Se indlæg
 Udskriv debat
så sker det igen - negativt om Thailand
Webmaster
Husk lige på, inden I får ophævet Jer selv alt for meget, at intellektuelle evner ikke efter alles opfattelse måles linært men derimod cirkulært.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
manse
Okay webmaster

revolveren er lagt til side igen-

Glade Manse

Til Boes og eller andre:

Boes, du fortæller os at du aldrig har fortrudt at du flyttede til LOS.

Jeg har spekuleret og spekuleret, ja grin du bare... men hvad betyder LOS ?

kvindemin
Land Of Smiles,,,,,, men ser nu flere steder, landet bliver omtalt som Land Of Fake Smiles, og jeg er ikkke uenig

JackH
Eller "Land of Vertical Smiles" - hvis i hmmm... forstår hvad jeg menerWink

Mht. intelligens så er Mensa's måde at bedømme den på fuldstændig værdiløs og gammeldags. Den drejer sig mest om logik og matematik.

Howard Gardner er manden bag teorien og bøgerne om flere slags intelligens.

Tjek den her WiKi:

http://da.wikiped...elligenser

Der er jo noget så alle kan være medSmile

JH
Redigeret af JackH d. 27/01-2009 17:40

Cxxxxsxxr
Thailand er skam et fortrinligt land at bo i. Det eneste problem er at 99.9% af naboerne er udanske og at landet ikke er regereret af danske politikere.

555555555 - her må der gerne grines!
GrinPfftPfftPfft

SIAMCON
Har lige læst debatindlæg på Bangkok Post: Her må jeg sige at der er en thai der ved hvad der er galt og tør sige tingene ligeud - ! - Et godt indlæg må man sige. det er temmelig langt og kan ses under det afsnit med de burmesiske bådflygtninge som militæret sendte til havs.. men nu benægter alt om . det mere de benægter det af mange set - desto dårligere lys stiller de deres eget land i ! Det her denne thai set... og man kan som udefraståpende kun være 100% enig med ham...Thailand har ikke bruge for flere dårlige historier.. landet har i løbet af kort tid fået et temelig blakket omdømme. og det er selvforskyldt men man vedbliver at give andre skylden, , eller trro man kan lyve sig fra det hele - nøjagtigt som i de gode gamle Sovjet tider,,,

Cxxxxsxxr
SIAMCON skrev:
..Thailand har ikke bruge for flere dårlige historier..

Turister - inklusive de danske af slagsen - er bedøvende ligeglade med bådflygtninge og anden elendighed i de lande de besøger. Det er flypriser og sandstrands kvalitet det handler om.

Boes
strejfer skrev:
Til Boes og eller andre:

Boes, du fortæller os at du aldrig har fortrudt at du flyttede til LOS.

Jeg har spekuleret og spekuleret, ja grin du bare... men hvad betyder LOS ?

Hej Strejfer,
Jeg har stadig ikke fortrudt - men det forbyder jo ikke at jeg stadig kan have øjnene åbne og se kritisk på de ting der sker her vel ...
"Land of vertical smiles" Meget rammende, spot on, midt i prik !!!! 555555 tak for den
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

FCKdk
manse skrev:
Okay webmaster

revolveren er lagt til side igen-

Glade Manse

He-He, Manses gode gamle Seksløber
kommer vist aldrig til at ruste op!!!!
Wink
Hyg dig,Manse

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

tuktuk
Havde altid troet at LOS stod for Land of Seven Elleven :S
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
SIAMCON
Ja det er rigtigt at turisterne også de danske er komplet ligeglade. med hvad de ser og hvad der sker i det land de besøger- mange er - men ikke alle..
Det er pengene der tæller.. desværre - kommer " human rights" i sidste række..
Har ofte set faranger og andet godtfolk . spadsere forbi blinde og andre handicappede på gaderne uden at give em en klink.. utroligt nærigt.. at man kan få sig selv til det- - hvad betyer en 50 BHT seddel ? intet for os. men et måltid mad til den arme stakkel - tænk over det næste gang en syg handicappet krydser jeres vej nå I er på ferie - det være sig i Thailand eller et andet fattigt sted..

Djengis
Hej,

At skrive alle(eller bare de fleste) turister er ligeglade med menneskerettigheder, rettigheder for dyr, flygtninge, racisme osv osv er vist at se alt MEGET sort og hvidt.

Man bør jo være vidende om at når man rejser til andre lande er de basale værdier, respekten for individet, meninger og holdninger jo væsenligt forskellige fra den danske tanke gang.

Og hverden vi som dansker eller andre turister kan tillade sig at dømme et andet folk når man kommer som gæst.

Jeg har været i den del Zoo i Thailand - og ærligt synes det er dyremishandling den måde dyrene bliver behandlet på - men er også MEGET velvidende om at det synes de fleste thaiér jo ikke. Og kunne ALDRIG drømme om at give udtryk for min holding i thailand.

Det samme gælder jo det enkelte menneskes rettigheder - hvordan man kan tillade sig at behandle flygtninge osv.

Man rejser som GÆST - og ønsker man at besøge Thailand (eller nord korea som er blevet meget trendy at besøge) eller hvilket som helst andet land må og skal man indfinde sig under de regler som gælder der.

Kan man ikke accepterer at der gælder andre spilleregler i andre lande - bør man blive hjemme jo.

Skik følge eller land fly siger et godt gammelt ordsprog - som jo mere man rejser rundt i verden bliver mere og mere relevant!

Mht de tiggere der sidder på gaderne i forskellige lande (også i Danmark) så er det absolut ikke alle der faktisk ER tiggere.
I thailand giver jeg aldrig penge til tiggerne - men min kæreste gør - til nogle - andre absolut ikke.
I Danmark giver jeg til nogle - andre - kan man gennemskue og giver intet da man "ved" det er falsk.

Men det må være op til den enkelts samvittighed jo.

Med andre ord: Den hvide imperialismes tid ER forbi!
Det er IKKE vores lod i livet at skulle fortælle andre folkeslag om hvad der er rigtigt og forkert for dem i deres land.
Men derimod at accepterer at de ønsker deres land skal være på en måde og på samme måde kræve de accepterer vi i vores land har andre værdier og levevis.

Mvh
Dennis
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

Nixon
SIAMCON skrev:
Ja det er rigtigt at turisterne også de danske er komplet ligeglade. med hvad de ser og hvad der sker i det land de besøger- mange er - men ikke alle..
Har ofte set faranger og andet godtfolk . spadsere forbi blinde og andre handicappede på gaderne uden at give em en klink.. utroligt nærigt.. at man kan få sig selv til det- - hvad betyer en 50 BHT seddel ? intet for os. men et måltid mad til den arme stakkel - tænk over det næste gang en syg handicappet krydser jeres vej nå I er på ferie - det være sig i Thailand eller et andet fattigt sted..

Ja giv bare løs så der er nogle flere skyldnere som bliver lemlæstet og sendt ud for at tigge.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
FCKdk
SIAMCON skrev:

Du SIAMCON, skal også lige vide at der er hele bander der lokrerer på
det at kunne tigge, mange af disse "elendige skæbner" bliver "ansat"
eller mere reelt tvunget til at tigge for disse bander!!!!
Nogle handicappede er endda blevet påført deres lidelser
med vilje, andre (gudskelov endnu færre), har påført sig selv
deres lidelser (ved for eksempel en finggeret arbejdsulykke),
sådan er Thailand også!!!! Men selvfølgelig er det synd for dem!!!!

FCKdk

.

rinpoche
Siamcon.
Det er desværre mere kompliceret end som så.
Div. tiggere specielt i BKK er organiseret og bagmændene scorer kagen.
Der er eksempler på, at kvinder tigger på gaden med små børn. Mange af disse små børn er "lejede" cambodianske børn. Giv dem penge, og disse stakkels børn kan se frem til at ligge henslægt på Sukhumwit og indånde gasserne fra bilerne indtil de bliver hjerneskadede.
Børn tigger istedet for at gå i skole. Giv dem penge, og forældrene vil aldrig sende dem i skole = ingen uddannelse.
Når de bliver større og mister deres "tigge-potentiale" hvad så?

Tænk over det næste gang du giver penge til en tigger.
Redigeret af rinpoche d. 28/01-2009 19:56

Ja jeg vil heller aldrig give tiggere penge i turist områderne, har set hvordan de arbejder der. Men når jeg er i landsbyerne kan jeg godt finde på at give dem nogle.

Og jeg giver aldrig noget fordi det er organiserret ligesom det er herhjemme med alle de der østeuropære.

rinpoche
Hvis man vil hjælpe tiggerne i bkk, kan man jo passende købe dem et måltid mad og se hvad de siger til det.

FCKdk
rinpoche skrev:
Siamcon.
Det er desværre mere kompliceret end som så.
Div. tiggere specielt i BKK er organiseret og bagmændene scorer kagen.
Der er eksempler på, at kvinder tigger på gaden med små børn. Mange af disse små børn er "lejede" cambodianske børn. Giv dem penge, og disse stakkels børn kan se frem til at ligge henslægt på Sukhumwit og indånde gasserne fra bilerne indtil de bliver hjerneskadede.
Børn tigger istedet for at gå i skole. Giv dem penge, og forældrene vil aldrig sende dem i skole = ingen uddannelse.
Når de bliver større og mister deres "tigge-potentiale" hvad så?

Tænk over det næste gang du giver penge til en tigger.

Jeg er som meget frekvent gæst i Pattaya, bekendt med disse tiggerbørn, de kommer fra Cambodia, Vietnam, Burma og Laos, som spæde
går voksne rundt med dem på armen og tigger, senere render de
selv rundt og bl.andet sælger disse selvlysende armbånd og halsringe,
nogen af dem har Jeg desværre set er endt på Lady-bar (illegalt)
når de har mistet deres potentiale som børnetiggere!!!!Angry

FCKdk

.

rinpoche
Det er en vanskelig problemstilling. Men en ting er sikkert, at give tiggere penge, løser IKKE problemet. Tværtimod, inspirerer kun det næste hold!

Spring til debat: