Se indlæg
5.6 mill
|
|
Kaosangangsteren |
Lagt på d. 22/07-2008 17:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
manden har aldrig haft ærligt arbejde, så hvor kommer disse penge mon fra fut fut ?
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
|
futfut |
Lagt på d. 22/07-2008 18:05
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Kaosangangsteren skrev: manden har aldrig haft ærligt arbejde, så hvor kommer disse penge mon fra fut fut ? du kender ham vidst ikke.. eller er du bare uviden, men man faar jo ikke 5,6 mill ved at arbejde paa fabrik. |
|
|
Lagt på d. 22/07-2008 20:01
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davs futfut. Det lader til at du heller ikke er helt infomeret med alle detaljer. dsd 42-årig check-snyder ryger i fængsel når han kommer hjem fra Thailand Vejlenser hævede 5,6 millioner på... Vejle 09.07.2008 kl. 15:40 Af Birgitta Andersen En 42-årig mand fra Vejle er ved et grundlovsforhør onsdag eftermiddag blevet fængslet in absentia. Han er sigtet for groft bedrageri og dokumentfalsk efter, at han den 27. juni gik ind i Spar Bank på Dæmningen i Vejle og hævede en falsk check på 5,6 millioner. Den 42-årige har været kunde i banken i en årrække. Derfor fandt kassereren i banken ikke noget særligt mistænkeligt i, at han ville sætte det store beløb ind på sin konto. Men, så snart manden var færdig i Spar Bank, overførte han pengene til to private konti i en bank i Thailand. Derefter satte manden sig ombord på et fly fra Thai Air og rejste til Thailand, hvor han har været siden den 1. juli. Den 42-årige er netop i april kommet ud af fængslet, hvor han sad i varetægt, fordi han er sigtet i en større sag om momssvindel, så sagen om kæmpechecken kan nu føjes til listen af ting, det danske politi og retsvæsen godt vil snakke med ham om, når han vender snuden hjemad. På grund af den tidligere bedragerisag og på grund af hans mistænkelige flugt til Thailand, besluttede dommeren at der var masser af grunde til at fængsle manden in absentia. Dommeren gav samtidig politiet lov til at inddrage hans pas. Det danske politi vil nu arbejde på at hente manden hjem til Danmark, så han kan blive retsforfulgt |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 22/07-2008 20:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
futfut skrev: ..... det er vel ikke ulovlig at tage sine penge med hvor man gerne vil have dem,.... Det har du fuldständigt ret futfut, problemet er bare, at det ikke er hans penge, men bankens penge han har taget med. Det er fuldständigt ligemeget om har er flyktet eller ej, eller om han har taget pengene med i kontanter, eller de er blevet overflyttet. Pengene er havnet på hans konto ved en fejl, og det er ikke hans penge. Med tanke på hvad som venter i et thaifängelse/arrest, kan jeg da godt forstå at han leder efter mindste halmstrå, men den eneste han kan overbevise med argumentet at det er checkskriverens problem, er sig selv, og evt. dig. Han skal nok ikke regne med at en Thaidommer går på det. Men futfut, vent nu til det Thailandske politi har holdt forhör med han, så skal sandheden nok komme frem. De har deres helt egne metoder til at få folk til at fortälle sandheden Ingolf |
|
|
Kaosangangsteren |
Lagt på d. 23/07-2008 18:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
jo fut jeg kender ham ganske godt , men du har vist ikke gennemskuet manden, dine indlæg er mangefuld om detaljer, prøver du at dække over ham ?
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 23/07-2008 22:08
|
Hej futfut. Jeg håber for din egen skyld, at det ikke er din bankkonto pengene er overfört til, for så ligger du riktig dårlig til, og ryger med når det smäller. Som du ved, er der et gammelt ordspråg som som siger,"häleren er lige så god som stjäleren" Ingolf |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 24/07-2008 11:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Futfut! - Hvis det er din ven, så har han vel også fortalt om sin involvering i thai-bordellet på Gl. Ribevej i Vejle, - det vi andre avislæsende forlængst er orienterede om... Herlig fyr som vi danskere "naturligvis" bør være "stolte" over at ha´ som landsmand eller "ven". ' Redigeret af bangkoknielsen d. 24/07-2008 11:23 |
|
|
jpo |
Lagt på d. 24/07-2008 13:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
alt lige der venter et værelse på hotel med gitter. er der mere at sige. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 24/07-2008 15:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Det er jo storsvindleren keld fra Vejle vi snakker om. Han ville saelge hans gamle mor , hvis det kunne lade sig goere for ham. Intet vaesen paa denne jord kan stole paa den mand. Kender ham udemaerket godt. Michael B Kristensen
|
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 24/07-2008 19:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
I ugebladet ude og hjemmet i denne uge står der 2 sider om ham, bla at de penge er nogle han har lånt ud til en anden mand, og som så har betalt dem tilbage nu med en check uden dækning på , og at han ikke er flygtet men bare har taget hans penge ud inden told og skat vil have dem da han skylder dem penge for moms, derfor står der at han har flyttet de penge ud af landet, og han er selv i thailand nu og flytter fra sted til sted hver dag for politiet ikke skal kunne finde ham, han skulle efter hvad der står have de mange penge i flere banker i thailand. Hvis det nu skulle være rigtig han har haft de penge tilgode og så har fået dem nu, kan jeg ikke rigtig se hvor han har noget skyld hende det må da være banken og ham som har skrevet den check der har lavet lort i den, jeg kan ikke se det er ham som er i thailand han har da lov til at flytte sine penge til en anden bank i udlandet det skal han ikke spørge nogle om først. Men det bliver da sjovt at høre hvad der sker i denne sag Ubon.
|
|
|
futfut |
Lagt på d. 25/07-2008 03:23
|
Hej Ubonlynge Du har fuldstændig ret.. |
|
|
futfut |
Lagt på d. 25/07-2008 03:33
|
Kaosangangsteren skrev: manden har aldrig haft ærligt arbejde, så hvor kommer disse penge mon fra fut fut ? Du skriver noget som ikke er sandt hvis du ikke har andet at give dig til så lav dine indlæg usynlige..:o |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 25/07-2008 05:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
futfut----> hvis du har så stor insider viden, hvorfor bringer du så ikke et ordentligt dementi med fakta istædet for bare hele tiden at sige det er ikke rigtigt ? det må da være i hans, din og alle andres interresse at få sandheden at vide ! især hvis han er så uskyldig som du proklamerer ! det virker da en smule suspekt !
http://www.yeha.dk/
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 25/07-2008 07:26
|
ubon lynge skrev: ...... han har da lov til at flytte sine penge til en anden bank i udlandet det skal han ikke spørge nogle om først. Det har du ret i ubon lynge, men humlen i det hele er, at det ikke er hans penge, men bankens penge. Banken har lavet en fejl, og sat penge ind på hans konto, og disse penge har banken enligt lov ret at kräve tilbage. Så er det helt ligemeget, om han er flygtet eller ej, om han har taget pengene med i kontanter eller overfört dem til andre banker, og hvad som har forviret den bank anstälde til at sätte pengene ind på konton. At der så figurerer en märkelig däkningslös check midt i det hele, er jo bare med til at forvirre (bankpersonalen). Med tanke på anklagelserne, virker det også som om politiet er inde på tanken, at han selv har skrevet checken. Jeg tror jo ikke en dansk dommer tager de skridt der er taget imod ham, uden at have noget at have det i !!! Ingolf PS! Futfut, du ved vel der er noget der hedder "skyddande av brottsling" (kan ikke lige komme på hvad det hedder på dansk, men det er vel noget lignende). Redigeret af ingolf d. 25/07-2008 07:28 |
|
|
Lagt på d. 25/07-2008 07:48
|
|
Begynder Antal indlæg: |
var min bank dumme nok til at udbetale 5.6 mill til mig var jeg også smuttet til thailand så hurtigt jeg kunne bestille en billet på 1. klasse |
|
|
huratho |
Lagt på d. 25/07-2008 09:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Nu kan jeg ikke lade være. Fut-fut er du og Kjeld een og samme person? At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 25/07-2008 10:10
|
Huratho - min tanke også! Men uanset hvad, så er der begået en eller flere ulovligheder. Naturligvis kan man da ikke råde over beløb, man ved der ikke er ens egne. Dette vidste vedkommende om ikke før, så da banken kontaktede ham telefonisk, hvor han lovede at returnere pengene. Dette er ikke sket, nu snart for en måned siden - hvorfor? Og hvorfor vælger en dommer, i et af verdens bedste og mest retfærdige retssystemer, at udstede en fængslingsordre hvis der ikke er et mangfoldigt grundlag? - Fængslingskendelsen lyder jo ikke blot på sigtelsen om bedrageri, men også på dokumentfalsk, uden tvivl forfalskede skrivelser der har fået banken til at indsætte checken på mandens konto inden den egentligt, efter normal procedure, var undersøgt... Hvorfor melder vedkommende ikke sig selv til politiet, hvis han har rent mel i posen? Det han gør nu er da kun at gøre det hele værre for sig selv - og med megastor risiko for en bestandig udvisning fra Thailand..! - Hans kommentarer om, at pengene skulle overføres til Thailand, da han frygtede at Skat og Moms ville beslaglægge dem, giver jeg ikke en papand for - alene det er jo en kriminalitet overfor det danske samfund, som han skylder enorme summer i momssvindeleri! Jeg funderer også lidt over, hvem der, som privatperson, er istand til at give en ven et lån i mangemillionklassen, men jeg er også sikker på, at de danske myndigheder også gerne vil have en forklaring... Min svoger, der er oberst i politiet, fortæller at Kelds billede og data allerede er udsendt til samtlige politi-, bus og togstationer, flyvepladser og grænseovergange, så det er vel kun et spørgsmål om tid før han findes, eller selv giver op... Redigeret af bangkoknielsen d. 25/07-2008 10:37 |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 25/07-2008 11:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
ingolf OK det er bankens penge og dem som har lavet en fejl ok så er det jo noget helt andet vi snakker om, men det forstår jeg bare ikke at det er bankens penge, for det skriver de ikke om i den samtale ude og hjemmet har haft med ham, der siger han det er penge han har fået tilbage af en der har lånt dem af ham, og at det ved politiet også godt for de har dukometation på det som de har taget med ved en rensagning ved ham her i danmark, men nu har jeg ikke det blad her det ligger i min campingvogn og der oppe er der ingen internet . undskyld stave fejl kan i hygge jer nu er det camping tid igen Ubon.
|
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 25/07-2008 15:51
|
Forsidetekst på Ude og Hjemme: Ude og Hjemme hos Olsen Bandens overmand: NYDER LIVET EFTER MILLIONKUP - selve artiklen er som bestilt til et yderst ynkeligt, og desværre særdeles utroværdigt forsvar for vejlenseren... Ak ja, der er agurketid og da det lille ugeblad også betaler for tip om historier, så har vor "ven" måske atter fået lidt penge i kassen - men, jeg mener nu, at overskriften siger meget om platuglen, der allerede for flere år siden blev anmeldt og blacklistet af 3F som "menneskehandler" i forbindelse med hans engagement og "import" af thaipiger til horehuset i VEJLE... Redigeret af bangkoknielsen d. 25/07-2008 15:58 |
|
|
roald |
Lagt på d. 27/07-2008 23:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Prøv og læg mærke til hvem der har været medskribent på artiklen , Gregers Møller, det står til venstre på det første billede |
|
Spring til debat: |