Se indlæg
 Udskriv debat
Pralerier
gammelnok
Gennem mange år og utallige rejser har også undertegnede gjort talrige observationer omkring denne uskik - jeg fornemmer så ikke at danskere generelt er overrepræsenterede i denne disciplin.

Det folkeslag der tydeligvis er mest højrøstet, må da absolut være russerne. Blot ved vi så ikke om emnet relaterer sig til den nyslåede rigdom, antallet af elskerinder eller et i situationen andet vigtigt område.

Hvorfor er det mon sådan at evnen til at gebærde sig, selvforståelsen og den menneskelige ydmyghed forekommer at være ligefrem proportional med rigdom og intellekt?

Der skal være plads til alle - javel så, men er man på fremmed jord må det være på sin plads at stikke en finger i jorden, gerne før man højrøstet udbreder sig om alle sine meritter og jordiske besiddelser.

Hvorfor tror i egentlig muslimer i almindelighed er så udskældte og i mange henseender også forfulgte i vort lille smørhul herhjemme? Svaret ligger lige for - de få utilpassede, skabagtige individer der konatant er i medierne for alskens negative handlinger skaber hos mange et billede. Muslimer er nogle skiderikker.........

Jeg græmmes når vi en sjælden gang støder på disse faranger af hjemlig herkomst, der på ingen måde er i besiddelse af bare en smule situationsfornemmelse, endsige almindelig pli.

Vi kommer sjældent på turiststederne - i Thailand foretrækker jeg så absolut at være i lokalt selskab, er der noget thaierne forstår så er det at ' te sig '.

Med ønsket om en fortsat god Jul.
Wink er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerteCoolWink

sune
kæreven

Hvor er det dejjligt at se du er tilbage. GOD JUL TIL DIG

Lung Yao
rinpoche skrev:
...................................................................................................................
Jeg møder sjældent udlændinge i Thailand, så jeg har ikke oplevet det.
............................................................................mvh
ØH, hvad med alle de "tyskere" "englændere" som du ellers meget livligt underholdt OS med deres "skæbner" her på DTW, var det måske "pralerier". Grin Grin Grin Grin
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sune
Ja--men de kan jo ikke læse vores bevingede ord, eller skulle jeg sige Rin's bevingede ord. Vi er jo ikke alle oppe i dette felt rent intelligens, men det skal vel ikke undslå os i at sige...

GLÆDELIG JUL

thamarai
Det er sket på danskersteder, især små restauranter, at jeg har været glad for, at min kone ikke kan forstå, hvad danskerne taler om.

Og jo, når en dansker bliver gift med en thai, så går der ikke lang tid, før manden får lært af konen at prale.

Jeg synes også, at mange indlæg på DTW bærer præg af praleri, men også af, at faranger ved bedst, hvormod thaiere er noget i retning af undermennesker, om end vi godt vil have deres piger.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
rinpoche
sune skrev:
Jeg er en af de faranger der gerne vil sige til alt og alle. Jeg har check på det hele. Jeg giver min kone og 10 elskerinder hvad de forlanger.

Ja hvem har ikke lyst til at have disse muligheder.

Mit problem er egentligt ikke, at der er nogen, der har den mulighed, men mit problem er, at det skal gøres til et problem.

Det er vel altid sådant her i den så søde juletid, at janteloven skal komme til overfladen.

Hvis du har lyst til at prale af din pension, skal du da gøre det. Hvis du har lyst til at prale af dine penge, så skal du gøre det. Måske er det sidste gang i dit liv du får så meget ud af ingenting, rent verbalt.

Jeg får engang imellem knopper over sådanne indlæg, for de kan ikke være givet for noget positivt, men kun for at andre skal dumme sig.

Jeg græmmes over noget sådant.

De mennesker der laver noget sådant, skulle i mine øjne have en løftet pegefinger. Det er for billigt i denne så skønne juletid, at der er nogen der skal lave plat på folks følelser.

Tak fordi du - som så ofte før - ikke kunne bidrage med nogetsomhelst udover en gang kvababbelse.
"Plat på folks følelelser"?? "Jantelov"?? Suuk, som sædvanlig anvender du din egen alternative fortolkning af mit indlæg. Jeg kan kun anbefale dig at lade være med at lytte til stemmerne i dit hoved, men i stedet forholde dig til det skrevne.

Mit problem er egentligt ikke, at der er nogen, der har den mulighed, men mit problem er, at det skal gøres til et problem.

Det lyder som om du har et problem.

krydolf
Ja, der er stadig nogle der tror at pli er en underafdeling af plo.
Man kan godt drikke uden at more sig.

BJ
Det er en misforståelse, at man ikke kan more sig uden spiritus, men det er da heldigvis en misforståelse, der sjældent opstår.
krydolf.

Jeps Krydolf.Grin
ingen fest uden PROCENTER!!!Grin
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 24/12-2009 19:11
THAILAND
A DREAM COME TRUE

rinpoche
Lung Yao skrev:
rinpoche skrev:
...................................................................................................................
Jeg møder sjældent udlændinge i Thailand, så jeg har ikke oplevet det.
............................................................................mvh
ØH, hvad med alle de "tyskere" "englændere" som du ellers meget livligt underholdt OS med deres "skæbner" her på DTW, var det måske "pralerier". Grin Grin Grin Grin

For det første kan det kun glæde mig at du blev underholdt. Det skulle da være trist, at man skulle høre for at man forsøger at skabe trafik her på dtw med beretninger om oplevelser, no?
Samtidigt kan jeg ikke forstå dine citationstegn omkring ikke danskere? Håber ikke det er et udslag af xenofobi.
Og endelig kan jeg ikke forstå dit indlæg overhovedet.
Men jeg er sikker på at du vil uddybe det....
Ellers vil jeg gladeligt følge op på det.

Natpiraten
Du er sgu en klog mand SkeptikerCool

MM
Man skal da aldig prale, men bare være sig selv, og ærlig, se det kommer man faktisk langt med.

http://mhhm.dk/sveg
Først vil jeg gerne tilkendegive at der er mange der praler og er generelt latterlige at høre på. Når dette er sagt tror jeg danskere er næsten lige så slemme som russererne. Iten som så mange gange tidligere, vil jeg fremhæve englænderne er de værste. Men mit indlæg går dog ikke på dette, men der imod på at jeg forstår ikke hvorfor alle siger at russerne har mange penge, og elsker at flashe dem, fysisk såvel som verbalt. Jeg har lige haft en russisk kvinde og hendes mand i min forretning, som ville købe en satin kjole jeg har i vinduet, men sad og halvsov så jeg tænkte ikke videre over det, og slyngede bare 5000,-b adsted som prisen(reelt er prisen 3699,-Cool, og hun lignede en der nærmest skulle føde tvilllinger og skydte sig ud af butikken. Denne situation er ikke enestående. De vil ikke af med pengene og derfor tænker jeg lidt det muligvis mange gange blot er i mundn de ar mange penge, men arbejder hårdt og sparer sammen som alle andre til en ferie i et billigt land. Der er altid nogle der har penge, men tror de er lidt som thaierne.. Kan godt lide at vise sig frem, prale osv, men i virkeligheden har de nada nix 9 ud af 10 gange. hverken i usd, rupler eller baht .. eller hvad hxxx de bruger i russerland.

Og ja, ved godt der er mange russerpenge i pattaya osv.. med det jo ikke hr og fru almindelig fra sct petersburg eller lign..

Neh Kenny, bare se på Walking Street, alle de nye go-go steder, alle ved at det er sorte mafiapenge der bliver vasket igen og igen. Baren åbner, måske en måned, så laver man lige en rask handel sælger den til en ny russer og vupti nyt navn til samme biks. Mærkeligt nok så er "danserinderne" langbenede russiske "sekretærer" - klientellet, ja, se selv.....

Nej de almindelige russere har ingen penge, se dem gå op og ned ad gaderne i byen, alt drikkelse er indkøbt på 7/Eleven eller lign. De går meget sjældent på restaurant, hvis de gør så er det en russerejet, og de medbringer indkøbt sprut fra Seven.

Fatter ikke hvorfor Thailand promoverer sig så stærkt på disse markeder, de kan da ikke tilføre infrastrukturen ret meget.

Skeptikeren

PS! Uden for tråden. Det er sku noget af en flot biks du har fået banket ned der. Lyse, venlige farver, let og overskueligt vareudsyn, men hver gang jeg kører forbi så er skodderne kørt helt ned, Sig mig sover du meget????WinkWink
Redigeret af d. 30/12-2009 09:38

Hej Skeptiker.

Takker mange gange for de umådeligt pæne ord !!

Nu mangler jeg bare kunderne haha

Nej, Sover ikke meget, men pga der er så mange ting der skal ordnes med advokater, arbejdstilladelser osv, er det ikke muligt at have forretningen åben konstant indtil vi har papirer på vi kan ansætte en i forretningen. Dog kører den nu næsten almindeligt, og med alm åbningstider haha (Når jeg eller konen ikke sover!)

Ej seriøst, vi har knoklet med at få den færdig, og er faktisk ikke helt færdige endnu, men alligevel har vi valgt at åbne den, da det kun er lidt extra varelager (stoffer), + div tilladelser vi venter på.

Men kom da endelig indenfor og sig hej en dag. Kunne være sjovt at hilse på en anden herinde fra.

blume
Kenny
Ja en lidt svær branche du er startet på, Jeg ønsker dig lykke til, hvis Jeg må kigger Jeg ind i Januar
Venlig hilsen fra Fyn, og nu kun 18 dage tilGrin
blume

Hej Blume, ja jeg er hoppede lidt ud hvor jeg ikke kunne bunde, men det viste sig at thaiernes venlighed ikke kun er falsk overfor faranger, men jeg er faktisk blevet hjulpet i hoved og røv af alt fra taxichauffører som har renset min facade for lort, uden at blive spurgt om betaling, eller da min kone skulle have et opfrisker kursus hos en anden skrædder i at måle osv, var det nærmest som at blive opvartet på hånd og fod.

Men tilbage til emnet, russerne er ludere, thaierne er voldspsykopater, der tæver deres koner og vi de store stærke danske vikinger er perfekte med vores selvfede blege maver og hentehår.
Nu er jeg dog kun 33 år har klippet håret helt af med trimmeren, fra da jeg 16 men ellers havde jeg sikkert hentehår alligevel.

Spring til debat: