Se indlæg
 Udskriv debat
Familiesammenføring
quickmouse
L skrev:
og jeg snakker ikke om at slippe for de 58.000 men blot om det kan lade sig gøre

som skrevet længere oppe i tråden, er den eneste måde man kan slippe for garanti stilelse, er hvis man har særbørn under 18 år ( betaler børnepenge ) .
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

L
Til Quickmouse:

du misforstår mig....eller jeg formulerer forkert.

Jeg spørger om man kan gifte sig i DK og søge familiesammenføring og altså lade kæresten blive her, når man har fået kæresten til DK på 3 mdr turist visa....UDEN først at gifte sig i Thailand.

Jeg skrev netop at det med de 58,000 vidste jeg at jeg ikke slap for....

Hej L
Det kan du godt, men du mister hele beløbet, som du skulle stille, for at hun kunne komme herop på besøg.

Du skal nemlig stille en ny garanti ved familiesammenføring. Så det er jo op til dig selv at vælge!

kiml
Hej L jeg kan se der nogen der har været på Ambassaden først.
men jeg havde først hende oppe på turistvisum med garanti
anden gang skal du ikke stille garanti.
da vi var oppe i landsbyen gik vi til og fik papirer på at hun ikke havde været gift før. derefter fik vi den oversat til Engelsk (husk det skal være en aut.) den havde vi med på Rådhuset i dk og ca. en uge efter var der grønt lys vi blev så gift der. og søgte så om famile sammenføring og fik
[img][/img]

L
puha...... blir det 2 gange garanti på den måde....VILDT altså :-(

ja så er det sgu billigere at tage derned og gifte sig først.

Den garanti du har stillet Kim for familiesammenføring, den får du så igen om 7 år ?

kiml
Ja den bliver frigivet helt efter 7år, men hvis hun følger Dansk undervisningen (mener der 3 moduler) så efter 3 år kan du søge om at få den halveret
[img][/img]

L
Fair nok....og det kan jo motivere.

Koster det egentlig "dobbelt" garanti hvis der følger et barn med ?

Jeg læste at man også skulle sætte nogen penge ind på "damens" konto inden hun søgte sit visa...?

Spring til debat: