Se indlæg
Hvordan er thaier over for folk med mørk hud?
|
|
Sabel |
Lagt på d. 11/01-2008 00:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
sabai sabai skrev: Der findes flere steder i Pattaya og Bangkok (barer , diskoteker) hvor der sidder et skilt der siger : Arabere og Indere ingen adgang ! Der er også steder i Bangkok hvor der kun er adgang for Japanere ! Så racistiske ? Ok så folk fra Italien er hellere ikke velkommen?? Hvad med dansker?? |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 11/01-2008 00:28
|
sabai sabai skrev: Der findes flere steder i Pattaya og Bangkok (barer , diskoteker) hvor der sidder et skilt der siger : Arabere og Indere ingen adgang ! Der er også steder i Bangkok hvor der kun er adgang for Japanere ! Så racistiske ? Hvordan kan man se forskel på en araber og en italianer?? Er det sådan de spørger hvor du er fra først?? |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 11/01-2008 04:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Kan kun sige et Rin har ret! Thaier er meget racistiske, og ser ned på folk med mørkere hudfarve! Har jeg oplevet mange gange! De thaier jeg kender her i DK ser generelt ned på arabere og afrikanere IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 11/01-2008 05:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Ja desværre. Mange Thaier er ekstrem racister.. Mange gange værre end det man finder i DK. Hende her i huset er ret mørk og det har hun vældig store hovedbrud over. Så den får ikke for lidt med blege creme / pudder osv hver dag. Om der er den helt store forskel på om det er os Farang og mørk hudede udlændinge.. Næh desværre nok ikke.. Men helt galt er det dog med arbejderne fra nabo landene, de bliver nogen gange behandlet så beskidt, men nægter at tro det før man selv har oplevet det. Da jeg stadig var gift og vi havde en datter på 7, på et tidspunkt ville vi have pige i huset og havde det nogle dage til jeg fandt ud af hun ikke havde lovlig opholds tilladelse. Datteren på 7 nægtede at bruge hendes navn, for hun var da.. Pama.. Det fik vi lige en snak om.. Enten var alle lige, eller dem som fejlagtig troede de var medlem af kongehuset, kunne fise af...... Hos naboerne ( 2 grise farme ) der bor de i rum ude i grise stalden.... Hos en af vores købmænd, bliver de låst inde på 1.sal om natten. Så de ikke kan stikke af før de har betalt det beløb mellemhandleren har fået for at skaffe dem til Thailand. Det groteske er næsten de bliver ansat fordi de er billigere og ikke mindst mere pålidelig arbejds kraft end Thaier. Så racisme. jo det findes. |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 11/01-2008 09:58
|
jesperfrb skrev: Kan kun sige et Rin har ret! Thaier er meget racistiske, og ser ned på folk med mørkere hudfarve! Har jeg oplevet mange gange! De thaier jeg kender her i DK ser generelt ned på arabere og afrikanere Ok rart at vide men jeg har altså også haft en del kærester fra Thailand og de kunne rigtig godt lide mig men det findes jo folk fra hele verden som ik kan lide nogle bestemt hudfarver. (Selv her i dk findes der mange eksempler). Se bare i politiken! http://politiken....141065.ece Se bare her?? Vi er ikke meget bedre selv. Davs sabel Jeg lavede lige dit link aktivt, bamsen Redigeret af d. 11/01-2008 10:48 |
|
|
Hep |
Lagt på d. 11/01-2008 10:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Jeg er helt enig med Rinpoche her. Thai'er er generelt ret racistiske og jeg var faktisk overrasket over hvor udbredt racismen er. Både over for folk med en mørkere hudfarve men også over for andre religioner som f.eks Islam. En Thai med mørk hud er "mindre" værd end en Thai med "lys" hud. Min kone er sådan en slags mellemting, men har stadigvæk nogle "traumer" over at hun er for mørk. Efter hun havde været i DK i et stykke tid var hun så glad fordi hendes hud var blevet mere lys. Personligt elsker jeg deres mørke hud, hvilket jeg har fortalt konen, men hun kan ikke rigtigt forstå det. Thai'er har, efter min mening, et meget unuanceret syn på mennesker og har mange fordomme som de har arvet fra familie og venner uden egentlig at kende noget til emnet selv. Jeg hørte på Phuket at de thailandske piger i barerne omtalte negere som "chocolat man", hvilket ikke ligefrem var ment som et kærligt kælenavn. Jeg tror ikke at du får de store problemer med at opholde dig i Thailand for der er en ting som er mere vigtig end hudfarve og det er penge. Har du penge kunne du være grøn eller blå uden at det ville gøre noget som helst. |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 11/01-2008 10:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Sabel skrev: jesperfrb skrev: Kan kun sige et Rin har ret! Thaier er meget racistiske, og ser ned på folk med mørkere hudfarve! Har jeg oplevet mange gange! De thaier jeg kender her i DK ser generelt ned på arabere og afrikanere Ok rart at vide men jeg har altså også haft en del kærester fra Thailand og de kunne rigtig godt lide mig men det findes jo folk fra hele verden som ik kan lide nogle bestemt hudfarver. (Selv her i dk findes der mange eksempler). Se bare i politiken! http://politiken....141065.ece Se bare her?? Vi er ikke meget bedre selv. Nu tror jeg ikke der bliver snakket om dig, men generelt om Thaiernes opfattelse af mennesker fra disse områder. Hvis du kan vise dit danske pas, dit danske sprog, og din danske mentalitet, bliver du også opfattet som "farang" og dermed "godkendt". Alle vil være det de ikke er. Det gælder i Danmark og det gælder i Thailand. Danskere vil være brune, derfor tager vi sol og ligger på stranden. Thai'erne bruger creme der "måske" gør dem hvidere, og i deres TV shows er det primært halv-thai'er der optræder. På den anden side, "Paradise Hotel" osv, er der vist heller ingen blegfede mennesker med i? Ja, gu er Thai'erne racister. Specielt de lavt uddannede. De bliver jo nød til at have nogen at gøre grin med, se ned på, og holde sammen om ikke at kunne lide. Nu er min kæreste ikke lavt-dannet, men jeg fik da lov at køre rundt i BKK centrum for at finde et nyt hotel, efter hun rynkede på næsen af det inder hotel min kammerat boede på. Så vi endte med at betale 6.000 baht for en overnatning :S Det skal dog hertil siges, at der stank forfærdeligt på det inder hotel, og de enkelte indere jeg har haft bekendtskab med, ja, de lugter sq også... Vi er alle sammen lidt små racister, også farangs i Thailand. Personligt gør jeg grin med Svenskerne |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/01-2008 10:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Indere og negere lugter, men det er der daelme ogsaa mange farang der goer.....Oplever tit at en farang gaar i den samme skjorte flere dage i traek....foej for fanden......De kan ikke gemme sig bag en " trucker-vask "
Redigeret af Suk Rak Ning d. 11/01-2008 10:30 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 11/01-2008 11:06
|
Locturian skrev: Sabel skrev: jesperfrb skrev: Kan kun sige et Rin har ret! Thaier er meget racistiske, og ser ned på folk med mørkere hudfarve! Har jeg oplevet mange gange! De thaier jeg kender her i DK ser generelt ned på arabere og afrikanere Ok rart at vide men jeg har altså også haft en del kærester fra Thailand og de kunne rigtig godt lide mig men det findes jo folk fra hele verden som ik kan lide nogle bestemt hudfarver. (Selv her i dk findes der mange eksempler). Se bare i politiken! http://politiken....141065.ece Se bare her?? Vi er ikke meget bedre selv. Nu tror jeg ikke der bliver snakket om dig, men generelt om Thaiernes opfattelse af mennesker fra disse områder. Hvis du kan vise dit danske pas, dit danske sprog, og din danske mentalitet, bliver du også opfattet som "farang" og dermed "godkendt". Alle vil være det de ikke er. Det gælder i Danmark og det gælder i Thailand. Danskere vil være brune, derfor tager vi sol og ligger på stranden. Thai'erne bruger creme der "måske" gør dem hvidere, og i deres TV shows er det primært halv-thai'er der optræder. På den anden side, "Paradise Hotel" osv, er der vist heller ingen blegfede mennesker med i? Ja, gu er Thai'erne racister. Specielt de lavt uddannede. De bliver jo nød til at have nogen at gøre grin med, se ned på, og holde sammen om ikke at kunne lide. Nu er min kæreste ikke lavt-dannet, men jeg fik da lov at køre rundt i BKK centrum for at finde et nyt hotel, efter hun rynkede på næsen af det inder hotel min kammerat boede på. Så vi endte med at betale 6.000 baht for en overnatning :S Det skal dog hertil siges, at der stank forfærdeligt på det inder hotel, og de enkelte indere jeg har haft bekendtskab med, ja, de lugter sq også... Vi er alle sammen lidt små racister, også farangs i Thailand. Personligt gør jeg grin med Svenskerne Nu er det sådan at jeg er født i danmark så dansk pas burde jeg have Det billede du ser er mig selv på min profil! Jeg tror ikke jeg er mørkere end de thaier!! |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/01-2008 11:09
|
Sabel. Hvis nu allesammen bare siger at du er laekker, er du saa glad. ? Redigeret af Suk Rak Ning d. 11/01-2008 11:12 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 11/01-2008 11:12
|
Suk skrev: Sabel. Hvis nu allesammen bare siger at du er laekker, er du saa glad. ? Hehe det var altså ikke sådan ment Jeg mener bare at man ikke kan skærer alle over en kam og sige du er god nok fordi du ser godt ud!! Der er sikker mange thaier som ikke kan lide dansker og faranger!! Undskyld hvis jeg udtaler personligt!! |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/01-2008 11:15
|
Sabel skrev: Suk skrev: Sabel. Hvis nu allesammen bare siger at du er laekker, er du saa glad. ? Hehe det var altså ikke sådan ment Jeg mener bare at man ikke kan skærer alle over en kam og sige du er god nok fordi du ser godt ud!! Der er sikker mange thaier som ikke kan lide dansker og faranger!! Undskyld hvis jeg udtaler personligt!! ....................................................................................... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Sabel |
Lagt på d. 11/01-2008 11:17
|
....................................................................................... [/quote] Så er vi da enig om en ting |
|
|
Sasi |
Lagt på d. 13/02-2008 18:20
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
bangkoknielsen skrev: - Husk på, at Thailand idag, for størstedelen, består af en befolkning sammensat af mange nationaliteter - først og fremmest, naturligvis asiatiske... Er det noget du er bevist om, eller gætter du bare?. Thailands demografi: "Den thailandske befolkning er forholdvis ensartet. De allerfleste taler thaisprog og er buddhister". |
|
|
rogne |
Lagt på d. 13/02-2008 20:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
alt er jo relativt pak dine sydfrugter og rejs en tur til dejlige thailand start med 4 uger så finder du ud af om det er noget for dig |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 14/02-2008 16:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Sasi skrev: bangkoknielsen skrev: - Husk på, at Thailand idag, for størstedelen, består af en befolkning sammensat af mange nationaliteter - først og fremmest, naturligvis asiatiske... Er det noget du er bevist om, eller gætter du bare?. Thailands demografi: "Den thailandske befolkning er forholdvis ensartet. De allerfleste taler thaisprog og er buddhister". Hej Sasi! - naturligvis er det ikke helt sandt, at størstedelen af befolkningen er sammensat af andre nationaliteter (Jeg beklager!) - men hvis du interesserer dig for Siams historie vil du se, at ikke alene krige og oprør i nabolande, betød at også et utal mennesker bl.a. driftige handelsfolk, bl.a. fra Kina, bosatte sig i daværende Siam for århundreder siden. - Nu er slægtsforskning desværre næsten umuligt at gennemføre her i Thailand, men jeg kan love dig for, at i mange familier vil der vise sig mange rødder langt ud over landets grænser... På min lille stille villavej, her i Bangkok, er mine naboer rigt repræsenterede: Japan, Korea, Vietnam, Laos, Burma, GB, USA, Sverige og naturligvis TH og DK - vi har det alle herligt sammen med jævnlige sammenkomster... Mvh. Jorn - Bangkoknielsen Redigeret af bangkoknielsen d. 14/02-2008 16:53 |
|
|
JCL |
Lagt på d. 14/02-2008 17:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 179 |
Nede i Afrika var der en fra en lille landsby der havde fået nok af at blive mobbet fordi han var sort. Han havde hørt om en mirakelkur i USA der kunne gøre sorte til hvide, den måtte han prøve. Alle de sorte grinede da han tog af sted. Men da han kom tilbage til landsbyen var forbavselsen stor, han var hvid som et Lagen. Høvdingen spurgte, hvordan gik det til, og gjorde det ondt? Hvortil han svarede: Hvad rager det dig, dit sorte svin. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/02-2008 17:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
bangkoknielsen skrev: Sasi skrev: bangkoknielsen skrev: - Husk på, at Thailand idag, for størstedelen, består af en befolkning sammensat af mange nationaliteter - først og fremmest, naturligvis asiatiske... Er det noget du er bevist om, eller gætter du bare?. Thailands demografi: "Den thailandske befolkning er forholdvis ensartet. De allerfleste taler thaisprog og er buddhister". Hej Sasi! - naturligvis er det ikke helt sandt, at størstedelen af befolkningen er sammensat af andre nationaliteter (Jeg beklager!) - men hvis du interesserer dig for Siams historie vil du se, at ikke alene krige og oprør i nabolande, betød at også et utal mennesker bl.a. driftige handelsfolk, bl.a. fra Kina, bosatte sig i daværende Siam for århundreder siden. - Nu er slægtsforskning desværre næsten umuligt at gennemføre her i Thailand, men jeg kan love dig for, at i mange familier vil der vise sig mange rødder langt ud over landets grænser... På min lille stille villavej, her i Bangkok, er mine naboer rigt repræsenterede: Japan, Korea, Vietnam, Laos, Burma, GB, USA, Sverige og naturligvis TH og DK - vi har det alle herligt sammen med jævnlige sammenkomster... Mvh. Jorn - Bangkoknielsen Jeg tror at sasi er overordentlig velkendt med sammensætningen af den thailandske befolkning. Du taler her om bkk og forskellige nationaliteter, hvor mange af dem er thailandske statsborgere?, hvilket vel er forudsætningen for at betragte dem som en del af befolkningen, ellers henhører de i andre kategorier, turister, expats osv. Dertil kommer at den etniske sammensætning af befolkningen er meget, meget mere ensartet på landet udenfor bkk, hvor den største del af befolkningen stadigvæk bor. Den største etniske indvandring er uden tvivl kineserne, derudover oplever jeg ihvertfald at der også er mange af indisk afstamning. Men det korte af det lange er at thailand er et langt mere homogent samfund end du giver udtryk for, selvom der selvfølgelig er masser af små minoriteter. mvh rinpoche |
|
|
swaddii |
Lagt på d. 14/02-2008 20:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 258 |
Hejsa Jesperfrb! kan ikke genkende det du skriver,min kone har ikke problemer med afrikanere tvært imod hun arbejder sammen med dem og inviterer dem her hjem hvor de såå hygger sig en gang Isaan altid Isaan
|
|
|
Sabel |
Lagt på d. 15/02-2008 11:57
|
JCL skrev: Nede i Afrika var der en fra en lille landsby der havde fået nok af at blive mobbet fordi han var sort. Han havde hørt om en mirakelkur i USA der kunne gøre sorte til hvide, den måtte han prøve. Alle de sorte grinede da han tog af sted. Men da han kom tilbage til landsbyen var forbavselsen stor, han var hvid som et Lagen. Høvdingen spurgte, hvordan gik det til, og gjorde det ondt? Hvortil han svarede: Hvad rager det dig, dit sorte svin. Hehehe den var god |
|
Spring til debat: |