Se indlæg
 Udskriv debat
ny bærbar lader ikke op
Djengis skrev:
warlock skrev:
Helt enkelt. Man har 14 dages retur ret (DOA) + 2 år's garanti, + man kan evt tilkøbe en extra forsikring.
Slut og sådan er.det.

PS: Jeg arbejder for Samsung, og disse spørsmål har vi mange af. jeg ved hvad jeg taler om, ellers ville jeg holde kæft.
Cool

Hej,

14 dages DOA er helt sikkert en super god service - og 2 års garanti noget man faktisk får fra temmeligt mange danske importører som fx Pioneer og Samsung.
HUSK! Der er meget stor forskel på hvor produktet er købt. Selv om en netbutik er på dansk kan handelsstedet være i udlandet og dermed kan der på samme produkt være forskel på garanti/reklamations retten. Dette er bla. en af grundene til at man fx på piximania . dk kan købe billigt, men at man der kun får 6 måneders garanti på et Pioneer eller sikkert et samsung produkt da det da kommer fra fx Frankrig eller Belgien. Og disse lande ikke har vore super tradition med lang garanti.

Tilbage til tråden...
MEN!!! Dette er ikke et lovkrav.
Loven skriver intet om DOA i 14 dage. Loven giver 24 måneders reklamationsret heraf de første 6 måneder som garanti.

Køber du fx en LaCie (Mac bruger kender mærket) disk - som er et high end mærke er der intet der hedder DOA efter 1 dag. Og alle reparationer skal sendes til deres service center (først i Sverige og siden Frankrig) Dette er helt efter købeloven.

TDC butikkerne plejer som hovedregel at have en rigtig god service og vil meget sikkert hjælpe her.

Afhængig af mærke af computer kan der være lidt forskellige regler, men det bedste er at forklarer det som det er.

Mvh
Djengis

Ja det du omtaler kender jeg alt til, incl, paralel import.

En DOA gælder ikke efter 9 dage. Hvis Samsung ville efterleve dette er fordi de vil gøre noget ekstra for kunden.
De fleste firmaer accepterer ikke denne sag som en DOA.

Sur røv + dårlig service, Samsung har 14 dages DOA, 2 år's garanti, + 7 dages missing parts.

BJ
warlock skrev:
Det et det man kalder en DOA (Dead on arrwial), og du har 14 dage fra faktureings dato, at få den ombyttet til en ny.

Er det en lov Warlock???,og kalder de det virkelig for DOA???...for det vil jeg da lige skrive mig bag ørende så.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

vandango skrev:
Gider du selv og sætte dig og læse dine handelsbetingelser.

Dit spørgsmål har intet at gøre på DTW.

Det er en utrolig dovenskab du lægger for dagen.

se vandingdongo der kom da en masse godt ud af denne tråd, jeg har da lært en hel masse Smile

FCKdk
DOA er altså= sur røv?

Hvis Jeg f.eks. ser et godt tilbud og får varen pakket ind,
til brug for en senere fødselsdagsgave, eksempelvis 1 måned
senere, får Jeg den altså ikke erstattet som DOA?Sad

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

du har jo stadigt 6 måneders garenti og 1½ års reklamations ret, så du er ikke dårligt stillet uanset hvad Smile

Djengis
FCKdk skrev:
DOA er altså= sur røv?

Hvis Jeg f.eks. ser et godt tilbud og får varen pakket ind,
til brug for en senere fødselsdagsgave, eksempelvis 1 måned
senere, får Jeg den altså ikke erstattet som DOA?Sad

Det har du helt ret i.

Eller rettere - det har du ikke KRAV på. Hvis du nu får garantibeviset stemplet og skrevet fødsels datoen på som salgsdato - hvilket en del butikker gerne gør - er din dato jo så den dag du giver gaven.

Men rent juridisk - sur røv. Der er intet at komme efter. Den skal genne reperations møllen.

Husk køber du af en UDENLANDSK net butik er du stillet meget dårligere end hvis du køber i en dansk netbutik eller en fysisk butik i Danmark.

Husk i din aftenbøn at takke det fantastiske EU for dette. Vi havde da Danmark var frit en LANGT bedre købelov - men så valgte regeringen at sælge landet til lavestbydende - og nu sidder vi med en lorte købelov.

Sådan kan det jo gå.

Mvh
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

Djengis
Ezal skrev:
du har jo stadigt 6 måneders garenti og 1½ års reklamations ret, så du er ikke dårligt stillet uanset hvad Smile

Ikke for at ødelægge din dag.. men du er godt klar over de 1½ års reklamations ret ikke er ret meget værd ik?

Du skal jo til at bevise det er en fejl fra producentens side - og det er alt andet end nemt.

Hold dig til produkter fra en dansk officiel importør - betal de der 500 ekstra og få dermed 2 års garanti fra de fleste producenter. (Pioneer, Samsung mfl.)

I det langt løb kan det virkeligt betale sig.

Mvh

Lung Yao
Djengis skrev:
.............................................................................................................................
Hold dig til produkter fra en dansk officiel importør - betal de der 500 ekstra og få dermed 2 års garanti fra de fleste producenter. (Pioneer, Samsung mfl.). I det langt løb kan det virkeligt betale sig. Mvh

Øh, hvad er så TDC ? Sad
Måske mener du at det står for : Totalt Defekt Computer Grin Grin Grin
Redigeret af Lung Yao d. 11/10-2009 13:15
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
EZAL dog,

I en anden tråd skrev du:

<< thaikurt, forståligt nok. jeg tager bare min bærbare med i seng og læser den der >>

Hvor Ingolf svarede :

<<Pas på med at tage PC'en med i seng--det er den värste harddisk döder--varmen..................................>>

Så kom ikke og sige at du ikke var blevet advaret Shock Grin Grin Grin

Nå, spøg til side, prøv at læse den her artikel om købeloven :

http://ekstrablad...232706.ece

Så hvis TDC ikke giver dig ret (tror ikke at det sker), så "just in case" kan du klager din nød til :

For
<< Gode råd
- Du har altid to års reklamationsret, når du køber en vare.
- Hvis fejlen opstår inden for seks måneder efter købet, er det sælgeren, der skal bevise, at fejlen ikke var til stede på leveringstidspunktet.- Gem altid din kvittering
.

Kilde: Forbrugerstyrelsen
Redigeret af Lung Yao d. 11/10-2009 13:40
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

vandango
Ezal skrev:
vandango skrev:

se vandingdongo der kom da en masse godt ud af denne tråd, jeg har da lært en hel masse Smile

Har haft en dårlig arbejdsdag, det skulle gå ud over et eller andet. - sorry Sad

Djengis
Lung Yao skrev:
Djengis skrev:
.............................................................................................................................
Hold dig til produkter fra en dansk officiel importør - betal de der 500 ekstra og få dermed 2 års garanti fra de fleste producenter. (Pioneer, Samsung mfl.). I det langt løb kan det virkeligt betale sig. Mvh

Øh, hvad er så TDC ? Sad
Måske mener du at det står for : Totalt Defekt Computer Grin Grin Grin

TDC køber primært fra danske importører - steder som fx Elgiganten gør ikke.

Du skal forhører dig i butikken om hvor varer kommer fra. Det er desværre den eneste mulighed. Ligeledes kan du af og til se det på den garanti seddel der følger med.

Mvh

Djengis
Lung Yao skrev:
EZAL dog,

I en anden tråd skrev du:

<< thaikurt, forståligt nok. jeg tager bare min bærbare med i seng og læser den der >>

Hvor Ingolf svarede :

<<Pas på med at tage PC'en med i seng--det er den värste harddisk döder--varmen..................................>>

Så kom ikke og sige at du ikke var blevet advaret Shock Grin Grin Grin

Nå, spøg til side, prøv at læse den her artikel om købeloven :

http://ekstrablad...232706.ece

Så hvis TDC ikke giver dig ret (tror ikke at det sker), så "just in case" kan du klager din nød til :

For
<< Gode råd
- Du har altid to års reklamationsret, når du køber en vare.
- Hvis fejlen opstår inden for seks måneder efter købet, er det sælgeren, der skal bevise, at fejlen ikke var til stede på leveringstidspunktet.- Gem altid din kvittering
.

Kilde: Forbrugerstyrelsen

Øøøøøh det der link til EB - hvad skal det vise?????

Og det TDC skal er at modtage computeren og sende den til reparation. Det kan så tage op til 3 uger.

Det TDC muligvis vil gøre er enten at give et nyt batteri eller en ny computer - men dette er 100% op til TDC - loven siger intet om dette.

TDC plejer at være gode at handle med og hvis man er ærlig og fortæller det som det er fra starten vil de sikkert hjælpe - men det er ikke noget de skal, uanset om man skriver til EB eller ej.

Mvh

den lader ikke, men kører fint så længe stikket sidder i.. så vil tdc ikke give mig en ny får hun den med til thailand i november, og så ryger den på værksted når hun kommer hjem igen Smile alternativet er at hun får min computer med, og det syntes jeg ikke er en god ide. ville savne den forfærdeligt meget

skal nok skrive status efter besøg hos tdc i morgen
Redigeret af d. 11/10-2009 14:03

vandango skrev:
Ezal skrev:
vandango skrev:

Har haft en dårlig arbejdsdag, det skulle gå ud over et eller andet. - sorry Sad

virkelig dårlig stil... ikke min skyld du ikke har fået morgenfisse, eller hvad der ellers er gået galt i dit liv!

Lung Yao
Djengis skrev:
.........................................................................................................
1) Øøøøøh det der link til EB - hvad skal det vise?????

Og det TDC skal er at modtage computeren og sende den til reparation. Det kan så tage op til 3 uger.

Det TDC muligvis vil gøre er enten at give et nyt batteri eller en ny computer - men dette er 100% op til TDC - loven siger intet om dette.

TDC plejer at være gode at handle med og hvis man er ærlig og fortæller det som det er fra starten vil de sikkert hjælpe -2) men det er ikke noget de skal, uanset om man skriver til EB eller ej. Mvh

1) At du bl.a. ikke har læst dette her :
<< Jeg spiller med åbne kort. Jeg ved godt, at loven siger noget andet, men jeg giver ikke garanti på de billigste motorcykler. Man får, hvad man betaler for, og kunden har selv valgt at købe en billig maskine, siger Flemming Ørum. >>
Ikke hermed sagt at TDC har samme "rådent salgs politik"(havde jo skrevet : "tror ikke at det sker" ).
Men jeg har desvære dårlige erfaringer med Sonofon(nu Telenor) salgssteder, og da jeg klagede til hovedkvarteret fik jeg at "medhold", men de kunne desvære ikke hjælpe da bestyren af butikken(Fields) ikke var ansat af dem men udelukkende forhandlede/solgte deres produkter.

2) TDC er ikke glad for "negativ omtale", prøv at huske sagen om De Gule sider, nok var det ikke EB, men alligevel ikke rart at komme i mediernenes kritiske søgelys.

Og tilbage til EZALs problem, er jeg temmeligt sikker på at han ville få tilbudt et nyt batteri, da det er åbenbart det eneste som ikke virker. Når PCen er tilsluttet netværket så kører den åbenbart uden problemer. Han ville ikke få pengene tilbage eller et andet PC, medmindre at TDC ville yde en extra service som Warlock var inde på.
Være er det når fx. grafik eller lydkortet står af, de kan ikke udskiftes på en bærbar: da de er en integreret del af motherboardet, så skal hele bundkortet udskiftes.
Redigeret af Lung Yao d. 11/10-2009 14:25

Djengis
Lung Yao skrev:
Djengis skrev:
.........................................................................................................
1) Øøøøøh det der link til EB - hvad skal det vise?????

TDC plejer at være gode at handle med og hvis man er ærlig og fortæller det som det er fra starten vil de sikkert hjælpe -2) men det er ikke noget de skal, uanset om man skriver til EB eller ej. Mvh

1) At du bl.a. ikke har læst dette her :
<< Jeg spiller med åbne kort. Jeg ved godt, at loven siger noget andet, men jeg giver ikke garanti på de billigste motorcykler. Man får, hvad man betaler for, og kunden har selv valgt at købe en billig maskine, siger Flemming Ørum. >>
Ikke hermed sagt at TDC har samme "rådent salgs politik"(havde jo skrevet : "tror ikke at det sker" ).
Men jeg har desvære dårlige erfaringer med Sonofon(nu Telenor) salgssteder, og da jeg klagede til hovedkvarteret fik jeg at "medhold", men de kunne desvære ikke hjælpe da bestyren af butikken(Fields) ikke var ansat af dem men udelukkende forhandlede/solgte deres produkter.

2) TDC er ikke glad for "negativ omtale", prøv at huske sagen om De Gule sider, nok var det ikke EB, men alligevel ikke rart at komme i mediernenes kritiske søgelys.

Og tilbage til EZALs problem, er jeg temmeligt sikker på at han ville få tilbudt et nyt batteri, da det er åbenbart det eneste som ikke virker. Når PCen er tilsluttet netværket så kører den åbenbart uden problemer. Han ville ikke få pengene tilbage eller et andet PC, medmindre at TDC ville yde en extra service som Warlock var inde på.
Være er det når fx. grafik eller lydkortet står af, de kan ikke udskiftes på en bærbar: da de er en integreret del af motherboardet, så skal hele bundkortet udskiftes.

Jeg læste nu fint artiklen igennem. Og ser stadigt ingen sammenligning.
At en der sælger motorcykler og direkte skriver at der ikke er garanti og så sammenligne det med en TDC Butik som er ejet af TDC vil jeg nu mene er temmelig langt ude.

Og at TDC i dette tilfælde skulle frygte EB er ligeledes langt ude.

TDC skal nok yde den garanti de skal. Men igen KRÆVER kunden noget mere får kunden intet mere end det købeloven siger. Og så ryger den bærbare til reparation. At true med EB her for hvad?? TDC følger jo blot loven i dette fald.

Der er 3 muligheder for TDC
1: Følge loven - sende den til rep.
2: Yde en EKSTRA service og tilbyde et nyt batteri - som måske ikke er årsagen (Kan jo være lade stikket i computeren)
3: Yde en EKSTRA service og behandle den som en DOA

Mvh

BJ skrev:
warlock skrev:
Det et det man kalder en DOA (Dead on arrwial), og du har 14 dage fra faktureings dato, at få den ombyttet til en ny.

Er det en lov Warlock???,og kalder de det virkelig for DOA???...for det vil jeg da lige skrive mig bag ørende så.
MVH.BJ

Det er ihvertfald hvad Samsung gør mht. labtops.

hfb
Ezal skrev:
jeg har købt en bærbar her den 2/10 (til min kone i bryllupsgave Smile ) men så her idag vil den ikke lade op. den kører fint nok så længe stikket sidder i, men lader slet ikke. så er der jo ikke så meget bærbar over den...

mit spørgsmål,som jeg håber i kan hjælpe med er:

kan jeg levere den tilbage og forlange pengene tilbage eller en ny computer?? det håber jeg lidt på da meningen med den var at hun kunne tage den med hjem i starten af november, og skal den sendes ind kommer den jo ikke tilbage før lang tid efter.

hvad er mine rettigheder? ville bare gerne have en ny på stedet så hun kan tage den med hjem og vise den lidt frem Wink samt skrive lidt til mig på msn Smile

Jeg forstår godt dit spørgsmål, men har du søgt på internettet efter en løsning på problemet?
Dvs. søg evt. på google med pc'ens navn, type og ikke lade (eller noget i den retning)

Jeg har før hørt om biosfejl / firmware fejl der gør at en pc ikke vil lade på batteriet.
Check om der er en biosopdatering til pc.

Måske du er heldig Smile

pdrhan
Når pc´en er så ny skal man ikke begynde at bios opdatere...tilbage i forretningen med den og få den byttet...
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Spring til debat: