Se indlæg
køb af hus i thailand
|
|
helgegedser |
Lagt på d. 10/10-2009 04:42
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 79 |
Lige en tilføjelse. Mange tror at hvis man er gift og konen dør, så arver man hende. Det gør man også - men ikke det hele, kun halvdelen. Så derfor - lav altid testamente - også selvom man er gift. Ellers skal du dele med familien. |
|
|
Jesse James |
Lagt på d. 10/10-2009 05:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 166 |
Hvis ikke hun har børn arver manden det hele..
Hr Olsson
|
|
|
helgegedser |
Lagt på d. 10/10-2009 05:56
|
Jesse James, det er IKKE rigtigt, hvad du siger. Jeg ved at du er meget berejst i Thailand i mange år, men du er ikke opdateret i lovene, kan jeg forstå. Hvis konen dør - og der ikke er oprettet testamente, skal han dele med konens arvinger - og det er udover manden, også den nærmeste familie, såsom hendes forældre. Hilsen Helge |
|
|
BJ |
Lagt på d. 10/10-2009 10:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Tænk det hele kanon godt igennem for som sagt må du ikke eje jorden huset står /skal stå på og den dag du så vil sælge har du baladen for hvem vil købe et hus uden jord??? de kan jo ikke bære rundt på det, du SKAL have en leasing kontrakt på grunden på ikke under 70år så er du da sikret i din levetid. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
sn |
Lagt på d. 11/10-2009 03:40
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 92 |
BJ skrev: Tænk det hele kanon godt igennem for som sagt må du ikke eje jorden huset står /skal stå på og den dag du så vil sælge har du baladen for hvem vil købe et hus uden jord??? de kan jo ikke bære rundt på det, du SKAL have en leasing kontrakt på grunden på ikke under 70år så er du da sikret i din levetid. MVH.BJ Hej BJ, Du skriver: Leasing ikke under 70 år !!!!! Lad nu være med at komme med gode råd, når du ikke har en rylende forstand på dette emne. Du kan måske forklare hvordan man får en leasing på 70 år ?? sn
|
|
|
BJ |
Lagt på d. 11/10-2009 08:03
|
Nej det kan jeg ikke men jeg kan da skrive hvad jeg tidligere har læst på DTW. og desuden hvad kender du til hvad jeg ved og om hvad. eller ville du bare lave ballede??? MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
helgegedser |
Lagt på d. 11/10-2009 09:44
|
BJ, det som sn skriver er jo bare sandt. Jeg tror ikke det er for at lave ballade. Heller ikke fra min side. Men som sn skriver snakker du om noget du ikke ved noget om. Og hvis du tidligere har læst om 70 års leasing er det også fra een som ikke ved hvad han snakker om. Hilsen - fra ikke ballademager |
|
|
Dream |
Lagt på d. 11/10-2009 09:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
BJ skrev: Nej det kan jeg ikke men jeg kan da skrive hvad jeg tidligere har læst på DTW. og desuden hvad kender du til hvad jeg ved og om hvad. eller ville du bare lave ballede??? MVH.BJ Det kan vi laese ud af dine mange indlaeg......Vil ioevrigt gerne at du linker til det indlaeg med de 70 aar.........jeg har hoert om 3x30......men det giver jo 90..........goer det ikke ? |
|
|
Lagt på d. 11/10-2009 10:26
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Her er lidt om leje af jord... http://translate....gpair=auto |da&tbb=1&ie=windows-1252 lindy |
|
|
BJ |
Lagt på d. 11/10-2009 11:22
|
Dream skrev: BJ skrev: Nej det kan jeg ikke men jeg kan da skrive hvad jeg tidligere har læst på DTW. og desuden hvad kender du til hvad jeg ved og om hvad. eller ville du bare lave ballede??? MVH.BJ Det kan vi laese ud af dine mange indlaeg......Vil ioevrigt gerne at du linker til det indlaeg med de 70 aar.........jeg har hoert om 3x30......men det giver jo 90..........goer det ikke ? Hold kætf hvor i bare hænger jer i baggetellet herinde, det er ikke lige precis de 70år jeg mener, men en laesing på livstid, fat det dog og det har der været skrevet meget om her inde på i div tråde, 0g om det er 2x30 eller 90 eller 70 og nej jeg ved ikke om du kun kan ta 60 80 og 90 års og ikke 70, så istedet for at fotografere mit indlæg, så prøv lige at forstå hvad jeg mener, det er stadig tilladt at bruge indersiden af hovedet. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 11/10-2009 11:23 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Dream |
Lagt på d. 11/10-2009 11:30
|
Hids dig dog ned........Mange af dine indlaeg er jo naeten en kopi af de forrige.. ( Ja, det er er rigtigt, det syntes jeg ogsaa ) faa dig en selvstaendig mening og hids dig dog lidt ned........ Hvis det ikke er 70 aar du mener, hvorfor saa skrive 70 aar ??? Og nej, jeg har ikke noget imod dig........... Hilsen dumme Dream/Suk............. Med hensyn til at bruge den indvendige side af hovedet.........Smiler lidt og siger : I lige maade !!! Redigeret af Dream d. 11/10-2009 12:06 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 11/10-2009 12:06
|
jeg er skam helt rolig dream, men i bund og grund mente jeg jo bare langtidsleje og straks bliver man bombaderet med at det aner man ikke en skid om osv, og det kan godt iretere mig da manden i den anden ende ikke aner en skid om jeg evt. havde en handelsskole uddannelse med ejendomshandel som hovedfag,men selvfølgelig har jeg ikke det, men det ved denne person ikke der starte fniderriet ikke noget om. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 11/10-2009 12:08 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 11/10-2009 12:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
helgegedser skrev: Lige en tilføjelse. Mange tror at hvis man er gift og konen dør, så arver man hende. Det gør man også - men ikke det hele, kun halvdelen. Så derfor - lav altid testamente - også selvom man er gift. Ellers skal du dele med familien. Sådan er det vist over det meste af kloden? __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/10-2009 12:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Lung Yao skrev: kennyhawk skrev: 20 mill bath naturligvis. hehe Pas på med hvad du skriver eller retter sig Hvordan du staver, for der kommer snart en "bussemand", og belære dig at: baTh er noget man Tager på badeværelset og at baHt er noget man Haver i banken. Alle os andre forstod udmærket hvad du mente, ligegyldigt om det er stavet på den ene eller på den anden måde. uha, ja pas på den store stygge læremester, han lurer lige omkring hjørnet, med den store pegepind for slå dig over nallerne. en leasing periode på 3 x 30 år må da siges at være rimeligt, så er ens arvetager da sikkrert efter ens bortgang, regner ikke med at blive 139 år Redigeret af TG950 d. 11/10-2009 12:57 |
|
|
sn |
Lagt på d. 11/10-2009 13:52
|
BJ skrev: Nej det kan jeg ikke men jeg kan da skrive hvad jeg tidligere har læst på DTW. og desuden hvad kender du til hvad jeg ved og om hvad. eller ville du bare lave ballede??? MVH.BJ Hej BJ Jeg skrev fordi det var en misinformering omkring en rimelig vigtig beslutning. Hvis det er ballade for dig, så fred være med det, mit liv er for kort til ballade........den med de 3 x 30 år !!! den sidste forlængelse er der vidst ikke afprøvet gyldighed af endnu !! sn
|
|
|
sn |
Lagt på d. 11/10-2009 13:58
|
BJ skrev: jeg er skam helt rolig dream, men i bund og grund mente jeg jo bare langtidsleje og straks bliver man bombaderet med at det aner man ikke en skid om osv, og det kan godt iretere mig da manden i den anden ende ikke aner en skid om jeg evt. havde en handelsskole uddannelse med ejendomshandel som hovedfag,men selvfølgelig har jeg ikke det, men det ved denne person ikke der starte fniderriet ikke noget om. MVH.BJ Langstidsleje på 70 år ?? Hold kæft, udlejer falder da død om inden underskrivningen af lejekontrakten sn
|
|
|
Dream |
Lagt på d. 11/10-2009 14:04
|
sn skrev: Hej BJ Jeg skrev fordi det var en misinformering omkring en rimelig vigtig beslutning. Hvis det er ballade for dig, så fred være med det, mit liv er for kort til ballade........den med de 3 x 30 år !!! den sidste forlængelse er der vidst ikke afprøvet gyldighed af endnu !! |
|
|
joensen |
Lagt på d. 11/10-2009 15:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
Jeg synes god nok der er et par stykker her inde der gerne vil fortælle hvor kloge de er, og hvor dumme de andre er. Jeg giver ikke meget for folk der kalder andre idioter og intet vidende, og det er der en hel masse andre mennesker der heller ikke kan lide. I bund og grund, hvad ved en dansker der har boet i Thailand i nogle år egentlig om Thailand, ja jeg spærger bare. Jeg synes bare det er utroligt ukultiveret og frækt at nedgøre andre i et forum som dette, jeg er selv været nedgjort til intet anende idiot selv om det jeg skrev var 100 procent rigtigt, det var ikke på denne side, men på Thai visa, men der er også lige så mange selv udråbte Thai eksperter som i dette forum. En der altid skal rette på andre er en stor idiot, men ved det bare ikke selv. |
|
|
Rayong Info |
Lagt på d. 12/10-2009 03:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Kan udlændinge eje hus og jord i Thailand? Hvis du ønsker at eje noget Freehold med dit navn på skødet så er du begrænset til en ejerlejlighed. 49% af enhederne i en ejendom kan være i udenlandsk ejerskab. De resterende 51% skal være i et thailandsk navn. Dog kun hvis ejendommen er godkendt til udenlandsk ejerskab. I henhold til thailandsk lov, kan enhver person registrere enhver form for byggeri i deres eget navn. Så udlændinge kan eje deres huse. Imidlertid er ejerskab af jord begrænset. Det er næsten umuligt for en udlænding selv at eje jord. Derfor vil de fleste vælge at eje deres hus, men leje det areal, den er bygget på. Udenlandske købere kan have en 30 års lejekontrakt med en forudbetalt mulighed for at forny denne. Forskellige advokatfirmaer har forskellige meninger med hensyn til lovligheden af kun at tillade én eller højst to yderligere perioder på 30 år hver, hvilket i alt giver 60 eller 90 år. Denne gråzone opstår, fordi: * loven er en smule tvetydig * der ikke er nogen juridisk præcedens - som SN også skriver - Hvis kontrakten er lavet rigtigt vil den give dig (udlændingen) mulighed for at købe jorden såfremt loven ændres i fremtiden og til at sælge eller overdrage jorden til enhver tid. Den vil også omfatte klausuler om at dine nærmeste kan arve lejemålet i tilfælde af din død osv. Lejekontrakten skal registreres på det lokale jord kontor. Hvis dette ikke sker er det maksimale tidsrum for leasing, uanset hvad der er skrevet på kontrakten, kun 3 år. Nogle jord kontorer vil kun registrere 1 x 30 år. MVH Redigeret af Rayong Info d. 12/10-2009 03:49 |
|
|
Jesse James |
Lagt på d. 12/10-2009 04:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 166 |
helgegedser skrev: Hej Helge du har måske ret i hvad du skriver,så jeg bøjer mig i støvet..!! MÅTTE BUDDHA STÆNKE VELDUFTENDE VAND PÅ DIN VEJ OG STI... OGSÅ I HASSANI VILLA..
Jesse James, det er IKKE rigtigt, hvad du siger. Jeg ved at du er meget berejst i Thailand i mange år, men du er ikke opdateret i lovene, kan jeg forstå. Hvis konen dør - og der ikke er oprettet testamente, skal han dele med konens arvinger - og det er udover manden, også den nærmeste familie, såsom hendes forældre. Hilsen Helge Hr Olsson
|
|
Spring til debat: |