Se indlæg
 Udskriv debat
KONGENS " SYGDOM"
nielsen87
Thailand er inde i en brydningstid, hvor det gamle feudale system, hvor poo lek aldrig loeftede saa meget som blikket endsige hovedet, naar en poo yai var involveret, er paa vej til at blive yt. Ligesaa er farangs som tror at alting i Thailand er og forbliver det samme som det var for 17 eller 30 aar siden.

JackD
Satiariyan skrev:
Thailand er inde i en brydningstid, hvor det gamle feudale system, hvor poo lek aldrig loeftede saa meget som blikket endsige hovedet, naar en poo yai var involveret, er paa vej til at blive yt. Ligesaa er farangs som tror at alting i Thailand er og forbliver det samme som det var for 17 eller 30 aar siden.

Yep, du HAR fattet situationens alvor og den enorme forandring der er igang.

Kan du ikke fortælle lidt mere?

Jeg tror du ved en hel, hel masse som jeg fordrukne ignorant ikke aner en dyt om...!

Le-si: Der er godtnok mange forsørgede der kæfter op i tide og utide om Thailand, og det er jo meget, meget nemt at være klog og frelst når kassen kommer fra dem der knokler derhjemme...En luksusposition er det sgu, og de burde holde en temmelig lav profil synes jeg.Angry

Lung Yao
Brasmus skrev:
Som jeg læser og forstår Lung Yao så siger han blot, at alt ikke er som det burde være i landet, men han holder alligevel både af landet samt befolkningen. Han betragter sig som gæst og respekterer tingene som de nu engang er.
Jeg synes ikke han modsiger sig selv - han siger vel kort og godt: Alt er ikke kun sort og hvidt, men noget mere nuanceret.Brasmus

Hej Brasmus,
Tak for den "moralsk opbakning", men det er desvære nytteløst, for Hr. Le-si har eneret på hvad er ret og hvad er forkert i Thailand, også selv om de mennesker han omgås med er kun en meget lille brøkdel af det Thailandske befolkning, og jeg tror ikke at de kan være "representative" for HELE Thailand. For nemlig, når Hr. Le-si udtaler sig er det i enten Sort eller Hvidt, og helst sort, der er ikke andre muligheder.
At der er ikke gået ham så godt som han troede-håbede-drømte om, kan ikke kun være det Thai befolknings skyld og ej eller min. Han er ellers meget hurtig på aftrækkeren når nogle her på DTW, lufter deres tanker og drømme om en fremtid i Thailand, om det drejer sig om køb af huse-barer-restaurant-jord : hans standart svar var ofte : << Du er naiv - Du bliver snydt så vandet driver - Hvor meget har du råd til at "tabe".>>
På et vis tidspunkt "nød" jeg at læse Le-si informationer om diverse form for ejerskab af jord, og hvilke dokumenter som var gældende/nødvendige, deres betegnelser og hvor de kunne fåes (plus lidt ekstra fra den "grå zone", han har modsat andre ikke opfordret folk til at snyde) men lige pludseligt "knækkede filmen" og så var vi førte tilbage til den "pessimistiske linie".
Sørgeligt, for jeg mener at Hr. Le-si har meget han kunne give til os andre uvidende og nye "Thai farende".
Det med respekt for Thai væremåde/tankegang/opførsel kan også overføres til Hr. Le-si, JEG respektere at han har en menig selv om det er tit at jeg ikke kan acceptere den(men kan være nød til det).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

xxxx
Ja Lung Yao vi kunne jo blive ved længe med at sidde og ødelægge endnu en tråd.

8 medlemmer har udtalt sig i negativ retning om Thailand og det er blevet til person fnidder rettet mod mig.
Og uanset hvad jeg skriver finder du jo bare på noget nyt så tråden er stoppet fra min side..

Lung Yao
Undskyld Le-si men der har aldrig været nogle angreb mod DIN person, men mod de HOLDNINGER du udtrykker gang på gang her på DTW.
SLUT herfra vedr. denne her sag.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

pylle
Jeg har i dag fået en PB sigende at jeg udgiver mig for at være en anden person, fred være dog med det, men dette ændre ikke mit syn på den negativitet som jeg konstatere i denne tråd. Jeg vil aldrig, og jeg siger aldrig bare blive et sted, hvis det ikke var noget for mig. Ja de tab man eventuelt kan få, må man jo bare acceptere eller blive på de premisser der nu engang er. Ja hvor svært kan livet være. Når JackD skriver sine negative ting om hvor dårligt det hele er derude i Thailand, ja så forstår jeg ikke hans provokation til andre om , at de skrive deres livshistorie. JackD vil vel bare have bekræftet sit sortsyn.

Lad nu julefreden falde over jer allesammen, og Lung jeg forstår dig 1000%

bangkoknielsen
Lung Yao og Pylle - helt rigtigt! - Hvis der er så frygteligt et land at leve i - hvorfor tager provokatørerne så ikke bare hjem, istedet for at ødelægge det for os andre, der holder af Thailand og dens befolkning, uanset om de er gule eller røde..?

pylle skrev:
Jeg har i dag fået en PB sigende at jeg udgiver mig for at være en anden person, fred være dog med det, men dette ændre ikke mit syn på den negativitet som jeg konstatere i denne tråd. Jeg vil aldrig, og jeg siger aldrig bare blive et sted, hvis det ikke var noget for mig. Ja de tab man eventuelt kan få, må man jo bare acceptere eller blive på de premisser der nu engang er. Ja hvor svært kan livet være. Når JackD skriver sine negative ting om hvor dårligt det hele er derude i Thailand, ja så forstår jeg ikke hans provokation til andre om , at de skrive deres livshistorie. JackD vil vel bare have bekræftet sit sortsyn.

Lad nu julefreden falde over jer allesammen, og Lung jeg forstår dig 1000%

Skrivemåden virker bekendt, velkommen tilbage, Manse.

bangkoknielsen skrev:
Lung Yao og Pylle - helt rigtigt! - Hvis der er så frygteligt et land at leve i - hvorfor tager provokatørerne så ikke bare hjem, istedet for at ødelægge det for os andre, der holder af Thailand og dens befolkning, uanset om de er gule eller røde..?

nielsen, du skal da ikke blande dig i, hvad andre folk her skal gøre. Hvis det er så forfærdeligt at læse visse medlemmers indlæg, så spring dog over dem, hvor svært kan det være !

Alternativt kunne det være, at webmaster kunne lave en filterfunktion, så du og andre svage sjæle kunne bortfiltrere bestemte personers indlæg.

Men lur mig, om du (i) ville bruge det, selv om det fandtes !

manse
Kære HN
Jeg er virkelig beæret over, at du sammenligner mig med denne person, så jeg vil slette mit andet navn nu, og håber Pylle stadig forbliver her på siden med sine indlæg. Dit svar til Nielsen siger vel alt om, hvad du tillader, så lad os da håbe det nye år vil bringer positive sider frem i os alle.

Jeg undskylder virkelig min frembusen nu, men jeg kunne jo ikke fra sidelinien lade dette sidde overhørrig.

Kan i nu alle have den glædelig jul, som vi alle trods alt fortjener uanset vores forskelligheder.

Manse og hans endnu dejlige kone ønsker jer alle en glædelig jul og et godt nytår, med det håb, at vi stadig er nogen der elsker dette dejlige land samt dets dejlige indbyggere, uanset også deres forskelligheder.

manse skrev:
Kære HN
Jeg er virkelig beæret over, at du sammenligner mig med denne person, så jeg vil slette mit andet navn nu, og håber Pylle stadig forbliver her på siden med sine indlæg. Dit svar til Nielsen siger vel alt om, hvad du tillader, så lad os da håbe det nye år vil bringer positive sider frem i os alle.

Det er ikke et spørgsmål om, hvad jeg tillader eller ej, jeg bestemmer intet her på siden men giver blot min mening til kende lige som bangkoknielsen.

Jeg undskylder virkelig min frembusen nu, men jeg kunne jo ikke fra sidelinien lade dette sidde overhørrig.

Du behøver ikke at undskylde noget over for mig.

Kan i nu alle have den glædelig jul, som vi alle trods alt fortjener uanset vores forskelligheder.

Manse og hans endnu dejlige kone ønsker jer alle en glædelig jul og et godt nytår, med det håb, at vi stadig er nogen der elsker dette dejlige land samt dets dejlige indbyggere, uanset også deres forskelligheder.
Sikke da en gang sødsuppe. Sad Wink

prasat
fordi at le-si pg jack ser negativt på landet kan jeg da ikke se hvad det skulle ødelægge for os andre.
men selvfølgelig ville det være i så rart at vi alle havde samme mening og elskede thailands konge og alle andre ting i landet, så ville vi være næsten lige som thai'erne selv der heller ikke har lov tilo at have en egen mening.

prasat

bangkoknielsen
Velkommen "hjem" Manse! - og rigtig god jul til dig og dine... - Nu er der jo nok nogle personer, der også vil kalde denne hilsen for "sødsuppe" - men, faktisk og helt ærligt talt, har jeg aldrig mødt et DTW-medlem i de efterhånden mange år, jeg har boet i Thailand - Manses skriverier og entusiasme for tingene der sker og naturligvis gerne skal ske, er da herlig læsning - og så gør/gjorde han da et godt stykke arbejde i den nu, næsten ødelagte tråd "Pensionister"...
- velkommen tilbage Manse - måske får vi lov til at hilse på hinanden en dag...

thaikurt1

Jeg har lade mig fortæller at prinsen har HIV - og har haft det i mange år.

Men at det er ikke noget man tale om da det helt store tabu.

Men nu har han jo hele ikke være nogen engle ang kvinder
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Davs Kurt

De rygter har jeg hørt de sidste 6 år
selv thaier fortæller det.

bamsen

Thai
bangkoknielsen skrev:
men, faktisk og helt ærligt talt, har jeg aldrig mødt et DTW-medlem i de efterhånden mange år, jeg har boet i Thailand

Ja det er pudsigt, Jeg mødte det første DTW medlem i April på Ferdinand i Pattaya, det var en stor glad mand som drak cola zero og fortalte han var administrator her på DTW, gæt selv Grin
Jeg har også mødt flere som pointeret at de absolut ikke var medlem her på DTW, det er pudsigt Smile

Davs
Ja jeg været meget heldig,
med at møde mange fra dansk-thai
både i thailand og i danmark.

UHa et gæt fra mig må være den hemmelige
bamse du mødte på ferdinand må være..

ja mon ikke det var...jo
Men tak for sidst, ja du var ikke så glad for de sydhavsøer,
så du kom hurtigt tilbage.

bamsen

thaikurt1
Jeg har i de år jeg har boet i Pattaya aldrig mødt nogen fra DTW medlem. Angry

Det skyldes måske at jeg går de forkelet steder når jeg tager mig sammen og gaar ud. Grin

Bamsefarr du tæller ikke med dig har jeg jo kendet i mange år for der noget der hedder DTW men nu skal du ikke bliver Sad af det af den grund

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
nielsen87
JackD skrev:
Satiariyan skrev:

Yep, du HAR fattet situationens alvor og den enorme forandring der er igang.

Kan du ikke fortælle lidt mere?

Jeg tror du ved en hel, hel masse som jeg fordrukne ignorant ikke aner en dyt om...!

Le-si: Der er godtnok mange forsørgede der kæfter op i tide og utide om Thailand, og det er jo meget, meget nemt at være klog og frelst når kassen kommer fra dem der knokler derhjemme...En luksusposition er det sgu, og de burde holde en temmelig lav profil synes jeg.Angry

Hi jack daniels.

For en sikkerheds skyld må jeg først og fremmest skynde mig at sige fra. Jeg kender ikke dig og jeg er formodentligt totalt uenig i hvad du ellers måtte have ytret på dette ret så ligegyldige online forum.

However, jeg er fuldt ud indforstået med at det danske pensionssystem ikke bare uden videre skal overføre hvad der svarer til ca det dobbelte af hvad en reelt vaskeægte udlandsdansker som mig kan tjene i Thailand ved at arbejde ca 12 timer om dagen alle ugens 7 dage og som iøvrigt svarer til ca det 10-dobbelte af hvad en arbejdssom Thai kan tjene.

Nå. men lad nu den ko ligge, hvis diverse email-sessions og lignende - totalt i modstrid med sund fornuft - skulle få danske politikere på høj overførsels indkomst til at støtte at danske pensionisters levestandard i et u-land som Thailand skulle være bedre end pensionisters vilkår i Danmark - så for min skyld ingen alarm. Jeg betaler ikke skat til Danmark, kun til Thailand og sidstnævnte land bruger gudskelov ikke mine surt optjente baht til at støtte danske pensionisters luxustilværelse i Thailand.

Som en bi-bemærkning har jeg ingensomhelst skrupler med at at kalde et ihærdigt dtw-medlen kaldet SUK som enten LØGNHALS ELLER FORBRYDER. Suk er førtidspensionist - ikke destomindre blærede han sig fornyligt med at han bidrog til den Thailandske økonomi med 100.000 baht om måneden.... Det er sådan ca 2 1/2 gang så meget som jeg bidrager til den thailandske økonomi - og i modsætning til suk m.m. betaler jeg både personlig indkomstskat og firma-VAT (moms) til Thailand.

Nul sympaty for danske pensionist-klynkehoveder herfra ... Jeg ved godt at jeg hermed har gjort mig totalt upopulær på dtw og formodentlig får ca en lastvognsfuld af indignerede spørgsmål om hvem jeg tror jeg er. --- Til disse kan jeg kun sige - prøv lige at forstå andres virkelighed sammenlignet med den fremherskende: "Jeg vil ha' i både pose og sæk" situation, der er fremherskende på dtw for øjeblikket. Få lige et realitets check med ind over.

Jeg beklager hvis jeg ikke lige når at få tjekket op på eventuelle responser til dette indlæg de nærmeste par dage. Jeg er begyndt at få at problemer med håndled, hals og arme der indikerer museskader - nul pension til mig i Thailand hvis jeg bliver uarbejdsdygtig på grund af tennis-albue eller lignende.
Redigeret af nielsen87 d. 12/12-2008 20:31

SIAMCON
Le - Si siger vel bar tingene som de er.. og det er der andre der er enig med ham i må man konstatere det er da bedre end at lukke øjenene for alt . og fornægte sandheden som andre gør. men kærlighed gør jo som bekendt blind...

Spring til debat: