Se indlæg
 Udskriv debat
integration
fckguld
Ezal skrev:
ja, det er præcis den ordbog du omtaler, rart at høre den er god. desværre er det jo kun et lån fra biblioteket. må købe den når vi engang bliver rige (eller bare lidt rigere ihertfald)

du har nok ret ang. undervisning. problemet for mig er bare at der er 8 elever i klassen, og læreren skal jo hjælpe dem alle. så går de 2½ time hurtigt. men hun har jo også mig, jeg gør alt jeg kan for at hjælp. Smile
bogen koster 390 kr leveret på saxo bogforlag
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

hfb

http://www.spf-he...oduct=1184

Dkr. 368,75

Ezal
Undskyld jeg siger det, men det er altså dumt at spare de penge. Frown

fckguld
hfb skrev:

http://www.spf-he...oduct=1184

Dkr. 368,75

Ezal
Undskyld jeg siger det, men det er altså dumt at spare de penge. Frown

øv lige givet 20 kr mere ha-ha , ja også sat min kones dansk undervisning i højeste prioritet, købt alle bøger fra skolen (clavis) og thai dank ordbog af viggo brun og nu dansk -thai ordbog ,har også en translater med lyd, der oversætter dansk-thai og omvendt, ser det som en investering i min kones og mit liv -
Redigeret af fckguld d. 07/10-2009 07:55

hfb
Jeg spare andre stedder Wink
En "investering" i konens uddannelse giver et stort afkast i den sidste ende Grin
Jo hurtigere hun får mulighed for at snakke dansk, jo hurtigere finder hun (forhåbentligt) et arbejde.... Smile

det har ikke noget med at spare at gøre, men hun har jo en ordbog som hun har lånt på biblioteket på 3. måned nu.

så det må være fint nok indtil vi har lidt flere penge Smile

Jeg gør absolut også meget ud af at hun får lært dansk, men det er bedre at bruge tid på at øve og hjælpe med lektier,and at købe en masse bøger

fckguld
Ezal skrev:
det har ikke noget med at spare at gøre, men hun har jo en ordbog som hun har lånt på biblioteket på 3. måned nu.

så det må være fint nok indtil vi har lidt flere penge Smile

Jeg gør absolut også meget ud af at hun får lært dansk, men det er bedre at bruge tid på at øve og hjælpe med lektier,and at købe en masse bøger
Stor respekt til dig ezal -varmer mit hjerte , du ret ang bøger, har bare ikke så meget tid grundet job - god aften til dig og konen og andre på siden

jylland55
Da vi blev gift og søgte om fs ja så kan man vente op til 3 mdr for opholdstilladelsen..

Jeg lavede en aftale med sprogskolen om at hun startede med det samme.

betalingen ville ikke komme før hun var færdig med modul 1 som jo tager små 3 mdr.. (risikoen var at Jeg selv skulle betale de kr 60 pr time x 10 pr uge) men syntes det var kanon og ville jo ikke spille tiden med venten i 3 mdr.

At komme ud at arbejde kan jo diskuteres men min kone kom ud på en arbejdsplads hvor man kun talte dansk... Ja så er man jø nødt til at lære det..

Efter 1½ års skole gang er hun nu i voksenlære. juhu en god løn og så få en uddannelse samtidig.

Men har fortrudt mange gange jeg ikke ofrede de kr 8000,- en privat underviser kostede så man kan lære udtalen lidt bedre..

Jylland55
Redigeret af jylland55 d. 07/10-2009 18:26
Hello ....

fckguld
jylland55 skrev:
Da vi blev gift og søgte om fs ja så kan man vente op til 3 mdr for opholdstilladelsen..

Jeg lavede en aftale med sprogskolen om at hun startede med det samme.

betalingen ville ikke komme før hun var færdig med modul 1 som jo tager små 3 mdr.. (risikoen var at Jeg selv skulle betale de kr 60 pr time x 10 pr uge) men syntes det var kanon og ville jo ikke spille tiden med venten i 3 mdr.

At komme ud at arbejde kan jo diskuteres men min kone kom ud på en arbejdsplads hvor man kun talte dansk... Ja så er man jø nødt til at lære det..

Efter 1½ års skole gang er hun nu i voksenlære. juhu en god løn og så få en uddannelse samtidig.

Men har fortrudt mange gange jeg ikke ofrede de kr 8000,- en privat underviser kostede så man kan lære udtalen lidt bedre..

Jylland55
8000kr hvor og hvordan ??????

Spring til debat: