Se indlæg
Hyre en Rengøringspige
|
|
lols |
Lagt på d. 26/11-2009 14:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
I Bangkok kan du have en live in maid, 24 timer i døgnet, for 6.000 baht per måned plus mad i en 100 m2 lejlighed. En anstændig løn er efter min mening en løn i det højere ende af det lokale niveau. Men ser ingen grund til at betale ekstra for at ødelægge markedet og de lokale firmaer, så ikke kan få ansatte. Thaksin har heller ikke givet sine ansatte i AIS højere lønninger end markedskræfterne bare fordi han er rig. Et rigt firma som McDød eller 7 eleven (japansk) giver heller ikke ekstra i løn i DK, som jeg forstår. Hvad er det folk vil vise ved at overbetale? At de er en hel masse, når de er landet i Bangkok? (BJ, det er ikke henvendt til dig, men generelt) Men som JD, med 24 timer til rådighed og ikke noget arbejde, så burde der være tid til lige at vaske gulvet og et par t-shirts |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 26/11-2009 14:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
styx32 skrev: stik hende 6000 THB så er du god ved hende :-) det er jo små penge herhjemme. 6000 baht for 2 timers rengoering er du fuldstaendig sindsyg ved naermere eftertanke, kan jeg ikke komme i betragtning |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 26/11-2009 14:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Jeg tænker 6000 THB pr mdr. 200 THB pr dag. |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 26/11-2009 14:54
|
Hvad skal jeg give sådan en pige for de ca. 2timers ugentligt rengøring uden at underbetale hende, OG JEG SNAKKER RENGØRING, INTET ANDET nå, det er jo ikke let at blive klog på, når der bliver spurgt i øst og du svarer i vest |
|
|
Fido |
Lagt på d. 26/11-2009 14:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
styx32 skrev: Jeg tænker 6000 THB pr mdr. 200 THB pr dag. BJ spørger i Øst og du svarer i Vest "Spørgsmålet går ud på hvad skal man CA. regne med at skulle betale for en rengøringpige/Hjælp ca 2timer ugentligt. Hvad skal jeg give sådan en pige for de ca. 2timers ugentligt rengøring uden at underbetale hende...." Alt er altså som det plejer her på DTW One man's ceiling is another man's floor |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 26/11-2009 15:09
|
hæ hæ fido, du var lige 1 minut bagefter |
|
|
helgegedser |
Lagt på d. 26/11-2009 15:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 79 |
Jeg ved ikke om jeg skal le eller græde over nogle af svarene. JD har fuldstændig ret. Det er fanme værre end at se en gyser, dette her. MVH |
|
|
Johnson |
Lagt på d. 26/11-2009 15:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 182 |
wow BJ, har du virkelig råd til rengøringshjælp i Thailand?? shit, du må være en stor kanon...gid jeg havde et så velbetalt job som dig, og så i thailand!...håber ikke det er alle arbejdstimerne der gør at du ikke har tid til rengøring. |
|
|
JD |
Lagt på d. 26/11-2009 15:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 591 |
Jeg håber fandme han (BJ) holder mega-ultra lav profil fremover, for det her er da topmålet af idioti, og tonsvis af vand på møllen til "strammerne" i DK der ønsker FTP'ere udstyret med en skovl - I HVER HÅND - så de kan få arbejdet sygdommene ud af kroppen! JD Redigeret af JD d. 26/11-2009 15:49 |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 26/11-2009 15:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Da dagslønnen for den slags arbejde vel er ca 200-250 baht, så er det fint betalt, hvis du giver 200 baht pr. gang for 2 timers rengøring. Jeg har ansat en kvinde, som laver mad til sønnen og mig, sørger for at han kommer i skole, hvis jeg ikke er hjemme, gør rent og vasker tøj. For det betaler jeg 5000 baht om måneden + kost og logi. Jeg bor på Phuket hvor priserne nok minder om dem i Bangkok. Både kvinden og jeg er glade for ordningen. Conrad |
|
|
BJ |
Lagt på d. 26/11-2009 18:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
JD skrev: Jeg håber fandme han (BJ) holder mega-ultra lav profil fremover, for det her er da topmålet af idioti, og tonsvis af vand på møllen til "strammerne" i DK der ønsker FTP'ere udstyret med en skovl - I HVER HÅND - så de kan få arbejdet sygdommene ud af kroppen! JD NU!!! stopper du fandenedme din usaglige indlæg JD det er til at brække sig over at læse dit lort, jeg har lige været på juleindkøb hele dagen og har ikke haft en chance for at svare, men det du skriver er helt op i næsen på 12etage. jeg har fundet ud af nu hvad de realistiske indlæg råder mig til og ikke dit gikane IGEN IGEN IGEN. OG nu ved jeg hvad jeg kan forvente til hvilken pris, vil du godt være venlig at blande dig udenom mine indlæg/tråde i fremtiden hvis du ikke har mere fornuftigt at svare, TAK. TAK til jer der kom med saglige indlæg jeg kunne rette mig efter. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Heine |
Lagt på d. 26/11-2009 19:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 100 |
ha ha ha ha JD har jo fuldstændig ret 2 timers arbejde om ugen - og så skal der hyres en medarbejder ??? Som FTP undrer jeg mig altså også! både over hvordan en FTP kan række til sådanne manerer - og over manererne i sig selv |
|
|
BJ |
Lagt på d. 26/11-2009 19:39
|
Som jeg skrev hacde jeg ikke været hjæmme hele dagen og ikke haft chance for at tænke rigtigt over beløbet indsige SVARE, jeg er sgu da ikke idiot og betaler 6000baht pr md, det kan jeg få en fløjet ind fra danmark for til den pris , men gudskelov var der nogle fornuftige medlemmer der kunne give mig det svar jeg bedte om, og har i ikke noget sagligt og seriøst at tilføje mit spørgsmål, SÅ KLAP DOG I og spring let og ellegant over min tråd men det er måske for meget forlangt??? eller hvad??? MVH.BJ Redigeret af BJ d. 26/11-2009 19:41 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
BJ |
Lagt på d. 26/11-2009 19:45
|
I øvrigt JD så skal du få indlæg fra min side nu og fremover, sist jeg blev bedt om at holde igen gjorde jeg det, og så kommer du med sådan en gang plader om at jeg skal holde fuldstændig lav profil i fremtidet, MEN NEJ NEJ NEJ, gu vil jeg ej, men jeg prøver så vidt muligt at hjælpe og skrive seriøse indlæg, i forhold til visse andre. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Heine |
Lagt på d. 26/11-2009 19:45
|
JD skrev: Jeg håber fandme han (BJ) holder mega-ultra lav profil fremover, for det her er da topmålet af idioti, og tonsvis af vand på møllen til "strammerne" i DK der ønsker FTP'ere udstyret med en skovl - I HVER HÅND - så de kan få arbejdet sygdommene ud af kroppen! JD JDs kommentar her og den første er da i den grad saglig og seriøst |
|
|
JD |
Lagt på d. 26/11-2009 19:46
|
Jeg er da komplet kold overfor om du har været på juleindkøb eller ude å' drikke bajere, eller om beløbet er 6000 pr. md. eller 2 - 3 eller 400 pr. gang.... Det drejer sig ikke om det, men det drejer sig om dine totalt forskruede manerer og holdninger kammerat! Kom dog for h..... ned på jorden, og lev et stille, roligt og tilpas ydmygt liv med den livslange pension du nu har gaflet på en eller anden facon! Det andet, det er sgu' for dumt, meget, meget dumt endda. Vor herre bevar mig vel, sådan nogle som dig det er "søm til velfærdsstatens ligkiste" - intet mindre!!! Phucking narrøv.... JD Redigeret af JD d. 26/11-2009 19:47 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 26/11-2009 19:50
|
HVAD ER DIN INDTÆGT??? siden du har lejl, på 12 etage den er vel ikke billig, og uanset årsagen til min FP er du åbenbart ret misundelig.
THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Lagt på d. 26/11-2009 19:56
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg bor på 12 etage med udsigt over Chao Praya floden, 2½ værelse plus stor balcon, næsten ubetalelig når man er fattig, 7.000 Bath per måned. |
|
|
JD |
Lagt på d. 26/11-2009 19:57
|
Husleje har sgu' da ikke noget med hvilken etage man bor på! Jeg betaler 8.500 THB for 69 m2, og hvis du tvivler på sandheden i det, så spørg ABEKATTEN - han er ekspert i at finde billige lejligheder i Bangkok. Endvidere gør jeg selv rent! JD |
|
|
Heine |
Lagt på d. 26/11-2009 19:58
|
JD skrev: [b]Det drejer sig ikke om det, men det drejer sig om dine totalt forskruede manerer og holdninger kammerat! Kom dog for h..... ned på jorden, og lev et stille, roligt og tilpas ydmygt liv med den livslange pension du nu har gaflet på en eller anden facon! Det andet, det er sgu' for dumt, meget, meget dumt endda. Vor herre bevar mig vel, sådan nogle som dig det er "søm til velfærdsstatens ligkiste" - intet mindre!!! JD Lige præcis - den attitude får da folk til at se rødt - og med god grund - 2 timers arbejde om ugen, hallooooo |
|
Spring til debat: |