Se indlæg
 Udskriv debat
Så er det slut
Kent26
I øvrigt er det her ufatteligt vigtigt i disse tider, hvor der er 3-cifret millard underskud på budgettet, en stigende arbejdsløshed - herunder den værste af alle: ungdomsarbejdsløsheden - lad os endelig få endnu flere førtidspensionister om nogle år.

Nej, det er vigtigere at aflede med disse ligegyldigheder, som ikke batter en skid i det store billede, men det giver sikkert stemmer, da det fandme er så ufatteligt vigitgt at gøre noget ved disse irakere og socialbedrageriske pensionister, der vover at have det godt i udlandet i over 2 måneder.

Christ.

JD
Helt enig, det kniber gevaldigt med perspektivet må man sige, og DF's nationalistiske politik rammer jo i flæng og især de forkerte.

JD

swaddii
kent26 ka kun tilslutte mig til dine meningerSmile
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Det rammer pensenonister der holder ferie i de varme lande 3-4 mdr.om vinteren,hvor de normalt belaster læger-hospitaler med deres skavanker.
Man må håbe der bliver lavet en ordning hvor der er forskel på danskere og indvandre.

lindy

hanspeter
fuldstændig enig med kent26, der har iøvrigt aldrig været så mange regler og kontroller om alt muligt, som under det nuværende nationalistiske regime. Men danskerne "ligger som de har redt", de tænker nemlig, at så længe det ikke går udover mig er jeg ligeglad.

Nu vågner ældresagen op....

http://www.bornho...KKJ4222826

lindy

Frank
Hvilke nye pligter medfører det for pensionister bosat i Danmark?Smile

JD
De skal vel melde sig på kommunen hver den 1. - for at fortælle at de er i live, ellers lukkes kassen sgu' i, do'!

Klamphugger-pålitikere, de sku' fyres hele bundtet.Angry

JD

jesperfrb
At du skal medele kommunen at du er væk fra DK i mere end 2 måneder!Wink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Frank
Idé:

Fodlænke til alle med overførselsindkomst. Så er der styr på det, og produktionen af lænker vil også medvirke til igangsætning af økonomien.
Smile

Spiceroads
Og hvis man nu er på overførselsindkomst og bor et andet
EU land.Hvordan forholder det sig så?

Nirvana
Da lars løkke rasmussen åpned folketinget så sage han at vi skulle have fære ræler så nu har vi bevis på at han lyver Shock
Come As You Are

JD
Ja, der er jeg så også nået til i min tankerække om hvilke implikationer og følgevirkninger disse nye regler kan ha'...

Hvis EU samarbejdet fungerer i yderste potens, så vil der sandsynligvis også være tjek på at man ikke forlader et andet EU-land uden at melde sig til rette myndighed i det land man har fast bopæl.

Den totale overvågning er her snart, med en chip proppet op i r*ven!

Skal blive spændende at se om reglerne for hvor lang tid et ophold uden for EU må vare også bliver ændret.

JD
Redigeret af JD d. 07/11-2009 19:35

hanspeter
Interessant, det var en af hovednyhederne i TV avisen med kommentar fra Ældre Sagen, men det blev ikke nævnt med et ord i TV2 Nyhederne, men det er vel meget typisk.

total
Træk vejret ..... det gælde jo kun for ophold udenfor EU, hvem har ikke en godt bekendt i Tyskland, Spanienen o.s.v. hvor man kan opholde sig lige saa længe man vil?????
Lov er lov og lov skal holdesShock

kanikke
i sommer skrev jeg to noveller om danske pensionister i Thailand - om den dengang grelle forskelbehandling mellem førtidspensionister før 2003 og efter 2003. Nu maa vi konstatere, at det er uaktuelt. At der iflg. Bangkok Post formodes at bo ca. 100.000 udenlandske pensionister i Nordthailand - er ensbetydende med, at vi nu internationalt set er diskrimnieret af vort eget lands regering i et sådan grad, som det nævnes i dagens medier, idag den 07. november. - Det er tankevækkende og objektivt set ganske usmageligt, naar samme regering altid står frem i lignende sager, hvor andre landes regeringer forskelsbehandler og diskriminerer, hykleri og dobbeltmoral er vist dækkende begreber for attituderne, Jeg føler pludselig det er flovt at være dansk og tror mange er enige i betragtningen. Den Thailandske regering med andre, som uvilkårligt vil blive berørt af disse skrappe indskrænkninger - burde, - måske inden miljøtopmødet i København i december informeres officielt om den danske holdning til egne statsborgere, som emigranter, og dermed få sandere billede af, hvad den danske regering egentlig står for.

Jeg har selv oplevet under ophold derude, at man betragter vore pensionsregler og bopælskrav, som frastødende i en tid, hvor verden bliver mindre og mere international.

lols
I Thailand, og resten af verden, har jeg oplevet det omvendte. At folk tror jeg lyver, når jeg fortæller om det danske velfærdssystem, med at folk får en bunke penge for ikke at lave noget osv.

hanspeter
total skrev:
Træk vejret ..... det gælde jo kun for ophold udenfor EU, hvem har ikke en godt bekendt i Tyskland, Spanienen o.s.v. hvor man kan opholde sig lige saa længe man vil?????
Lov er lov og lov skal holdesShock

Ja lov er lov og lov skal overholdes, men derfor kan man sgu da godt blive gal over en NY lov og protestere, den er jo ikke vedtaget endnu, selvom den nok bliver det, desværre.

Og så må jeg lige spørge: Folkepensionen er afhængig af hvor længe man har levet i Danmark.
Hvis jeg har boet her hele mit arbejdsdygtige liv, hvem fanden skal så bestemme om jeg vil bosætte mig i EU, Thailand, Brasilien eller for den sags skyld på Sydpolen? Nada, jeg vil sgu selv bestemme om jeg skal nyde mit otium i Tyskland, Spanen eller where ever. Det er sygt, jeg kender ingen andre lande som er så regide.
Og vi snakker ikke engang om at bosætte sig, men om at opholde sig i længere tid i et andet land.
Redigeret af hanspeter d. 07/11-2009 22:38

hanspeter
Kanikke:
"Den Thailandske regering med andre, som uvilkårligt vil blive berørt af disse skrappe indskrænkninger - burde, - måske inden miljøtopmødet i København i december informeres officielt om den danske holdning til egne statsborgere, som emigranter, og dermed få sandere billede af, hvad den danske regering egentlig står for."

Jeg tror desværre at den thailandske regering er græsk katolsk over den danske pensionspolitik. Som jeg forstår thailands politik nu, er udlændinge, faktisk en belastning, og mange thaier er så nationalistiske at de helst vil være fri for farangs. Thai rak Thai som Thaksin udtrykte det. Det kan godt være det er stavet forkert, men meningen er god nok Thai elsker Thaier eller Thailand, underforstået: ingen andre. Det har været så slemt at nogle taxaer i Bangkok kører med flyeren "I like farang" eller sådan noget.
Redigeret af hanspeter d. 07/11-2009 22:48

Bjarne
Og hvornår er der så nogen, der i det mindste forsøger at foretage sig et eller andet? Det nytter nok ikke meget at kæfte op i enighed i et forum for indviede om, at regeringen og DF fupper, svindler og bedrager.
Bjarne

Spring til debat: