Se indlæg
 Udskriv debat
Om at bo, leve og arbejde i Thailand...
400peet
Hej jeg vil gerne giftes i starten af næste år (Chiang Mai), og vil således gerne også bo der nede fra næste sommer og frem, men nu til spørgsmålet omkring papirgangen og de. 40000Bht jeg har jo ikke noget arbejde der nede i starten, vil gerne tage en TEUFL læreudd og job bagefter..
1) hvor gør jeg det? har også hørt at nogle steder giver de faktisk en løn mens man læser og job bagefter..
2) jeg har en virksomhed som løber i sig selv i danmark og giver faktisk et overskud på mindst 40000 bht hver månede som jeg kan få lovligt sendt til thailand.. er det nok og kan jeg således bruge de penge som dokumentation for vores fælles lønindtægt (min kommende kone tjener også ca. 15-20000bht hver månede..

vi vil selvfølgelig i gang

jeg har også overvejet at søge om arbejdstilladelse og starte en internet og game shop.. den skulle kunne give et overskud på ca. 50000bht hver månede efter udgifter og skat..
3) har i nogle forslag til "nemt at kunne leve der, hvis jeg HAR penge til at bo der i 10-15år med 40-60000 bht hver månede... ) jeg vil gerne have nogle gode år af mit liv og tænker ikke på at som så arbejde

hilsen PeterSmile
Peter +45 40 45 33 60

www.peterfoss.dk
Hej Peter, og glædelig jul

Jeg TROR jeg har forstået reglerne korrekt hvis jeg skriver at : hvis I har en dokumenteret indtægt på mindst 40.000 Baht/ måned så er den Thailandske regering som sådan ligeglade med hvor pengene kommer fra (bare det er lovligt)...

Hvis (og det tror jeg som sagt) jeg har ret - så behøver du altså reelt set bare at kunne bidrage med 20-25.000 i regnskabet, og I er på grænsen, jeg vil tro at I vil leve comfortabelt hvis du kan lægge 40.000 dog...

Vedr. 3. - så er der vist ikke noget enkelt svar på dette, men der er regler for mennesker over 50 - såkaldt retirement visa - jeg kan ikke se ud af dit indlæg hvor tæt du er på den grænse ???

Uanset vad - så ønskes I alt muligt held og lykke i Jeres fælles fremtid...

.

Suk Rak Ning
Min. 60 grande
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

sabai sabai
Hmmm... Internet shop og game , som giver 50000B hver månede i overskud !! Nej den holder ikke 1 meter !!!

Som Suk siger Min 60 af de lange !!

Nå men god jul !PfftPfft
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Spring til debat: