Se indlæg
Udon Thanee - Nogen som kender byen --området
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/02-2009 16:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Mister Lung. Dvs. at et int. kort saadan set bare er spild af penge ? Ja jeg gi'r mig ikke friviligt........... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
huratho |
Lagt på d. 07/02-2009 18:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej En int.kørekort er gyldig i 3 på hinnanden følgende mdr. selv om den gælder i 12 mdr. Efter den tid skal man have thai-kørekort. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 07/02-2009 18:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Bemærkelsesværdigt så meget i begge 2 stadig har at sige her på dtw, selvom i begge bad om at blive slettet af medlemslisten. Fint at i stadig er her. Men prøv blot at tænke på at primadonna-effekten ikke er vedvarende og jeres generelle troværdighedsniveau nu er nede omkring anklerne. |
|
|
cesse |
Lagt på d. 07/02-2009 23:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
rinpoche skrev: Bemærkelsesværdigt så meget i begge 2 stadig har at sige her på dtw, selvom i begge bad om at blive slettet af medlemslisten. Fint at i stadig er her. Men prøv blot at tænke på at primadonna-effekten ikke er vedvarende og jeres generelle troværdighedsniveau nu er nede omkring anklerne. Ikke for at være klåge Åge men er der ikke et regelmang der siger at man ikke skal gå efter personen men holde sig til emlet Jeg tænkte bare Hilsen Cesse |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 08/02-2009 10:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
mark skrev: Har boet her i snart 12 år. Bliver jævnlig stoppet i kontrol. Dansk kørekort er blevet accepteret hver gang. Ingen problem. Rigtigt, der er mange der får lov til at køre videre på det danske kørekort, jeg tror de vil være tilfreds med et sygesikringsbevis, men hvis uheldet er ude for du store problemer hvis du kun har dansk kørekort. |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 08/02-2009 12:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Jeg mener det er meget farlig at råde andre til eks, bare at køre på det danske kørekort. Ja det går når man bliver stoppet, men fortæl mig lige hvilken thai betjent der kan læse/forstå et dansk kørekort, og er i stand til at vudere at det faktisk er ægte, de godkender det for ikke at tabe ansigt. Når alt kommer til alt (hvis uheldet er ude) er vi farang og som sådan er vi på forhånd dømt til at tage skylden7 læs betale. Derfor er det med at have sine papire i orden iht loven. Igen medbring, rejseforsikring, og læs policen spec. vedr. leje af motor køretøj. (mc-jetski osv) Jeg råder iøvrigt alle til aldrig at aflevere pas (hvilket faktisk er statens ejendom og ikke dit eget) som sikkerhed ved leje af spec. mc men også bil. sig passet er på hotellet og betal et depositum på nogle tusinde Brug de 15 minutter og 50- dkkr på et int.kørekort. Og lyt ikke til råd fra nogle der siger maj pen rai, no problem, osv. Be safe god tur Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
Baht-man |
Lagt på d. 16/03-2009 21:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Sparker lidt til tråden her... Skal til Udon Thani om ca. 2 uger, og så er det jo rart at vide hvad man kan lave i byen! Hvordan er nattelivet deroppe? Er der bar områder, go go barer, disco trasko steder? Hvad med live music? Det er jo rart at kende til sådanne steder, hvor man kan underholdes! Har set på www.udonmap.com men der skriver de ikke så meget om natteliv.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 17/03-2009 06:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Basismedlem skrev: Sparker lidt til tråden her... Skal til Udon Thani om ca. 2 uger, og så er det jo rart at vide hvad man kan lave i byen! Hvordan er nattelivet deroppe? Er der bar områder, go go barer, disco trasko steder? Hvad med live music? Det er jo rart at kende til sådanne steder, hvor man kan underholdes! Har set på www.udonmap.com men der skriver de ikke så meget om natteliv.. Mr. Tong's - stedet lå over for et stort varehus, men nu er det vist nok flyttet, hvorhen ved jeg ikke. Der er også Diskoteker, men det ser mere ud til at være Thaisteder. Jeg er ikke helt vild med Udon Thani, Men Tong's (lækre piger) - varehuset (øverste etage kan du sidde og bælle bajere i dig) samt Hotel Karin [img]http://lh6.ggpht.com/_fjX8N3PyrQk/SRLJKCYzXZI/AAAAAAAABuI/kPMAApcIGFM/s720/IMG_0655.jpg[/img] is not a valid Image. er ok (. Kan i øvrigt godt lide de her store hal-spisesteder, dem er der nogen af i Udon Thani, og maden er god. |
|
|
Lagt på d. 17/03-2009 07:36
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Basismedlem skrev: Sparker lidt til tråden her... Skal til Udon Thani om ca. 2 uger, og så er det jo rart at vide hvad man kan lave i byen! Hvordan er nattelivet deroppe? Er der bar områder, go go barer, disco trasko steder? Hvad med live music? Det er jo rart at kende til sådanne steder, hvor man kan underholdes! Har set på www.udonmap.com men der skriver de ikke så meget om natteliv.. Udon er svær, hvis man kun er der i få dage. Jeg var der sist i marts sidste år. Mit problem er, at jeg ikke kan huske gadenavne og mange af navnene på musiksteder og restauranter og barer er også smuttet :-D Men... Du kan finde et kort på et af stederne i Udon Thani, eller søge "Udon Map" på google.com og der er et kort som du kan printe ud. 1. På kortet kan du se nogle store søer inde i byen. hvis du vælger den største sø, det er den hvor der er en branstation lige ved siden af, ved den sø er der et aftenliv, Thai style, med restauranter, massage på brikse eller på et tæppe direkte på fortovet, til små penge, søer i søen med mange fisk, som thaierne fodrer og ellers lader i fred, osv. Jeg har brugt området både til motion, løb og aerobic, og har virkelig haft mange dejlige stunder der. 2. Natmarkedet ved Jernbanestationen. Natmarkedet er ganske simpelt vidunderligt. der er en stor scene hvor der ofte er noget meget simpel helt nede ved jorden optræden, og ellers vises der musikvideor, og EPL fodbold i weekenderne. På natmarkdet er der flere steder som ejes/ drives af vesterlændinge, der lå/ ligger et sted på det hjørne som er aller nærmest ved stationen, som var kørt af en englænder og hans kraftige og søde kone. Hele den familie taler engelsk, de har alle været i England i længere tid. Det er søde mennesker, og deres kunder er oftest åbne og venlige. Den gang for et år siden kostede en stor hesteøl der 45 Bath. 3. På vejen fra Jernbanestationen/ Natmarkedet, og ned mod centrum, ligger der flere farang barer på højre side, jeg har aldrig brugt dem, men det er barer som de nu er, ejet af en vesterlænding eller hans kæreste/ kone. 4. En vej før end benzinstationen, til højre, det er den gade hvor Irish Clock har været i adskillige år, er der en voldsom udvikling i gang. Man forventer at Faranggaden, som går ind lige efter omtalte benzinstation, lukkes, måske er det allerede sket. Gaden inden benzinstationen, udvikles som en erstatning/ et alternativ til Farang gaden. det er barer med piger, nogle sutter den af ude på toilettet, og flere af de barer ejes af nogle ualmindeligt fordrukne skandinavere. Ikke danskere forstås. Træt blot ved tanken om den gade, det er hvad jeg bliver, men vi er jo forskellige. 5. Det store indkøbscenter, lige ved siden af et femstjernet hotel, den gade, der er flere steder. Mit yndlingssted er den musikrestaurant der ligger på det fjerneste hjørne fra Indkøbscentret. der er en træfacade, dejligt lokalt sted, efter min smag, fanatstisk thai rock osv, der er plads til omkring 200 mennesker. Folk danser mellem bordene. Vidunderligt. 6. Der er lokal billig sex, oftest laos piger mere eller mindre tvangsimporteret, lånehajer, pigerne giver shorttime, kan også lejes for en nat, alfonsen bringer og henter igen tidligt næste morgen, det er lidt snusket. Gaderne kaldes Soi 2, Soi 3. og Soi 7. der er også en lille gade ude ved sendemasterne, som kaldes skolepigegaden. det er endnu mere lummert. Alle de nævnte steder kan være lukket i perioder, det er BKK politi som går i aktion når NGO organisationerne presser på. 7. Der er flere bordeller, vaskehuse, nogle ret billige, andre meget dyre, og så er der nogle store massagesteder, som oftest leverer det samme, massage med happy ending mod ekstra betaling. Jeg holder selv rigtig meget af Udon Thani, og der er selvfølgelig endnu mere til rådighed end det jeg har kunnet bidrage med. Redigeret af d. 17/03-2009 07:42 |
|
|
Baht-man |
Lagt på d. 17/03-2009 18:06
|
Takker for de svar der er kommet! Især "strejfer" som giver en god lang beskrivelse af, hvad man kan opleve i den by. Natmarkedet er da bestemt noget jeg skal kigge på, og det hele ligger vist tæt på/samme område, som jeg kan tyde. det er bare at gå rundt og kigge, men rart med lidt viden først. www.irishclock.com har jeg set på før, og det lyder til at være en lovende restaurant! værelser har de også. Når jeg skal til Udon, skal mig og min kammerat ud at besøge hans piges familie og holde en fest der. Det er lidt udenfor byen - så håber det kommer til at gå godt! men Udon lyder til at være en ok by at have det sjovt i. Nu jeg er i gang - er der en god DK restaurant i byen? Nok ikke fordi jeg kommer til at savne dansk mad så meget, men det er da rart nok at vide! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/03-2009 18:22
|
Og så ligger Udon kun 50 km fra Nong Khai, som er en af de mest charmerende byer i Isan IMHO. |
|
|
lindy |
Lagt på d. 17/03-2009 19:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Troværdighed, rinpoche ? Jeg ser dit første indlæg som direkte mudderkastning, helt væk fra emnet! Dit andet indlæg er lidt mere informativ, come on, du plejer at holde dig til tråden, og give nogle gode svar, sure gamle mænd er der nok af. V.h. Lindy |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/03-2009 19:37
|
Fair nok Lindy. Nu vil jeg ikke rippe op i gamle indlæg, så jeg lader det hvile. Mht. Udon, så oplever jeg det som om der stadig er en klike af amerikanere i byen. Jeg har ved flere lejligheder mødt amerikanske piloter i byen. Fede fyre. Med masser af historier at berette. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 17/03-2009 21:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
rinpoche skrev: Fair nok Lindy. Nu vil jeg ikke rippe op i gamle indlæg, så jeg lader det hvile. Mht. Udon, så oplever jeg det som om der stadig er en klike af amerikanere i byen. Jeg har ved flere lejligheder mødt amerikanske piloter i byen. Fede fyre. Med masser af historier at berette. Der skulle være en bar der er ejet af en gammel vietnamveteran. |
|
|
Lagt på d. 18/03-2009 03:50
|
|
Basismedlem skrev: Nu jeg er i gang - er der en god DK restaurant i byen? Nok ikke fordi jeg kommer til at savne dansk mad så meget, men det er da rart nok at vide! Der var for et par år siden en murerarbejdsmand fra Nordsjælland, Erik, som forsøgte sig med en restaurant langt fra centrum. Den kom aldrig til at køre ordentligt. Om der er en dansk restaurant nu, ved jeg simpelthen ikke. |
|
|
Baht-man |
Lagt på d. 18/03-2009 13:46
|
Oki Skal nok blive sjovt at se, hvad der sker i Udon Thani! kan jo kigge rundt, og forbi det natmarked de har. Er der go go barer deroppe? Det finder jeg nok ud af... |
|
|
Yen-Yen |
Lagt på d. 18/03-2009 16:27
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Det der undre mig,hvorfor har SUK altid svar på alt. Har han ikke tid til andet eller går han sig og keder sig oppe på lLars Tynd skids mark,og altid har en en komentar til alting...Måske du kunne kontrede om andre ting,og og altid have svar og dumme kommetat og spille kloge Åge.Det er efterhånde til at bræke sig over. |
|
|
Lagt på d. 18/03-2009 16:33
|
|
Basismedlem skrev: Oki Skal nok blive sjovt at se, hvad der sker i Udon Thani! kan jo kigge rundt, og forbi det natmarked de har. Er der go go barer deroppe? Det finder jeg nok ud af... Nå der kom det så, basismedlem. Du er en go go ræv. Ja, der er en go go bar, du må fiske efter den i andre vande, jeg var med nogle andre en enkelt gang, ved hvor den ligger, men kan ikke forklare det. Der er folk som har gjort et nummer ud af at tale dårligt om den go go bar, som blev startet da der var mange amerikanere i byen. Der er intet galt med den, den er flot bygget op, og pigerne er som du er mod dem. :-D |
|
|
Yen-Yen |
Lagt på d. 18/03-2009 16:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Yen-Yen skrev: Det der undre mig,hvorfor har SUK altid svar på alt. Har han ikke tid til andet eller går han sig og keder sig oppe på lLars Tynd skids mark,og altid har en en komentar til alting...Måske du kunne konstrede dig om andre ting,og ikke altid have svar og dumme kommetat og spille kloge Åge.Det er efterhånde til at bræke sig over. Yen-Yen Lak pooing khon thai.. |
|
|
John |
Lagt på d. 18/03-2009 17:03
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Yen-Yen skrev: Det der undre mig,hvorfor har SUK altid svar på alt. Har han ikke tid til andet eller går han sig og keder sig oppe på lLars Tynd skids mark,og altid har en en komentar til alting...Måske du kunne kontrede om andre ting,og og altid have svar og dumme kommetat og spille kloge Åge.Det er efterhånde til at bræke sig over. Og det person angreb giver lige en rød prik -Admin- john@dansk-thai.dk
|
|
Spring til debat: |