPH-BKK. Desvære, den går ikke hvis du har købt og betalt billet til BKK, og derefter finder ud ad at du kunne lige så godt tage en smutter til Phuket eller Krabi, så bliver det til normalt billet pris. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
hanspeter |
Lagt på d. 19/02-2010 22:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Hej Lung, vi er helt klart enige, ville bare vide om vi skrev om det samme. Men hvis man beslutter sig for en vedhængs billet, kan det under alle omstændigheder betale sig at købe den med det flyselskab man flyver ud eller hjem med.? Havde selv to forekellige billetter til Chiang Mai, men det blev ordnet i BKK da mit fly fra CPH var for sent på den. Tror ikke jeg havde fået samme service, hvis jeg havde fløjet videre med Air Asia. Igen god week-end. Redigeret af hanspeter d. 19/02-2010 22:51 |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |