Se indlæg
 Udskriv debat
Pigen jeg mødt på gaden....
Saendaeng
Hej Jesper 1965 ,

Det er en meget svær en den situation du er kommet ud i.
Du har følelser for en smuk ung pige i Thailand , men stadig gift med børn , kan godt forstå du ikke ved hvad du skal gøre.
Men helt sikkert ligemeget hvad du gør så er beslutningen svær.
Kender jo ikke til hvordan svært dit forhold til din kone er .
Men vil dog , hvis det var mig , prøve at ligge den søde pige på hylden et stykke tid , for at se om du ikke kan blive glad i dit nuværende forhold med din kone.
Der er jo børn tilstede , og en god ide er at give det en chance.
Og hvis det så ikke går , ja mon så ikke den sød smukke pige fra Thailand venter , da du jo er den eneste ene.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
sputnik
Hej Jesper.Jeg kan kun give Berg ret i sine betragtninger.Jeg har vaaret igennem nasten det samme som Jesper vil komme hvis han folger sit hjerte.Det bliver en haard tid istarten,men der hjaalper forelskelsen dig igennem mange episoder,saa skulle kaarligheden helst tage over paa laangere sigt som den har gjort i mit tilfaalde.Der er ogsaa en bonus du finder hurtigt ud af hvem der er dine rigtige venner,for det er ikke alle smaaborgelige der kan kaperer dit valg.Der er mange meninger om dit og dat,maaske kan din Thai pige taanke lige saa meget paa dig som paa hendes familie,hvis hun da ikke har born i Thailand for saa kommer de selvfolgelig i forste raake,og i det hele taget vil det med hendes evt.born gore det meget mere vanskeligt.

hilsen fra Sputnik,god vind fremover.

Payanak
1 kone (og børn) i hånden er bedre end 10 giks i Thailand.

Nej seriøst, det med et langdistance forhold til en pige i Thailand er tit enormt sødt og forventningerne er høje. Men virkeligheden er aldrig den samme, som det man forestillede sig før man blev forenet for en længere periode.

Tænk dig godt om inden du gør dig selv til et objekt for grum forargelse

Held og lykke!
Du får brug for det.

Thorleif
Jesper. Mit råd til dig er at du skal bruge lidt sund fornuft her. Brug lidt god gammel grønthandlerstatistik og spørg dig selv hvad sandsynligheden er for at du får et bedre ægteskab med en thai du har mødt nogle få gange og en kone du, ud fra det du skriver, kender temmelig godt. Er dit ægteskab med din kone godt bør beslutningen ikke være så svær.

JackH
43 år og en thaikvinde på 19, hmm..?

Der skal du nok tænke dig meget grundigt om, for jeg tror det bliver meget, meget svært når hverdagen i DK melder sig.

PS: Forstår heller ikke hvorfor folk med seriøse spørgsmål konsekvent skal svines til. Goldwing f.ex.: Er det nede på værftet du har lært den Karl-Smart macho facon?? Åh, dit favoritsted er jo Pattaya... FORSTÅ DET HVEM DER KAN!!!

goldwing
JH skrev:

Der skal du nok tænke dig meget grundigt om, for jeg tror det bliver meget, meget svært når hverdagen i DK melder sig.

PS: Forstår heller ikke hvorfor folk med seriøse spørgsmål konsekvent skal svines til. Goldwing f.ex.: Er det nede på værftet du har lært den Karl-Smart macho facon?? Åh, dit favoritsted er jo Pattaya... FORSTÅ DET HVEM DER KAN!!!

Hvad du kan forstå eller ikke kommer slet ikke mig ved..
Og hvor jeg har lært min facon, kommer heller ikke dig ved

Husk dette er et forum hvor alle kan ytre sin mening..... tak

Måske det var bedre at du holdt dig til emnet, istedet til min person..... tak

Berg
goldwing skrev:

Måske det var bedre at du holdt dig til emnet, istedet til min person .. tak

Ja, ytre sin mening uden at blive personlige så vi kan have en sober debat, at du så selv bliver foraget over at en går dig på klingen når du selv starter ud med personlige angreb på trådens ophavsmand, ja det siger vel mere om dig end om så meget andet.

JH: Jeg forstod den godt 55555 Grin
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

vandango
http://www.stickm...tions.html

Giv manden en god pose penge, og lad ham undersøge hvilken kvinde hun er.

Hånden på hjertet, sender du penge til hende????

Brasmus
goldwing skrev:
JH skrev:

Hvad du kan forstå eller ikke kommer slet ikke mig ved..
Og hvor jeg har lært min facon, kommer heller ikke dig ved

Måske det var bedre at du holdt dig til emnet, istedet til min person..... tak

Goldwing........
Slap dog nu lige lidt af.............
Din tilværelse i Thailnad er jo en helt anden end Jesper 1965 ønsker, og fred være med det!!
Du nyder tilværelsen i Pattya med fest og farver sammen med vennerne, og det er fint nok for dig, men Jesper vil altså noget andet.
Jeg tvivler på, at du måske er den rette til at råde ham.

Håber du må få en god tur til dit favoritsted i Thailand.

Brasmus

goldwing
Brasmus skrev:

Goldwing........
Slap dog nu lige lidt af.............
Din tilværelse i Thailnad er jo en helt anden end Jesper 1965 ønsker, og fred være med det!!
Du nyder tilværelsen i Pattya med fest og farver sammen med vennerne, og det er fint nok for dig, men Jesper vil altså noget andet.
Jeg tvivler på, at du måske er den rette til at råde ham.
Håber du må få en god tur til dit favoritsted i Thailand.

Brasmus

Du har het ret....... utroskab er ikke lige min kop the....Sad

Takker....Wink

goldwing
Berg skrev:

Ja, ytre sin mening uden at blive personlige så vi kan have en sober debat, at du så selv bliver foraget over at en går dig på klingen når du selv starter ud med personlige angreb på trådens ophavsmand, ja det siger vel mere om dig end om så meget andet.

JH: Jeg forstod den godt 55555 Grin

Og hvad kalder du så lige det??

Berg
Det kalder jeg svar på tiltale, langt fra et personligt angreb i stil med det som du kom med.

Og nu vil jeg hoppe i seng da jeg har en 8km løbetur i vente kl ca 6am og kl er snart 1am her.

Godnat og sov godt Smile
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

JH skrev:

Jh
du skal vist lære at læse før du svarer på et indlæg
Hvor står der hun er 19 år henne.

bamsen

Saendaeng
Jeg får hende til at være 24 år.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
davs
ja da hun er da 24 år
og 19 år yngre som han skrev

bamsen

Det er helt morsomt at følge de mest åndsvage indlæg til et enkelt forespørgsel om et godt råd. Selv alderen på pigen skal endevendes. Læs dog et indlæg ordentlig inden I FARER I BLÆKHUSET.

SIKKEN EN PÆN TONE VI FORTSAT HAR PÅ DTW.

Utrolig dårlig omtale af hinanden, skam jer.

Træk vejret roligt et par gange - læs indlægget en ekstra gang , inden der skrives kommentarer!!!!!!!!!!!!!

Vær lidt mere søde ved hinanden.

Der står vel ingen steder skrevet, at man skal kommenterer alle indlæg?

Sov lige på det og læs det så lige eengang til. TAK

jesper 1965
Hej alle,

og hold da lige op en debat mit indlæg her har skabt.... jeg er virkelig overrasket men debat er sundt og gode råd ligeså...

Goldwing - jeg kan ikke tage dig seriøst, hvilken verden lever du i ???????, for mig var dette site stedet for mig at søge råd for at finde ud af den situation jeg står i nu - ret alene -. Jeg har familie - ja, 3 børn som betyder rigtig meget, det vil de altid gøre... Et ægteskab som nok er forlist efter mange gode år og de gode år vil altid stå tilbage både for mig og min kone. Husk på rigtige mænd tager vare på deres forpligtigelser og rigtige mænd tager vare på deres børn. Det er en god grund for mig at høre jer som har erfaring på det men at stå med en kæreste som skal leve i DK med alle de ting jeg kan forestille mig det indebærer.

Vi har alle fordomme - mig selv incl. - men at jeg har mødt denne pige har flyttet noget ved mig, det var jo ikke planlagt og hvordan kommer jeg vidre???. Jeg har også en ønske om at vise hende et andet liv, i rigdom og uden de store bekymringer.

Jeg tror at jeg har mødt en som ikke er som alle de andre - naiv ja måske..
Jesper

Vandango - sjovt navn - ja selvfølgelig har jeg givet hende penge, jeg har kendt hende i 13 måneder og har støttet med ca 40.000 baht + omkostninger når vi har været sammen. Jeg tager iøvrigt derover igen i starten af december og der giver jeg nok 10.000 mere, gør det mig til en dårlig mand og hende til luder ????? ikke i mine øjne....

Alle jer andre - please lad være med at se mig som en mand som tager til Thailand for at få sex.... det kan jeg få i DK uden problemmer. Jeg har blot mødt denne pige som har ramt mig dybt i mit hjerte og har brug for råd og vejledning. Hvis I skriver direkte til mig vil jeg svare - men al den bulshit som også har været, please spar mig for den det er spild af tid og energi.

lols
jesper 1965 skrev:
har kendt hende i 13 måneder og har støttet med ca 40.000 baht + omkostninger når vi har været sammen.

Som jeg kan læse har du mødt hende 8 gange, det giver 320.000 baht per 13 mdr. Ved ud hvad lønningerne er for thaier generelt? Selv universitetsuddannede kvinder, når ikke i nærheden af dette beløb. Luder eller ej, men meget kan fåes for penge i Thailand. Thailændere gifter sig ikke af kærlighed på samme måde som danskere. Specielt i Sukhumvit området er en meget meget stor del af pigerne, også udenfor barmiljøet, på jagt efter "sponsorer". De kaldes bare ikke ludere, da de ikke har bararbejde. Med den sum penge, kan de fleste udlændinge finde en ung kærestere, der kan gøre meget for pengene. Pas på hun ikke bare malker digSmile

Hvad laver hun når du ikke er der, ved du det? I har set hinanden mindre end 20 dage. Kender du hende virkelig? Kender hun dig? Hvordan reagerer I i en hverdag på forskellige ting. Hvilke fælles interesser har I ud over at nyde hinandens samvær de 1-2 dage det har varet. Er hun elskerinden, som springbræt til et andet liv?

Kan også vende den om. hvad er det som får pigen til at sige at Danmark er lykken for hende? Som andre har skrevet er alt fryd og gammen under rejserne hvor alt er luksus og kun nydelse, men en hverdag i DK er noget ganske andet.

At lade sig skille og få pigebarnet til DK er et stort ansvar. Dit ansvar alene, da hun aner INTET om livet udenfor Thailand, men håber på et bedre liv og må stole på dig. Måske viser det sig at hun blot var et stop undervejs til fremtidens liv og hun bliver nødt til at rejse hjem igen. Et meget stort nederlag for en thaipige, hvor hun slet ikke har haft forudsætningerne for at tage de rigtige beslutninger. Hun må ikke bare blive en brik i spillet.

Du nyder uden tvivl stor respekt blandt dine børn, venner, familie, kollegaer, chefer og medarbejdere m.m. At din kone nu er en "ældre"model en den nye og derfor måske bliver i "panik alderen" "skiftet ud" med en ung pige - Vil dette kunne ændre noget?

Her et link du kan prøve at læse.
http://www.thaigu...giftes.htm

sonni08
Det er ikke fair overfor din kone, at du sammenligner en ung sprød kvinde med moderen til jeres fælles børn. Lillepigen spiller sin chance. – selvfølgelig. Og det gør du også. – chancen for at blive beundret og feteret – og jeg tvivler ikke på at du har savnet det og selvfølgelig er det dejligt.

Men…

Har din nye elskerinde været hos dine børn, når de var syge, har hun passet på dig og dit hjem. Hvis du har børn med en kvinde, kan du aldrig rigtigt blive skilt fra hende. – I har noget sammen, som ikke går væk bare fordi dine hormoner løber af med dig.

At få en kvinde til landet, som er så meget yngre end dig er meget, meget svært. – US mener ( og nok med rette), at chancen for at du laver en social katastrofe er overhængende

Men giv den bare gas.

Med lidt held, kan du nå at avle en to eller tre børn på din nye kæreste før du finder nye græsgange og laver tre fire stykker mere med dine næste elskerinder inden du bliver for gammel. Dine behov er jo vigtige.

Dine tre børn med første kone vil sikkert ikke have noget imod, at du flytter fra dem. – herregud, de kan jo se dig i de weekender, hvor du ikke er i Thailand. De har nok ikke brug for deres far hver dag.

Jeg går ud fra, at du er så anstændig, at du virkelig avler børn på din nye Thaikæreste. – husk på, at børn er hendes sociale sikkerhedsnet og pension. Hvis du ikke laver børn på hende, dømmer du hende til en alderdom i fattigdom, hvor ingen tager sig af hende. Du har naturligvis også gennemtænkt situationen og lægger allerede penge til side, så dine fremtidige børn kan gå i en god privat skole og få en uddannelse eller hu?

Med andre ord; du får ingen velsignelse herfra.

//Sonni08

vandango
"Kan nogle give gode råd her ????"

Vandango er navnet på min gamle perser-hankat, han døde her i starten af året som 16årig, haft ham siden han var en uge gammel, så nu kan der rejses, og han hædres som synonym. Wink

Min kæreste er 27 år gammel, og jeg er 49. Faldt for hende under en ferie i november sidste år, til dato har vi været sammen i ca. 90 dage, og øvrige dage har vi ringet sammen hver dag, nogen gange i timevis.
Jeg har brugt megen tid og energi på at finde ud af, om hun er en del af barmiljøet i Pattaya, hvilket jeg kan konstatere hun så ikke er, idet der er masser af andre job i Pattaya, for folk der gerne vil bestille noget.
Hun har hus og 3 motorcykler, ved idag hvor pengene er kommet fra.

Som jeg læser er dit ægteskab i alvorlig krise, og du har været på udkig, og ligesom så mange andre og jeg, har du valgt en ung kvinde i Bangkok/Thailand.
Årsagen til at jeg skriver at "du har valgt", er i vi kan nærmest vælge og vrage i Thailand.

Første gang jeg var i Thailand, oplevede jeg et sandt sværmeri, fra nogen af de smukkeste unge kvinder jeg nogensinde har set, også udenfor barmiljøet, smukke søde kvinder jeg aldrig nogen sinde ville kunne komme i nærheden af i Danmark.

Du har mødt hende 8 gange siden i Bangkok, og du er der 1 til 2 dage ad gangen. Det er sgutte ret meget, ud over dit arbejde i Bangkok, så jeg vil være så fræk at påstå, at du egentlig ikke kender hende særlig godt, og ikke ved hvad hun laver når du er sammen med din familie i danmark.

Faktisk skriver du intet om hende, ud over hendes alder og at hun er flot og sød, og at du er hendes eneste ene. Du giver hende også penge.

Jeg har mødt en del smukke, stilfulde, attraktive, søde, generte, velklædte, velsoignerede, repræsentive kvinder i Thailand, der desværre også er hardcore Go-Go girls.
Nogle af disse kvinder, har nogen gange taget vejret fra mig, men har endnu ikke formået at nå dybt i min tegnedreng.

Vores svar på din tråd er mange, ud fra meninger og erfaringer.
Normalt ser vi folk skrive "go for it man", men du har stadig en familie, en familie der måske kan reddes.

Så mit svar på dit "Kan nogle give gode råd her ????", er stadig http://www.stickm...tions.html

And then "go for it man"!!! Wink

Spring til debat: