Se indlæg
 Udskriv debat
Fra Thy Til Thailand - Meninger
JackH
Locturian skrev:
Så fik vi set den - Opfølgeren på den meget debatterede "Fra Thailand til Thy".

Selvom udsendelsen meget godt skildre hvordan mange piger tager til steder som Pattaya for at tjene penge, så maler den et meget ensfarvet billede af kærligheden fra Thailandske piger. Tak til DR for at mane endnu flere fordomme på os der har normale forhold til en Thailandsk pige.

Nu mangler vi bare tredie afsnit i "serien" der hedder "Og så var der alle de andre". Mænd der ikke falder ind i kategorien "sexturister" eller "enlige mænd fra Jylland".

Jeg håber at vores alle sammens kære Sine vil fælge min opfordring, og lave endnu en udsendelse kan dæmme lidt op for den snævertsynethed der intil videre er fremstammet på den danske succes public service kanal, DR 1.

Dog skal udsendelsen også have ros for at sætte lys på nogle problemer der er vedr. familie sammenføring - Og tillykke til de 2 par der fik deres sønner herop, det var rørende og ganske på sin plads Smile

Jamen locturian, det vil aldrig ske at der bliver lavet en udsendelse om "almindelige" forhold...

Hvorfor? Det er jo IKKE interessant! Der er intet at godtes over, forarges over, eller blive bekræftet i sine fordomme over. Det er vel i sisdte ende det sådan en udsendelse (1+) handler om, selvom detr er pakket pænt ind osv. osv..

Så vi kan forsæt leve i ubemærkethed, jeg (53) - og konen (41), som er damefrisør og massør (Wat Po). Mødtes helt almindeligt under en ferie i Phuket... Jo, almindelige, ærlige og hårtarbejdende thai-kvinder holder skam også sol og strand ferie.Wink
Redigeret af JackH d. 29/12-2008 08:43

vandango
Locturian skrev:
Jeg synes det usmageligt og forkasteligt at Sommai der opfordre pigen til at gå ud og sælge sin krop til blegfede europærere for at tjene penge, inden hun sælger sig selv helt og fuldkomment, til et liv i Danmark langt fra familie og venner.

På den anden side, det var også der Sommai startede - Med at sælge sin krop i Pattaya - Hun må vide, at efter at have arbejder der i nogle år, er følelser noget man lære at bure inde - Når man har været der, er penge vigtigere end noget så småborgerligt som kærlighed...

Sommai har ikke opfordret pigen til prostitution, men at være i nærheden af turisterne f.eks. 7/11. Min veninde har boet 12 år i Pattaya, dvs. siden hun var 15 år. Hun forklarer at Pattaya er absolut den bedste by, når det handler om at finde almindeligt arbejde, og jeg ved jo også ved selvsyn at hun har ret.

Jeg mener at det var pigens veninde der førte hende ind i barmiljøet.

vandango
Desuden tror jeg at filmen godt kunne skildre et gennemsnitligt blik på, hvordan situationen er for mange kvinder i Thailand. Det må da også mildest talt være umuligt i en film, at skildre hvordan alle forhold kommer til verdenen.

I forhold til emnet og i forhold til den store erfaring folk der bruger denne hjemmeside har, vil en lille en times film aldrig kunne andet end at sætte gang i noget debat.

Selvfølgelig er der da mange der møder en Thaikvinde på samme måde som vi gør herhjemme, men selv tror jeg at der er flere der møder sin kommende hustru/kæreste som prostitueret.

Davs
Ja dele af den her film var god.
Men hvis man ser titlen
Fra thy til thailand.
Så fatter jeg ikke lige hvorfor ½ delen af filmen,
skal omhandle en en pige
og hendes rejse til pattaya,
som intet har at gøre med thy.
Det ville være ok, som man ser de kommer til sommai og spørger
hende om hun kan finde en mand til dem,
men det andet syntes jeg er latterligt.
Hvad bliver så¨næste afsnit,, og hendes job sombarpige
og hendes rejse til et andet land, som kone til en farang
hvor hendes mand får travlt med at finde på en historie,
om hvordan han fandt hende.Smile
fordi det var ihvertfald ikke en barpige han fandt
Men ellers en god film denne gang.
Og hvor dejligt at de fik de børn med herop til danmark
tillykke med det.

bamsen

ER der ikke nogle der kan fortælle hvor i thailand de kom fra. De sagde jo bare esan men det er jo et vidt begreb, men det skal måske holdes hemmeligt?

Davs
Ja det må som de sagde i filmen være i nærheden af
( korat) = nakhon ratchasima

bamsen

Ok tak bamse men det hørte jeg ikke, var jo på job men var lige ude og lave lidt i starten så der må de jo have sagt det.

Sjimmel
Jeg synes du skulle tage til Pattaya og gøre dig nogle erfaringer!

-Hvorfor var han ikke med ham fjolset med hunden?
Redigeret af Sjimmel d. 29/12-2008 13:23
[img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.

hfb
Jeg synes både den første og denne her udsendelse er meget gode. De viser tingene som de er for mange fattige Thai'er. Frown
Udsendelserne åbner også op for mange gode diskussioner.

En af de ting jeg ikke forstår er rådet som den snart 23 årige pige får, er at søge til "Sex byen" for at arbejde.
Man kan når man er 23,5 år, søge om familiesammenføring. Det første halve år fra hun er 23 til 23,5 år er vel ikke for lang tid til at lære en Dansk mand at kende i? Eller er jeg bare gammeldags? Wink

Egoistisk set hjælper denne udsendelse ikke på det faktum, at jeg, hver gang kommer ind på emnet om jeg er gift, skal til at give en (hurtig) forklaring på hvordan jeg mødte min kone.
Jeg har på fornemmelsen det også gælder for mange andre Dansk-Thai par??????

mrgoodman
jooh denne gang var udsendelsen bedre skildring en den første var, men stadigvæk blæste den kraftigt til alle fordommene omkring det at finde og siden blive gift med en kvinde fra Thailand
Jeg synes også at "THY" udeblev i andet afsnit men hvis denne flække kun kan skrildres som den blev i 1ste afsnit.. så er det også ligemeget med at høre fra denne landsdel igen..
Og får at give kød på afsnittet blev vi også præsenteret for den unge kvinde på 23år der på opfordring af moderen rejste til Pattaya for at "prøve lykken" som sexarbejder for herefter at finde en finne :-)
men som tidligere skrevet på sitet så er det vist svært at give et billede af en "normal" mand der søger og udlever drømmen om at gifte sig med en Thai... men stadigvæk var udsendelsen mangelfuld og fokuserede for meget på den unge kvinde
dbh mr goodman og godt nyt(h)år til alle på siden

mrgoodman skrev:
jooh denne gang var udsendelsen bedre skildring en den første var, men stadigvæk blæste den kraftigt til alle fordommene omkring det at finde og siden blive gift med en kvinde fra Thailand
Jeg synes også at "THY" udeblev i andet afsnit men hvis denne flække kun kan skrildres som den blev i 1ste afsnit.. så er det også ligemeget med at høre fra denne landsdel igen..
Og får at give kød på afsnittet blev vi også præsenteret for den unge kvinde på 23år der på opfordring af moderen rejste til Pattaya for at "prøve lykken" som sexarbejder for herefter at finde en finne :-)
men som tidligere skrevet på sitet så er det vist svært at give et billede af en "normal" mand der søger og udlever drømmen om at gifte sig med en Thai... men stadigvæk var udsendelsen mangelfuld og fokuserede for meget på den unge kvinde
dbh mr goodman og godt nyt(h)år til alle på siden

Davs

Hvad er en normal mand.Grin
Jeg syntes jeg er rimelig normal, ok jeg har lidt sygdomme,
er for fed, måske for gammel, men jeg syntes jeg er rimelig normal Grin
Lidt underlig i toppen,måske gammel druk som ikke er forsvundet Pfft
Ok jeg kigger måske på de andre thai piger ,det er vel normalt Sad
men nix pille..

hehe sikken en masse sjov vi kan ha ud af ingenting. Grin
Det er ikke for at skælde ud Mr .goodmann

jeg havde bare lyst til at drille,det er ganske normalt for mig.Pfft

nytårsbamsen

bennyras
Hej
Jeg tager til Thailand januar - har aldrig været der - en uge - håber at møde den eneste ene - hvor skal jeg tage hen
Hilsen Benny

bennyras
Hej
Jeg tager til Thailand januar - har aldrig været der - en uge - håber at møde den eneste ene - hvor skal jeg tage hen
Hilsen Benny

vandango
bennyras skrev:
Hej
Hilsen Benny

Hvis du skal møde den eneste ene på en uge, så vil Pattaya være et ganske godt bud.

Tvivler på du finder den eneste ene, men du finder mange eneste ene. Pfft

Du kunne jo prøve at tage til pattaya eller phuket men da det kun er en uge aaaaaaaaaaalt for kort tid vil jeg nok foreslå pattaya eller bare bangkok.

God tur

Locturian
looooooooooooooooooooooool..... Den "eneste ene" finder man sq nok ikke på en uge Smile Med mindre, at det er ensidigt, det der med "den eneste ene" - Hvis ja, så tilslutter jeg mig Pattaya...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
bennyras
Locturian skrev:
looooooooooooooooooooooool..... Den "eneste ene" finder man sq nok ikke på en uge Smile Med mindre, at det er ensidigt, det der med "den eneste ene" - Hvis ja, så tilslutter jeg mig Pattaya...

TAK
Bangkok er nok fint - det med den eneste ene er sikkert ønsketænkning - er der andre omkring 10 januar så kan vi følges - jeg er normal og rimelig omgængelig 48 år - dog max 1 uge _ pga. job ring evt. 40854385
Benny

mrgoodman
Hej bamsefar.. skøøønt med drillerier og jeg havde da heller ikke i mine hedeste fantasier tænkt på at anfækte, at du IKKE hører ind under den meget brede kategorin af normale mennesker.. så her er der vist ikke noget at komme efter eller hur? Frown happy new mir Shock fra mr goodman

quickmouse
locturian skrev : Jeg synes det usmageligt og forkasteligt at Sommai der opfordre pigen til at gå ud og sælge sin krop til blegfede europærere for at tjene penge, inden hun sælger sig selv helt og fuldkomment, til et liv i Danmark langt fra familie og venner.

er også af den mening at sommai burde skamme sig, at lokke piger i prostitution bare fordi hun ikke er fyldt 24 år, skam dig sommai.

rasmus skrev: Så er det jeg ikke fatter en skid af, hvorfor de så absolut skulle blande en tydeligvis pengegrisk og uautoriseret sidegade Advokat ind i billede. Som oven i købet for snurrende kameraer forlangte et uhyrlig højt beløb på 50.000 THB for noget som parterne kunne have ordnet på det lokale kommunekontor næsten gratis!

at forhandle fra 50.000 til 40.000 på under 10 sekunder, dygtigt gjort af sommai, ( gad vide hvad hun fik for det ) ja 40.000 er for meget, lugter lidt meget.

men drengen blev jo sammenført med sin mor, det er jo hovedsagen.

at kae´s svigermor udtaler under bryllups talen at hun " overhovedt ikke har noget imod dig kae " det skulle lige være min svigermor der sagde det til mig, så kunne hun ryge og rejse.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

pulverkok
Jeg syntes at det var en flot udsendelse, som ikke gjorde det sværre for mig som thai gift at skulle forklare mig over for venne mm.
Både mig og min kone har den samme mening om den kære "mor", det skulle være hende som kunne tage til Pattaya og arbejde, og datteren kunne passe barnet, og selfølig skulle "far" ikke have af vide hvad hun skulle lave, hun kunne sige at hun arbejde i en 7/11.
50000 thb. Ja min konse kunne nøjes med at betale 20 thb på det lokale kommune kontor, og så var det klaret, men med en rådgiver som Somai, kunne det nok ikke gå anderledes.
Så har jeg hørt rygter om Somais hus, og det var med sikkerhed ikke det som vi så i udsendelsen. Det var et af de mindste huse i byen, og hun er en af dem som har været i DK længst tid !!!, måske det var morens hun vi så og ikke det flotte "palæ" med blå tag til en pris af 10 mill thb. (rygter).
Alt i alt en Ok udsendelse.

Spring til debat: