Se indlæg
PLUS PLUS ++ priser. Hjælp efterlyses.
|
|
juj |
Lagt på d. 07/02-2017 23:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
JohnBKK skrev: Kunne være interessant at høre hvad man egentlig får for den service charge.. God service? Høhø God service tøhø Nej do den er afskaffet, de steder den har eksisteret. Kunder er sguda alt for forstyrende, nå man har travlt med sin dumbphone. Du burde komme lidt ned fra 16ende og ud i livet. Et stivt smil og et dybt suk er hvad man kan være heldig at få, sammen med det varme og alt for tynde Øl. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/02-2017 06:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @pethan - du tager helt fejl - man skilter ikke med forkerte priser - man opgiver en pris og oplyser at der kommer ++ oven i hatten. "man opgiver en pris og oplyser at der kommer ++ oven i hatten." = Man skilter med forkerte priser. Priserne på menukortet er ikke de rigtige priser, der tillægges ekstra. Det er korrekt, at de skiver, at der tillægges ekstra, men det gør ikke de trykte priser mere rigtige - faktisk tværtimod. Man fortæller jo selv, at priserne ikke er de rigtige priser. @Kim Ludvigsen - du burde vaere godt bekendt med ++ eftersom du har din website hvor du raadgiver folk som gerne vil vide noget om Thailand. Som jeg forstaar det, saa vil du ikke paa noget tidspunkt naar du er i Thailand saette dine foedder paa et hvilket som helst hotel som laegger ++ til paa vaerelses prisen samt i deres restauranter og barer samt diverse restauranter som laegger ++ til. Er det korrekt forstaaet ? Saa hvad angaar din website saa anviser du kun eller fortaeller om lavpris hoteller og food courts ? Jeg synes det er synd for dig at naar du er i landet at du ikke proever en rigtig god buffet paa et 5* hotel. Det koster ikke alverden selv naar der kommer ++ oveni. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/02-2017 06:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
juj skrev: JohnBKK skrev: Kunne være interessant at høre hvad man egentlig får for den service charge.. God service? Høhø God service tøhø Nej do den er afskaffet, de steder den har eksisteret. Kunder er sguda alt for forstyrende, nå man har travlt med sin dumbphone. Du burde komme lidt ned fra 16ende og ud i livet. Et stivt smil og et dybt suk er hvad man kan være heldig at få, sammen med det varme og alt for tynde Øl. Jeg var på KFC i The Mall igår, hvor jeg overlod det vanskelige bestillingsarbejde til fruen, som er thai, men trods det opstod der sprogproblemer og forvirring, hvor jeg ikke fik det stykke spicy chicken jeg havde udpeget. Der var ingen ++ på regningen, heldigvis.. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/02-2017 07:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - du burde vaere godt bekendt med ++ eftersom du har din website hvor du raadgiver folk som gerne vil vide noget om Thailand. Det har ikke noget at gøre med, om jeg er bekendt med systemet. Det drejer sig om, at man snyder med priserne. Jeg nævner rent faktisk problemet på min hjemmeside i en artikel, der hedder Og så det ekstra ... http://rejse-til-...med-priser hugoboerge skrev: Som jeg forstaar det, saa vil du ikke paa noget tidspunkt naar du er i Thailand saette dine foedder paa et hvilket som helst hotel som laegger ++ til paa vaerelses prisen samt i deres restauranter og barer samt diverse restauranter som laegger ++ til. Er det korrekt forstaaet ? Nu snakker vi om spisesteder, og som sagt vist nok tre gange allerede: Jeg holder mig fra de steder. hugoboerge skrev: Saa hvad angaar din website saa anviser du kun eller fortaeller om lavpris hoteller og food courts ? Jeg skriver generelt ikke om spisesteder, jeg har faktisk kun én artikel om et spisested, og de pålægger ikke ekstra. Jeg kunne ikke drømme om at anbefale et sted, der pålægger ekstra - det burde også være ret klart ud fra mine tidligere indlæg i tråden her. Med hensyn til hoteller, forholder tingene sig lidt anderledes. Jeg anbefaler, at man benytter en booking-tjeneste, fordi det normalt er billigst, og hos booking-tjenesterne er priserne direkte sammenlignelige, fordi priserne behandles ens. hugoboerge skrev: Jeg synes det er synd for dig at naar du er i landet at du ikke proever en rigtig god buffet paa et 5* hotel. Det koster ikke alverden selv naar der kommer ++ oveni. Hm. Jeg kommer normalt ikke den slags steder, men jeg blev indlogeret på et af slagsen, da jeg ikke kunne rejse hjem på grund af askeskyen tilbage i 2010. Vi fik tilbudt gratis mad, men jeg blev alligevel præsenteret for en regning på vist nok 240 baht. Det viste sig så, at maden var gratis, men man skulle selv betale for drikkevarer. De 240 baht var for én cola. |
|
|
pethan |
Lagt på d. 08/02-2017 07:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
Hvis man vil nyde en alt-hvad-man-kan-spise buffet på topplan, er det en god ide at bestille gennem et firma som Eatigo, hvor man kan få store rabatter. https://www.eatig...ry/id/133/ Det er normalt billigst, hvis man er flere om det. Det siger sig selv, at mange buffeter har netpriser (ingen ++): man tør nok ikke pålægge servicegebyrer, når gæsterne jo serverer sig selv. Således er den internationale buffet på Atrium på det femstjernede Landmark Hotel også til en "ren" pris. |
|
|
thg |
Lagt på d. 08/02-2017 12:04
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Irriterende og useriøst når priserne ikke er inkl. moms og service! Jeg "udnytter" så deres +servicecharge således at jeg disse steder aldrig giver nogen drikkepenge, da jeg jo allerede har betalt det! |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 08/02-2017 14:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Nu skriver Kim at hotel booking siderne er direkte sammenlignelige og det er super at de er blevet det. For år tilbage var det nemlig ikke tilfældet og for eksempel havde booking siden Agoda ikke slut priser på forsiden når man søgte. De blev tillagt forskellige skatter og lokalafgifter, som først blev synlige efter man havde intastet alle oplysninger og kun manglede at betale. Yderst irriterende, på samme måde som på restauranterne, men det er heldigvis blevet ændret og så må man jo håbe at restauranterne også på et tidspunkt finder ud af at ærlighed og gennemsigtige priser betaler sig. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/02-2017 15:25
|
Dalton skrev: Nu skriver Kim at hotel booking siderne er direkte sammenlignelige og det er super at de er blevet det. For år tilbage var det nemlig ikke tilfældet og for eksempel havde booking siden Agoda ikke slut priser på forsiden når man søgte. De blev tillagt forskellige skatter og lokalafgifter, som først blev synlige efter man havde intastet alle oplysninger og kun manglede at betale. Så vidt jeg husker, fungerer Agoda stadig på den måde (og vist også de andre store booking-tjenester), men det er så ens for alle hotellerne, så man kan sammenligne priserne indbyrdes. |
|
|
milex |
Lagt på d. 08/02-2017 15:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Kim Ludvigsen skrev: Dalton skrev: Nu skriver Kim at hotel booking siderne er direkte sammenlignelige og det er super at de er blevet det. For år tilbage var det nemlig ikke tilfældet og for eksempel havde booking siden Agoda ikke slut priser på forsiden når man søgte. De blev tillagt forskellige skatter og lokalafgifter, som først blev synlige efter man havde intastet alle oplysninger og kun manglede at betale. Så vidt jeg husker, fungerer Agoda stadig på den måde (og vist også de andre store booking-tjenester), men det er så ens for alle hotellerne, så man kan sammenligne priserne indbyrdes. Helt ærligt Kim - hvor mange click skal du lave for at finde ud af at det du skriver er forkert. Tidligere medtog Agoda ikke ++, alle andre bookings-sites jeg er stødt på angav netto-priser. Agoda's netto-pris kunne man først se når man startede booking'en, altså ret tidligt i booking-processen. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/02-2017 18:23
|
milex skrev: Helt ærligt Kim - hvor mange click skal du lave for at finde ud af at det du skriver er forkert. Tidligere medtog Agoda ikke ++, alle andre bookings-sites jeg er stødt på angav netto-priser. Agoda's netto-pris kunne man først se når man startede booking'en, altså ret tidligt i booking-processen. Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med ovenstående. Men så vidt jeg kan se, så viser Agoda priser uden moms og service på den første side. Klikker man sig videre for at reservere, får man en totalpris, hvor det er inkluderet. Det svarer til det jeg skrev. I gamle dage, skulle man vist klikke én gang mere, før totalprisen blev vist. |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 08/02-2017 18:53
|
Har lige prøvet et par gange på Agoda, og så vidt jeg kan se, viser de nu priser incl ++ på første side. Tror måske det begyndte da der kom sider som f.eks. Trivago og Tripadvisor der sammenligner priser på samme hotel hos forskellige sider som Agoda, Booking.com og hotels.com |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/02-2017 18:57
|
Dalton skrev: Har lige prøvet et par gange på Agoda, og så vidt jeg kan se, viser de nu priser incl ++ på første side. Tror måske det begyndte da der kom sider som f.eks. Trivago og Tripadvisor der sammenligner priser på samme hotel hos forskellige sider som Agoda, Booking.com og hotels.com Hm, måske de er begyndt at gøre forskel på hotellerne - eller på de besøgende? Prøv dette hotel: https://www.agoda...et-th.html Her får jeg vist prisen 12.054 på første side. Klikker jeg videre for at booke, får jeg vist en totalpris på 14.310. |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 08/02-2017 19:19
|
Jah, det ved ikke hvad skyldes Jeg får samme pris, og på første side står der under prisen: Inkluderet i værelsets pris: Byskat DKK 17, Serviceafgifter 10%, Tax 7% |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/02-2017 06:54
|
pethan skrev: Hvis man vil nyde en alt-hvad-man-kan-spise buffet på topplan, er det en god ide at bestille gennem et firma som Eatigo, hvor man kan få store rabatter. https://www.eatig...ry/id/133/ Det er normalt billigst, hvis man er flere om det. Det siger sig selv, at mange buffeter har netpriser (ingen ++): man tør nok ikke pålægge servicegebyrer, når gæsterne jo serverer sig selv. Således er den internationale buffet på Atrium på det femstjernede Landmark Hotel også til en "ren" pris. @pethan - nu staar der net men det er fordi de 10% + 7% allerede er inkluderet i prisen paa lad os tage Sunday brunch til THB 2,500.- net. Det svarer til THB 2,125.- foer ++. Lad os sammenligne med JW Marriott saa koster deres Sunday brunch THB 1,990.- foer ++ og THB 2,342.- efter ++. JWM's er en af de bedre i byen. Hvis man lyst til vin buffet ja saa koster den THB 1,100.- ++ egentlig ikke nogen urimelig pris. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/02-2017 07:43
|
hugoboerge skrev: @pethan - nu staar der net men det er fordi de 10% + 7% allerede er inkluderet i prisen paa lad os tage Sunday brunch til THB 2,500.- net. Det svarer til THB 2,125.- foer ++. Enten kan jeg ikke forstå, hvad I mener (dig og tidligere milex i #29), eller også tror I, at netto betyder noget andet end det gør. Netto betyder, at det er uden ekstra - moms, servicegebyr, emballage, vejafgift osv., alt efter hvad det drejer sig om. Brutto er inklusive alt. Så hvis de 10% + 7% er inkluderet, er det ikke en nettopris, det er en bruttopris. |
|
|
milex |
Lagt på d. 09/02-2017 08:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @pethan - nu staar der net men det er fordi de 10% + 7% allerede er inkluderet i prisen paa lad os tage Sunday brunch til THB 2,500.- net. Det svarer til THB 2,125.- foer ++. Enten kan jeg ikke forstå, hvad I mener (dig og tidligere milex i #29), eller også tror I, at netto betyder noget andet end det gør. Netto betyder, at det er uden ekstra - moms, servicegebyr, emballage, vejafgift osv., alt efter hvad det drejer sig om. Brutto er inklusive alt. Så hvis de 10% + 7% er inkluderet, er det ikke en nettopris, det er en bruttopris. Du har til dels ret. Når jeg skrev netto var det i betydningen netto kontant som er den pris man skal betale. Mht. Agoda, har benyttet dit link og får - ligesom Dalton - netto kontant prisen. Har du nogle cookies der hænger over fra gamle tider?. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/02-2017 08:25
|
milex skrev: Når jeg skrev netto var det i betydningen netto kontant som er den pris man skal betale. Ok, så er jeg helt med - det er så blot bruttoprisen. Og jeg er også enig i, at den pris først plejede at komme senere i processen på Agoda - og det gør den så stadig hos mig, jf nedenstående. milex skrev: Mht. Agoda, har benyttet dit link og får - ligesom Dalton - netto kontant prisen. Har du nogle cookies der hænger over fra gamle tider?. Jeg har lige prøvet at slette cookies, og jeg har så prøvet at finde prisen for 9-10 februar, og jeg får stadig netto-prisen, altså prisen uden moms og servicegebyr: [img]http://kimsside.dk/agoda.png[/img] is not a valid Image. Bruttoprisen med det hele vises først, efter jeg har klikket på Book now: [img]http://kimsside.dk/agoda2.png[/img] is not a valid Image. Men jeg fandt et andet hotel, og her vises den fulde pris på første side. Måske de er ved at omstille? Det er surt, hvis de ikke længere har tænkt sig at behandle alle ens, så man nemt kan sammenligne. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/02-2017 09:06
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @pethan - nu staar der net men det er fordi de 10% + 7% allerede er inkluderet i prisen paa lad os tage Sunday brunch til THB 2,500.- net. Det svarer til THB 2,125.- foer ++. Enten kan jeg ikke forstå, hvad I mener (dig og tidligere milex i #29), eller også tror I, at netto betyder noget andet end det gør. Netto betyder, at det er uden ekstra - moms, servicegebyr, emballage, vejafgift osv., alt efter hvad det drejer sig om. Brutto er inklusive alt. Så hvis de 10% + 7% er inkluderet, er det ikke en nettopris, det er en bruttopris. @Kim Ludvigsen - du har ikke forstaaet en dyt. Der er lavet en sammenligning hvor "net" i eksemplet betyder at det er "all inclusive" omvendt hvor en pris er naevnt og hertil kommer saa ++. Jeg ved godt at det lyder vanskeligt for normalt naar man gaar fra brutto til netto saa traekker man noget fra. Omvendt her saa er der ikke tale om en discount men en all-in pris som vises som "net". Dvs inkluderer service charge og vat. Men pethan som startede det her vil saa hellere nyde en Sunday brunch paa Atrium Landmark fordi det er "net" paa trods af at den er dyrere end JW Marriott's som har en meget stoerre "spread" dvs udvalg. JWM's Sunday brunch kan varmt anbefales. Til orientering saa har jeg et Club Marriott card og det har jeg haft i adskillige aar. Hvordan virker det saa ? Det er meget enkelt - hvis man er 2 personer = 50% discount, 3 personer = 33% discount og nu kommer den svaere hvis man er 4 personer = xx% discount. Lad os tage Sunday brunch paa JW Marriott som eksempel: 2 personer: 2 X THB 1,990. = THB 3,980.- 1 X THB 1,100. = THB 1,100.- (vin buffet - fruen koerer saa hun drikker juice, vand etc som er incl.) Det giver = THB 5,080.- 50% discount = THB 1,990.- 15% discount = THB 165.- (discount vin buffet) Efter discount = THB 2,925.- 10% service ch = THB 292.50 sub-total = THB 3,217.50 vat 7% = THB 225.23 Total = THB 3,442.73 uden clubmarriott Buffet + vin buffet = THB 5,080.- Service charge = THB 508.- Sub-total = THB 5,588.- Vat 7% = THB 391.16 Total = THB 5,979.16 Besparelse = THB 2,536.43 Man betaler THB 8,900.- for kortet men i realiteten er det gratis eftersom der foelger vouchers med hvorved man faar gratis buffet for 2 personer paa 4 forskellige hoteller i Bangkok plus rabat ved bestilling af vaerelser. Herudover gaelder kortet i hele Asia/Pacific omraadet. Kan varmt anbefales. https://www.myclu...ng-Hotels/ For lige at komme lidt videre med Kim Ludvigsen's brutto/netto halloej. Vi forudsaetter at Kim Ludvigsen faar tilbudt et job i Thailand. Han faar at vide at afloenning er "net". Med andre ord saa afholder arbejdsgiver skat og evt andre omkostninger i forbindelse med ansaettelsen. For Kim Ludvigsen er det all-inclusive (netto loen) eftersom han ikke behoever at skaenke skattevaesenet en tanke. Omvendt er arbejdsgiver tvunget til at omregne netto loen til brutto loen fordi arbejdsgiver skal afregning personlig indkomst skat for Kim Ludvigsen. Saa arbejdsgiver regner baglaens paa samme maade som jeg har regnet baglaens for at finde sammenlignings prisen mellem Landmark og JW Marriott. Mvh |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/02-2017 11:04
|
hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - du har ikke forstaaet en dyt. Der er lavet en sammenligning hvor "net" i eksemplet betyder at det er "all inclusive" omvendt hvor en pris er naevnt og hertil kommer saa ++. ... Vi forudsaetter at Kim Ludvigsen faar tilbudt et job i Thailand. Han faar at vide at afloenning er "net". Med andre ord saa afholder arbejdsgiver skat og evt andre omkostninger i forbindelse med ansaettelsen. Jeg skal lade andre bedømme, hvem der ikke kan forstå. Du bruger ordet net (netto) i to eksempler, hvor betydningen er direkte i modstrid med hinanden. I det ene bruger du det til at indeholde ekstra omkostninger. I det næste eksempel bruger du det til ikke at indeholde ekstra omkostninger (hvilket er den rette brug af ordet). Ordet skifter altså ikke betydning alt efter, hvilken sammenhæng, du bruger det i. Prisen med alle omkostninger er en bruttopris, mens prisen uden ekstra omkostninger er en nettopris. Det er faktisk ganske simpelt. Det samme, når du går i supermarkedet og købe en vare med vægtangivelse, her står nettovægten angivet, det vil sige uden emballage. |
|
|
pethan |
Lagt på d. 09/02-2017 11:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
Jeg forstår ikke, hvad du snakker om, Hugoboerge. Hvad har "Club Marriott card" med det her at gøre? Det, at en buffet kan være billigere på Marriot end Landmark, har ikke noget med sagen at gøre. Det er ikke et spørgsmål om, hvor der er billigt, og hvor der er dyrt, men hele princippet om at skilte med '++ priser'. Jeg tror efterhånden, jeg må give JohnBkk ret: det ser ud til, at du simpelthen ikke er i stand til at argumentere logisk. |
|
Spring til debat: |