Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Faderskabssag: 443/00L01, Noojiam :/: Wagner
|
|
tingtong |
Lagt på d. 22/04-2012 20:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
har hørt fra norske bekendte, at nordmænd i samme situation må hoste op med ca. 3000 NK plus tilskud til bolig, hvis den pågældende thai kvinde ikke er i stand til at arbejde pga. barnet, og staten lægger ud, hvis fjeldgrisen ikke betaler frivilligt. om det er rigtigt eller ej, ved jeg dog ikke, men jeg vil ikke blive forbavset, hvis det er sandt |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/04-2012 21:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
grunden til forskellene er, at de forskellige lande ikke anerkender en afsagt dom fra Thailand angående fadderskab. Thailand har ikke ratificeret Haag konferencen 1973. Det vil sige, at der så skal anlægges sag i den "fremmede" stat, og anerkendes søgsmålet, vil der være bidragspligt efter denne stats lovgivning. Jeg har flere gange, af klienter fået spørgsmål, hvor manden mente sig "narret" til sex og barn.. Faktisk synes jeg, efter egen erfaring samt hvad jeg hører ved de forskellige familieadvokater, at det er et ganske "normalt setup", specielt blandt fillippinske aupairs i DK. Tænk, at en hvad en aupair arbejder for, og det er slut når hun er 29 år.. Men med børnebidrag er beløbet langt større, hun kan være hjemme, og indkomsten er sikret i 18 år. Med ekstra ydelser til højtider og livsfesterne... Jeg har flere gange sendt et "standardsvar, som jeg har sakset, men det siget alt.. Skal jeg betale børnebidrag, når moderen bildte mig ind, at hun brugte p-piller?For 2 år siden havde jeg en såkaldt engangs affære med en udenlandsk kvinde bosat i Danmark. Kvinden nævnte specifikt, at hun brugte prævention (p-piller). Efter denne ene aften har jeg ikke yderligere kontakt med kvinden indtil jeg blev ringet op af kriminalpolitiet ca. 8 måneder efter, som fortæller, at det drejer sig om en faderskabssag fra den pågældende kvinde. Jeg bliver dømt som fader til barnet ved byretten på baggrund af en blodprøve. Nu har jeg modtaget en skrivelse fra statsamtet om, at kvinden vil have højest muligt børnebidrag. Har jeg nogen mulighed for at undgå eller få nedsat børnebidrag, hvis det kan bevises at kvinden bevidst har givet oplysninger omkring brug af prævention med det formål at føde et barn i Danmark og udnytte muligheden for et betydeligt børnebidrag fra en mand med en indkomst over gennemsnittet. Jeg føler mig ærligt talt bondefanget, hvis jeg skal betale børnebidrag til dette barn, som jeg absolut ingen relation eller interesse har i, i de næste 18 år. Er der ikke noget i dansk lov om 'forsætlig' eller 'med overlæg' som kan hjælpe ? Svar: Der er ingen mulighed for at slippe for bidrag. Du har forsørgerpligten over dit barn - uanset om du har været sammen med moderen 1 eller 100 gange - og uanset om moderen bevidst løj om prævention. Du kunne have sikret dig. Når du i stedet valgte at tro på hendes oplysninger om prævention, ja så må du leve med konsekvensen heraf. Med venlig hilsen Anne Broksø RET&RÅD, Hillerød |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/04-2012 21:19
|
Antal indlæg: 3779 |
Så er manden da også en klovn. Hilsen, Robert sudsakhon skrev:
grunden til forskellene er, at de forskellige lande ikke anerkender en afsagt dom fra Thailand angående fadderskab. Thailand har ikke ratificeret Haag konferencen 1973. Det vil sige, at der så skal anlægges sag i den "fremmede" stat, og anerkendes søgsmålet, vil der være bidragspligt efter denne stats lovgivning. Jeg har flere gange, af klienter fået spørgsmål, hvor manden mente sig "narret" til sex og barn.. Faktisk synes jeg, efter egen erfaring samt hvad jeg hører ved de forskellige familieadvokater, at det er et ganske "normalt setup", specielt blandt fillippinske aupairs i DK. Tænk, at en hvad en aupair arbejder for, og det er slut når hun er 29 år.. Men med børnebidrag er beløbet langt større, hun kan være hjemme, og indkomsten er sikret i 18 år. Med ekstra ydelser til højtider og livsfesterne... Jeg har flere gange sendt et "standardsvar, som jeg har sakset, men det siget alt.. Skal jeg betale børnebidrag, når moderen bildte mig ind, at hun brugte p-piller?For 2 år siden havde jeg en såkaldt engangs affære med en udenlandsk kvinde bosat i Danmark. Kvinden nævnte specifikt, at hun brugte prævention (p-piller). Efter denne ene aften har jeg ikke yderligere kontakt med kvinden indtil jeg blev ringet op af kriminalpolitiet ca. 8 måneder efter, som fortæller, at det drejer sig om en faderskabssag fra den pågældende kvinde. Jeg bliver dømt som fader til barnet ved byretten på baggrund af en blodprøve. Nu har jeg modtaget en skrivelse fra statsamtet om, at kvinden vil have højest muligt børnebidrag. Har jeg nogen mulighed for at undgå eller få nedsat børnebidrag, hvis det kan bevises at kvinden bevidst har givet oplysninger omkring brug af prævention med det formål at føde et barn i Danmark og udnytte muligheden for et betydeligt børnebidrag fra en mand med en indkomst over gennemsnittet. Jeg føler mig ærligt talt bondefanget, hvis jeg skal betale børnebidrag til dette barn, som jeg absolut ingen relation eller interesse har i, i de næste 18 år. Er der ikke noget i dansk lov om 'forsætlig' eller 'med overlæg' som kan hjælpe ? Svar: Der er ingen mulighed for at slippe for bidrag. Du har forsørgerpligten over dit barn - uanset om du har været sammen med moderen 1 eller 100 gange - og uanset om moderen bevidst løj om prævention. Du kunne have sikret dig. Når du i stedet valgte at tro på hendes oplysninger om prævention, ja så må du leve med konsekvensen heraf. Med venlig hilsen Anne Broksø RET&RÅD, Hillerød Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/04-2012 21:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Robert.. Du ville blive overrasket over hvor mange aupairs der får en på krogen, på den konto.. Jeg ved, at mange fra "den lette garde", blandt thaier i DK, fortæller, om en stor "konkurrence" blandt thaier og fillippinere om de attraktive "sugardaddies". Det er meget ofte, at sådan en "sugardaddy" befinder sig i randområdet af thai kredse mm. Fra mit arbejde med forskellige familieadvokater kan jeg også se en tendens. bare lige så ingen skal føle sig forurettet, er det jeg omtaler her jo ikke de helt almindelige kærlighedsforhold der indgås. jeg tror udmærket, uden yderlige introduktion, at alle udmærket ved hvad præcis jeg mener... Redigeret af sudsakhon d. 22/04-2012 21:35 |
|
|
patirak |
Lagt på d. 22/04-2012 21:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
sudsakhon skrev: Robert.. Du ville blive overrasket over hvor mange aupairs der får en på krogen, på den konto.. Jeg ved, at mange fra "den lette garde", blandt thaier i DK, fortæller, om en stor "konkurrence" blandt thaier og fillippinere om de attraktive "sugardaddies". Det er meget ofte, at sådan en "sugardaddy" befinder sig i randområdet af thai kredse mm. Fra mit arbejde med forskellige familieadvokater kan jeg også se en tendens. bare lige så ingen skal føle sig forurettet, er det jeg omtaler her jo ikke de helt almindelige kærlighedsforhold der indgås. jeg tror udmærket, uden yderlige introduktion, at alle udmærket ved hvad præcis jeg mener... Lyder som om det er godt vi ikke fik en aupair, da jeg boede i Danmark med min nu eks-kone Puha, bliver helt svedt ved tanken... |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 23/04-2012 10:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Jeg kan kun give dig ret Robert. Hvis manden ikke selv beskytter sig kan han få mange andre problemer Robert Kronberg skrev: Så er manden da også en klovn. Hilsen, Robert sudsakhon skrev: grunden til forskellene er, at de forskellige lande ikke anerkender en afsagt dom fra Thailand angående fadderskab. Thailand har ikke ratificeret Haag konferencen 1973. Det vil sige, at der så skal anlægges sag i den "fremmede" stat, og anerkendes søgsmålet, vil der være bidragspligt efter denne stats lovgivning. Jeg har flere gange, af klienter fået spørgsmål, hvor manden mente sig "narret" til sex og barn.. Faktisk synes jeg, efter egen erfaring samt hvad jeg hører ved de forskellige familieadvokater, at det er et ganske "normalt setup", specielt blandt fillippinske aupairs i DK. Tænk, at en hvad en aupair arbejder for, og det er slut når hun er 29 år.. Men med børnebidrag er beløbet langt større, hun kan være hjemme, og indkomsten er sikret i 18 år. Med ekstra ydelser til højtider og livsfesterne... Jeg har flere gange sendt et "standardsvar, som jeg har sakset, men det siget alt.. Skal jeg betale børnebidrag, når moderen bildte mig ind, at hun brugte p-piller?For 2 år siden havde jeg en såkaldt engangs affære med en udenlandsk kvinde bosat i Danmark. Kvinden nævnte specifikt, at hun brugte prævention (p-piller). Efter denne ene aften har jeg ikke yderligere kontakt med kvinden indtil jeg blev ringet op af kriminalpolitiet ca. 8 måneder efter, som fortæller, at det drejer sig om en faderskabssag fra den pågældende kvinde. Jeg bliver dømt som fader til barnet ved byretten på baggrund af en blodprøve. Nu har jeg modtaget en skrivelse fra statsamtet om, at kvinden vil have højest muligt børnebidrag. Har jeg nogen mulighed for at undgå eller få nedsat børnebidrag, hvis det kan bevises at kvinden bevidst har givet oplysninger omkring brug af prævention med det formål at føde et barn i Danmark og udnytte muligheden for et betydeligt børnebidrag fra en mand med en indkomst over gennemsnittet. Jeg føler mig ærligt talt bondefanget, hvis jeg skal betale børnebidrag til dette barn, som jeg absolut ingen relation eller interesse har i, i de næste 18 år. Er der ikke noget i dansk lov om 'forsætlig' eller 'med overlæg' som kan hjælpe ? Svar: Der er ingen mulighed for at slippe for bidrag. Du har forsørgerpligten over dit barn - uanset om du har været sammen med moderen 1 eller 100 gange - og uanset om moderen bevidst løj om prævention. Du kunne have sikret dig. Når du i stedet valgte at tro på hendes oplysninger om prævention, ja så må du leve med konsekvensen heraf. Med venlig hilsen Anne Broksø RET&RÅD, Hillerød |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/04-2012 17:24
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej sudsakhon, Enig, da jeg boede i Danmark lærte jeg en thailandsk au-pair at kende. Hun var uddannet på Bangkok Universitet, men det troede ingen på (jeg har dog set hende i alumni). Folk grinede og sagde, at når en thai siger, at hun har gået på universitet, så har hun blot gået i almindelig skole. Det væsentlige er ikke, om hun har gået på en universitet eller ej, men at hele det danske skrigekor af mænd ikke troede på det, da de mente sig klogere. Det er slet ikke sagens kerne. Kernen er, at hun blev bedt om at levere seksuelle ydelser til denne enlige mand, hvor hun passede hans børn. Men han ville ikke være kæreste med hende, og når hun tog ud at besøge venner, så ringede han og truede hende hjem igen. Jeg husker, hvordan hun græd, når hun måtte gå (hun var 30 år). Men vi kunne ikke hjælpe hende, da hun gerne ville blive i Danmark, hvor hendes mor boede. Hilsen, Robert sudsakhon skrev: Robert.. Du ville blive overrasket over hvor mange aupairs der får en på krogen, på den konto.. Jeg ved, at mange fra "den lette garde", blandt thaier i DK, fortæller, om en stor "konkurrence" blandt thaier og fillippinere om de attraktive "sugardaddies". Det er meget ofte, at sådan en "sugardaddy" befinder sig i randområdet af thai kredse mm. Fra mit arbejde med forskellige familieadvokater kan jeg også se en tendens. bare lige så ingen skal føle sig forurettet, er det jeg omtaler her jo ikke de helt almindelige kærlighedsforhold der indgås. jeg tror udmærket, uden yderlige introduktion, at alle udmærket ved hvad præcis jeg mener... |
|
|
patirak |
Lagt på d. 23/04-2012 18:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Robert Kronberg skrev: Hej sudsakhon, Enig, da jeg boede i Danmark lærte jeg en thailandsk au-pair at kende. Hun var uddannet på Bangkok Universitet, men det troede ingen på (jeg har dog set hende i alumni). Folk grinede og sagde, at når en thai siger, at hun har gået på universitet, så har hun blot gået i almindelig skole. Det væsentlige er ikke, om hun har gået på en universitet eller ej, men at hele det danske skrigekor af mænd ikke troede på det, da de mente sig klogere. Det er slet ikke sagens kerne. Kernen er, at hun blev bedt om at levere seksuelle ydelser til denne enlige mand, hvor hun passede hans børn. Men han ville ikke være kæreste med hende, og når hun tog ud at besøge venner, så ringede han og truede hende hjem igen. Jeg husker, hvordan hun græd, når hun måtte gå (hun var 30 år). Men vi kunne ikke hjælpe hende, da hun gerne ville blive i Danmark, hvor hendes mor boede. Hilsen, Robert sudsakhon skrev: Robert.. Du ville blive overrasket over hvor mange aupairs der får en på krogen, på den konto.. Jeg ved, at mange fra "den lette garde", blandt thaier i DK, fortæller, om en stor "konkurrence" blandt thaier og fillippinere om de attraktive "sugardaddies". Det er meget ofte, at sådan en "sugardaddy" befinder sig i randområdet af thai kredse mm. Fra mit arbejde med forskellige familieadvokater kan jeg også se en tendens. bare lige så ingen skal føle sig forurettet, er det jeg omtaler her jo ikke de helt almindelige kærlighedsforhold der indgås. jeg tror udmærket, uden yderlige introduktion, at alle udmærket ved hvad præcis jeg mener... Sørgeligt at tænke på hvor kyniske nogle mennesker er. |
|
|
fhpvarde |
Lagt på d. 31/05-2012 20:10
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Hvorfor tager trådene altid en svinsk/nedgørende drejning på DWT? Efter 10 år har Manfred Wagner accepteret at møde sin påståede datter i Tyskland (for 4 uger siden) og skal møde hende igen til sommer i Thailand. Er han mon faderen??? |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 31/05-2012 23:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Spørgsmålet er måske mere hvilken slags far han er? |
|
|
fhpvarde |
Lagt på d. 10/08-2012 01:10
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Ville så gerne sende et billede med far, mor og barn. Men tror international lov forbyder det. Men et sløret billede skal I ikke snydes for. Det er på vej. |
|
|
Lagt på d. 10/08-2012 02:27
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Sagen er slet ikke så indviklet. Det hedder børnepenge fordi det er penge til at dække barnets opvækst i 18 år. Skulle barnet ungælde fordi moderen måske har sagt hun brugte p-piller ??? Skulle et barn undgælde i 18 år fordi moderen måske har glemt at tage en p-pille, eller usandt fortalt at hun brugte p-piller - nej - nej - nej. I en dansk retssag og jeg tror også i en tysk retssag, ville advokaten der brugte et sådant argument, blive standset af dommeren. Hvis du bliver beskyldt for faderskab, ligegyldigt hvor, er den eneste reelle vej, en DNA prøve, og hvis denne prøve viser du er fader, må du betale ved kasse et. Hvis et barn er bosiddende i et andet land, er reglen den, at moderen kan anmode staten om at inddrive pengene. I Danmark lægger staten ud, og tilsender en danskbosiddende det månedlige bidrag, uanset om faderen har indbetalt eller ikke. Drejer det sig om t.eks en thaipige med barnet i Thailandt, er staten også behjælpelig med at inddrive børnepengene hos en person bosiddende i Danmark, men i dette tilfælde udbetaler staten kun, hvis staten har fået inddrevet pengene hos faderen. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |