Se indlæg
Hvor mange penge sender i?
|
|
Girobank |
Lagt på d. 02/08-2017 16:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
stop nu lige lidt: en dagsløn er omkring 300 Baht eller en månedsløn omkring 10000-12000 Baht. Så det er da meget rart, at der hver måned helt automatisk kommer 20000 baht uden at skulle arbejde for det. Kan kun sige at jeg ikke ville sende så meget hver måned. Heller selv se, hvad de har brug for f.eks et nyt køleskab og så købe det til familien. Men alle kan jo gøre som de har lyst til. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/08-2017 17:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
ps12 skrev: Nej men tåbeligt svar du kommer med.Du har altid udstillet hvor mindrebemidlet du er. Så dig tager jeg på ingen måder seriøst, kun som en sølle person. Up to you, turist.. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/08-2017 17:14
|
Girobank skrev: stop nu lige lidt: en dagsløn er omkring 300 Bahteller en månedsløn omkring 10000-12000 Baht. Så det er da meget rart, at der hver måned helt automatisk kommer 20000 baht uden at skulle arbejde for det. Kan kun sige at jeg ikke ville sende så meget hver måned. Heller selv se, hvad de har brug for f.eks et nyt køleskab og så købe det til familien. Men alle kan jo gøre som de har lyst til. Det kommer an på hvor det er og hvilke brancher.. På fabrikker i Chonburi og videre ned til Rayong kan de sagtens tjene 15K og mere, det er altså ikke gamle dage længere. Eller hvad med serveringsjobs på hoteller og restauranter i BKK? 15K + drikkepenge, men de gider jo ikke, der skal nemlig bestilles noget, haha! Dovne slyngler er de sgu´.. Men jeg på fornemmelsen at mange farang stadig får fortalt hændervridende hulkeskrøner om hvor hårdt det er og hvor lidt penge de har. Hvordan får de råd til sidste nye mobilos, sidste nye bil osv., osv.??? Redigeret af JohnBKK d. 02/08-2017 17:31 |
|
|
bokbok |
Lagt på d. 02/08-2017 17:18
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
[/quote] Ku´godt tænke mig at vide hvad din kones 4 brødre bidrager med. Folk kan i dagens Thailand tjene ganske udmærket ved alm. jobs, 15-20K pr. md. er ikke ualmindeligt, og de ku´ vel sagtens undvære 2-3K pr. mand skulle jeg mene. Sammen med dine 10K kan de gamle da leve ganske fornuftigt, fint nok. Men hvis de brødre nu faktisk gav de penge jeg skrev, så behøvede du jo ikke bidrage, vel? Forstår slet ikke, og vil aldrig kunne forstå, hvorfor hulen man i år 2017 skal forsørge hele familien, eller det der er tilbage af den, wake up folkens![/quote] Så du forstår ikke hvorfor man hjælper familien i år 2017, men samtidig foreslår du at min kones brødre skal betale mere så jeg kan slippe for at betale - det virker lidt selvmodsigende. For efter din mening burde de jo heller ikke hjælpe familien. Reelt drejer det sig vel om at du ikke ønsker at betale for (hjælpe) andre end dig selv - for mig virker det pænt egoistisk - men "up to you". Tilbage til ps12's 20000 baht om måneden. Jeg prøvede blot at sige at 20000 måske ikke er voldsomt mange penge hvis man er en dansker i velbetalt job eller med betydelig formue. ligeledes er 20000 ikke mange penge i Thailand hvis man hjælper sin familie med f.eks en ordentlig uddannelse af børnene. ps12 har ikke skrevet hvad pengene går til. Det er naturligvis en helt anden sag hvis pengene blot bliver svinet væk eller "man" holder op med at arbejde fordi pengene kommer væltende - men det har ps12 heller ikke nævnt noget om. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/08-2017 17:41
|
ps12 siger jo egentlig ikke en skid, han forekommer mig enten at være total noob eller bare en troll.. JO, jeg vil da gerne hjælpe, men jeg har erfaret for meget løgn, svindel og p!s og papir til at tro på dem længere. Vil da hellere betale noget Ulandshjælp istedet, måske det er mere effektivt, selvom jeg tvivler. Modus operandi blandt phrai er at underkaste sig folk der har mere kasse og power, og række hånden frem efter almisser, det ligger dybt, dybt indlejret i deres DNA. Taler kun om den lavere middelklasse i provinsen nu, Bangkok er en helt anden snak. |
|
|
Nero |
Lagt på d. 02/08-2017 17:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
Glem ikke at Thai' ikke betaler skat af deres indtægt. Eller gør de.? |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/08-2017 18:01
|
"Those who earn less than 150,000 Thai Baht are exempt from income tax. Anything over this amount and less than THB 500,000 is taxed at 10%. Between this amount and 1 million THB the tax rate is 20%. Over this amount and below 4 million THB is taxed at 30%." Kilde: Guurgle.. |
|
|
Nongluk |
Lagt på d. 02/08-2017 20:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
Kammertonen de herrer. Kammertonen. Det er helt i orden at være uenige, det er også fint at have en forskellig mening ang det at hjælpe konens familie i Thailand. Hvis man foreløbig skal konkluderer noget på ovenstående debat indlæg, ligger den økonomiske hjælp altså imellem 0 kr og 4000 kr /måned. Og så selvfølgelig de ubekendte der ligger i at fruen enten hjælper med sine egne midler, eller på anden vis får hjulpet ved at 'spare lidt op osv'. Det er altså en rigtig stor forskel. Jeg (med mine max 1000 kr pr måned, ligger åbenbart lidt i den lave ende, hvad angår hjælp. Jeg har faktisk tidligere haft 2 sponsor-børn i Afrika, som jeg har afmeldt, da de kom op i årene og jeg fandt det formålstjenligt at hjælpe thailand en smule. Jeg er ikke velstående, jeg er først lige begyndt at spare op til pensionen (udover den næsten tvungne) Derfor synes jeg at mit bidrag er tilstrækkeligt, men spændende at høre de forskellige synspunkter. Jeg takker foreløbig for hjælpen
En ting er sjov, noget andet er skægt.
|
|
|
gunther |
Lagt på d. 02/08-2017 23:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Alle handsum man skal bare huske på, at hvis de lukker kassen er de ikke så meget værd som den laveste rangerende bøffel i flokken. Alle som kender til Thailand ved også hvad sker hvis farang er kinjew, så prøver mange af de smukke thai girls at finde er som er mere handsum, betyder flere penge. Fuldstændig korrekt som nogle indlæg fra de som kender lidt til Thailand, der er sket store forandringer i Thailand, så hvis man gider bestille lidt, ikke drikker, spiller eller andet dumt kan alle have et godt liv i Thailand. Plejer at sige, hvis nogle kan fortælle en løgn historie jeg ikke har hørt før, gives præmie, kender efterhånden dem alle. Lige en lille sandfærdig historie, min kones søster som bor i Thailand er meget ærlig og siger; Kan du ikke finde en ældre farang med dårlig helbred, ikke så lang tid tilbage før Budda kalder ham hjem og selvfølgelig rigelig med penge, så skal jeg nok ( take care him ) |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 03/08-2017 06:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Da jeg blev Thaigift i 1985, var jeg udmærket klar over, når der ikke er nogen folkepension, at det er børnenes pligt at tage sig af forældrene. Derfor gik vi til en advokat, hvor min kone lavede en forsørgerkontrakt med faderen. Da vi kom til Danmark, hvor min kone straks fik arbejde, sendte vi forsørgerkontrakten til skattevæsenet, hvor min kone fik fradrag for de 1000,00 kr. hun sendte hjem hver måned. Denne fradragsret er desværre afskaffet i dag, hvilket får nogle til at søge familiesammenføring istedet for, hvilket er meget dyrere for samfundet. NØD BRYDER ALLE REGLER
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 03/08-2017 06:52
|
gunther skrev: Alle handsum man skal bare huske på, at hvis de lukker kassen er de ikke så meget værd som den laveste rangerende bøffel i flokken. Alle som kender til Thailand ved også hvad sker hvis farang er kinjew, så prøver mange af de smukke thai girls at finde er som er mere handsum, betyder flere penge. Fuldstændig korrekt som nogle indlæg fra de som kender lidt til Thailand, der er sket store forandringer i Thailand, så hvis man gider bestille lidt, ikke drikker, spiller eller andet dumt kan alle have et godt liv i Thailand. Plejer at sige, hvis nogle kan fortælle en løgn historie jeg ikke har hørt før, gives præmie, kender efterhånden dem alle. Lige en lille sandfærdig historie, min kones søster som bor i Thailand er meget ærlig og siger; Kan du ikke finde en ældre farang med dårlig helbred, ikke så lang tid tilbage før Budda kalder ham hjem og selvfølgelig rigelig med penge, så skal jeg nok ( take care him ) Helt enig, men dovenskab og dumhed er de største hindringer for "det gode liv". Der smides penge ud til masser af idioti, bl.a. kortspil, spil på bold, spil på alt muligt, lotto især, men pyramidespil/MLM er dog det værste p.t. Nogle siger at det koncept passer perfekt til de kronisk dovne thai, nemlig håbet om at score en gevinst med mindst mulig indsats. |
|
|
click |
Lagt på d. 03/08-2017 08:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Mærkeligt så meget forskel der kan være. Her giver svigermor & svigerfar altid lidt hvis vi mangler Jeg har aldrig givet til dem men jeg har tit lånt og modtaget fra dem
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Nongluk |
Lagt på d. 03/08-2017 13:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
JohnBKK skrev: gunther skrev: Alle handsum man skal bare huske på, at hvis de lukker kassen er de ikke så meget værd som den laveste rangerende bøffel i flokken. Alle som kender til Thailand ved også hvad sker hvis farang er kinjew, så prøver mange af de smukke thai girls at finde er som er mere handsum, betyder flere penge. Fuldstændig korrekt som nogle indlæg fra de som kender lidt til Thailand, der er sket store forandringer i Thailand, så hvis man gider bestille lidt, ikke drikker, spiller eller andet dumt kan alle have et godt liv i Thailand. Plejer at sige, hvis nogle kan fortælle en løgn historie jeg ikke har hørt før, gives præmie, kender efterhånden dem alle. Lige en lille sandfærdig historie, min kones søster som bor i Thailand er meget ærlig og siger; Kan du ikke finde en ældre farang med dårlig helbred, ikke så lang tid tilbage før Budda kalder ham hjem og selvfølgelig rigelig med penge, så skal jeg nok ( take care him ) Helt enig, men dovenskab og dumhed er de største hindringer for "det gode liv". Der smides penge ud til masser af idioti, bl.a. kortspil, spil på bold, spil på alt muligt, lotto især, men pyramidespil/MLM er dog det værste p.t. Nogle siger at det koncept passer perfekt til de kronisk dovne thai, nemlig håbet om at score en gevinst med mindst mulig indsats. Arhhhh, det er lidt svært at lade den stå alene. Hvem definere 'det gode liv'? Min gamle historielærer gav mig engang en super god definition på 'kultur'. Det er 'menneskets svar på naturens udfordring'. Det er den bedste definition, jeg har set. Det siger jo også noget om, hvorfor thailændere oftest bor, efter dansk optik, meget spartansk. Og hvorfor thailændere oftest bliver betegnet som 'dovne mennesker'. Men er der ret beset behov for at flytte sit legeme mere end højst nødvendigt? Hvis man kan fiske et par fisk eller ryste et par kokosnødder ned i dag, er dagen vel reddet? . Og tilbage til det gode liv. Er det nødvendigvis 'villa, Volvo og vovse'? Det er selvfølgelig meget individuelt, hvilke værdier vi har, de fleste har vi sikkert fået i opvæksten, men jeg kender nogle, der 'smider mange penge ud' på opdræt af katte og har testamenteret alt til dem... Men det er deres liv, deres værdier og deres valg. Jeg vil hellere opleve en sød, omgængelig easy going Thailænder til dagligt og forhåbentlig engang bo i hendes land, hvor temperaturen er dejlig behagelig (også subjektivt), skøn mad og smilende mennesker omkring mig... En ting er sjov, noget andet er skægt.
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 03/08-2017 17:45
|
Godt indspark Nongluk, tak for det, noget at tænkte over.. Vi nordboere har jo været tvunget til at lette røven og få samlet brænde, forråd og damer nok til de lange vintre i hulerne, hvorimod thai kunne (og stadigvæk gør mange steder) plukke alt fra træer og buske, og bo i en palmebladshytte el. lign. Det giver nok et mere afslappet forhold til tilværelsen, koblet sammen med Buddhismen og bevidstheden om at det udelukkende er nuet der eksisterer, så hvorfor bekymre sig om fremtiden. |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 03/08-2017 21:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Da min kone kom til DK ridsede jeg ret hurtigt linjerne op: Hvis du vil sende penge til din mor, så må du selv tjene dem, og hvis du tjener penge, så må du også bidrage til livets ophold, hvilket har førsteprioritet. Der var ingen sure miner, og blækket var knapt tørt på hendes OT, før hun havde fundet noget at rive i, vores økonomi er sund, og hendes mor får hvad hun har brug for. Alle er glade. Når vi ca. én gang om året rejser til LOS og besøger hendes mor, så giver jeg svigermor 5-10.000 baht, og betaler al mad og drikke, mens vi er der. Hun manglede ikke noget før jeg kom ind i billedet, så det gør hun næppe heller efter. Min kones søskende klarer sig selv. De dansk/thai par, jeg kender, og som bor i Danmark, tegner nogenlunde det samme billede. Der er ingen af thai’erne, der ligger på den lade side. Jeg kender dog også flere faranger, hvis kærester/koner bor i Thailand og som blev ramt af AOD (Akut Opstået Dovenskab...), da de fik en ATM i nettet. Det er min økonomi og mit sindelag bare ikke indrettet til. Og ja, min kone står til at arve alt efter mig (og vice versa, fnis). Når vi ikke har hverken sær- eller fællesbørn, så virker det som det mest naturlige. Nongluks beskrivelse af hvordan danskere og thaier tænker vidt forskelligt rammer hovedet på sømmet. De fleste danskere tænker mest på morgendagen, fremtiden og alderdommen. Mens thaierne tænker mest over nuet, og hvor den næste portion ”som tam” skal komme fra. Givet det faktum at ingen af os er garanteret at vågne op i live i morgen, så forstår thaierne måske bedre at leve livet mens de har det. Personligt prøver min kone og jeg at satse på den gyldne middelvej; at nyde livet i dag, men huske at der (måske) også er en dag i morgen. |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 04/08-2017 04:06
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
JohnBKK skrev: ps12 siger jo egentlig ikke en skid, han forekommer mig enten at være total noob eller bare en troll.. JO, jeg vil da gerne hjælpe, men jeg har erfaret for meget løgn, svindel og p!s og papir til at tro på dem længere. Vil da hellere betale noget Ulandshjælp istedet, måske det er mere effektivt, selvom jeg tvivler. Modus operandi blandt phrai er at underkaste sig folk der har mere kasse og power, og række hånden frem efter almisser, det ligger dybt, dybt indlejret i deres DNA. Taler kun om den lavere middelklasse i provinsen nu, Bangkok er en helt anden snak. jo men jeg har endnu til gode at iscenesaette min egen død, ligesom to andre tumber gjorde her på portalen. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/08-2017 06:10
|
Der tager du fejl, igen, igen... det var på thai.dk. Tåbe.. |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 04/08-2017 06:24
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
det er vel den samme skid. Du fortjener ingen respekt for det stunt. |
|
|
ThanosDK |
Lagt på d. 04/08-2017 06:50
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
vi har købt nogle rismarker til familien, og istandsat det hus moderen har. der udover går konens dreng på privat skole og der bliver betalt for noget medicin til en svigerinde. Men det løber max op i 2000 kr i kvartalet. Med rismarkerne er de ret godt forsørget. Men jeg vil da dele denne historie. Ved flere lejligheder har jeg været til fester med Thaier og flere af dem fortæller samme historie: At de sender alt hvad de tjener (sort og hvidt) til en thai bank hver gang bathen er over 5.2. Deres plan er at bygge et kæmpe hus til når at de bliver gamle. Så gider de sgu ikke danmark eller den danske mand længere. Så siger konen at hun ingen penge har hver måned uanset hvor meget hun arbejder, og/eller virker det til at hun aldrig går op i at lære dansk uanset hvor mange år at hun er her, så kan det jo være en sådan historie der udspiller sig. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 04/08-2017 09:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
cali111 skrev: Da jeg blev Thaigift i 1985, var jeg udmærket klar over, når der ikke er nogen folkepension, at det er børnenes pligt at tage sig af forældrene. Derfor gik vi til en advokat, hvor min kone lavede en forsørgerkontrakt med faderen. Da vi kom til Danmark, hvor min kone straks fik arbejde, sendte vi forsørgerkontrakten til skattevæsenet, hvor min kone fik fradrag for de 1000,00 kr. hun sendte hjem hver måned. Denne fradragsret er desværre afskaffet i dag, Ja, og ved du hvorfor? Denne fradragsret blev - og nu kan jeg sige nogle grimme ord - men lad mig blot sige som så: Misbrugt i aller højeste grad, både af herboende thailændere og deres ægtefæller. Snyd, svindel, bedrag og humbug, så har jeg vist ikke ladet noget ude. Denne ordning - fradrag - blev grov bollet i en udstrækning som du end ikke kan forestille dig. Ikke fordi det er den værste kriminalitet. |
|
Spring til debat: |