Se indlæg
 Udskriv debat
Demonstrationer i Thailand
Boes
Jeg sympatiserer absolut ikke med Samak.
Demonstrationerne p.t. er både demokratiske og ikke demokratiske. Var derfor nødt til at stemme ja, da alternativet "både og" manglede.
Jeg savner helt forståelse for hvordan aktiviteter som f.ex. at lukke lufthavne i de mest turisttætte områder skulle kunne få Samak af pinden. Den skader kun alle de som lever af turistnæringen og ikke mindst Thailands allerede noget blakkede renomme'. Man burde kunne sympatisere med PAD på en mere begavet måde. Angry
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Jeg må for såvidt give Boes ret i det med alternativer. samtidig sidder jeg og tænker på hvor nemt det er for faranger (læs danskere) at sætte spørgsmål ved det spinkle thailandske demokrati og mindretallets ret til at demonstrere.

Jeg kan stadig ikke komme mig over at et helt land blev taget til gidsler her i foråret af sundhedssektoren. Det jeg læser i danske aviser og hører fortalt når jeg taler med familie og venner hjemme er jo at det danske sundhedsvæsen er sat årtier tilbage. Alle patientgrupper er tabere, fra nyfødte til døende, kun fordi nogle havde bestemt at en højere løn var påkrævet.

Gu fanden skal der da da være lige løn for lige arbejde, ingen tvivl om det, men at sætte et helt lands sundhed på spil for ussel mammon, det syntes jeg set med udenlands-danske øjne lugter lang mere end den debat vi fører her på sitet om retten til ytringsfrihed i Thailand.

Det er altid de få der må føre an i kampen for uretfærdighed, sådan har det altid været, og vil fortsætte så længe mennesket består. Der er brådne kar i alle lejre, også blandt PAD, men efter min ringe mening er fagforenings-pampere da nogen af de værste, også de danske.

Jeg syntes vi i debatterne her på sitet om Thailands demokrati eller mangel på samme, lige skulle skæve en gang over skulderen og prøve at drage sammenligninger. Hvad med den debat der pågår hjemme om regeringens behandling af udlændingeloven og deres forsøg på at snige sig udenom en EF dom, er det ikke lidt af samme surdej?

Skeptikeren

Thai
Skeptikeren skrev:

Jeg syntes vi i debatterne her på sitet om Thailands demokrati eller mangel på samme, lige skulle skæve en gang over skulderen og prøve at drage sammenligninger. Hvad med den debat der pågår hjemme om regeringens behandling af udlændingeloven og deres forsøg på at snige sig udenom en EF dom, er det ikke lidt af samme surdej?

Skeptikeren

Jeg kan ikke se det er lidt af samme surdej, det demokratiske Danske flertal går ind for den stramme udlændingelov.

swed
Thai skrev:
Skeptikeren skrev:

Skeptikeren

Jeg kan ikke se det er lidt af samme surdej, det demokratiske Danske flertal går ind for den stramme udlændingelov.

Hej Thai
Jeg kan se at du ikke på nogen måde har forstået hvad det er der foregår lige nu .Det er den lovgivende myndighed der lyver og fortiger regler og love de selv har været med til at lave.jeg ville da gerne se hvad folk her på siden ville sige hvis det kom frem at alle pensionister kunne tage hele deres pension med til thailand. og at det var en eu regel der havede exsitred i flere år, men at den danske stat ikke informerede om denne ret, og forsøgte at fortige at den var der, det er hvad det handler om.
Men det er en anden sag om vi skal have en stram udlæninge politik, og der skal vi lige huske en ting , at hvores koner og kærester er fejlfarvede og ikke velkommende i danmark, det er blandt andet dem der bliver talt om, når der skal strammes op
Swed

Egentlig et meget interessant input fra Thai. Dagens hovedoverskrift i Politiken (altså den jeg læste i morges, som så er fra i går) viser at 39% af landets befolkning er FOR strammere regler mens hele 49% er IMOD og vil have DK skal følge EF loven. Det er Vilstrup der har lavet undersøgelsen.

Men min pointe var nu mere, om der er nogen forskel på Thailand og DK når talen går på at forringe demokratiet. Boes skriver om det kan være rigtig at man herude lukker lufthavne når nu turister står og skal hjem? Hvor mange hundrede historier hører vi ikke om lufthavnpersonale i Kastrup der strejker, buschauffører o.s.v. Hvor mange turister, forretningsfolk er ikke kommet i klemme på den konto? Er det mere legalt når det sker i den vestlige verden (læs Danmark)?

Jeg personlig kan ikke se forskellen, slet ikke som jeg skrev, det med sundhedssektoren. Det syntes jeg da var en svinestreg mod hele den danske befolkning. Kunne så forstå hvis de levede i et land som Thailand med månedslønninger der svarere til danske sygeplejerskers dagsløn + at de har alle de sociale tillæg.

Jeg tror at den eneste måde Thailand kommer videre på, er ved at fortsætte disse protester. Når man ser Samak på TV, syntes jeg man kan mærke og se at han er ude hvor han ikke kan bunde, men af bare stædighed (vel nok det med at tabe ansigt) så bliver han, og det fører bare til endnu mere protest, det er jo kun ganske få der er bag ham. Regeringen kan ikke arbejde som den skal af samme årsag. Alt ender i det rene anarki.

Men protester og strejker er demokratiets eneste legale ret til at gøre opmærksom på fejlene, alt andet ville være diktatur, og det er jo i bund og grund det Samak og hans kompaner vil have indført bare ad bagvejen.

Skeptikeren

Saendaeng
Jeg er helt enig med Skeptikeren , protesterne er nu fine nok for mig. Det samme sker i DK.
Min lillesøster skulle føde under sygeplejerske strejken . De ringede til sygehuset og fik denne kommentar "Kan hun vente 2 timer , da der ikke er noget personale lige nu"

Om Samak er god eller ikke god for Thailand , der tror jeg nu det sidste. Men lad demostranterne gøre som de gør . De er det der kaldes demokrati.

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Thai
Skeptikeren skrev:
Egentlig et meget interessant input fra Thai. Dagens hovedoverskrift i Politiken (altså den jeg læste i morges, som så er fra i går) viser at 39% af landets befolkning er FOR strammere regler mens hele 49% er IMOD og vil have DK skal følge EF loven. Det er Vilstrup der har lavet undersøgelsen.

Skeptikeren

Ja du har ret den havde jeg ikke læst, det må så også være den første meningsmåling i 7 år som er imod den stramme udlændingelov, og mon ikke det hænger sammen med den uheldige måde regeringen har håndteret denne EU dom sag på, det tror jeg.
Meningsmålinger eller ej så har vi et stort politisk flertal for den stramme udlændingelov, som selv Social kammeraterne går ind for.
I går fortalte de i flimmernen at EU pamperne i Bruxelles siger Danmark kan måske beholde den stramme udlændingelov.
Nå fuck det om en god uges tid rejser vi til Pattaya for at feste. Grin

Spring til debat: