Se indlæg
 Udskriv debat
Prisforskel på farang og thai
quickmouse
jylland123 skrev:
Lidt Sjovt.

vi skule have tegnet 2 badeværelser i Chaing Rai.

Spurgte til om det kostede noget og svaret var Nej fik min kone til at spørge 2 gange for at være sikker.

Nå men vi holdt så mødet og fik forsiden tilsendt pr e-mail og en krontrakt hvis vi ville se det færdige bad kostede det 12.000,- thb

det ville vi jo ikke ,så de ringede til os 8 gange og den 7 gane var prisen kun 540 thb. det var deres thai pris.

Nå men vi har ikke bestilt bad samt køkken endnu.

God weekend

man kan da sagtens få fremvist det færdige project uden mål holdte mål, det vil da ikke være noget problem, så dette arkitekt/vvs firma er da dybt useriøse efter min mening, ikke et jeg vil bruge.

var det muligt at få oplyst firma navn evt. website ?
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Lung Yao
Hvor "sneværtsynet" (andre ville måske sige "hyklerisk" ) skal man have lov til at være. Argument om at det IKKE ville gå i DK, køber jeg simpelt hen ikke:Sad
JA, vi siger og skriver 2008 i DK og det er for længe siden vedtaget en lov om LIGELØN mellem kønene, MEN stadig den dag i dag er der mange arbejdspladser som betaler forskeligt løn for det samme arbejde afhængigt om den udføres af en mand eller en kvinde. Angry
Shock HUSK det, næste gang I hyler om prisforskel for thai eller farang.
I lighed med mange af jer, har jeg også været irriteret over det og enten bed jeg i den "sur æble" og betalte overprisen eller gik jeg bare min vej.
Redigeret af Lung Yao d. 13/09-2008 14:19
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Wili
Hvis vi alle holdte kæft og bare betalte ligesom dig, ville der være prisforskelle overalt, uanset om man er thai, dansk, svensk, amerikansk, araber osv.

Thailand er et dejligt land og der bor nogle dejlige mennesker, men det de gør med prisforskelle er grimt....jeg er selv halv thai-halv dansk og bor med en dansker, som desværre når vi er i Thailand er lyshåret. Hun bliver spottet med det samme og der bliver lagt oven i prisen selvom det er mig der bestiller og betaler.

Kan man klage nogensteder over det her i Thailand?

rinpoche
Lung Yao skrev:

Shock HUSK det, næste gang I hyler om prisforskel for thai eller farang.
I lighed med mange af jer, har jeg også været irriteret over det og enten bed jeg i den "sur æble" og betalte overprisen eller gik jeg bare min vej.

Der er ingen her der hyler.
Deltagerne her i denne tråd tilkendegiver deres holdning og reaktion som vist ikke er spor forskellig fra din. Så enten hyler du også eller også er der ingen der hyler.

Fido
Wili skrev:

Grin Grin
One man's ceiling is another man's floor

Wili
eller kan vi her på sider lave en liste over de steder i Thailand hvor der er pris forskel, for jeg gider ikke besøge de steder. Så kunne man være fri for køre til de steder og blive sur og derefter tilbage igen. Man skal behande andre som man selv vil behandles.AngryCool

kvindemin
jeg prøver osse at undgå de steder hvor der er 2 priser, men nogle gange må jeg bare betaleSad

hmmm.. tænker lige over hvad der foregår i dk. på mange diskoteker, entre for piger: halv pris eller gratis. drinks: halv pris eller gratis?

hvad fanden vil de gøre, hvis os mænd boycuttede stedet?

cesse
kvindemin skrev:
jeg prøver osse at undgå de steder hvor der er 2 priser, men nogle gange må jeg bare betaleSad

hmmm.. tænker lige over hvad der foregår i dk. på mange diskoteker, entre for piger: halv pris eller gratis. drinks: halv pris eller gratis?

Det er faktisk ulogligt og er lang tid siden jeg har set det være brugt (i Aalborg)

Hilsen Cesse

Saendaeng
kvindemin skrev:

Det er mange steder , hvor der kommer en anden pris når det drejer sig om faranger der skal købe.
Så kan i ikke gå på markede eller alle tøjbutikker i Pattaya og Phuket. Der er der farangpris og thaipris.
Ja hele Thailand er på denne måde , ser de en farang , kommer der tit lige en hundrede bath oven i prisen.

Og en ting er sikkert , det er at det bliver ikke ændret i den tid vi lever.Smile
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
bagerbager
det der med prisforskelden er da et frisk pust for os som ikke bor i thailand,det er jo hvad der forventes med priserne,hvis vi ikke kan prutte prisen ned er det sq noget skidt.sidste år tog min kammerat og jeg til tiger zoo sammen med 2 thai piger,de fik penge så de kunne betale for alt hvad vi skulle have,de betalte thai pris og de betalte farang pris for mig og kammeraten,taxa turen kostede fast pris og det var super at have en taxa til at holde og vente så vi kunne komme tilbage når vi havde set det vi ville.som turist er det stort set ikke til at finde noget at brokke sig over i pattaya,alt var som jeg havde forventet bare 100 gange bedre. næste besøg i thailand er den 20 oktober til den 14 november og jeg glæder mig utroligt til at komme til thailand igen...

Lung Yao
Wili skrev:
Hvis vi alle holdte kæft og bare betalte ligesom dig, ville der være prisforskelle overalt, uanset om man er thai, dansk, svensk, amerikansk, araber osv.

Thailand er et dejligt land og der bor nogle dejlige mennesker, men det de gør med prisforskelle er grimt....jeg er selv halv thai-halv dansk og bor med en dansker, som desværre når vi er i Thailand er lyshåret. Hun bliver spottet med det samme og der bliver lagt oven i prisen selvom det er mig der bestiller og betaler.....

Hej Willi,
Kan kun være enig med dig, du siger jo selv at du betalte "overpris" for din lyshåret kæreste. Enig. at det er uretfærdigt, umoralsk osv., men hvad skal man gøre når ens børn ville gerne have den oplevelse og man står ved døren Angry

Det er tidligere forsøgt på forskelige fora, med protest skrivelser til thai mediaer og følgende blev entre' prisen ændret på visse steder men desvære ikke alle.
Men min pointe var at vi "ikke skulle kaste med sten når vi boede i et glas hus" = ligeløn for mand og kvinderne i DK.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Davs
Jeg kan virkelig ikke fatte,
hvad ligeløn i danmark har med ENTREER
i thailand at gøre.
Men det kan lung yao sikkert fortælle os.
Uha hvad så med os pensionister lung yao,
har det også noget med os at gøre.

bamsen

Wili
Lung Yao skrev:

Men min pointe var at vi "ikke skulle kaste med sten når vi boede i et glas hus" = ligeløn for mand og kvinderne i DK.

Hej Lung Yao

Det er nu sådan her i huset er det min kæreste der tjener mest -så det er vistmig der skal råbe op om ligeløn.

Hilsen
Wili

Wili
[quote]bamsen skrev:
Jeg kan virkelig ikke fatte,
hvad ligeløn i danmark har med ENTREER
i thailand at gøre.

Hej Bamsen

Nej, det kan jeg heller ikke se, det har overhovedet ingenting med hinanden at gøre.

Hilsen
Wili

hvorfor bare ikke gå et sted hen i skyggen og tage en smøg lade kæresten gå hen og købe billeter Smile så er der ingen problemer

xxxxxx
hej

i Ribe domkirke tages der entre fra turister

de lokale kommer gratis ind

sank
Sad Dur ikke Jeppe ?? må ikke ryge for min Læge Angry og Konen er Dansk SÅ ???

Lung Yao
Hej Bamse,
Ikke andet at PRISFORSKEL (forskel behandling) trives i alle lande, også i DK (selv om nogle påstod at det ikke forekom).
Du accepterer (Frivilig tvang Sad ) at din kone ville få mindre i løn end en mandlig kollega for det SAMME arbejde Angry, og jo , det samme gælder pensionister (DK/EU kontra resten af verden (uretfærdigt, men sådan er det bare om vi kan lide det eller ej).

ebeth
Wili skrev:
Min mand er thai og jeg er dansk. ...Og en anden post fra samme person...
Thailand er et dejligt land og der bor nogle dejlige mennesker, men det de gør med prisforskelle er grimt....jeg er selv halv thai-halv dansk og bor med en dansker, som desværre når vi er i Thailand er lyshåret. Hun bliver spottet med det samme og der bliver lagt oven i prisen selvom det er mig der bestiller og betaler.

Er de forvirret nu, eller er det bare mig der er lidt Lollandsk Langsom? Men det er da en historie
vh

jens
Det værste er jo at mange Thaier ikke kan se det fjerneste forkerte i det.
Nu er der flere der nævner Tigertemple, og der er prisen jo netop ens for Thaier og falanger og det er det jo bestemt ikke alle Thaier der er tilfredse med.
Munken som står for det fortalte at der er kommet turistbusser med Thaier, som har måttet køre igen da det gik op for dem at prisen også var 450baht for Thaier og ikke en tiendedel som i f.eks. Nationalparkerne.
Og jeg kan da måske også se en lille smule rimelighed i prisdifferentering så den fattige Thaier også har mulighed for at besøge div attraktioner, men problemet er bare at de ikke kan gøre det med måde.
Forrige gang vi var i HuaHin var vi ude at se PalaU waterfalls der var thaiprisen 30baht og Falangprisen 180baht dvs 6 gange thaipris, sidste gang var vi nationalparken syd for HuaHin der var Thaiprisen 40baht og Falangprisen 400baht dvs 10dobbelt pris, og det bedste af det hele det var at de lige havde fordoblet prisen både for Thai og Falang så vi fik Henholdsvis 2 billetter a´20baht og 2 a´200baht.
Hvis det ikke var fordi vi var sammen med nogen der absolut ville ind og se naturparken, så var vi også vendt om.
Jeg har forøvrigt hørt at prisen er sat ned til 200 baht igen da folk begyndte at blive væk.
Mvh
Jens

Spring til debat: