Se indlæg
hmmm thai piger
|
|
arf |
Lagt på d. 09/06-2006 11:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Solmand det gør mig ondt at hører, men du skal nok komme ovenvande igen og få helet dit hjerte og finde dig en ny kvinde.
MVH
Anders R. F. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/06-2006 12:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg har en dansk bekendt der for 2 år siden blev tørret for 2,5 mill, hus og firma af en dansk kvinde. Hun havde i den tid de havde været gift aldrig arbejdet, han var selvstændig og hus og firma stod i konens navn, da han tidligere var gået konkurs. En dag han kommer uventet tidligt fra job er der flere end konen i dobbeltsengen. Det afsluttede deres ægteskab og hun lagde sin klamme hånd på samtlige aktiver. Som flere andre også er inde på der er brådne kar alle vegne. mvh rinpoche |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 09/06-2006 12:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Ja penge bringer det værste op i mennesker, på sin vis er det godt at jeg ikke har ret mange penge I vores tilfælde er det lillemor som har de fleste penge så måske er det mig som skal prøve at snørre hende ' Niels |
|
|
Lagt på d. 10/06-2006 09:22
|
|
Begynder Antal indlæg: |
clydehaumann skrev: Hej Solmand. 240.000 kr , Er det virkeligt alt hvad det kostede dig at have en kone i 9 aar. Det er sgu kun godt 70 kroner om dagen. Ja jeg mener nu det er billigt. Clyde Haumann. Hejsa Clyde syntes du virkeligt det er så sjovt at en skal skilles Og lave sjov med at han står med en gæld på 240000 kr Det kan du ikke være bekendt,det er ikke sjovt at stå i den situation bamsen |
|
|
Lagt på d. 10/06-2006 10:02
|
|
ja bamse nogle gange græmmes man, kan kun være enig med dig der bamse |
|
|
prasat |
Lagt på d. 10/06-2006 10:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
hvis hun har fået 240.000 så har solmand også fået 240.000 han har måske bare fået det i værdiere som hus bil osv. 9 år er meget lang tid så hvorfor skal hun ikke have halvdelen. jeg er ganske uenig med bamse og jsh 71. man kan ikke forvente at bo sammen med en thai eller dansker eller hvad som helst ellers, i 9 år uden at skulle dele alt jo så skal man lave et særeje men det er nu ikke engang så sikkert mere, jeg fik da et chok da de spurgte min ex inde i statsamtet om hun ville gøre krav i mit særeje. hvis solmands kone ikke har arbejde men for offentligt støtte, bortfalder denne støtte hvis hun frasiger sig noget. og ham der blev tørret for 2,5 mill hvad er det man siger på thai (som-nam-na) sikkert ikke stavet rigtigt. prasat |
|
|
Lagt på d. 10/06-2006 11:06
|
|
Prasat Hvorfora ved du at de har fået 240000 hver Solmand har en gæld på 240000, ikke pengene i lommen Og ja men han får jo ikke ½ delen af det de har investeret i thailand,det får hun jo helt og aldeles.så du er vist lidt galt på den Og nej det er jo ikke alle som laver et særeje på deres møbler og lignende ,Men jeg tror nu kun folk gør det hvis de har værdier,i form af firma og hus, sommerhus eller lignende. bamsen |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 10/06-2006 11:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
At Solmand er ulykkelig kan vi alle vel forstå, men at begynde at granske i dit og dat ang. økonomi, det tror jeg ikke at der er nogen her der er kompetente til udover Solmand, eksfrue og evt. en advokat. Alt det febervildelsessnak tror jeg ikke der er nogen der kan bruge til noget.......... Med venlig hilsen Suk.............. TAK
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
prasat |
Lagt på d. 10/06-2006 11:29
|
hvis hun har værdier i thailand er det noget som indgår i en skilsmisse og skal også deles, og hvis han ikke har fået 240.000 som hun har så har han da ikke noget at brokke sig over, for så har han jo frivilligt givet hende dem for at afslutte ægteskabet. der er ingen myndighed i danmark der ville dømme ham til at skulle give hende mere end 50% af hvad de ejer. men det lyder som om du kender solmand, og så må du jo også vide at hvis han solgte det han idag efter skilsmissen ejer ville han kunne betale sin gæld og også stå med 240.000 kr på lommen sådan er vores lov i danmark nu engang skruet sammen. jo vi er nogle der laver totalt særeje, jeg gjorde det på den måde at det også galt hvad vi hver især erhvervede os under ægteskabet og det skulle solmand også have gjort, for hvis de har købt jord eller lavet firma i thailand så skal der være særeje. prasat |
|
|
Lagt på d. 10/06-2006 12:28
|
|
Davs Prasat Ja og sådan kan vi blive ved, du ved jo mere om solmand end jeg gør kan jeg høre Så er der ingen grund til at snakke mere om det Og j ajeg har sgu ikke lavet særeje med de møbler, og en lejelejlighed,det ville da være spild af penge Og har du nogen sinde hørt om at en thai pige ville betale penge til sin mand for et ½ hus,½ jord det har jeg aldrig hørt noget om Men du ved jo meget mere om det kan jeg høre bamsen |
|
|
Kun |
Lagt på d. 10/06-2006 12:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
bamsen skrev: clydehaumann skrev: Hej Solmand. 240.000 kr , Er det virkeligt alt hvad det kostede dig at have en kone i 9 aar. Det er sgu kun godt 70 kroner om dagen. Ja jeg mener nu det er billigt. Clyde Haumann. Hejsa Clyde syntes du virkeligt det er så sjovt at en skal skilles Og lave sjov med at han står med en gæld på 240000 kr Det kan du ikke være bekendt,det er ikke sjovt at stå i den situation bamsen Jeg undre mig også over den kommentar men det jeg undre mig mest over er clydes menneskesyn. Uden at vide noget om solmands situation, så syntes jeg at det er gå langt over stregen når clyde insinuere at solmand har købt en kone for 9 år. Jeg kan forestille mig at det ikke er beløbsstørrelsen der er den primære drivkraft i solmands bitterhed men nok mere det at føle sig svigtet. Sådan et indlæg får mig til at tænke på at clyde sammen med robert er nogen af drivkræfterne i forretningen de kalder Thaiintegration, som bla, tilbyder at lære danskernes thai veninder om danske forhold osv. Med de to herres menneskesyn bliver det aldrig en forretning jeg vil anbefale til nogen, tværtimod. Kun |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 10/06-2006 13:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
kun skrev Sådan et indlæg får mig til at tænke på at clyde sammen med robert er nogen af drivkræfterne i forretningen de kalder Thaiintegration, som bla, tilbyder at lære danskernes thai veninder om danske forhold osv. skulle det nu også være forbudt at fortælle dem hvad de kan forvente/ og eventuelt kunne have krav på, hvis det var tilfældet?? Uden at kende til solmand og solmand's situation andet end det der her er skrevet, og jeg kan dermed heller ikke udtale mig konkret om denne sag, men det kunne jo tænkes at hun var blevet "møllet" først, og nu bare giver tilbage af samme skuffe... tror ikke andre end solmand, hans nærmeste og exfruen kender sagen fra den anden side... og så tror jeg godt vi som danskere burde kunne gennemskue ironien i Clydes udtalelse i indlæg nr.12. og det kunne da have været meget værre.... omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 10/06-2006 13:28
|
Antal indlæg: 1145 |
Jeg insinuerer ikke noget som helst, men synes blot der maa vaere noget der er vigtigere at tale om efter et brudt aegteskab end penge. Jeg bragte ikke penge paa banen, men fulgte bare traaden op. MVH Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 10/06-2006 13:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Følelser er en ting, penge noget andet........ Øhh, hvor er det lige Hr. Kronberg kommer ind i billedet ??????? Suk.............. Nu er min mund lukket med en bakke Beer Chang.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 10/06-2006 13:43 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/06-2006 13:51
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej Kun, Jeg konstaterer, at du har lavet 7 indlæg her på DTW. De findes her: [url]www.dansk-thai.dk/profile.php?lookup=471[/url] I 1 indlæg har du talt nedsættende om Lars Lang, og i de 6 andre har du talt nedsættende om mig, eller om Clyde og mig. Hvis du ikke er en dobbeltprofil, der benytter Kun til dette formål, så kan jeg ikke forstå, hvorfor du finder mig så interessant, at jeg stort set er det eneste, der optager dig? Næste gang du kommer til Bangkok, synes jeg, at du skal komme forbi vort tilholdssted og få en kop kaffe, en cola eller en øl, så du kan se, at vi ikke har horn i panden. Jeg formoder nemlig, når du er her på DTW, at du faktisk interesserer dig for Thailand, og den interesse kan vi måske dyrke i fælleskab. Hilsen, Robert |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 10/06-2006 14:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
sådan, kronberg, bladet fra munden og lad os så komme videre der er for meget mudderkastning i det her nu, virker som om den kære KUN godt kan lide at skabe røre i dammen...
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
Kun |
Lagt på d. 10/06-2006 15:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Hej Lindegaard NEJ der er da absolut intet forkert i at fortælle hvad de kan forvente og hvad de har krav på, selve ideen med at prøve at forberede pigerne til at leve i det danske samfund er da rigtig god. Men hvis de der skal lære pigerne om det danske samfund er mennesker med et ringe menneskesyn, der f.eks. betragter et ægteskab som tidligere nævnt, eller som robert der kalder folk der er uenige med ham for ”svin” og ”gale hunde” så syntes jeg bestemt ikke det er en god ide. Om jeg kan lide at lave røre i andedammen, nej der tager du fejl, men jeg bryder mig ikke om uretfærdighed og bedrevidende mennesker, derfor mit indlæg. Clyde måske ironisk og insinuerer ikke noget, men du undlader da ikke at sparke til en mand der ligger ned. Robert, du har en gang spurgt mig om hvem jeg er og jeg har svaret åbent her i forummet, så jeg forstår ikke hvorfor du mener jeg skulle være en dobbeltprofil. Du mener at jeg har talt nedsættende om Lars Lang, det har jeg bestemt ikke, jeg efterlyste bare en uddybende forklaring angående hans hussalg, som han for øvrigt aldrig har svaret på. Robert fordi jeg ikke er enig med dig, er jo ikke det samme som at tale nedsættende om dig. At du tror, at du er det eneste der optager mig, kan ikke være mere forkert og at du kan tro at jeg skulle finde dig interessant forstår jeg slet ikke. Tak for invitationen men jeg må desværre afslå, når jeg har noget imod jeres menneskesyn, hvorfor tror du så at jeg ville sætte mig og hyggesludre med jer En ting har du ret i nemlig at jeg interesserer mig for Thailand, da det er der jeg skal tilbringe mit otium, og derfor er jeg medlem på DTW, men du skal ikke regne med at se mig som din kunde når den tid kommer. Kun |
|
|
John |
Lagt på d. 10/06-2006 15:17
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Skal vi så ikke lige vende tilbage tråden?? John admin john@dansk-thai.dk
|
|
|
prasat |
Lagt på d. 10/06-2006 20:36
|
bamse jeg skriver ikke at jeg kender noget til solmand, jeg skriver kun hvad loven siger. det jeg mener er at hvis man har noget som man ikke vil af med i en evt. skilsmisse så er man tvunget til at sikre sig, det kan ikke nytte noget at side og tude over at man har mistet nogle penge bagefter vel. |
|
|
aan |
Lagt på d. 10/06-2006 21:45
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Hej Solmadn....Jeg er en thai pige. Jeg forstår dig godt, hvordan du har der. Tror du at jeg kan hjælpe dig. Ps. Jeg kan ikke lide penge.......... |
|
Spring til debat: |