Se indlæg
Tror thaier på spøgelser?
|
|
manse |
Lagt på d. 15/10-2008 11:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
HA HA dejlige oplevelser folk har med hensyn til spøgelser, ja jeg er sørme selv ved at tro på dem. Min datter kom ind i nat, hun kunne ikke sove fordi der var spøgelser i hendes rum. Dette grinede jeg lidt af, men blev sat på plads af min dejlige kone, som forklarede, at når datteren nu havde set dem, ja så skulle jeg ikke spøge med det uhauha, men enden på det hele er, at jeg nu har brugt det meste af dagen, for at besøge en speciel munk, som hun så talte med i lang tid, ja sådan føltes det da, men efter samtalen havde hun en masse hvide bånd om det ene håndled, så jeg spurgte hvad dette skulle til for, og fik den forklaring, at nu var spøgelserne forsvundet, for det havde munken sagt. Ja selvfølgelig tror Thailændere som jeg også på spøgelser, og det er jo bare herligt til tider. Kan i alle have en god dag, og opsøg en munk hvis i ser spøgelser, for så forsvinder de. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 15/10-2008 15:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Thai åndehus - san phra phum - ศาลพระภูมิ Disse åndehuse findes alle steder. De bruges til at huse ånder/spøgelser, som ellers kunne tænkes at lave ballade. Ofringer gives ofte, og i form af f.eks. frugt og rød sodavand, foruden røgelsespinde og blomster. [img]http://www.thailandtom.com/spirithouse2.JPG[/img] is not a valid Image. [img]http://www.ivrockies.org/thailand/thailand/buddhism/files/spirithouse.png[/img] is not a valid Image.[img]http://www.ljmorgan.net/travels/thailand/spirithouse.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 15/10-2008 16:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Locturian skrev: ...... Spøgelserne er altid kridhvide, med mørk make-up omkring øjnene, og mørk læbestift. Og så siger de aldrig noget, og ser bare på deres "ofre" med et sænket hoved og stirrende øjne....... Det lyder lidt som beskrivelsen af en Farang efter en druktur!! Nu tror jeg jeg ved hvor al det spøgelsessnak kommer fra. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/10-2008 16:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 15/10-2008 17:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
De Thaier jeg kender tror alle på spørgelser, og gennemføre mærkelige ritualer
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 15/10-2008 17:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
det var dagens griner thorleif
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Payanak |
Lagt på d. 15/10-2008 17:15
|
Spøgelserne er altid kridhvide, med mørk make-up omkring øjnene, og mørk læbestift. Og så siger de aldrig noget, og ser bare på deres "ofre" med et sænket hoved og stirrende øjne. Det lyder lidt som beskrivelsen af en Farang efter en druktur!! Nu tror jeg jeg ved hvor al det spøgelsessnak kommer fra. Hehehe... Har læst det flere gange og griner endnu! |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 15/10-2008 17:19
|
[img]http://files.list.co.uk/images/2007/06/19/shutter.jpg[/img] is not a valid Image. GYS!!! Nu er jeg holdt op med at grine |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 15/10-2008 17:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Manse - når din kone siger, at du ikke skal SPØGE, så må det være manglende selverkendelse, hvis du ikke tror på spøgelser. Man skal sgu' da i det mindste tro på sig selv! Bjarne (uuuu-huuuuuuu) |
|
|
sank |
Lagt på d. 15/10-2008 17:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
??? Mon det betyder at der har boet en drukrøv på den grund når der bliver serveret wisky i Åndehuset |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 15/10-2008 18:34
|
jesperfrb skrev: De Thaier jeg kender tror alle på spørgelser, og gennemføre mærkelige ritualer Et af de mærkelige ritualer min veninde gennemfører ser jeg altid når vi diskuterer: Hun starter med at fremføre sine lange og velovervejede argumenter. Når det er blevet min tur er hun pist væk!!! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/10-2008 18:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det lyder bekendt! |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 15/10-2008 20:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Suk skrev: Nu hoere jeg intet mere.......kunne det maaske ha' skyldes delerium... ps. stemmerne er vaek.... den må vel også høre til dagens griner quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 16/10-2008 00:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Støtter jeg helt op om Og Thorleifs har jeg oplevet til uendelighed IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 16/10-2008 02:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Spørg en en Thai, hvad han/hun frygter mest????? GOA PHII!!!! vil de fleste svare!!!! (bange for spøgelser) __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 16/10-2008 10:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hvem gang vi køre forbi et åndehuse så tuder vi to gange . Jeg gør det også når jeg køre alene. |
|
|
Thorleif |
Lagt på d. 16/10-2008 16:08
|
jesperfrb skrev: Støtter jeg helt op om Og Thorleifs har jeg oplevet til uendelighed Spørgsmålet er vel om en sag overhovedet kan ses fra flere sider i et thaiobjektiv? |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 16/10-2008 17:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
Spændende at læse om folks oplevelser med spøgelser. Jeg har aldrig elv oplevet noget der kunne være et spøgelse... Måske er det ikke os alle der er modtagelige?? Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 16/10-2008 23:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg kan sige til det med spøgelser. Ved ikke rigtig , hvad jeg skal tro på. Har været med til ceremoni , hvor jeg så tilsyneladende besatte personer , med fråde og det hvide vendte ud af øjnene. Må nok sige at jeg ikke altid ved hvad jeg skal tro på. Tror der er mere imellem himmel og jord , end vi kære danskere tror. Michael B Kristensen
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 22/10-2008 16:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Helt klart JA. For mange aar siden moedte jeg en ung svensk studerende som havde laert thai flydende fra Kbhs universitet. Med Lampang som udgangspunkt tullede han rundt i nordthailand og interviewede den aeldre befolkning ang spoegelses historier. Om han stadigvaek vandrer rundt deroppe eller om han blev faerdig med hans studier skal jeg lade vaere usagt. Thaierne tror helt klart paa spoegelser, det er isaer efter doedsfald af familie og bekendte at de ser spoegelser. |
|
Spring til debat: |