Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
WTF: Skal jeg nu til at kigge mig om efter et nyt pas???
|
|
vandango |
Lagt på d. 19/02-2017 10:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
sudsakhon skrev: Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår det med guder. Hvorfor skal man bede dem om noget? Er de så almægtige kan de jo bage give det, de alligevel beslutter.. _Og hvorfor skal de være så hemmelige? -Op på en ølkasse og fortæl at de er bosser her. Så var det nok nemmere med at rekruttere Ellers hop på new age vognen, der kan du blive din egen kosmiske gud. Så et smut forbi JohnBKK's kalifat og gi en gang kosmisk healing. |
|
|
FarangDingDong |
Lagt på d. 19/02-2017 11:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Hvis man er født i en kristen familie så er man kristen. Hvis man er født i en jødisk familie er man jøde. Hvis man er født i en muslimsk familie er man muslim. Det skal vi bare acceptere, det er idiotisk at diskutere om hvem der er født i den rigtige religion. Derfor synes jeg at det vil være en god idé hvis FN inførte en lov om at religion skal være diskret og personlig og ingen må bruge det til at underkue andre Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/02-2017 11:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
FN er da noget af det værste, de har deres egen religion, den kaldes "Menneskerettigheder" - og lige præcis det system er ved at splitte Europa´s lande ad, så FN burde istedet opløses. Den er skabt til eftertidskrigens verden, og den verden eksisterer ikke længere.. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 19/02-2017 13:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
FarangDingDong Jeg er nok ikke helt enig. Er man født i en kommunistisk familie eller en muslimsk, er der med opdragelsen en vis sandsynlighed for at man viderefører det sociale adfærdskompleks, man er opdraget med. Hvad der er af betydning er særligt de rammer, der som en dyne holder en "på plads". Derfor vil det være svært at bryde fri i totalitære samfundsnormer som de muslimske, revolutionære venstreorienterede. (Ja eller i vores samfund særligt den kulturradikale ideologi, men den er mest retorisk) Religion, om det er islam eller andre gudeformer eller Marx, er udelukkende et redskab til kontrol. Det er derfor, at jeg med vilje ikke nævnte den kristne religion, der trods en lukkethed om sig selv ikke rummer de store sanktionsmuligheder i vores del af verden. Du kan måske skammes ud af Moses Hansen typer, men det bærer ikke en omfattende social stigma. -Modsat at gå mod det kulturradikale segment af venstreorienterede ideer, så iværksættes Zenia-Stampe-effekten omgående. Derfor bemærkningen om retorisk effekt. Her vil især hardcore venstreorienterede hyle op og hævde at "kapitalen" slavebinder folk. Enig, men det er nærmere en effekt end et middel som kommunisme, nazisme og islam Skulle FN så formyde ideologier at kontrollere mennesker gennem ideologi? Hele FN hviler jo også på en kontrollerende ideologi. Man kan så diskutere, om det er et nødvendigt onde, der har overlevet sig selv og hvis tilstedeværelse efterhånden er en del af problemet Redigeret af sudsakhon d. 19/02-2017 13:36 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 19/02-2017 18:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Man skal ikke lave verden så uendelig kompliceret, og her er måske forklaringen på at mennesket er fortabt når det drejer sig om at forstå eller fatte det vi kalder "Gud": "A Sioux creation story says that long ago the Creator gathered all of Creation and said, "I want to hide something from the humans until they are ready for it. It is the realization that they create their own reality." The eagle said, "Give it to me, I will take it to the moon." The Creator said, "No. One day they will go there and find it." The salmon said, "I will bury it on the bottom of the ocean." "No. They will go there too." The buffalo said, "I will bury it on the Great Plains." The Creator said, "They will cut into the skin of the Earth and find it even there." Grandmother Mole, who lives in the breast of Mother Earth, and who has no physical eyes but sees with spiritual eyes, said, "Put it inside of them." And the Creator said, "It is done." Redigeret af JohnBKK d. 19/02-2017 18:20 |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |