Se indlæg
 Udskriv debat
Opholdstilladelse I Thailand
helgegedser
Er der nogen af jer tre, Thongthai, Badedyr og BJ, som snakker om at flytte til Thailand, der har tænkt på folkepension når den tid kommer. I fokuserer kun på hvor meget i kan spare ved at flytte lige nu. Ikke een har nævnt noget om folkepension.
I skal have opholdt jer (boet) i Danmark i 40 år mellem det fyldte 15 år og 65 år, for at få fuld folkepension.
Hvis du BJ, flytter herud i år, kan jeg regne ud at du vil få 19/40 del folkepension når du fylder 65. Og det vel at mærke kun af grundbeløbet. Og så skal du altså ikke skrive her i DTW og jamre dig til den tid.
MVH

jesperfrb
Godt indlæg, taget til efterretning!
Men er nu slet ikke sikker på der er en folkepension, der er til at leve af til den tid! Så jeg har min kapitalpension! Hvis jeg ikke hæver den og tager den med!
Redigeret af jesperfrb d. 22/01-2010 03:33
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Anonym Bruger
Tak for den info, det var jeg ikke klar over...

Det er nu ikke pga det er billige, jeg tænker på thailand, jeg tænke på det pga, jeg håber at varmen hjælpe på mine smerter, fordi da jeg var på badeferie sydpå, fik jeg det en del bedre efter 5-6 dage, så håbet er det vil være det samme i thailand......

Så gøre det jo ikke noget hvis det er billige / kan løbe rundt alt i alt, jo ikke meget ved at komme afsted (for mig) og man skal spare, for at overleve....

Plus jeg tro det kunne være en fed oplevelse....

Men som sagt, en ferie først, for at se landet, folket med mere...
også bestemmer jeg mig for, det med at flytte, bare rart at vide om man kan...

Men 1000 tak for the info om de 40 år...

MvH Per

Edit:
Fra www.borger.dk

For at få folkepension eller førtidspension skal du opfylde tre grundlæggende betingelser:

* du skal være dansk statsborger
* du skal bo fast i Danmark
* du skal have boet i Danmark tre år mellem du var 15 og folkepensionsalderen.

Det er ikke altid nødvendigt at opfylde kravene om statsborgerskab, bopæl i Danmark og indfødsret for at få folkepension eller førtidspension.

Hvis du ikke bor i Danmark

For at få folkepension eller førtidspension skal du bo i Danmark. Du kan dog søge om at få pension selv om du bor i udlandet, hvis:

* du er dansk statsborger og har boet i Danmark i mindst 30 år, fra du var 15 år, og indtil du blev 65 år. Du kan få tilkendt folkepension, men ikke førtidspension i udlandet, uanset hvor i verden du bor. Du kan ikke altid få udbetalt pensionstillæg.

Så ved ikke om det er de 3 år der står i starten, eller de 30 år man skal regne med ?

Men det vil jeg da undersøge, og for mig, er det de 30 år, vil jeg vente til jeg er 45 år, så det er opfyldt, så må jeg jo bare tage på ferie der nede hvert år i de 4 måned jeg må....
Redigeret af Anonym Bruger d. 22/01-2010 06:37

BJ
Hej Badedyr
Det er nogle regler der jeg ikke er inde i, ang. Folkepension men hvem siger den eksisterer til den tid?
Politikkerne i DK påråber jo konstant at man skal spare op til sin Pension, men FP'en har du fået, og den kan de ikke trække den tilbage.
Men jeg kan forstå du aldrig har været i Thailand før?.
Det er et uimodståeligt land for mig.
Og hvad det angår dine smerter, kan jeg fortælle dig, en rejsekammerat jeg havde med på et tidspunkt, havde dårlig lever og derfor fik en del kramper dagligt, men de forsvandt helt mens han/vi var i Thailand, så varmen hjælper på det.
Men det er helt klart at du må besøge landet først, inden du beslutter dig, du skal vende dig til gennemsnitlig 30-35 gr og en luftfugtighed på ca.70 %. selvfølgelig helt efter hvor i Thailand du vælger at befinde dig.
Ta ned og besøg landet, oplev det, og start så evt, med det ene år? Du kan jo altid vende tilbage til DK, det løber ikke nogen steder.
Go vind fremover BadedyrWink
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 22/01-2010 08:36
THAILAND
A DREAM COME TRUE

BJ
helgegedser skrev:
Er der nogen af jer tre, Thongthai, Badedyr og BJ, som snakker om at flytte til Thailand, der har tænkt på folkepension når den tid kommer. I fokuserer kun på hvor meget i kan spare ved at flytte lige nu. Ikke een har nævnt noget om folkepension.
I skal have opholdt jer (boet) i Danmark i 40 år mellem det fyldte 15 år og 65 år, for at få fuld folkepension.
Hvis du BJ, flytter herud i år, kan jeg regne ud at du vil få 19/40 del folkepension når du fylder 65. Og det vel at mærke kun af grundbeløbet. Og så skal du altså ikke skrive her i DTW og jamre dig til den tid.
MVH

Uha helgegedser
Det er jo lang tid tilGrin og hvem sir jeg lever til den tidWink
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

helgegedser
Jeg ville bare nævne det, BJ. Og jeg ønsker dig da også held og lykke med din tilværelse i Thailand. Og ønsker dig velkommen.
MVH

BJ
Det ved jeg godt helgegdser
Og du skal have tusind tak for dine ønsker på mine vejne og velkomsten.Wink
Jeg tar en dag af gangen, og ser!
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

helgegedser skrev:
MVH

Iflg. lov om social pension forholder det sig ikke, som du skriver.

§ 5. Stk. 3. Når en førtidspensionist overgår til folkepension fra folkepensionsalderen, udbetales pensionen med samme antal fyrretyvendedele som det, hvormed pensionen hidtil har været fastsat.

Det må betyde, at hvis man får fuld førtidspension, får man også fuld folkepension ( dog kun fuldt grundbeløb i Thailand)

helgegedser
Ja, du har ret, hn. Den havde jeg ikke set.
MVH

LarsFuglsang
Nu i sidder og snakker opholdstilladelse, og lyder til i ved en del, så ville jeg spørge hvordan gør jeg det her.

Vi er 2 gutter 36/37 år gamle, ejer virksomhed i Danmark, og laver mange penge.
Vil gerne købe domicil i thailand (2-3 mill dk), og arbejde der nede fra med at passe vores danske virksomhed.
Skal også have 1 eller 2 ansatte i thailand, til at passe domicil og som assistent, tja måske 3 ansatte thaier..

Da vi ikke kan eje i thailand, regner vi med at stifte firma vi ejer i thailand, der så ejer domicil og jorden..

Hvordan får vi Permanent opholds tilladelse i thailand?
Og når vi arbejder der nede fra digitalt, på noget i Danmark, skal vi vel ikke have arbejds tilladelse i thailand?

Så vi vil faktisk bare til thailand og bruge en masse penge, det kommer kun dem til gode.
Så må det da være muligt at få opholds tilladelse.
Agter at være der i ca 9 måneder om året.
Og hjem i dk 2 måske 3 gange i løbet af året.

Nogle klåge hoveder der kan hjælpe her? Har info eller gode ideer, tricks osv?

sune
Stort tillykke.

i går da hurtigt konkurs med den uvidenhed. Brug pengene på ø.f.h. Det er da en bedre opstart end det i prøver at pådutte os her.

Jeg nægter simpelhen at tro på, at dette indlæg er seriøst...

LarsFuglsang
Jeg er brand alvorlig..
konkurs.. nej det gør jeg aldrig, virksomheden skal ikke flyttes til thailand!

jeg spøger jo her inde da jeg ikke ved så meget om det, så for at få viden spøger jeg.. hvad jeg ved i dag er hvad jeg har hørt, er det fejl idet vil jeg da gerne rettes..

Og sune hvis du nu holder kæft, og lader nogle svare der vil hjælpe, så ville jeg blive glad Smile

sune
Så har du jo sat dagsordenen. Held og lykke med dit forehavende og dine mange penge.

Jeg er ikke i tvivl om din succes i Thailand med den attitude.

Jeg er ikke slet ikke tvivl om, at du med dine mange millioner vil få stor successss. Om det er inden for forretningsverden vil jeg jo nok sætte spørgsmålstegn ved.

Hvis du skal have en viden, og hvis du er så professionel, som du påstår, så vil man jo nok finder andre måder, at finde sine informationer end her.

Det skal da ikke skorte på velvilje herfra....

Locturian
Hold kæft et dumt svar Sune. Den danske jantelov er vist noget du er fint bekendt med? Jeg kan udemærket bekræfte at hvad Lars siger er korrekt da jeg kender manden - ikke at han har brug for at blive bekræftet.

Sune - Hvis ikke du kan bidrage med andet end din misundelse, så lad være med at svare på indlægget.
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Frank
LarsFuglsang: Det lyder spændende - held og lykke med det. Det minde en smule om mit eget drømmescenarium. Jeg kan ikke bidrage med how-to guide. Jeg vil dog anbefale, at I finder en advokat i Thailand.

Sune: Hv...... Nej... Glem det.Smile

LarsFuglsang
Frank skrev:
LarsFuglsang: Det lyder spændende - held og lykke med det. Det minde en smule om mit eget drømmescenarium. Jeg kan ikke bidrage med how-to guide. Jeg vil dog anbefale, at I finder en advokat i Thailand.

Sune: Hv...... Nej... Glem det.Smile

Tak, jo det vil jeg helt sikkert også.. men ville jo have så meget viden med til advokaten som jeg kunne, derfor denne post.

Tak til: Locturian for snakken på mess, blev lidt klogere..

Anonym Bruger
Sune du er da vist temmelig misundelig er du ikk????'
Her kan du ikke lige være med, men du vælger bare at nedgøre af helvede til, det er også det nemmeste forsvar, når man nu ikke lige kan følge med???? tænk lidt over det, og vær med når du formår at bringe noget konstruktivt??
Det ville være rart for os lidt uvidende, som trods alt stadigvæk tænker på andre end os selvCool
Mvh NID.

Spring til debat: