Se indlæg
Thaikvinder og deres veninder
|
|
John |
Lagt på d. 21/01-2009 20:09
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Artige Suk skrev: Dette er skrevet i beruset tilstand. Hvis du sidder og skriver i alko tåger - hvordan skal vi så tage dig seriøst? Redigeret af John d. 21/01-2009 20:11 john@dansk-thai.dk
|
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 21/01-2009 20:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
pdrhan skrev: Artige Suk skrev: Halloooooooooooooo. Er der en selvstaedig kvinde eller er det en kvinde fra Isaan med 4 aars skolegang vi taler om. Tag jer sammen......... Hvis hun aeder alt hvad der bliver sagt fra veninder, saa er hun sq da ikke for klog. Giv hende et ultimatum............ SUK - tror det er ligemeget hvor i TH de kommer fra , så vil der altid være en hvis usikkerhed hos eks thorleif´s kæreste , for hun er i et totalt fremmed land med nye mennesker om sig og måske , jeg ved det ikke , den "onde" veninde har måske været her længere - ergo , tror hun ved bedre....tror ikke thorleif kommer langt med at sige direkte til hans kæreste hvor skabet det står men at de i fredelig fællesskab forsøger at snakke om hvad det er der er problemet med hende og så få taget fat i veninden , hvis man kan kalde hende det også fortælle HENDE hvordan klaveret det spiller ! Så får hun sgu øjnene op det garanterer jeg jer for....som jeg skrev - jeg har prøvet lige nøjagtigt det der! Du har fuldstænding ret i hvordan jeg bør håndtere min kæreste. Hvad angår veninden kan det jo ikke blive til andet end en form for trussel om at hun skal lade være at prøve med at påvirke mit forhold til min kæreste. Men hvad er en trussel værd og hvordan skal den eksekveres? |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/01-2009 20:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Jeg laeser at i mener at Thakvinder er dummere en farang kvinder........Nogen er maaske, men saa dyk i tombolaen igen...........Gud fader bevars en gang pis. En selvstaendig kvinde gaar man da ikke om hjoerne med...vel............. Stadig beruset.
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 21/01-2009 20:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
Om kvinden er det ene eller andet er sådan set uden betydning såfremt hun sidder "alene" i et nyt land omgivet af det forkerte selskab. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/01-2009 20:38
|
Hvor er saa manden ............
|
|
roald |
Lagt på d. 21/01-2009 21:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
slap nu af Suk |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 22/01-2009 00:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Thorleif, nu ved jeg ikke hvor du bor, men kan sige at her i Kbh, har der været store problemer med den slags jalusi. Vi mistede mange venner i de første år af vores ægteskab, for det gik os bedre end "dem"! Så det skal afklares mellem din kæreste og dig, hvad hun fortrækker! De "dårlige veninder" eller de "gode veninder" og dig IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 22/01-2009 06:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Jesper - NETOP!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 22/01-2009 07:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
De er da lige saa dume som danske kvinder
|
|
|
Heine |
Lagt på d. 22/01-2009 08:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 100 |
Det kan jo være kærestens stemningsskifte bare skyldes, at den "onde veninde" læser det Thorleif skriver herinde om thailandske kvinder |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 22/01-2009 10:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Hej Thorleif Thorleif skrev: Jeg kan bare ikke forstå at veninden kan have interesse i at skabe den her stemning mellem mig og min kæreste. Hvad kan den skjulte dagsorden mon være? Almindelig ondskab? Man skulle tro at veninder der ellers hjælper hinanden også burde hjælpe med at skabe god stemning stedet for det modsatte? Svar: Simpel jalousi og smålighed! Hvis din thaikæreste ikke selv er i stand til at sorterer sine veninder – må du hjælpe henne på vej. Efter min erfaring, så har den fnidder der opstår thaikvinder imellem som regel at gøre med jalousi, praleri og bagvaskelse. Jeg har også oplevet hvordan, ellers søde, kloge og kønne thaipiger pludselig bliver så højrøvet at de kunne skide i en postkasse. Samtidigt er det blandt thaikvinder, som i alle andre folkeslag - Succes er godt, men andres fiaskoer er heller ikke at foragte! Rasmus |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 22/01-2009 17:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Artige Suk skrev: Min kone er uddannet Det er jeg ikke i tvivl om og hvor har det så bragt hende hen? Uden job og i et økonomisk afhængighedsforhold til en farang? Så meget for selvstændighed. og hun lytter aldrig til pladder, efter vi er flyttet til NK lytter hun stadig ikke, da hun genemskuer folk med det samme Uha, det kan da vist komme til at svide til din egen røv, når du næste gang er ude på "eventyr". Er der en selvstaendig kvinde eller er det en kvinde fra Isaan med 4 aars skolegang vi taler om. Tag jer sammen......... Jeg kan ikke se hvorledes disse 2 størrelser skulle være indbyrdes modstridende, og jeg kan samtidig ikke se at en uddannelse skulle være ensbetydende med selvstændighed. Jeg er sikker på, at det vil glæde dig at høre, at min ISAN kone med 6 års thailandsk skolegang efter hårde studier i DK nu er udlært dansk sygeplejerske og har arbejdet som sådan i adskellige år med egen god indtægt og den selvstændighed der udspringer af at kunne fuldføre en uddannelse på et fremmed sprog i et fremmed land. Så meget om dine nedladende betragtninger omkring isan kvinder med 4 år skolegang. Du kan jo vende tilbage med dine egne bedrifter, den dag du har taget en uddannelse i Thailand eller for sags skyld blot har lært at læse/skrive eller blot tale thai med din forkromede skoleballast. I rest my case. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/01-2009 17:46
|
Beklager mit skrevne i denne traad.
|
|
kylling |
Lagt på d. 22/01-2009 17:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Kære SUK Jeg tager hatten af for at du er mand nok til at sige undskyld. Måske der findes en alkolås til computere 555555 |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 22/01-2009 18:18
|
jesperfrb skrev: Thorleif, nu ved jeg ikke hvor du bor, men kan sige at her i Kbh, har der været store problemer med den slags jalusi. Vi mistede mange venner i de første år af vores ægteskab, for det gik os bedre end "dem"! Så det skal afklares mellem din kæreste og dig, hvad hun fortrækker! De "dårlige veninder" eller de "gode veninder" og dig Jeg kan godt se hvad det er du siger. Jeg kan bare ikke lide at stille det alt for firkantet op over for min kæreste, du ved, det med at hun skal vælge mellem mig og hendes "dårlige" veninder. Jeg synes det måske er bedre at konfrontere den dårlige veninde med det skidt hun bringer ind i mit forhold og så på den måde få den "dårlige" sparket ud af vores tilværelse. Hvilken grovfil man skal have fat i over for den "dårlige" veninde er jeg stadig i tvivl om. Nogle med erfaringer her kan måske fortælle lidt om hvilken tone der blev talt med da der skulle gøres rent bord. Jeg har en gang før prøvet at hæve stemmen over for thaikvinder og min personlige erfaring er at der følger en farlig masse ballade med i kølvandet. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 22/01-2009 20:13
|
Kan godt forstå hvad du mener! Set med vores kultur baggrund, er det bare svært ikke at gøre det firkantet, for enten taber veninden ansigt, eller også gør din kæreste! Så for at tabe så lidt ansigt som muligt, for begge parter, er mit råd, at du tager en dyb samtale med din kæreste! Der kan nok komme nogle ophidset kommentar fra hende, men gør i det alene. Kan du måske undgå at hun taber ansigt overfor de andre Thaiveninder Håber at I har den fortrolighed med hinanden, at I kan tale om alt, ellers kan mit råd måske gå galt, men så ved du hvor du står Har selv været turen igennem flere gange men vi fik da talt ud om tingene, men det skulle tages sådan lidt som katten om den varme grød Redigeret af jesperfrb d. 22/01-2009 20:15 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 22/01-2009 21:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg finder det lidt ejendommeligt at gå så meget op i hvem der taber ansigt eller ej. Hvis man bor i dk, må man følge spillereglerne. Jo før man lærer det, desto bedre. Med mindre da man for tid og evighed gider at ligge under for at "tabe ansigt konceptet". Man hører om at udlændinge bosat i thailand skal tage hensyn til det at tabe ansigt - fair nok - og så hører vi om at man også skal tage hensyn til det at tage ansigt i Danmark. Hmm, der er en ikke særlig hårfin forskel mellem dette at tage hensyn til en kultur og så på den anden side totalt ligge under for den. Det er da ynkeligt. Ikke mindst fordi den åh så store forståelse for den thailandske kultur overhovedet ikke afspejles i thailændernes forståelse for den danske. Det korte af det lange er: Op i R.... med den falden på halen tilbedelse af snart sagt hvadsomhelst thailandsk, som man ser mange dansk-thai gifte lide af, og som de dagligt betaler prisen for. Fordi det er "thailandsk kultur". I bor som jeg har forstået i dk. Der er andre boller på suppen, og du er Puu Yai, det er dig der kender forholdene, omgivelserne, systemet, sproget, kulturen, er ældre (gætter her). Bøj nakken, æd pillen og det bliver aldrig anderledes. Og i parentes bemærket, du bliver ikke respekteret en dyt for det. Respekt for kultur? Yes. OG den gælder begge veje. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 23/01-2009 02:12
|
Tildels giver jeg der ret "Rin", men man kommer ikke uden om at mange af de Thaier der er i Dk også kommer til Thailand engang imellem. Og mange af dem "kender" hinanden og deres familier snakker sammen! Så det kan gøre skade i Thailand for deres familie, at få nogen i dk til at tabe "ansigt"! Har selv oplevet at en familie fra Phisanaluk kunne skabe problemer så langt væk som i Nakhorn Si Thammarat! Alene pga familiens datter havde tabt ansigt i Dk. Jeg ved ikke hvor Thorleifs kæreste er fra, eller veninden. Men det ændre ikke på at det kan skade i Thailand. Men hvis de er overfladiske veninder, der tilfældigt har mødt hinanden, så ser jeg heller ikke noget problem med at give hende den kolde skulder! Men hvis du ikke mener at man bør tænke på sin familie hjemme i Thailand, så giver jeg dig ret. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Lagt på d. 23/01-2009 10:27
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er længe siden jeg har læst et indlæg som SÅ godt rammer hovedet på sømmet i den her problematik....thumbs up rinpoche skrev: Jeg finder det lidt ejendommeligt at gå så meget op i hvem der taber ansigt eller ej. Hvis man bor i dk, må man følge spillereglerne. Jo før man lærer det, desto bedre. Med mindre da man for tid og evighed gider at ligge under for at "tabe ansigt konceptet". Man hører om at udlændinge bosat i thailand skal tage hensyn til det at tabe ansigt - fair nok - og så hører vi om at man også skal tage hensyn til det at tage ansigt i Danmark. Hmm, der er en ikke særlig hårfin forskel mellem dette at tage hensyn til en kultur og så på den anden side totalt ligge under for den. Det er da ynkeligt. Ikke mindst fordi den åh så store forståelse for den thailandske kultur overhovedet ikke afspejles i thailændernes forståelse for den danske. Det korte af det lange er: Op i R.... med den falden på halen tilbedelse af snart sagt hvadsomhelst thailandsk, som man ser mange dansk-thai gifte lide af, og som de dagligt betaler prisen for. Fordi det er "thailandsk kultur". I bor som jeg har forstået i dk. Der er andre boller på suppen, og du er Puu Yai, det er dig der kender forholdene, omgivelserne, systemet, sproget, kulturen, er ældre (gætter her). Bøj nakken, æd pillen og det bliver aldrig anderledes. Og i parentes bemærket, du bliver ikke respekteret en dyt for det. Respekt for kultur? Yes. OG den gælder begge veje. |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 24/01-2009 12:40
|
rinpoche skrev: Jeg finder det lidt ejendommeligt at gå så meget op i hvem der taber ansigt eller ej. Hvis man bor i dk, må man følge spillereglerne. Jo før man lærer det, desto bedre. Med mindre da man for tid og evighed gider at ligge under for at "tabe ansigt konceptet". Man hører om at udlændinge bosat i thailand skal tage hensyn til det at tabe ansigt - fair nok - og så hører vi om at man også skal tage hensyn til det at tage ansigt i Danmark. Hmm, der er en ikke særlig hårfin forskel mellem dette at tage hensyn til en kultur og så på den anden side totalt ligge under for den. Det er da ynkeligt. Ikke mindst fordi den åh så store forståelse for den thailandske kultur overhovedet ikke afspejles i thailændernes forståelse for den danske. Det korte af det lange er: Op i R.... med den falden på halen tilbedelse af snart sagt hvadsomhelst thailandsk, som man ser mange dansk-thai gifte lide af, og som de dagligt betaler prisen for. Fordi det er "thailandsk kultur". I bor som jeg har forstået i dk. Der er andre boller på suppen, og du er Puu Yai, det er dig der kender forholdene, omgivelserne, systemet, sproget, kulturen, er ældre (gætter her). Bøj nakken, æd pillen og det bliver aldrig anderledes. Og i parentes bemærket, du bliver ikke respekteret en dyt for det. Respekt for kultur? Yes. OG den gælder begge veje. Jeg deler også i det væsentlige dine synspunkter. Når det er sagt ville det være bekvemt med nogle "opskrifter" på hvordan man får sendt din besked videre til thaier. Også i den process spiller kulturforskellene jo ind. Jeg har selv prøvet at sige det direkte, du ved, "Det her er Danmark og ikke Thailand" og i den dur. Det sidste falder ikke i god jord hos alle thaier og kan virke som en ordre eller provokation. |
|
Spring til debat: |