Se indlæg
hej ole Skyum giv lyd
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/11-2007 15:19
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
oleskyum skrev: Ja jeg skal da nok lade være med at fortælle, hvordan Danmark modtager egne statsborgere der har været i udlandet. Når og hvis de kommer hjem. Beklager, hvis nogen kan få ondt i røven over, at jeg mener 4.000 om måneden i et velfærdssamfund er for lidt, men jeg kunne jo have sagt, at jeg ikke have konen mere, det havde givet 1.000 ekstra. Men jeg vil stadig takke dem der hjalp mig, men jeg opgiver nok, at skrive her på siden da det er alt for tåbeligt, at man ikke engang kan skrive sandheden uden at blive svinet til. Jeg forstår da godt at Ole er skuffet over kr. 4000,- om måneden hvis Ole havde haft forventninger om at der lå en kæmpe pose penge og ventede på ham bare han stillede sig op i køen ved kasse 1. Vi havde for noget tid en indsamling hvor vi samlede ind til Ole og Lek så Ole kunne komme hjem til Danmark og kæmpe for sin sag. Som jeg har forstået det, så var den sag Ole skulle kæmpe for genoptagelse af sin førtidspensionsag. Om Ole overhovedet er berettet eller ej til førtidspension skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Jeg er i hvert fald glad for at vi i fællesskab har kunne samle sammen til at Ole kunne komme hjem og få sagen genoptaget og i det mindste forvente at få den afgjort på et tidspunkt. Er Ole berettet til førtidspension, og det er vel embedslægen som skal afgøre det, så skal han selvfølgelig have førtidspension, men er han ikke berettet ja så er det om bag køen nede på arbejdsformidlingen som alle andre eller tage tilbage til Thailand uden førtidspension. Der er frit valg på hylde 1. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så havde Ole allerede kontakt med en advokat før afrejsen fra Thailand og vel også før indsamlingen. Om denne advokat har stukket blår i øjene på Ole ved jeg ikke. Jeg havde da en forventning om at det bare var en formsag der skulle sættes igang ved Ole's hjemkomst. Og hvis advokaten ikke havde forberedt Ole nok på hjemkomsten eller at Ole ikke havde sat sig godt nok ind i sine egen forhold og muligheder synes jeg ikke retfærdiggør den galde som hældes ud over Danmark. Jeg synes da det er fint at man bare kan komme til Danmark og få kr. 4000,- sådan uden videre om måneden efter man selv ved en tidligere lejlighed har vendt ryggen til Danmark. Som jeg læser det var Danmark ikke godt nok dengang man valgte at flytte til Sverige og fik muligheden for købe en stor bil til næsten ingen penge i forhold til i Danmark. Men da det gik galt var Danmark lige pludselig god nok igen som udbetalingssted, men der opdagede man at det valg man tidligere havde taget også havde nogle konsekvenser. At Ole ikke har været opmærksom på disse konsekvenser er vel ikke Danmark's skyld. Og jeg skal være den første til at indrømme at jeg også selv nok var røget i samme uføre, da jeg hellere ikke nok lige ville have tænkt over de konsekvenser hvis jeg har taget selvsamme valg som Ole gjorde i sin tid. Så at kalde det sandheden man skriver synes jeg er forkert, det ville være bedre at kalde det sin mening man skriver. Om Ole så vælger at droppe DTW fremover fordi han får lidt modspil, det må så være op til ham. Jeg håber da at han får løst problemet med sin førtidspension og giver os her på siden en lille melding om resultatet som tak for at vi gjorde det muligt for ham at komme hjem og få gang i sagen. Men håb om det bedste for Ole og Lek. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
manse |
Lagt på d. 04/11-2007 16:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Kære Kim Nu er du jo selv inde på emnet om hvad der er ret og rimeligt- Jeg havde forståelse af at Ole som jeg f.eks. betaler fuld skat til Danmark uden at få del i de goder som den danske skatteyder har. Jeg synes f.eks. ikke det kan have sin rigtighed, at jeg skal betale 61% dansk skat til mit dejlige fædreland, uden jeg også kan have del i de forskellige goder, som andre i Danmark har, så hvorfor skal det emne op nu her i denne så ulykkelige situation. Jeg tror hvis jeg kom ud for et uheld som Ole og ikke have min meget dyre forsikring for dækning af dette, ja så vil jeg selvom jeg betaler rigtig mange penge i skat til hjælp for mine medmennesker i Danamrk, ja så vil jeg sikkert få samme behandling, også selvom jeg bidrager med et ikke så lille beløb hver måned til mine venner i Danmark uden at få glæde af dette. Kære Kim jeg synes ikke rigtigt at dette her var nødvendigt, men det er din mening og den har du lov at have, men jeg tror helt klart at Ole nu føler sig svigtet af alle der har hjulpet ham, og jeg synes ikke der var nogen grund til at køre mere halm på marken på nuværende tidspunkt, men som sagt vi kan jo ikke alle være ens og skal heller ikke være det, men i denne her situation synes jeg godt man kunne have en hvis fornemmelse for medmenneskelighed. Ja det er bare min mening om denne sag. manse |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 04/11-2007 16:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Vanskeligt at kommentere, uden at blive politisk - for dybest set handler det her om politik og ikke mindst menneskesyn. Så blot: Ja, Ole. Det er sgu' en skuffende behandling at få af gamle Danmark. Og selv om jeg i nu 55 år har været næsten hysterisk moralsk med hensyn til at holde regler og love, så har du min fulde forståelse for at "rage alt det til dig, du overhovedet kan komme til". Det gør mange andre med langt mindre ret til det end dig. Du har stadig fuld opbakning fra nogle her på stedet. Kæmp-kæmp-kæmp. / Bjarne |
|
|
mugge |
Lagt på d. 04/11-2007 16:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
skuffende behandling?? Jeg synes sgu det er lidt af en luksus at man kan vende hjem til smørgården og bare få 4000 kr stukket uden så meget som sige tak. Hvilket andet land er ligeså idiotisk som vores til at gøre sådan, hvorhenne og hvilket andet land giver alle ved grænsedøren 4000 kr ? Jeg vil da gerne vide det...ja det er måske sverige så. ( men det er jo også svenskere ) |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 04/11-2007 17:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Det må du så gerne mene, mugge. Jeg har bare vanskeligt ved at se logikken i at sammenligne Danmark med andre lande på præcis ét spørgsmål. Så bør vi vel have dem alle med - og så blegner Danmark jo på adskillige områder mere og mere dag for dag. / Bjarne |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/11-2007 17:14
|
manse skrev: Kære Kim Nu er du jo selv inde på emnet om hvad der er ret og rimeligt- Jeg havde forståelse af at Ole som jeg f.eks. betaler fuld skat til Danmark uden at få del i de goder som den danske skatteyder har. Jeg synes f.eks. ikke det kan have sin rigtighed, at jeg skal betale 61% dansk skat til mit dejlige fædreland, uden jeg også kan have del i de forskellige goder, som andre i Danmark har, så hvorfor skal det emne op nu her i denne så ulykkelige situation. Jeg tror hvis jeg kom ud for et uheld som Ole og ikke have min meget dyre forsikring for dækning af dette, ja så vil jeg selvom jeg betaler rigtig mange penge i skat til hjælp for mine medmennesker i Danamrk, ja så vil jeg sikkert få samme behandling, også selvom jeg bidrager med et ikke så lille beløb hver måned til mine venner i Danmark uden at få glæde af dette. Kære Kim jeg synes ikke rigtigt at dette her var nødvendigt, men det er din mening og den har du lov at have, men jeg tror helt klart at Ole nu føler sig svigtet af alle der har hjulpet ham, og jeg synes ikke der var nogen grund til at køre mere halm på marken på nuværende tidspunkt, men som sagt vi kan jo ikke alle være ens og skal heller ikke være det, men i denne her situation synes jeg godt man kunne have en hvis fornemmelse for medmenneskelighed. Ja det er bare min mening om denne sag. manse Ja, jeg er meget enig med dig og Bjarne. Det vi bare ikke skal glemme er at Ole rent faktisk allerede havde vendt Danmark ryggen og bosat sig i et andet land end Danmark da uheldet var ude. Om det så har været de store afgiftsfri biler i Sverige som har trukket eller ej det ved jeg ikke. Men Ole foretog et valg og forlod Danmark. Jeg har alt mulige forståelse for at Ole sidder i en skidt situation, men fra ikke at være tilfreds med hvad der bliver tilbudt ham i et land hvor du og jeg betaler skat og et land han vel og mærke var smuttet fra og så til at tillade sig at svine landet til er der langt synes jeg. Lidt det samme som at købe et TV i Merlin og så når det en dag står af forlange at Fona bare ryster op. Har man taget valget at forlade landet, så kan man ikke tillade sig at svine landet til bare fordi man ikke får i pose og sæk som det lyster en - uanset hvor meget man engang betalte i skat. Jeg føler mig sgu' ramt når jeg skal sidde og læse om hvor svinsk og elendig Danmark er. Jeg er en del af Danmark. Det er Ole ikke, han valgte at smutte herfra dengang alt så lyserødt ud for ham. At der så gik skår i glæden er meget beklageligt. Jeg har den største medfølelse for hans situation, men jeg vil ikke bare holde min mund mens han kommer med den ene sjofelhed efter den anden overfor det land jeg har valgt at blive i og det land han valgte at forlade dengang alt kørte på skinner for ham. Selvfølgelig skal Ole have pension når alderen kommer dertil for de år han var en del af Danmark. Om hans sygdom beretter til førtidspension og om han i det hele taget kan få en førtidspension i Danmark for noget der skete efter han forlod landet det ved jeg ikke, men jeg håber da for Ole og Lek's skyld selvom jeg mener at landet hvor han var bosat på tidspunktet nok retterligt burde være stedet hvor førtidspensionen søges i og fra. Jeps, der er en masse juridiske spidsfindigheder i Ole's sag som vi almindelig mennesker næppe kan finde hverken hoved eller hale i. Alt i alt vil jeg bare frem til at det ikke er rimeligt bare at forlange det ene og andet til underhold bare fordi ens udlandseventyr ikke gik som planlagt. Der må man være mand nok til at indrømme at man måske nok begik en fejl og så håbe på det bedste. Man er ikke i en position til at begynde at svine til og forlange dit og dat. Vi andre som valgte ikke at vende Danmark ryggen kan ikke engang få det vi peger på. Som Bjarne siger, så skal Ole kæmpe for sin sag og ret. Men piveriet hører ingen steder hjemme. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
h |
Lagt på d. 04/11-2007 20:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 368 |
Hatten af for dig Kim kunne ikke være mere enig |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 05/11-2007 00:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Kan kun være enig med Kim i de skrevne ord |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/11-2007 02:03
|
Hejsa im Du har min uforbeholden undskyldning for det skrevne, men jeg mener stadig vi skal lade Ole være, for uanset hvad, så er jeg overbevist om, at denne mand har nok at slås med i øjeblikket uagtet af han har forladt vores land eller ikke. Vi kan vel betragte ham som en slags sygeflygtning og ikke som anden flygtning som vi så gerne hjælper i vores lille land. Jeg kan kun give dig ret i at Ole har truffet sit valg for mange år siden med sin udflytning til vores nabo og hvis det var før den tid man betalte skat til Danmark selvom man bor hos vores venlige naboer, ja så kan jeg til dels give dig ret. Endnu engang en stor undskyldning fra min side manse |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 05/11-2007 02:50
|
Manse, du skal endelig ikke undskyde for noget. Og slet ikke når du grundlæggende har ret i det du skriver. Ja, for selvfølgelig skal vi udvise medmenneskelighed, men det piner mig bare at se én som i sin tid valgte at flytte fra Danmark og nyde goderne i vores kære naboland Sverige svine Danmark sådan til. Jeg ved ikke om Ole har været under de gamle (hvor man betalte skat der hvor man boede) eller nye (hvor man betaler skat der hvor man arbejder) skatteregler. Det er sådan set også uden betydning hvor Ole har betalt sin skat i kraft af at Danmark og Sverige under den nye aftale har en udligningsaftale på skatteområdet. Faktum er at Ole boede i Sverige da uheldet var ude og i mine øje burde kritikken rettes mod hans daværende hjemland på tidspunktet for uheldet. Alt andet er lidt ligesom at hvis man ikke kan få noget på den dumme hos sin nye kæreste, så kan man jo altid prøve hos den gamle og se om der skulle falde lidt af der. Jeg finder på baggrund af det oplyste ikke at det er i orden med den kritik og tilsvining af Danmark som Ole kommer med. Men det skal dog også lige siges at jeg ikke har alle informationer i sagen og at Ole derfor kan ligge inde med noget viden som jeg ikke er bekendt med. Ja du har ret, lad os hellere få stoppet her og trods alt håbe det bedste for Ole og ikke mindst hans kone Lek som også er voldsomt berørt af denne ulykkelige situation. Hav en god aften :-) Med venlig hilsen
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 05/11-2007 10:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Jeg synes, det er en lidt underlig holdning, mange her tilsyneladende har til udflytning fra Danmark. Det virker som om, man, i samme øjeblik man af en eller anden årsag flytter til et andet land, skrotter Danmark for evigt og fraskriver sig alle sine rettigheder som dansk statsborger. Bortset lige fra at man dog får lov til at beholde passet, så man trods alt kan komme ind i Danmark uden først at skulle søge om visum. Og Kim, selv om man er flytte fra Danmark, har man vel stadig lov til at kritisere, hvad man finder forkert. Eller va'? Jeg synes heller ikke, at Ole sviner Danmark til. Han beskriver forholdene, som han oplever dem, og det synes jeg ikke, der er noget forgjort i. Peter
|
|
|
Lagt på d. 05/11-2007 12:31
|
|
Begynder Antal indlæg: |
paulsenp skrev: Jeg synes, det er en lidt underlig holdning, mange her tilsyneladende har til udflytning fra Danmark. Det virker som om, man, i samme øjeblik man af en eller anden årsag flytter til et andet land, skrotter Danmark for evigt og fraskriver sig alle sine rettigheder som dansk statsborger. Bortset lige fra at man dog får lov til at beholde passet, så man trods alt kan komme ind i Danmark uden først at skulle søge om visum. Og Kim, selv om man er flytte fra Danmark, har man vel stadig lov til at kritisere, hvad man finder forkert. Eller va'? Jeg synes heller ikke, at Ole sviner Danmark til. Han beskriver forholdene, som han oplever dem, og det synes jeg ikke, der er noget forgjort i. Godt indlæg ! Men selvfølgelig fraskriver man sig ikke sine rettigheder, bare fordi man ikke lige bor i Danmark. Uden at jeg lige kan refere til bestemte love eller konventioner så er jeg sikker på, at Danmark har et ansvar overfor egne statsborgere. Hvis de af en eller anden grund ikke kan klare sig i udlandet, kan de altid vende tilbage til Danmark, og sådan bør det også være, synes jeg. Ole er tydeligt nok bitter over den behandling, han har fået efter at han blev syg, det kan jeg godt forstå. Og det kan da ikke komme som nogen overraskelse for nogen, heller ikke for webmaster, at det forholder sig sådan.. webmaster skrev også: " Jeg føler mig sgu' ramt når jeg skal sidde og læse om hvor svinsk og elendig Danmark er. Jeg er en del af Danmark. Det er Ole ikke " Hvis du føler dig ramt, jamen så gør noget ved det! Stem f.eks. på et parti, der vil behandle mennesker i nød ordentligt. Ole er en del af Danmark, sålænge han er dansk statsborger. hn |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 05/11-2007 12:39
|
hn skrev: Ole er tydeligt nok bitter over den behandling, han har fået efter at han blev syg, det kan jeg godt forstå. Og det kan da ikke komme som nogen overraskelse for nogen, heller ikke for webmaster, at det forholder sig sådan.. Ja det er da også fair nok at han er bitter. Men burde hans galde ikke gå ud over Sverige hvor han havde bopæl fremfor Danmark han havde forladt ? Med venlig hilsen
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 05/11-2007 12:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Uden jeg ved noget om det vil jeg mene at det er der hvor man er statsborgere man kan få den hjælp fra man som alle andre har krav på. Men jeg vil nu nok tro der vil blive en del problemer med det når Ole sidst har opholdt sig i Sverige, men det er ikke noget jeg ved noget om, men jeg håber da for ham det vil gå i orden og han kan rejse tilbag til Lek og have det godt der nede, forstår godt han er en bitter mand i dag. Ubon.
|
|
|
Lagt på d. 05/11-2007 13:58
|
|
Begynder Antal indlæg: |
webmaster skrev Ja det er da også fair nok at han er bitter. Men burde hans galde ikke gå ud over Sverige hvor han havde bopæl fremfor Danmark han havde forladt ? Jo, det kan man måske sige, men der er nok ret indviklede regler for, hvem der skal yde hjælp i et sådant tilfælde, det har jeg svært ved at bedømme. Det virker som om, at Ole dengang så at sige havnede mellem to stole, og hvis det var tilfældet, burde Danmark måske se på det enkelte tilfælde og handle pr. "kulance" hn Redigeret af d. 05/11-2007 14:04 |
|
|
Torbusa |
Lagt på d. 05/11-2007 15:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
Ja saa kan man forundres over at naar en muslim,der er blevet dansk statsborger, og saa bliver faengslet i et andet land fordi han har medvirket til terror eller lign.,straks bliver kontaktet af den danske ambassade-konsulat og hjulpet i alle ender og kanter,saa han kan komme tilbage til hans nye "faedreland",hurtigst muligt. Men det er nok et andet ministerium. tm |
|
|
Emmoride |
Lagt på d. 05/11-2007 15:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 98 |
oleskyum skrev: Ja jeg skal da nok lade være med at fortælle, hvordan Danmark modtager egne statsborgere der har været i udlandet. Når og hvis de kommer hjem. Beklager, hvis nogen kan få ondt i røven over, at jeg mener 4.000 om måneden i et velfærdssamfund er for lidt, men jeg kunne jo have sagt, at jeg ikke have konen mere, det havde givet 1.000 ekstra. Men jeg vil stadig takke dem der hjalp mig, men jeg opgiver nok, at skrive her på siden da det er alt for tåbeligt, at man ikke engang kan skrive sandheden uden at blive svinet til. Kan man ikke få fisse hos sin nye kæreste så kan man jo prøve om der falder lidt af hos den gamle. Du er en hykler Ole. I STILL MISS MY 'EX, BUT MY AIM IS GETTING BETTER!!
|
|
|
Torbusa |
Lagt på d. 05/11-2007 15:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
Havde Ole vaeret muslim var han nok blevet modtaget meget bedre,jeg taenker bla.a.her paa den "danske" Guatamo fange,som man fik "befriet " fra hans ufrivillige fangenskab,kom "hjem" og fik et vist et nogenlunde godt job i postvaesenet og som "tak" for hjaelpen,begik en masse roeverier. Ole, just take it easy,jeg haaber du kommer igennem foer eller senere,men svaert er det sikkert. Nogle (muslimer) er aabentbart bedre danskere end andre. tm. |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/11-2007 15:52
|
Nu er det sgu ved at være rigtig klamt. Hvad fanden har muslimer med Oles sag at gøre, og hvad gør dig til dommer over alle muslimer, eller tænker du bare på de få du læser om i ekstrabladet eller andre blade. Ja vi danskere gør jo altid det rigtige. Hvad er det dog for en indstilling, og hvad har det med Oles sag at gøre, men du mener måske, at hvis han ændre sin tro til mahamed ja så vil han få i hoved og røv, hvad pokker tænker du på. manse |
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 05/11-2007 16:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
ja hvad nu lille ole efter min mening er du formeget nu kan du ikke faa det som du vil ha det er det alle de andre det er galt med du skulle kigge lidt paa dig selv husk man skal yde for man kan nyde for mig at se vil du ikke yde men kun nyde danmark er et godt land som hjelper hvis der er behov for det ole du er for meget slut herfra |
|
Spring til debat: |