Se indlæg
Den billigste måde at bo 26 dage i Hua Hin?
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 22/05-2008 15:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
GOOGLE , is again , your very best friend..... http://www.rentac... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Volando |
Lagt på d. 22/05-2008 15:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 139 |
Jah, men ved godt hvor man ejer og så videre, jeg tænkte mere på regler, jeg kan jo ikke engang leje en bil i DK pga. min alder?
Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
Pede |
Lagt på d. 22/05-2008 19:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
Jeg har et hus du evt kan leje i Hua Hin. www.husihuahin.dk |
|
|
Volando |
Lagt på d. 22/05-2008 19:11
|
Det er jo et palads? Jeg er kun mig? Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
Pede |
Lagt på d. 22/05-2008 19:17
|
Bare et forslag Hyggeligt lille hus med 2 værelser, køkken, stue og bad! |
|
|
Volando |
Lagt på d. 22/05-2008 19:18
|
hvad koster sådan et hus da i ca.1 md.?
|
|
|
Pede |
Lagt på d. 22/05-2008 19:50
|
2000 kr./ugen eller 5000 kr/mdr. incl forbrug. |
|
|
Volando |
Lagt på d. 22/05-2008 19:52
|
Skriv mig en mail med noget info, det vile være skønt? Men jeg er endnú ikke sikker på min præcise afrejse dato. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
Locturian |
Lagt på d. 23/05-2008 12:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Der findes rigtig mange steder i Hua Hin, billige og dyre. Dem der betaler meget er oftest fordi de ikke ved bedre, og ikke kigger sig omkring. Det med skrædderen - Well, det er ikke just "billigt", det er standard priser. Lejer man huse lidt længere ad gangen, kan det gøres meget billigere. Men, når du kun er dig selv, er et guesthouse ganske ganske fint. Du behøver vel ikke meget mere end 1 værelse, når du kun er dig selv? Det med bil - Vil jeg fraråde dig. Hvis ikke man er vant til trafikken i Thailand, kan det hurtigt gå galt. For det første køre de i modsatte side af Danmark, og for det andet har du en helvedes masse problemer, skulle du have et uheld. Alderen er intet problem, de fleste udlejer til hvem som helst med gyldigt ID. Prisen starter på omkring 1000 baht om dagen og opefter, alt efter model. Næh, få dig en cykel eller tag bus / tuk tuk rundt Mere sikkert Siger jeg, der selv har en bil - Men jeg ved til gengæld også hvordan trafikken er Du er velkommen med flere spørgsmål, vi er her for at hjælpe |
|
|
Volando |
Lagt på d. 23/05-2008 13:34
|
Jah, men guesthouses, det er vel sådan nogle små bambus hytter uden nogen form for sikkerhed? Jeg lejede ikke bil første gang, men anden gang lånte vi en honda Jazz, og det gik faktisk okay, bedre end forventet, men måske en meget go'idé at holde sig til tuk tuk, så er man på den sikre side. Har du nogle reavante sider vdr. disse guesthouses? Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 23/05-2008 14:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Nej guesthouses er ikke små bambus hytter :-) Et guesthouse er typisk "bare" et stort hus indrettet med værelser fra 10 - 15 m2, et guest house har typisk ikke reception og lukker ved en 22-23 tiden, men så får man nøgle til hovededøren og man kan frit komme og gå som man vil, Mht. at leje bil så vil jeg anbefale kun at leje ved de kendte udlejere, jeg lejede bil sidst jeg var i Hua hin først lejede jeg en honda Jazz automatic, den gav jeg 2000 baht for med fuld forsikring med 0 baht i selvrisiko uanset skade, (forsikringen kostede 400 baht) jeg lejede den 1 døgn. Anden gang lejede jeg en stor toyota vigo hilux pickup - den gav jeg med fuld forsikring 1500 baht for, forsikringen kostede 320 baht. alle gange lejede jeg hos budget, Min kæreste som er thailænder har en bror som syntes det var fuldstændig godnat og dyrt og syntes at jeg skulle leje hos en af hans venner, jeg kørte åbenhjertet med ned til "halvtaget" hvor der stod et bord og en plakat på væggen hvor der stod "car rental" - han havde også en Toyota vigo hilux til leje for 1000 baht fully insured pr. døgn, Da jeg spurgte ham om det kostede 0 baht ligegyldigt hvad svarede han, if you have a big accident - 20.000 baht, da jeg igen spurgte ham "what is a big accident" lavede han store arm bevægelser og sagde "BIIIIIIIIIIIIIG" Problemet er jo at der er HAM der åbenbart bestemmer hvad BIIIIG er, der er jeg meget mere tryg ved at leje hos, budget, hertz, avis og hvad de etableret mærker hedder, Der har jeg en kontrakt på at jeg ikke kommer til at betale noget ved skade og det har jeg det ihvertfald godt med :-) En anden ting, jeg syntes trafikken når man sidder bagpå en scooter ser uoverskuelig ud - men ligeså snart man selv sidder bag rattet så er det heeelt noget andet, vi klarede det ihvertfald uden problemer. |
|
|
Volando |
Lagt på d. 23/05-2008 14:46
|
Arg, okay, det lyder nu meget okay så. Men jeg har fået tilbudt et hus, af en her inde til 3000 kr md. Det er da vel et rimeligt tilbud? Jamen, det var skam skønt at have en bil der nede, jeg nød det virkelig. meen, også fordi jeg er så ung. (ny bilist) Men tror jeg holder mig til tuk tuk, eller scooter, man ved aldrig om der pludselig kommer en regning, på 50.000 THB, og så er ferien jo pludselig ikke billig længere. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 23/05-2008 14:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
3000 Kr. jeg har nu svaert ved at se tilbudet i det, med mindre at der er tale om en luksus-villa........Ca. 20.000 THB...
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Volando |
Lagt på d. 23/05-2008 15:05
|
Du vil simpelthen sige at det kan gøres billigere for en md?
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 23/05-2008 15:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Maa lige rette mig selv.......Jeg taenkte paa langtidsleje, men da det kun er 1 md. saa er det maaske ( naesten ) okay med den pris.. Go' tur............. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Volando |
Lagt på d. 23/05-2008 15:11
|
Der gjorde du mig jo lige glad.. Men så vil jeg da tage imod det tilbud da.. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
Volando |
Lagt på d. 23/05-2008 17:25
|
men hvad koster sådan et 'guesthouse' sådan ca. da?
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 23/05-2008 17:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg anser nok det at køre i lejet bil for noget af det sikreste fremfor at sidde bagpå en motorcykel taxa eller en tuktuk, det er godt nok "bløde" trafikanter. Vi lejede sidst en 3L diesel Isuzu pickup i HH, den vejer omkring 2 tons, så er man i det mindste ikke den mindste myre på vejen Selvfølgelig skal man dertil have en fuld forsikring i hos et renommeret selskab. Hua Hin selv er meget traffikeret, men ellers er den gennemgående vej Phetkasem langt mindre traffikeret ligesåsnart man forlader HH ikke mindst i sydgående retning. Hvis man kører defensivt og iøvrigt er en rutineret bilist i forvejen, så bør venstrekørsel ikke volde problemer. Vel også de færreste der lader sig afskrække af venstrekørslen i England. Langt de fleste af mine bekendte der rejser til Thailand, vælger også lejet bil, såfremt de opholder sig et sted i længere tid. Og de er ikke de rene årsunger allesammen mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 23/05-2008 17:28 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 23/05-2008 17:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg boede for et par år tilbage på All Nation Guest House, ved ikke om det eksisterer mere. Vi betalte 300 baht for et dobbeltværelse, 4 personer. Blot som en prisindikation. Er sikker på at Locturian og Tuktuk har mere aktuelle priseksempler. |
|
|
Volando |
Lagt på d. 23/05-2008 17:33
|
Så må jeg håbe de vil dele deres erfaringer med guesthouses.. men det ville så blive ca. 1800 DKK om md, det er da forholdsvis billigt.. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
Spring til debat: |