Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Procedure for indgåelse af ægteskab i Thailand
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 24/04-2009 21:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Bjarne 63 skrev: Afgørelse inden fammiliesammenføring 01.01.09 d. 31.3 09 af 252 sager 131 tilladelser 121 afslag dem som ikke søger efter eu retten får afslag har jeg fåstået Bjarne bjarne 63, er det noget du kan dokumenter ? , tror ikke at dem som søger via eu reten har størrer chancer end dem uden, quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
Lagt på d. 25/04-2009 05:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Her er lidt flere tal. http://www.bt.dk/...3089/1044/ lindy |
|
|
swed |
Lagt på d. 25/04-2009 06:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
Det er da utrolig let at få alle de informationer man vil have hvis man skal giftes i thailand,Ring til ambasaden , og spørg hvad du skal have med fra danmark af forskellige dokumenter, og du kan helt sikkert finde det på US eller ambasadens hjemmeside, men kort skal du medbringe , pas , ægteskabsattest fra din nuværende el sidste hjemkummune (der er ventetid for få den op til 2 månder) , dåbsattest , sygesikringsbevis el anden dokumentation for hvor du bor , lønseddler el anden bevis for du har en indkomst , navne og addresse på 2 personer i Danmark(referancer) ,Dukumentationfor navn og addresse på din arbejdsgiver , skilmisseattest hvis du har været gift , dødsattest hvis du er enke/enkemand , navn og cpr på dine børn. Alle er velkommen til at sende PB hvis i vil spørge om noget ,måske kan jeg hjælpe Redigeret af swed d. 25/04-2009 06:58 |
|
|
Lagt på d. 25/04-2009 09:49
|
|
Hvis dødsattest, sal ligeledes indgives bekræftigelse om at dødsboet er afsluttet ( ikke uskiftet bo ) |
|
|
Bjarne 63 |
Lagt på d. 13/05-2009 08:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 69 |
Hej herinde igen et afslag på familie sammenføring på vores ansøgning min kone i thailand har vidst det over en uge og jeg går i lille danmark og ved ingen ting endnu havde ikke søgt efter eu retten og den var sat på 7 månder og der er gået 4 månder på grund af et eller andet vides ikke så nu ligner jeg et stort ????????????????????????? hvordan us behandler ansøgere mit spørgsmål er hvad skal gøre nu Nang og Bjarnes drøm som brast |
|
|
L |
Lagt på d. 13/05-2009 10:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
swed skrev: Det er da utrolig let at få alle de informationer man vil have hvis man skal giftes i thailand,Ring til ambasaden , og spørg hvad du skal have med fra danmark af forskellige dokumenter, og du kan helt sikkert finde det på US eller ambasadens hjemmeside, men kort skal du medbringe , pas , ægteskabsattest fra din nuværende el sidste hjemkummune (der er ventetid for få den op til 2 månder) , dåbsattest , sygesikringsbevis el anden dokumentation for hvor du bor , lønseddler el anden bevis for du har en indkomst , navne og addresse på 2 personer i Danmark(referancer) ,Dukumentationfor navn og addresse på din arbejdsgiver , skilmisseattest hvis du har været gift , dødsattest hvis du er enke/enkemand , navn og cpr på dine børn. Alle er velkommen til at sende PB hvis i vil spørge om noget ,måske kan jeg hjælpe undrer mig lidt over den der:. "ægteskabsattest fra din nuværende el sidste hjemkummune (der er ventetid for få den op til 2 månder)" min kæreste fik at vide på ambassaden at jeg skulle have et brev fra kommunen at jeg var single (ugift) men den der ægteskabsattest skal jo udfyldes af begge parter. Er det nødvendigt hvis man i første omgang KUN skal giftes i Thailand ? Jeg tager derned i næste uge og vi skal giftes den 29 maj...i værste fald må det så blive bryllup, men uden papirer i første omgang. |
|
|
Lagt på d. 13/05-2009 10:46
|
|
Da vi blev gift var der ikke ventetid på at få den attest,det var bare at gå på, mener det var folkeregisteret og hente den, fik den med det samme. Men det er 4 år siden så måske er tingene blevet ændret? Syntes bare det lyder helt vildt at man skal vente 2 måneder.... |
|
|
L |
Lagt på d. 13/05-2009 10:57
|
enig....2 mdr lyder VILDT...! har du også hørt om "single-attest"....eller er det den samme der snakkes om ? Jeg kan ikke udfylde alle punkter om "damen" herhjemmefra nemlig..... |
|
|
Lagt på d. 13/05-2009 11:00
|
|
det er en ægteskabsattest du skal have fat i, hvis jeg var dig havde jeg ringet til kommunen med det samme og hørt hvad du skal gøre for at få den asap. http://www.dsuk.d...php?id=349 |
|
|
L |
Lagt på d. 13/05-2009 11:06
|
MANGE TAK for linket. Det stod jo klart og tydeligt her "Det bemærkes, at der ikke er noget til hinder for at udstede en ægteskabsattest til én person, der ønsker at indgå ægteskab i udlandet med en unavngiven person. Den forudgående prøvelse foretages i så fald alene for den person, som ægteskabsattesten vedrører." Så burde det være nemt :-) |
|
|
Lagt på d. 13/05-2009 11:15
|
|
Dte var så lidt, Kan huske da jeg blev gift, det var der ikke meget romantisk ved... Bare en dag med kørsel rundt til forskellige kontore og massere ventetid.. Havde ikke engang energi til at gå ud og spise bagefter, det var bare hjem til hotellet og sove. Men vi fik da et flot stykke papir på hinanden som hun nu har rammet ind og hængt op i soveværelset |
|
|
L |
Lagt på d. 13/05-2009 11:18
|
Og du er heller ikke gift i DK, men "kun" i Thailand ? |
|
|
Lagt på d. 13/05-2009 11:22
|
|
Ja gift i Thailand, og fået oversat viselsattesten til engelsk på ambassaden (det kan man vist ikke mere, nu skal man bruge en officiel oversætter), som jeg så viste på folkeregisteret når jeg kom hjem igen. Derved blev vores ægteskab også registeret i Danmark. Det var endda sådan at da vi flyttede til sverige i en periode vidste de svenske myndigheder allerede at vi var gift. Så et eller andet sted er da trods alt nogle ting som fungerer nemt og smertefrit |
|
|
Bjarne 63 |
Lagt på d. 13/05-2009 11:40
|
Har lige snakket med us i telefonen og han lader som ingenting det er over en uge siden at min kone fik afslag fra ambasaden i bangkok på fs. men fik at vide at de stadig arbejder på vores sag GAD VIDE HVEM KEG SKAL STOLE PÅ Bjarne |
|
|
kiml |
Lagt på d. 13/05-2009 16:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Jeg vil da mene at du skal stole på US for han må kunne se at sagen ikke er færdig behandlet i sin computer, ellers håber jeg du har fået navnet på ham der svaret dig. jeg har været ude for at damer ikke hører ordenligt efter, og så ringer de og siger noget helt andet. Har hjulpet et par stykker med papirer og det er helt utroligt hvad de piger får ud af en tlf. samtale, fordi har så meget respekt for autoritter. så Bjarne tjek lige en gang på ambassaden, og mener da heller ikke at man kan give afslag pr. tlf de må da begrunde afslaget skriftligt, så du har en mulighed for at anke. [img][/img]
|
|
|
Bjarne 63 |
Lagt på d. 13/05-2009 21:41
|
Hej kiml hun har det på skrift med et brev som hun har fået fra us eller ambasaden ved jeg ikke for ambasaden i Bangkok ringede til min kone for at nummeret på sagen og videgivet det til mig og derved har jeg fået indsigt i sagen. sagen er den at hun begyndte at sige i telefonen. At ik flyv danmarke for papir ik ok. derfor begyndte jeg, at undersøge sagen hvorfor hun sagde sådan for jeg her udvidende og ventede på den komme afgørelse fra us. og shokket kom så i dag da ambasaden sendte mig en mail på udfaldet og jeg ringede straks til us og spurgte til min sag. og de sagde de stadig arbejde på sagen Bjarne |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |