Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Giver du tiggere penge ?
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 31/01-2009 11:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
Der sidder en meget flink ung mand, lige før mand kommer ned til walking street i pattaya. han sælger tyggegummi og er født handicappet. han får altid de 20 bath han ber om for en pakke spearmint gum af mig. og det er selv om han sidder i nærheden af 7-11 som er billigere. han har bare altid været flink og høflig over for mig og alle andre der kommer forbi. men det er da langt fra alle der får penge af mig. giver f.eks aldrig til unge damer der sidder med deres børn. synes måske ikke (uden at lyde hård)de skulle ha fået et barn vis ikke de havde råd til at tage sig af det. Men på den anden side har jeg tit en stor håndfuld hunde kiks eller ligne i min lomme som jeg med glæde gir til alle byens løse hunde. men det er vel en anden form for tiggeri Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
BJ |
Lagt på d. 31/01-2009 11:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Ja det er det når de blander børnene ind i det på den ene eller anden måde....så står jeg sgu af BJ |
|
|
Lagt på d. 31/01-2009 13:15
|
|
Begynder Antal indlæg: |
b_j3ns3n skrev: Der sidder en meget flink ung mand, lige før mand kommer ned til walking street i pattaya. han sælger tyggegummi og er født handicappet. han får altid de 20 bath han ber om for en pakke spearmint gum af mig. og det er selv om han sidder i nærheden af 7-11 som er billigere. han har bare altid været flink og høflig over for mig og alle andre der kommer forbi. men det er da langt fra alle der får penge af mig. giver f.eks aldrig til unge damer der sidder med deres børn. synes måske ikke (uden at lyde hård)de skulle ha fået et barn vis ikke de havde råd til at tage sig af det. Men på den anden side har jeg tit en stor håndfuld hunde kiks eller ligne i min lomme som jeg med glæde gir til alle byens løse hunde. men det er vel en anden form for tiggeri Jeg kan love dig hundende er sgu også mega kræsende, de gider heller ikke æde alt hvad man giver dem, så de er ikke en pind bedre end de mange fup tiggere der render rundt i de forskellige turiststeder. |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 01/02-2009 10:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
hehe ja det kan jeg jo kun gi dig ret i jsh71. har da købt nogle halv store og halv dyre hunde godbider, som jeg efterfølgende bare måtte se blive forladt.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
JCL |
Lagt på d. 01/02-2009 11:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 179 |
Jeg husker en tigger der plejede at sidde udenfor en Restaurant i Chieng Mai, hans ben var uhyggeligt sammenbøjede og han sad med de mest himmelvendte og bedende øjne en dum Farang endnu havde skuet. Så han fik sig som regel en skilling Indtil vi en dag så ham rejse sig op, strække på benene, og gå over og starte sin motorcykel. Først gloede vi bare målløst på hinanden, så begyndte vi at grine over den mageløse frækhed, men det var slut med skillingerne. Senere hørte vi fra thailænderne han tjente mere end dem der arbejdede ærligt. Jeg har senest givet til en mor der sad og sov på en trappe i Chieng Mai midt om natten med sine tre børn, desværre havde jeg kun ca.60 B på mig, men hun lyste som en Sol, vækkede børnene, og de forsvandt ned ad gaden, formodentlig for at finde et sted at sove, og lidt mad. Men ellers er jeg meget forsigtig med at give, af de samme grunde som flere andre har nævnt. Og så den med med motorcyklen |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |