Se indlæg
Pension - goddag, mand Økseskaft
|
|
huratho |
Lagt på d. 20/01-2009 04:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Missing Link Jeg forstår ikke rigtig hvor du har de tal fra. Jeg har også mistet mine tillæg, men får tros alt DKK 7809.00 pr. mdr. før skat. Så er spørgsmålet, er det dig som får for lidt eller mig som får for meget? Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 20/01-2009 13:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 153 |
huratho skrev: Hej Missing Link Jeg forstår ikke rigtig hvor du har de tal fra. Jeg har også mistet mine tillæg, men får tros alt DKK 7809.00 pr. mdr. før skat. Så er spørgsmålet, er det dig som får for lidt eller mig som får for meget? Hilsen Hugo Ja, du får grundbeløbet og af nåde et skattefri invilidetillæg. vi taler om FP før 2003 hvor grundbeløbet er 5096 kr og pensionstillægene bortfalder -- Hvis du bor i Thailand og får du FP efter 2003 hvor grundbeløbet er over 15.000 kr -- Hvis du bor i Thailand Jeg vil da hellere have over 15000 kr end spidses af med invilidetetsbeløbet. Slut jeg gider ikke lige nu Redigeret af The Missing Link d. 20/01-2009 13:54 The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem |
|
|
msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 20/01-2009 14:31
|
Antal indlæg: 198 |
Hej Sådan beregnes førtidspension efter 2003 ( 2009 satser ) Singler: Grundbeløb årligt kr.: 188.448.- Anden indtægt* over 64.100 modregnes med 30 % * anden indtægt kan være kapital indkomst, forsikringsydelser m.m Samlevende og gifte: Grundbeløb årligt kr.: 160.176.- Samlever/ægtefælles indtægt under kr. 160.176.- modregnes ikke.. Indtægt derover modregnes med 30% optil kr. 386.876.- Anden indtægt* under kr. 101.700.- Modregnes ikke.. Derover modregnes 30% af egen indtægt.. Der er nogle få tillæg der kan søges om i DK.. Helt sikker på de ikke er særligt store, og slet ikke kan søges fra Thailandsk bopæl Dejlig dag til alle... Nu hvor solen skinner i DK Msr Vin til alle Erhverv, private og gavepakker Tilbehør, glas og decantere [url=http://www.winepusher.dk] Skal vi lave vinkortet til din restaurant
|
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 14:47
|
|
Begynder Antal indlæg: |
der er mange herinde der heller vil svine folk til end af have en sober debat om forskellige ting der rør sig og det vil da være en ide at læse det andre skriver før men deltager i en debat men ikke her. folk kommer med usaglige oplysninger og skriver nedsættende om andre USERIØST. måske skulle man droppe denne side |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 16:34
|
|
muslingskaller skrev: der er mange herinde der heller vil svine folk til end af have en sober debat om forskellige ting der rør sig og det vil da være en ide at læse det andre skriver før men deltager i en debat men ikke her. folk kommer med usaglige oplysninger og skriver nedsættende om andre USERIØST. måske skulle man droppe denne side Hejsa musling Jeg må indrømme jeg forstår dig så udemærket godt, men kan du ikke bare ignorerre de tumper der gør det. Det vil da være synd hvis du ikke gider og skrive herinde nu når du engang bliver frisk igen til din cykeltur. |
|
|
Lagt på d. 20/01-2009 19:57
|
|
Lige for at komme tilbage til sagen... Lidt info. http://www.juraek...iland.html lindy |
|
|
Lagt på d. 02/02-2009 10:15
|
|
Så er det oppe og vende igen.........men det gælder nok ikke Thailand????? http://www.dr.dk/...084632.htm lindy |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 03/02-2009 01:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Yderst interessant. Hvis parret får medhold i, at de IKKE skal miste deres invalidestøtte, fordi de bliver folkepensionister, åbner det vel visse perspektiver? Parret har en god sag, vurderer en professor i socialret. Så kan man som lægmand forledes til at tro, at andre også kunne have en god sag. Skal man miste pensionstillæg og rettigheder (sygesikring m.v.), fordi man ikke bor i Bagsværd eller Hirtshals, men i Thailand? Ærgerligt at ingen seriøse orker at kæmpe både for sagen og samtidig imod tåbeligheder og tilsvininger. Ellers kunne det måske blive til noget. Bjarne (tidligere aktiv kæmper) |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 03/02-2009 02:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Bjarne skrev: Yderst interessant. Hvis parret får medhold i, at de IKKE skal miste deres invalidestøtte, fordi de bliver folkepensionister, åbner det vel visse perspektiver? Parret har en god sag, vurderer en professor i socialret. Så kan man som lægmand forledes til at tro, at andre også kunne have en god sag. Skal man miste pensionstillæg og rettigheder (sygesikring m.v.), fordi man ikke bor i Bagsværd eller Hirtshals, men i Thailand? Ærgerligt at ingen seriøse orker at kæmpe både for sagen og samtidig imod tåbeligheder og tilsvininger. Ellers kunne det måske blive til noget. Bjarne (tidligere aktiv kæmper) Hej Bjerne. Ja en stor skam at der igen, igen gik koks i pensionistsagen, ja det kunne være godt hvis der var nogen med tilknytning til DTW der kunne hjælpe os med at komme de uretfærdigheder med pensionstillæget til livs. Jeg har for tredie gang sendt en mail til Karen Jespersen, senest for en uge siden, da jeg mener det er et godt tidspunkt, jeg har læst de skal igang med en ny pensionist reform her til foråret. PS. Jeg håber du vil være aktiv kæmper igen. |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 12/02-2009 15:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
12. februar 2009 Velfærdsministeriet har modtaget din mail af 28. januar 2009 om størrelsen af danske sociale pensioner ved udbetaling i udlandet. Du henviser i din mail til, at du tidligere har fået svar om de gældende regler på området. Velfærdsministeriet kan supplerende oplyse, at de sociale pensioner er indrettet med henblik på at sikre, at pensionister bosat i Danmark har et rimeligt forsørgelsesniveau. Det er således også som udgangspunktet en betingelse for retten til dansk pension, at man har fast bopæl i Danmark. Om og i hvilket omfang man kan få den danske sociale pension udbetalt i udlandet afhænger blandt andet af, om Danmark har indgået en overenskomst om social sikring med det pågældende land. Den forskel, der er efter de to pensionslove på, hvor stor en del af pensionen, der vil kunne udbetales, når man bor i udlandet, er en følge af førtidspensionsreformen. Et af hovedelementerne i reformen var netop at samle førtidspensionen til én pensionsydelse, hvor førtidspensionen hidtil bestod af flere dele (grundbeløb, pensionstillæg og andre belø. Et flertal i Folketinget vedtog, at de nye regler om førtidspension kun skulle gælde fremadrettet, da de to pensionssystemer er opbygget meget forskelligt. Med venlig hilsen Lisbeth Hansen Ja så blev vi så kloge eller hvad??? |
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 07/03-2009 10:43
|
Hej, Jeg var lige til hus-indvielse sammen med en førtidspensionist der efter ny ordning har ret til fuld førtidspension i Thailand. Som gift og samboende med sin kone, kan han få ca 13.000 kr/md når han bor i Thailand, Men når hans kone bor i Bangkok og han bor i Hua Hin kan han få ca 15.400 kr/md. for enlige og det kan jo ikke krontroleres om de bor sammen eller ikke herude i Thailand, en form for tilladt social svindel fordi det ikke kan gennemskues. Han skorer bare ca 2400 kr/md uden at løfte en finger eller tage en chance Når jeg tænker på hvordan vi førtidspensionister før 2003 er tvunget til at bo i europa det halve af året for at få et lille pensions-tillæg eller nøjes med ca 5100 kr/md, her i Thailand, er det til at brække sig over at manden er utilfreds med at han skal betale skat i Danmark Kald det chalusi hvis du vil. men jeg mener ikke der er en mening i den ulighed hvormed førtidspensionister bliver behandlet Erik Erik Redigeret af The Missing Link d. 07/03-2009 11:34 The Missing Link
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 07/03-2009 11:40
|
pigalle skrev: 12. februar 2009 Velfærdsministeriet har modtaget din mail af 28. januar 2009 om størrelsen af danske sociale pensioner ved udbetaling i udlandet. Du henviser i din mail til, at du tidligere har fået svar om de gældende regler på området. Velfærdsministeriet kan supplerende oplyse, at de sociale pensioner er indrettet med henblik på at sikre, at pensionister bosat i Danmark har et rimeligt forsørgelsesniveau. Det er således også som udgangspunktet en betingelse for retten til dansk pension, at man har fast bopæl i Danmark. Om og i hvilket omfang man kan få den danske sociale pension udbetalt i udlandet afhænger blandt andet af, om Danmark har indgået en overenskomst om social sikring med det pågældende land. Den forskel, der er efter de to pensionslove på, hvor stor en del af pensionen, der vil kunne udbetales, når man bor i udlandet, er en følge af førtidspensionsreformen. Et af hovedelementerne i reformen var netop at samle førtidspensionen til én pensionsydelse, hvor førtidspensionen hidtil bestod af flere dele (grundbeløb, pensionstillæg og andre belø. Et flertal i Folketinget vedtog, at de nye regler om førtidspension kun skulle gælde fremadrettet, da de to pensionssystemer er opbygget meget forskelligt. Med venlig hilsen Lisbeth Hansen Ja så blev vi så kloge eller hvad??? førtidspension efter 2003 består også af to dele en lille for enlige og et tillæg til gifte, De enlige kan tage tillæget for enlige med til Thailand me førtidspension før 2003 kan ikke få tillæg i Thailand erik Redigeret af The Missing Link d. 07/03-2009 11:42 The Missing Link
|
|
Lagt på d. 07/03-2009 15:40
|
|
Det er vist ikke korrekt, Missing Link. Førtidspension efter 2003 har et grundbeløb, og der fradrages 20 procent, hvis man er gift eller lever i ægteskabslignende forhold. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 07/03-2009 17:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
og de beløb som du snakker om Missing Link er før skat.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 08/03-2009 05:14
|
ABEKATTEN skrev: Det er vist ikke korrekt, Missing Link. Førtidspension efter 2003 har et grundbeløb, og der fradrages 20 procent, hvis man er gift eller lever i ægteskabslignende forhold. det kommer an på hvordan man ser på førtidspensionen som for gift/samleverske er ca 13000 kr/md, Hertil kommer der så et tillæg hvis du bliver enlig. du vil da ikke sige der er to nye førtidspensioner ??? The Missing Link
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 08/03-2009 05:16
|
dutling68 skrev: og de beløb som du snakker om Missing Link er før skat..... Hvad er det lige for en hurtig bil du har ??? . The Missing Link
|
|
The Missing Link |
Lagt på d. 08/03-2009 05:27
|
The Missing Link skrev: Hej, Jeg var lige til hus-indvielse sammen med en førtidspensionist der efter ny ordning har ret til fuld førtidspension i Thailand. Som gift og samboende med sin kone, kan han få ca 13.000 kr/md når han bor i Thailand, Men når hans kone bor i Bangkok og han bor i Hua Hin kan han få ca 15.400 kr/md. for enlige og det kan jo ikke krontroleres om de bor sammen eller ikke herude i Thailand, en form for tilladt social svindel fordi det ikke kan gennemskues. Han skorer bare ca 2400 kr/md uden at løfte en finger eller tage en chance Når jeg tænker på hvordan vi førtidspensionister før 2003 er tvunget til at bo i europa det halve af året for at få et lille pensions-tillæg eller nøjes med ca 5100 kr/md, her i Thailand, er det til at brække sig over at manden er utilfreds med at han skal betale skat i Danmark Kald det chalusi hvis du vil. men jeg mener ikke der er en mening i den ulighed hvormed førtidspensionister bliver behandlet Erik Også kan jeg dertil tilføje at en del af den nye førtidspension var beregnet så der er indbygget et beløb til medisin mm. hvad den gamle ordning ikke har i Thailand . The Missing Link
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 08/03-2009 05:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
The Missing Link skrev: dutling68 skrev: og de beløb som du snakker om Missing Link er før skat..... Hvad er det lige for en hurtig bil du har ??? . du behøver da ikke at blive uforskammet, fordi jeg ikke lige fatter dit indlæg du skiver det jo som om man får de beløb udbetalt...og jo jeg får efter den nye ordning...... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
BJ |
Lagt på d. 08/03-2009 07:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Vil det sige at man godt kan få hele sin førtidspension udbetalt i Thailand ( ikke EU) hvis man har fået tilkendt sin førtids pension efter 2003. og at man så ikke skal til DK og vende hver 6 måned for ikke at miste halvdelen af udbetalingen. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 08/03-2009 07:41 |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 08/03-2009 07:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
JA.................
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
Spring til debat: |