Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
vedr immigration form tm28 og tm30
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 30/12-2017 01:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
HA ! Jeg kørte forbi Jomtien Immigration og så det halve af Indien stå i kø udenfor - så jeg vendte bilen rundt og kørte tilbage på hotellet og satte mig i baren i stedet. Sikke en flok Lemmings. Jeg kan kraftigt anbefale immigrationen i Laem Ngop,Trat (hvis man er eller skal til Koh Chang) - Det mest venlige og hurtige kontor jeg endnu har oplevet - der var 2 svenskere der skulle have visa ekstension og efter små 20 minutter var jeg ude igen. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/01-2018 17:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Uha, det er da godt man ikke bor der og måske var så uheldig at cue up med de stinkende svedende India Men - "men" - u´got it? Lidt mere forvirring til TM 30 tåbelighederne.. https://www.thaiv...e-kingdom/ |
|
|
max |
Lagt på d. 03/01-2018 02:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
Et cirkus har lavet tm 30 her i sisaket køre til pat på fredag skal lave en igen så til kho chang hotel laver den Tilbage til pat en ny omgang op til huset i sisaket nok engang så man kan sige at ferien Her går med besøg på div imigration kontor |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 03/01-2018 14:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Nu bor jeg fast i Sisaket provinsen og jeg har aldrig lavet en TM 30 eller 28 her. Når jeg har været ude af landet så kommer jeg efter 90 dage og får en 90 dages notifikation, den udfærdiger det flinke personale. Jeg har spurgt om de ville have at jeg kom og lavede en TM 30 når jeg kom til Thailand igen, men det var de ikke interesserede i, de vidste jo hvor jeg bor. Når det er tid for den årlige retirement extension så tager det få minutter og personalet udfører alle skemaer, jeg skal bare skrive under, det koster så 20 baht for fotokopier og fotos. |
|
|
click |
Lagt på d. 03/01-2018 16:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Når det er tid for den årlige retirement extension så tager det få minutter og personalet udfører alle skemaer, jeg skal bare skrive under, det koster så 20 baht for fotokopier og fotos. Ahh Det koster vel også de 1900 THB men ellers er det det samme her hvor jeg bor ingen kopirer mere, ingenting kun et foto med og 1920 THB og få minutter efter er man ude af døren igen. Det er godt nok dejligt man er væk fra Phuket der tog mindst en 1/2 dag plus alle de samme kopirer hvert år Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 03/01-2018 17:15
|
De fleste Imm. kontorer er vel ganske fornuftigt fungerende og rimelige i deres sagsbehandling, men nogle steder - især Jomtien - virker de mere som pengemaskiner og deres fornemste opgave er at genere så mange som muligt mest muligt. Har brugt Div.1, Bangkok i mange år, aldrig nogen problemer.. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/01-2018 16:48
|
Joda, vi skal ha´sidste nyt om TM 28 og TM 30: https://www.thaiv...-same-day/ "You could save yourself the hassle and move to Bangkok where these things don't matter, but you'll be sacrificing clean(ish) air and open roads for smog and traffic" |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 24/01-2018 18:13
|
Mere nyt, tåbeligt nyt, ja for h.... da, hvorfor ikke???? https://www.thaiv...ulesfines/ Vil lige tillade mig, til alm. underholdning, at poste dette udmærkede og oplysende indlæg: "This has been debated endlessly on other threads and their seems no firm answers as everybody has different experiences depending on their, visa, their immigration office and the individual immigration officer. I am on a one year retirement extension and my IO is in Chom Tien. I have never reported back after leaving the country or the province. If everybody did so the office would have to shut down.These rumours originated from Chiang Mai a city under occupation where bars are forced to close by 11pm and the army and police visibly run the town. So it is no wonder wonder that the CM IO is an anomaly either making up its own rules, missaplying rules, misinterpreting rules deliberately or accidentally.etc. I interpret it this way. My abode, my home, my residence, does not change just beacause I leave the province or country for a holiday. Such travel does not constitute a change of address. If it did indicate a change of address one would cancel, mail, water gas etc and supply a new address. As for the duties of the landlords in such matters - another mystery. I chose not to change accomodation recently in Pattaya because the Landlord was having such a hard time about this matter and was supposed to pay alll the fines his transient tenants had had imposed on them. I considered his business and associated addresses tainted and under the IO micrsoscope. There is no rule of law in Thailand and no tradition of either British Common Law or Napoleonic code. Youare always at the mercy of an official with or without a uniform, a grudge. low IQ or an obtuse mentality. Much the same as Modern Britain actaully. So:' When the Law Gets ready - you gotta move.'" Hahaha! WTF? "Chom Tien"??? En kinesisk provins? Tjang Maj? Who da fårking fårk vil bo der? Thailand, lov og orden? Fagetabåwtit... Flyt til Harzen, ell. Singapore, der funker lortet sgu´... Redigeret af JohnBKK d. 24/01-2018 18:26 |
|
|
lung |
Lagt på d. 28/01-2018 14:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
https://www.theph...CpCewX3.97 En nat på hotel og tilbage til imigration |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/01-2018 16:04
|
Jeg er sluttet med at rejse rundt i dette vanvittige dystopiske lovløse mareridt af et "ferieparadis" - gider absolut ikke deres p!s længere. Bliver på min pind i provinsen, det er også billigere her og ikke ret mange barkællinger der kan fordreje hoved og p!k på gamle liderlige mænd.. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |