Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Nyt pas
|
|
HOJ |
Lagt på d. 01/02-2017 18:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
skriver og læser du Thai John, det gør jeg ikke, og når fruen har stavet sig igennem og jeg tænker det kan da ikke være rigtig med mange af de kopier i forhold til at få et nyt dansk pas og man så ringer til ambassaden og spørger vil nogle af dem ikke tale med mig men fruen som derefter bliver der gjort grin med en, af nogle personalet, fordi hun ikke kan læse Thai har og i min tid i bestyrelsen for Thai Nord også oplevet børn som har Thai pas som ikke har gået i skole i Th. får en dårlig behandling fordi de kun kan læse Dansk
Web: HOJ
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 01/02-2017 18:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Nej, det gør jeg ikke, og taler det temmelig dårligt, men jeg har oplevet det samme som dig allevegne, der sparkes nedad på almuen fra rismarkerne, der havde travlt med at forsøge familien via arbejde med ris, sukkerrør m.m., mens de højrøvede Bangkok kinesere gled igennem skole og universitet med snyd, tea-money og fedteri, og nu sidder på alle de gode stillinger. Jeg blev chokeret da jeg for mange år siden oplevede hvordan hun blev behandlet, selv i Bangkok Bank, hvor hun havde været kunde i mange år, total foragt, total højrøvethed, lige præcis fordi det kneb hende at udfylde en formular. Så jeg blev stiktosset, og forlangte en anden medarbejder, og vi fik så en lidt længere oppe i hierarkiet der forstod engelsk, og jeg fortalte ligeud at de skulle stoppe med den slags, jeg råbte højt, og det virkede sgu, selvom folk siger det ikke gør, men det gør det i nogle tilfælde. Siden den oplevelse har jeg hver eneste gang det er sket på div. kontorer, på hospitaler, i forretninger osv. osv. - været ved siden af hende og råbt højt, STOP!!! "What´s your problem"???? Det virker, og det giver fruen en enorm selvtillid, hun er blevet ret cool til at styre dem efterhånden.. PS: Lige en lille forklaring til mit indlæg #2... Jeg har været rasende og stiktosset på hende mange gange tidligere, det må jeg ærligt indrømme, troede sgu hun var doven, dum, eller sløv, indtil jeg fandt ud af at den var gal med skolegangen. Det har været en udfordring i mange år, for hvor meget kan man forlange at hun skal klare selv? Der har jeg været ret barsk, bare kom igang du, få ringet til det kontor, få klaret det der, men jeg har altid været der lige ved siden af hende, til at gå totalt amok overfor de instanser der ikke behandler hende ordentligt, det er jeg nemlig ret ferm til! Redigeret af JohnBKK d. 01/02-2017 19:17 |
|
|
pethan |
Lagt på d. 02/02-2017 04:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
Ja, en fin skolegang betyder rigtig meget i Thailand, selv om den i mange tilfælde alligevel resulterer i uvidende personer, der ikke er i stand til at tænke selv. (Jeg har fx gennemlæst flere ph. d. – afhandlinger, lige før de blev afleveret, og de har alle været på hvad jeg ville kalde 8. – 9. klasses niveau). Krav om en fin skolegang er en af de måder, de "fine" bruger til at holde de fattige nede på. Fx kan man kun blive politiker, hvis man har gået på universitetet (p.t. kan man selvfølgelig slet ikke blive politiker, medmindre man er gode venner med nogen i hærens elite). For at blive guide skal man have licens, og for at få den skal man gennemføre en guideuddannelse, som normalt kræver, at man har en universitetsuddannelse i forvejen. Osv. osv. Hvis man er født fattig, så forbliver man i langst de fleste tilfælde fattig, lige meget, hvor dygtig man er. Og så bliver man også behandlet som fattigrøv af de fine. Trist. |
|
|
HOJ |
Lagt på d. 02/02-2017 18:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Ok John Har mange gange selv været ude for samme også i Bangkok Bank og har også prøvet flere gange i skranken for udlændinge der at de ikke kan tale Engelsk selv om det står der at de kan og de påstår de forstår en havde i sommer en der ikke forstod ordet insurance og som forestod for at sælge forsikringer så jeg til sidst også talte højt og bad om at tale med en der forstod Engelsk og så kom Chefen for afdelingen og tog over og undskyldte ps er glad for du også er inde i den del det kunne man ikke se af dit første indlæg så slut herfra Web: HOJ
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/02-2017 19:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
@HOJ: Jeg ku´skrive en bog om alt det p!s fruen og jeg har oplevet gennem de sidste 14 år sammen... Jeg startede ud som typisk 1. gangs besøgende her i landet i 1999, læste alt hvad jeg kunne få fingrene i om Thailand inden jeg ankom til Phuket. Mange af de råd og vejledninger er direkte latterlige fandt jeg så ud af hen ad vejen, og underligt nok findes de endnu. Tror sgu efterhånden det er en konspiration for at holde Farang nede i en uvidende ydmyg og underdanig position overfor det "mystiske og uudgrundelige Siam" - weird.. En god og solid "Boss attitude" får de dovne "saduak sabai" slyngler til at rubbe sig og komme i omdrejninger, det har jeg erfaret masser af gange allevegne, hvorimod den klæbrige og fedtede first time bukke og skrabe og wai enhver du møder kun resulterer i latter og store smil, men ingen resultater. Så hvad vil vi ha´? Jeg vil ha god service alle vegne, de kan glemme deres overlegne hovski-snovski bull overfor mig, gider ikke, og det samme gælder nu fruen, hun har fattet det efterhånden.. Rant over, and out. Redigeret af JohnBKK d. 02/02-2017 19:14 |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |