Se indlæg
Larm, støj, højttalervogne m.m.
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/12-2009 21:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Helt enig mr tirak. Det er da et særdeles vedkommende indlæg. Og indlæggene fra "skik følge eller land fly" proselytterne bærer som sædvanlig præg af ikke at have fattet en bønne. |
|
|
Lagt på d. 14/12-2009 23:32
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Der er mange ting jeg er vældig tilfreds med i Thailand, maden, klimaet, quinderne m.m. Der er også andre ting jeg absolut ikke forstår en skid af, f.eks. den evindelige larm fra alt muligt. Trykluftbor, vinkelslibere, gerne aften/nat, frugt- ris- og div. varevogne der starter om morgenen med højttalerne på fuldt tryk, karaokebaren til 03.00 om morgenen, soi-dogs (selvfølgelig!), der kæfter op ustandseligt. Hvad med BigC og de trådløse mikrofoner de ansatte kan bræge i? Her i HuaMark har charcuteriafdelingen deres egen lille "karaokestand" hvor de råber og skriger om gode tilbud. På 4. sal i TV afdelingen brager det løs fra stereoanlæg og TV. Er Thai'er totalt immune overfor støj? Hvad gør man som gæst i Thailand? Brokke sig, bede om ro? dette er dit indlæg jd hvad svarer jeg forkert Redigeret af d. 14/12-2009 23:33 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/12-2009 23:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
I et debatforum? Selve essensen i et debatforum er at debattere, udveksle synspunkter, belyse allehånde aspekter omkring Thailand. Støn. Hvis du ikke selv er klar over hvad du svarer forkert, såeh ... er det vist omsonst at forfølge sagen yderligere... |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 15/12-2009 00:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Kniber det med hørelsen ....? http://ecx.images...L500_AA150 [img][/img] Audiobahn 12" 800-Watt Subwoofer [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 15/12-2009 00:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ja der kan være megen larm i byerne, men mig rører det ikke. Jeg holder af det brogede miljø, med masser af mennesker der skal frem og tilbage. Jeg kan faktisk godt lide det. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 15/12-2009 00:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
sabai sabai skrev: Kniber det med hørelsen ....? http://ecx.images...L500_AA150 [img][/img] Audiobahn 12" 800-Watt Subwoofer [img]http://ecx.images-amazon.com/images/I/21ZQT0P756L._SL500_AA150[/img][img][/img] [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 15/12-2009 01:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
ja en lille komentar er jo på sin plads her. jeg er udlært bager,og får fri fra job kl 11.skulle så sove til middag, boede på holmbladsgade på 2 sal.busstop udenfor vinduet,masser af lastbiler,amager centret i gården. sov fint i larmen da jeg havde vænnet mig til den. men hvis der var nogle der gik på bagtrappen så hørte jeg det for det var noget der ikke var kodet ind i mit hoved,den daglige larm var jo en naturlig ting som hjernen havde vennet sig til og lyde som var fremmede kunne vække mig. så jeg tror det er et spørgsmål om at indstille sig på lyde som skal være der så høre man dem ikke så meget. ps.er ikke bager mere
Redigeret af bagerbager d. 15/12-2009 01:44 |
|
|
Dream |
Lagt på d. 15/12-2009 05:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
JD. Her er hvad jeg hoere paa i ca. 5 min.hvergang Ning tager paa markedet......3 vovser der hyler om kap..... |
|
|
blume |
Lagt på d. 15/12-2009 07:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Suk Hvor er det dog nogle dejlige hunde du har. Med venlige julehilsner fra Fyn blume |
|
|
Lagt på d. 15/12-2009 07:39
|
|
det er ikke kun i Thailand thai'erne larmer. Min dejlige lille kone snakker så højt i telefon at det er ligemeget hvor i huset jeg befinder mig at jeg tydeligt kan høre hvad hun siger i starten brokkede hun sig lidt når jeg bad hende skrue ned, men nu har hun vist forstået det. nogle gange skal jeg jo bruge 'luftrummet' samtidigt med hende |
|
|
JD |
Lagt på d. 15/12-2009 08:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 591 |
mr tirak skrev: Et syntes jeg meget relavant indlæg fra JD Det lader til at de aktive her hellere vil diskutere dig JD. Jeg råder altid besøgende når de spørger hvad de skal have med til TH, ørepropper, ørepropper og ørepropper. Jeg har sammme problem støj overalt, tiden med bus rejser er over for mig men jeg mindes turene gennem TH med et tv på fuld volume, her på Koh Pha Ngan har longtails taxi´s fået tilbudt gratis mufflers ( lyddæmpere ) men ingen har monteret dem, = en longtail skal larme. Evige grissebiler (song taw´s ) tonight-tonight murthai thai boxing osv. jeg har accepteret larmen, men det er stadig et godt spørgsmål- kan de ikke selv høre det ? Mr Tirak Endelig en der har fattet pointen med mit indlæg! Ikke fordi vi skal være enige, absolut ikke, men nogle er åbenbart nemme at hidse op bare jeg skriver det mindste der stiller små irriterende spørgsmål til alle de underlige ting man kan opleve i Thailand. Jeppe, du har stadigvæk ikke fattet en meter, fortsat god dag hvorend du opholder dig i Bangkok! Suk, herlige hunde du har, lyder noget bedre end "mine" soidogs. Ezal, samme her når der er forbindelse til "baan nok" 300 km nordpå! Rinpoche, ser ud til at der stadigvæk er nogle (Jeppe) der selv i sen alder IKKE ved hvad en debat går ud på. Måske man sku' flytte på landet? Hæ! Næh, der er også støj: JD Redigeret af JD d. 15/12-2009 08:58 |
|
|
blume |
Lagt på d. 15/12-2009 09:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
JD Jeg holder meget af dine indlæg. Med en herlig støjfri julehilsen fra Fyn blume |
|
|
Lagt på d. 15/12-2009 10:08
|
|
jeg syntes helt bestemt lydene, og lugtene er med til at gi oplevelsen af, hvor man opholder sig. ta den lille film med nattelyde, når man lukker øjnene kan man næsten fornemme hvor man er og klokken er vist ca 5 morgen...det samme gælder alle de lyde hjemme i min "mu ban" som de handlende kan lave, frølyde, båthorn, klokke osv. jeg ville ikke undvære dem, omend de kan virke lidt for volsomme nogen gange, fks. når de står og skal sælge casettebånd, så er musikken så infernalsk at man dårligt kan nærme sig deres stand. DER går jeg i en stor bue udenom...Jeg tror at Thaierne har vænnet sig til et betydeligt højere støjniveau end vi har.. lyden af suk´s hunde minder mig mere om Grønland, de hyler også, de gø`r ikke, men lydene er også en af de ting man her husker tilbage på, især den stilhed der kan være ude ved søerne. der kan være så stille at man kan høre hvaler 20 km. væk lung Redigeret af d. 15/12-2009 10:14 |
|
|
sony |
Lagt på d. 15/12-2009 10:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
JD skrev: mr tirak skrev: Et syntes jeg meget relavant indlæg fra JD Det lader til at de aktive her hellere vil diskutere dig JD. Jeg råder altid besøgende når de spørger hvad de skal have med til TH, ørepropper, ørepropper og ørepropper. Jeg har sammme problem støj overalt, tiden med bus rejser er over for mig men jeg mindes turene gennem TH med et tv på fuld volume, her på Koh Pha Ngan har longtails taxi´s fået tilbudt gratis mufflers ( lyddæmpere ) men ingen har monteret dem, = en longtail skal larme. Evige grissebiler (song taw´s ) tonight-tonight murthai thai boxing osv. jeg har accepteret larmen, men det er stadig et godt spørgsmål- kan de ikke selv høre det ? Mr Tirak Endelig en der har fattet pointen med mit indlæg! Ikke fordi vi skal være enige, absolut ikke, men nogle er åbenbart nemme at hidse op bare jeg skriver det mindste der stiller små irriterende spørgsmål til alle de underlige ting man kan opleve i Thailand. Jeppe, du har stadigvæk ikke fattet en meter, fortsat god dag hvorend du opholder dig i Bangkok! Suk, herlige hunde du har, lyder noget bedre end "mine" soidogs. Ezal, samme her når der er forbindelse til "baan nok" 300 km nordpå! Rinpoche, ser ud til at der stadigvæk er nogle (Jeppe) der selv i sen alder IKKE ved hvad en debat går ud på. Måske man sku' flytte på landet? Hæ! Næh, der er også støj: JD Ja der må jeg da indrømme den lyd her er charmerende i forhold til alt den motorlarm i bkk. Sådan og sidde med en stille pils eller 2 og høre chicaderne det er da beroligende. Det er straks være når de begynder med deres sang fra de forskellige højtalervogne, det kan godt være slemt, men hvad det er jo deres land. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 15/12-2009 10:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Åh hvor jeg dog savner den "frygtelige" larm i Thailand.. Må se at få tid til at komme ned til konen igen.. Og hvor skal vi larme..
Redigeret af Big-Viking d. 15/12-2009 10:34 |
|
|
Lagt på d. 15/12-2009 10:55
|
|
det er ok jd , det eneste jeg ikke er , er at være negativ over alt , men du har en tendens til at væe dette altid , så måske en god ide at du flyttede græsgange med alt det negative du har om at fortælle om thailand |
|
|
Dream |
Lagt på d. 15/12-2009 11:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
Hva' saa JD. Fik du lige en naese ? eller var det en (H)oerefigen Redigeret af Dream d. 15/12-2009 11:49 |
|
|
JD |
Lagt på d. 15/12-2009 13:16
|
Jeppe skrev: det er ok jd , det eneste jeg ikke er , er at være negativ over alt , men du har en tendens til at væe dette altid , så måske en god ide at du flyttede græsgange med alt det negative du har om at fortælle om thailand Hæ! Det er så ikke noget du kommer til at bestemme, Jeppe! Jeg vil da hellere foretrække en varieret blanding af godt og skidt om alle mulige emner. Hvad bidrager du med? De sædvanlige 3-4 linier der ikke skaber noget nyt, men kun kommenterer fra sidelinien! Nej du, om igen, din kritik er malplaceret. JD PS: Jeppe skrev: "jamen når man nu vil bo midt i støjhelvedet" JD: Hvor har jeg nævnt/påstået/fortalt at jeg bor i et "støjhelvede"? Det gør jeg ikke. Der er larm, ja, men det er IKKE ET STØJHELVEDE! Hvis DU ikke fatter hvad indlæggene handler om, burde DU måske holde dig væk! Redigeret af JD d. 15/12-2009 13:17 |
|
|
Lagt på d. 15/12-2009 13:53
|
|
Jd. Ved du hvad TRÅDFORURENET er Lindy |
|
|
JD |
Lagt på d. 15/12-2009 14:54
|
Jeg har fattet pointen efterhånden, det er "perler for svin" at deltage her hvor det mest populære er øl, sprut, billig thaif*sse, og andet Pattaya-gøgl! JD |
|
Spring til debat: |