Se indlæg
 Udskriv debat
Danske socialbedragere i Th.
Bjarne
Nej, Abekat. Dit regnestykke passer - som anført af flere - ikke. Men det er et fandens godt forsøg. Og fint til at få nogle til at tænke sig om.
For efterhånden nogen tid siden kørte pensionsdebatten her på sitet, og der blev oprettet en gruppe. Desværre var det de samme 4-5 stykker fra Tordenskiolds garnison, der forsøgte at foretage sig noget praktisk. Andre var enige og forargede over, at Danmark deler udlands-pensionister op i A- og B-mennesker. Men foretog sig ikke en hujende fis. Derfor døde gruppen og debatten.
Men det er fuldstændig korrekt, at det er en fed fidus af at have råd til at bosætte sig på Gran Canaria i stedet for i Thailand. Sygehus og doktormand klares stadig af Dannevang. Du hiver pensionistillæggene med dig.
Formaster du dig til at vælge Thailand (eller et andet ikke EØS/EU-land), bliver du stadig faktureret for både skat OG den sundhedssikring, som staten Danmark aldrig har til hensigt at give dig.
Så regn videre, Abekat. Fejltagelser skal på forhånd være tilgivet.

Bjarne

I øvrigt: Rødt flag: 6 flasker rødvin på den gamle spritter fra Sønderborg - som jeg så blev taget med og alligevel betalte for. Plus 1 stang Marlboro for år tilbage. Nu gider jeg sgu' ikke mere. Så grønt flag de seneste mange år.

rastloes
Det var da tidligt at I allerede tænker på alderdomshjem. Min farfar (73 år) nyder da stadig at rejse gennem Thailand mens det bliver koldt i Europa. Det er måske også grunden til at han holder sig så fit, idet han ikke bliver syg gennem vinteren (eller kommer til skade pga. is eller lignende).
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

Frank
Når man tænker på den manglende arbejdskraft i Danmark blandt andet inden for sundheds- og plejeområdet, så er det da en original idé, at flytte "patienterne" til de varme hænder frem for omvendt.

Seks Chang for den idé. Smile

Anonym Bruger
Fylder en 20 fods contanier med div hjælpemidler i løbet af de næste 10 mdr, tager ud til Thailand i et år, får containeren derud, så tager jeg den derfra, gør det fordi jeg gerne vil gøre en forskelSmile
det hele på min egen regning, og forøvrigt når jeg engang skal have folkepension fra DK ja så får jeg bare folkepension uden tillæg, og det må jeg så bare klare mig forAngry og det kan jeg faktisk, men så finder i mig godtnok heller ikke i nattelivet, det er der ikke RÅD til, men hvad fanden skal jeg også der???? tror ikke man bliver lykkeligere af det??? kan man gå i byen hverdag i DK for pension +tillæg og div ydelser????
hvis ja så er der noget galtShock og så synes jeg der er noget der skal laves om på;;;;; MVH Nid
PS kan godt forstå at der er mange der bliver lidt forarget over at der bliver snydt som der gør, kunne bare få en adresse i Spanien, og leve i Thailand hæve hele pensionen kvit og frit;; MEN IKKE HER, har altid lært sæt tæring efter næring, det kan faktisk også lade sig gøre i Thailand, mad pr md er 6000 bath 1000 kr så er der jo også en del tilbage?
IKK??????men hvis man som mange skal føre sig frem TJA så bliver det SGU ike let, så må der jo svindlesShock

Payanak skrev:
...man burde overveje om det ikke var en ide at oprette plejehjem i lande som fx thailand.

Og hvor mange af de ældre vil så lade sig tvangsudvise til en bananrepublik som Thailand???
Går ud fra at det var en spøg?!

på ingen måder, at det forslag var en spøg,
Norge har fx allerede oprettet et plejehjem i Jomtien til multihandikappet, og de som der er kommet derned, siger at de aldrig vil tilbage...

jeg er sikker på at danskere ville stå i kø til sådan et ophold, ligesom det vil spare statskassen for en masse udgifter, selvom det naturligvis vil koste på udlandsbalancen.

hfb
Bjarne skrev:
.........Men det er fuldstændig korrekt, at det er en fed fidus af at have råd til at bosætte sig på Gran Canaria i stedet for i Thailand. Sygehus og doktormand klares stadig af Dannevang. ..........

Hvis du f.eks. bosætter dig på Gran Canaria dækker, efter hvad jeg ved, Danmark kun i det første år.
Det gule sygesikringsbevis i 1 måned og det blå i et år.

Anonym Bruger
Nå ja det er det sædvanlige, ingen kommentere på seriøse indslagSad i flyder bare videre i Jeres ego, kører bare videre i et eller andet ligegyldeligt spor, hvad fanden skal jeg/vi bruge Jeres pladder til, der er som jeg har skrevet før nogle mennesker her der gerne vil denne side noget godtSmile udveksle erfaringer, men jeg tror flere her inde bare sidder i DK og keder sig, nå ja så kan MAN da bare komme med sine meninger, og svine andre til, har en føelse af at mange måske bare har været i Thailand en enkelt gang, og så tror De SGU at DE er bedre vidende, det er ikke godt nok, kom igen når I ved bedre, typisk det er kun meninger her der ved meget om at omgåes regelerne påShock lynhurtigt kører Man bare videre i sammme spor, hvordan får VI mest ud af det, bare snyde og omgåes regelerne, men der er åbenbart mange herinde der har det som sin hobby bliver SGU træt af det envendlige pladder ævl og kævl, FÅ JER DOG ET LIV og lad være med at rakke os der gerne vil denne side og THAILANDShock har skrevet dette før, men det er som at slå i en dyne ?????? Skulle du ADM ikke lave en side herinde for folk der bare er til for at snyde systemet, så ka DE udveksle erfaringer, og så bare håbe at den GÅR, og ikke nogen der opdager det, det vile være rart for DE få der ikke snyder, det er efterhånden den opfattelse jeg har, efter at have læst indslag her det sidste halve år.Angry Mvh NID

Jeg er da tilfreds med at min tråd udløste 27 indlæg på 12 timer, også selvom der er meget fnidder imellem. Jeg vil lege videre med mit regnestykke ud fra de input jeg har fået her.
Jeg fatter stadig ikke at Folketinget ikke kan lave en lovgivning som Norge og Sverige har.
Jeg forstår slet ikke at der skal gøres forskel på førtidspensionister fra før og efter 1.1.2003.
Efter min erfaring gennem ophold her i mange år, er det for flertallets vedkommende ældre og nedslidte folk fra de nederste lag i samfundet, der opholder sig her, og dem under jeg sgu gerne et anstændigt otium.Cool

hsthomsen
Nid skrev:
Nå ja det er det sædvanlige, ingen kommentere på seriøse indslagSad i flyder bare videre i Jeres ego, kører bare videre i et eller andet ligegyldeligt spor, hvad fanden skal jeg/vi bruge Jeres pladder til, der er som jeg har skrevet før nogle mennesker her der gerne vil denne side noget godtSmile udveksle erfaringer, men jeg tror flere her inde bare sidder i DK og keder sig, nå ja så kan MAN da bare komme med sine meninger, og svine andre til, har en føelse af at mange måske bare har været i Thailand en enkelt gang, og så tror De SGU at DE er bedre vidende, det er ikke godt nok, kom igen når I ved bedre, typisk det er kun meninger her der ved meget om at omgåes regelerne påShock lynhurtigt kører Man bare videre i sammme spor, hvordan får VI mest ud af det, bare snyde og omgåes regelerne, men der er åbenbart mange herinde der har det som sin hobby bliver SGU træt af det envendlige pladder ævl og kævl, FÅ JER DOG ET LIV og lad være med at rakke os der ger
ne vil denne side og THAILANDShock har skrevet dette før, men det er som at slå i en dyne ?????? Skulle du ADM ikke lave en side herinde for folk der bare er til for at snyde systemet, så ka DE udveksle erfaringer, og så bare håbe at den GÅR, og ikke nogen der opdager det, det vile være rart for DE få der ikke snyder, det er efterhånden den opfattelse jeg har, efter at have læst indslag her det sidste halve år.Angry Mvh NID

Øh, det plejer altså at være mig der skal råbe, skrige og generelt være meget grov her, ikke?!

Angry

Dr. Gonzoo

hsthomsen
Nid skrev:
Fylder en 20 fods contanier med div hjælpemidler i løbet af de næste 10 mdr, tager ud til Thailand i et år, får containeren derud, så tager jeg den derfra, gør det fordi jeg gerne vil gøre en forskelSmile
det hele på min egen regning, og forøvrigt når jeg engang skal have folkepension fra DK ja så får jeg bare folkepension uden tillæg, og det må jeg så bare klare mig forAngry og det kan jeg faktisk, men så finder i mig godtnok heller ikke i nattelivet, det er der ikke RÅD til, men hvad fanden skal jeg også der???? tror ikke man bliver lykkeligere af det??? kan man gå i byen hverdag i DK for pension +tillæg og div ydelser????
hvis ja så er der noget galtShock og så synes jeg der er noget der skal laves om på;;;;; MVH Nid
PS kan godt forstå at der er mange der bliver lidt forarget over at der bliver snydt som der gør, kunne bare få en adresse i Spanien, og leve i Thailand hæve hele pensionen kvit og frit;; MEN IKKE HER, har altid lært sæt tæring efter næring, det kan faktisk også lade sig gøre i Thailand, mad pr md er 6000 bath 1000 kr så er der jo også en del tilbage?
IKK??????men hvis man som mange skal føre sig frem TJA så bliver det SGU ike let, så må der jo svindlesShock

Godt indlæg, og godt initiativ...

Fortæl da gerne lidt mere om dette projekt.

U-landshjælp til Thailand? Hmmm... Tjaah, ja når eliten stadigvæk glor nedladende på underklassen fra de mørktonede ruder i den pansrede Mercedes, og ellers bruger deres tid på at klemme de sidste Satang ud af dem, så er det da godt at nogle udlændinge kan få "masseret deres hjælper-ego"!

Dr. Nihil. Gonzo
Redigeret af hsthomsen d. 05/09-2009 00:07

hsthomsen
ABEKATTEN skrev:
Jeg er da tilfreds med at min tråd udløste 27 indlæg på 12 timer, også selvom der er meget fnidder imellem. Jeg vil lege videre med mit regnestykke ud fra de input jeg har fået her.
Jeg fatter stadig ikke at Folketinget ikke kan lave en lovgivning som Norge og Sverige har.
Jeg forstår slet ikke at der skal gøres forskel på førtidspensionister fra før og efter 1.1.2003.
Efter min erfaring gennem ophold her i mange år, er det for flertallets vedkommende ældre og nedslidte folk fra de nederste lag i samfundet, der opholder sig her, og dem under jeg sgu gerne et anstændigt otium.Cool

Du er tidligt oppe ABEKAT?!

God tråd, og gode indlæg, men forvent ej retfærdighed fra de danske myndigheder. "The times they are a changing" som Bob sang/synger, og vi bevæger os væk fra det gammeldags solidariske danske stammesamfund og henimod et liberalistisk minimalstats og CEPOS styret EGO-land. Pris dig lykkelig over at du nu er gammel, har en rimelig pension og fik lov at flytte udenlands (det skal man nemlig søge om, hvis i ikke vidste det), for i fremtiden bliver det med garanti værre...Frown

Dr. Gonzo
Redigeret af hsthomsen d. 05/09-2009 00:15

Du har ret i det med alderen hst, og jeg priser mig lykkelig. Jeg er en såkaldt legal udlandsdansker, og har sort på hvidt at jeg kan opholde mig hele året udenfor EØS-landene. Til næste år bliver jeg folkepensionist, og så får jeg kun grundbeløbet.Frown

thaikurt1
Men Folketinget mener ikke er fordi man er ældre og nedslidte skal man ikke havde lov til at bestemme hvor man vil opholde sig uden at det skal koste penge. Angry
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Anonym Bruger
Til hstomsen.
Tja, jeg har vel efterhånden lært et og andetShock Tja---- hvorfra, du kan selv gætte?????? men nogle gange skal der makeres, ang mit lille project, det kan der komme mere af senere, er der nogen her der vil være med, så skriv endelig til migSmile Tak, ha en go lørdag.
Mvh Nid

Lung Yao
Nid skrev:
Nå ja det er det sædvanlige, ingen kommentere på seriøse indslagSad i flyder bare videre i Jeres ego, kører bare videre i et eller andet ligegyldeligt spor, hvad fanden skal jeg/vi bruge Jeres pladder til, der er som jeg har skrevet før nogle mennesker her der gerne vil denne side noget godtSmile udveksle erfaringer, men jeg tror flere her inde bare sidder i DK og keder sig, nå ja så kan MAN da bare komme med sine meninger, og svine andre til, har en føelse af at mange måske bare har været i Thailand en enkelt gang, og så tror De SGU at DE er bedre vidende, det er ikke godt nok, kom igen når I ved bedre, typisk det er kun meninger her der ved meget om at omgåes regelerne påShock lynhurtigt kører Man bare videre i sammme spor, hvordan får VI mest ud af det, bare snyde og omgåes regelerne, men der er åbenbart mange herinde der har det som sin hobby bliver SGU træt af det envendlige pladder ævl og kævl, FÅ JER DOG ET LIV og lad være med at rakke os der gerne vil denne side og THAILANDShock har skrevet dette før, men det er som at slå i en dyne ?????? Skulle du ADM ikke lave en side herinde for folk der bare er til for at snyde systemet, så ka DE udveksle erfaringer, og så bare håbe at den GÅR, og ikke nogen der opdager det, det vile være rart for DE få der ikke snyder, det er efterhånden den opfattelse jeg har, efter at have læst indslag her det sidste halve år.Angry Mvh NID

Undskyld NID, er det DIG eller Mig/Os andre der har misforstået noget.
Igennem mine "lyserøde briller", kan jeg stave mig til at tråden her kort og godt hedder:
<< Danske socialbedragere i Th. >>
Så kan jeg ikke se at folk skulle "afholde sig fra at fortælle" om deres egne erfaringer eller hvad de har oplevet, og at andre give deres mening til kende m.h.t. deres "afsky", imod såkaldte samfundsnassere.
(Måske skulle jeg forlange mine skolepenge tilbage(nåh, nej, det kan jeg ikke, da jeg har aldrig sat mine ben i en danske skole).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
www.thailandchild... www.thailandchild... Smile

lindy

Dream
En typisk Dansk melding fra NID.....Jeg kan hoere jantelovens melodi i det fjerne, men hva' rager det egentligt mig 555..

" Bor i TH "

Nid skrev:

Hallooooooooooo. Det er sq da ikke admins opgave at udføre politimæssigt arbejde. Hvis enkle af DTWs bruger snyder, så må de selv afgøre det med deres samvittighed. Men det er ikke mit bord.
Redigeret af d. 05/09-2009 14:00

hsthomsen
ABEKATTEN skrev:
Du har ret i det med alderen hst, og jeg priser mig lykkelig. Jeg er en såkaldt legal udlandsdansker, og har sort på hvidt at jeg kan opholde mig hele året udenfor EØS-landene. Til næste år bliver jeg folkepensionist, og så får jeg kun grundbeløbet.Frown

Ja, det bliver dæl'me ikke mange bas-ører at sku' klare sig for, men mon ikke du med din alder og baggrund har en privat pension ved siden af.Wink

Dr. Gonzo

hst. Selvfølgelig. Grin

Spring til debat: