Se indlæg
 Udskriv debat
Korrupt politi i Bangkok lufthavn - og hvad gør man så ???
rastloes
haha, freut mich zu hören, hsthomsen.
Vertrauen ist gut, Kontrolle ist besser. Smile

Episoden er svær at tolke...en del endda...men jeg har som sagt en tendens til at anse det som tyveri.
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

hsthomsen
pdrhan skrev:
Pungen blev jo fundet i en affaldsspand overfor den cafe/bar hvor de blev anholdt....

Jaså...Frown

Hmmm...Så må hun ha' neglet den tror jeg.

Hold k... det er sværtShock

Hva' med den overvågningsvideo, kan det være redigeret, hakker den ikke i det?

Dr. Gonzo

rastloes
pdrhan skrev:
Pungen blev jo fundet i en affaldsspand overfor den cafe/bar hvor de blev anholdt....

Kan du nævne en kilde, da det ikke er muligt for mig at få indsigt i denne information (google er ikke min ven i dette tilfældeWink)

Men lad os antage at dette er korrekt, så vil jeg betragte dette som endnu en fakta i min konklussion at der er tale om tyveri.
Næste gang:
efterår 2012

rastloes
hsthomsen skrev:
pdrhan skrev:

Jaså...Frown

Hmmm...Så må hun ha' neglet den tror jeg.

Hold k... det er sværtShock

Hva' med den overvågningsvideo, kan det være redigeret, hakker den ikke i det?

Dr. Gonzo

Jo, sjovt at du nævner det, den hakker i 0:29-0:30, som om man har set hastighed på 200 %. Det undrede mig også lidt, således at jeg fik den downloaded og kørt med halv hastighed på pcen. Der er ikke noget at se, dvs. at der er blevet fusket/korrigeret.
Næste gang:
efterår 2012

hsthomsen
Det er jo lidt træls, at alle de andre åbenbare "scam" sager så måske bliver sat i skyggen af de to Ingram-tumber, hvis hun altså osv., men alle hendes mærkværdige manøvrer ved hylden fortæller da et eller andet lusket...

Dr. Gonzo

hsthomsen
"Der er ikke noget at se, dvs. at der er blevet fusket/korrigeret. "

Altså... Mener du den er redigeret eller ikke redigeret?

Dr. Gonzo

rastloes
hsthomsen skrev:
"Der er ikke noget at se, dvs. at der er blevet fusket/korrigeret. "

Altså... Mener du den er redigeret eller ikke redigeret?

Dr. Gonzo

Den er ikke redigeret. Undskyld hvis jeg ikke gjorde det tydeligt hvad jeg mener. Smile
Næste gang:
efterår 2012

rastloes
Men jo, du har fuldstændig ret i, at der er træls at denne episode (plus en anden om en pakke cigaretter), sætter alle de andre scams i skyggen. Fokus var jo netop på disse sager (og nogle andre) og så er det kolossalt frustrende at netop disse sager viser sig som "real" tyveri.

Men mon ikke, der kommer flere historier i fremtiden, hvor man har mulighed for at tydeligt kan sige at der er tale om "scam" (indenfor duty free).

Alle de andre scams (pirattaxa i arrival) er der jo stadigvæk, for at diskutere.

Men der kom vi, DTW, jo frem til forskellige taktikker for at omgå episoderne, dvs. regulære meter-taxa i departure etagen ovenover.

Egentlig er det da en skam at alle disse informationer og strategier ikke kommer videre i systemet, dvs pressen. Er det ikke omkring 115000 dansker der rejser til Thailand hvert år? Hvor mange af dem, ser sig omkring på den her side inden de rejser? Åbenbart ikke så mange, da historierne desværre fortsætter i medierne (ang. scams og lignende).
Redigeret af rastloes d. 31/08-2009 22:03
Næste gang:
efterår 2012

hsthomsen
Ok, tak rastloes, du skriver nu ellers meget flot.Smile

Ja, jeg ved snart ikke, det er næsten typisk Asiatisk/Thai; tingene er aldrig helt tydelige som vi ekstremt rationelle og logiske vesterlændinge gerne vi ha' det. Det er næsten som et spejlkabinet nogle gange, alt kommer an på hvilken vinkel man anskuer det fra. Det er sandelig også charmen ved Orienten, ikke? Forskelligheden fra vort vanlige og ret forudsigelige miljø, og så til alle overraskelserne i Thailand. Selvfølgelig vil jeg da gerna ha' mig frabedt at sku' hives over i et specielt indrettet hotel lige ved lufthavnen og blive afpresset adskillige tusind kr. for bare at slippe ud! Men OK, kender man sine lus på gangen og især "The Boys in Brown" - så kan man vel sno sig ud af mange forhindringer.
Men rigtigt - rastloes, der skal mere information til, så folk ikke ryger i fælden.

Dr. Gonzo

rastloes
Hsthomsen....Enig...Thailand er fantastisk...den konstante kontrast...Fornuften, som sætter regelsættet for logikken, hos os europærer er vidt forskelligt i forhold til den thailandske rationelle tankegang. Kulturforskelle. Forskelle i normer og værdier. Men det er jo netop det, som gør landet så facinerende. Og nej, nu mener jeg ikke alt det negative, som man så tit tænker på, men derimod Alt det gode, som netop er årsagen til hvorfor vi alle er på denne hjemmeside. Friheden. At sidde i en bar og nyde en kold øl og se den thailandske hverdag kørende forbi. Smil i thaiernes ansigter (ligegyldig om de er rige eller fattig)... 3 børn plus forældre på en knallert med sidevogn, hvor en bbq er monteret. At man gå på ensome strande, mærke den varme sand under ens fødder, solen i nakken og se vinden kæle for palmerne. Alt dette er meget mere er jo netop det, som vi elsker. Friheden og værdsættelse af det smukke. At man har tid for engang skyld i sin hverdag. Alle de detaljer som skaber det flottelse billede, hvor kun fantasien sætter grænserne. Puha, jeg savner Thailand.

Næste gang:
efterår 2012

rastloes
Var det egentlig ikke en ide at samle alle de råd og strategier, som DTW´s kommer frem til gennem tiden, i en samlet tråd, således at man har en samlet "plan" for alle dem, som ikke har så meget kendskab til Thailand. Uvidenhed er jo netop årsag til og fundamentet for mange triste episoder gennem Thailandturen for turister.
Jeg har selv prøvet på dette fortagende i en anden tråd. ("http://www.dansk-thai.dk/forum/viewthread.php?thread_id=8485&pid=102515#post_102515"Wink
Årsagen bag dette er jo nok, at jeg synes det er kollosalt trist, hvis folk ikke får det bedste ud af deres ferie. Dvs. negative elementer som modgår essensen at tage til Thailand, nemlig samle ny energi og et åbent sind, som man kan tage hjem til ens hverdag i Dk. Det er jo netop oplevelser og minder, som man tager med. Det er dem, som man tænker tilbage på, når tidsmangel igen har overtaget ens hverdag i Dk.

Når vi har samlet en tråd, vil jeg da med glæde sende det til diverse medier for at få en respons. Viden og erfaringer skal gives videre, for ellers er det unyttigt viden, som kun en begrænset antal personer har kendskab/adgang til. (bare min mening)
Redigeret af rastloes d. 31/08-2009 22:58
Næste gang:
efterår 2012

Gurk90
Den normale straf for butikstyveri i Thailand er en bøde på 300-400 kr. ifølge den danske ambassade. Udlændinge der bliver anklaget for butiktyveri i lufthavnen, og som måske er skyldige, bliver "bortført" og udsat for pengeafpressning. De bliver først løsladt/frigivet når de har betalt mellem 50000-100000 kr. Pengeafpresningen foregår med deltagelse af forskellige mydighedspersoner heriblandt politiet.

Jeg har handlet mange gange i butikkerne i Bangkok lufthavn, og kun haft gode erfaringer. Flere gange har jeg fået en "gratis" taske/rullekuffert fra King Power, altid uden problemer. Man får en taske når man køber for mere end 5000 Baht vin. Så mine personlige erfaringer fra butikkerne i Bangkok lufthavn er gode.

rastloes
300-400 kr.? det var ikke meget. Jeg antog at de thailandske love var meget hårdere overfor thaier.
Næste gang:
efterår 2012

Spring til debat: