Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Køb af riskoger
sabai sabai
Yello skrev:
Jeg købte en riskoger i Aldi for et års tid siden. Der står ASIA på selve kogeren og ifølge emballagen er den fra AHG Wachsmut & Krogmann mbH i Hamburg.
Min kone er ikke tilfreds med den. Risene koger over, og der sætter sig hver gang et fast lag i bunden der ikke kan bruges. Der er forsøgt forskellige slags ris, købt både i DK og i Thailand, og de er selvfølgelig skyllet forinden.
Denne koger kan ikke anbefales. Vi vil købe en anden næste gang vi er i Thailand.

Hmm. Virker perfekt her ! , lyder som om det er forholdet mellem ris og vand , der er problemet.

Super riskoger og så kostede den kun 119,-kr Wink
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

hfb
sabai sabai skrev:
Yello skrev:
Jeg købte en riskoger i Aldi for et års tid siden. Der står ASIA på selve kogeren og ifølge emballagen er den fra AHG Wachsmut & Krogmann mbH i Hamburg.
Min kone er ikke tilfreds med den. Risene koger over, og der sætter sig hver gang et fast lag i bunden der ikke kan bruges. Der er forsøgt forskellige slags ris, købt både i DK og i Thailand, og de er selvfølgelig skyllet forinden.
Denne koger kan ikke anbefales. Vi vil købe en anden næste gang vi er i Thailand.

Hmm. Virker perfekt her ! , lyder som om det er forholdet mellem ris og vand , der er problemet.

Super riskoger og så kostede den kun 119,-kr Wink

Vi har samme riskoger fra Aldi.
Min kone er tilfreds med den og de kogte ris smager rigtig gode Smile

Hvis du (konen) bruger metal ske eller lign. ødelægger hun sliplet materialet i kogeren og derved sætter risene sig fast. Selve riskogeren vil herefter også begynde at ruste.
Redigeret af hfb d. 17/12-2009 12:18

Dream
Et par kopper ris og saa poten ned i risene, vand paa saa det daekker knoerne, saa gaar det ikke helt galt..........Grin

sn
Dream skrev:
Et par kopper ris og saa poten ned i risene, vand paa saa det daekker knoerne, saa gaar det ikke helt galt..........Grin

Er det noget du har set din kone lave ?Wink

Men du har helt ret....en anden variant, skylle risen 3 gange.... og vand fra risen op til midter knoen af tommelfingeren eller hvad det nu hedder
sn

christian-s
Vi har købt den seneste riskoger i Metro hvor de har et godt udvalg (også OBH) - den model vi har købt er lidt større end den lille man ofte ser i andre butikker.

http://www.metro.dk
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Yello
Yello skrev:

Føtex har i denne uge en billig koger (Melissa) til 100 kr.
Det ville vi prøve, og det viste sige at være et godt valg.
Den har ikke de skavanker som model "Asia". Desuden fylder den mindre på køkkenbordet og passer bedre til en lille familie på 2-3.
Så nu er der en brugt model ASIA billigt til salg.

Spring til debat: