Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Thai kørekort
|
|
cali111 |
Lagt på d. 14/01-2017 10:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Nero skrev: moerk5002 skrev: Dette område er jeg helt grøn på, trods mine mange år i Thailand. Har prioiteret anderledes.... Men sagen er at jeg gerne vil have et Thai køre kort til bil. Hvad er proceduren til det med hensyn til papirarbejde osv. Kan man selv klare det hele eller skal man have et thai firma til at hjælpe...? Jeg har et internationalt kørekort udstedt i februar 2016 i Danmark. Har hørt at man kan ombytte det direkte til thai.... Er der nogen som kan hjælpe mig, det skal gerne laves her i januar inden det gamle udløber. På forhånd tak til alle de hjælpsomme medlemmer..... Har du gyldigt dansk kørekort er det let. Går ud fra at det vi taler om er kørekort til bil. De konverterer dit danske kørekort og du skal kun gennem 2 prøver. En reaktionstest og en farve test. Muligvis også en afstands test. Ingen teori. Det er noget helt andet, hvis du som jeg vil ha' kort til motorcykel også. Og ikke har det fra Dk. Så er der teori test på computer med 38 spørgsmål. Sproget er engelsk. Jeg havde 6 fejl, som jeg mener er max. Derefter (dagen efter) praktisk prøve på deres prøve bane, hvor der sidder medarbejdere bag blomsterbede og hække, som noterer om du kører fornuftigt. Du skal selv medbringe motorcykel. Good luck I dag er det 50 spørgsmål med 45 rigtige for at bestå. Man har en time til at svare. Har man ikke bestået, kan man få vist de forkerte svar, med korrekt svar og prøve igen. Husk papir og blyant. Lykkes det ikke 2. gang, kan man komme igen en anden dag. Her undgår man så de 4 timers teori. NØD BRYDER ALLE REGLER
|
|
|
Nero |
Lagt på d. 14/01-2017 13:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
cali111 skrev: Nero skrev: moerk5002 skrev: Dette område er jeg helt grøn på, trods mine mange år i Thailand. Har prioiteret anderledes.... Men sagen er at jeg gerne vil have et Thai køre kort til bil. Hvad er proceduren til det med hensyn til papirarbejde osv. Kan man selv klare det hele eller skal man have et thai firma til at hjælpe...? Jeg har et internationalt kørekort udstedt i februar 2016 i Danmark. Har hørt at man kan ombytte det direkte til thai.... Jeg stod i kø til teori prøven sammen med et par russere. De kunne ikke et ord engelsk. Alligevel har de åbenbart bestået teoriprøven, for vi stod også i kø sammen, da vi ventede på at få udleveret vores driver licens. Er der nogen som kan hjælpe mig, det skal gerne laves her i januar inden det gamle udløber. På forhånd tak til alle de hjælpsomme medlemmer..... Har du gyldigt dansk kørekort er det let. Går ud fra at det vi taler om er kørekort til bil. De konverterer dit danske kørekort og du skal kun gennem 2 prøver. En reaktionstest og en farve test. Muligvis også en afstands test. Ingen teori. Det er noget helt andet, hvis du som jeg vil ha' kort til motorcykel også. Og ikke har det fra Dk. Så er der teori test på computer med 38 spørgsmål. Sproget er engelsk. Jeg havde 6 fejl, som jeg mener er max. Derefter (dagen efter) praktisk prøve på deres prøve bane, hvor der sidder medarbejdere bag blomsterbede og hække, som noterer om du kører fornuftigt. Du skal selv medbringe motorcykel. Good luck I dag er det 50 spørgsmål med 45 rigtige for at bestå. Man har en time til at svare. Har man ikke bestået, kan man få vist de forkerte svar, med korrekt svar og prøve igen. Husk papir og blyant. Lykkes det ikke 2. gang, kan man komme igen en anden dag. Her undgår man så de 4 timers teori. Jeg stod i kø til teori prøven sammen med et par russere. De kunne ikke et ord engelsk. Alligevel har de åbenbart bestået teoriprøven, for vi stod også i kø sammen, da vi ventede på at få udleveret vores driver licens. |
|
|
milex |
Lagt på d. 14/01-2017 15:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
JohnBKK skrev: Lidt off topic, eller bare info. For mange år siden da jeg gerne ville ha´alt i orden, alt siger jeg, også kørekort, fik jeg lavet et internationalt af slagsen, og sandelig om jeg ikke kort tid efter ankomst til LOS blev stoppet af polib ved et roadcheckpoint, og stolt hev jeg mit grimme internationale driverlicens grå papkortfolder op af lommen og viste dem, hvorefter Somchai polib brød sammen i grin: "What this, U´joking"? - og derefter fulgte en længere palaver, hvor jeg tilsidst viste mit pink DK plastkørekort, og så var han tilfreds, den anden gad han sgu ikke.. Efter 18 år på rejse i Æventyrlandet LOS har jeg lært at man ikke skal gøre det hele alt for kompliceret.. Man bør nok gøre sig klart hvad et intenationalt kørekort egentlig er. Det er blot er formaliseret/standardiseret oversættelse af ens nationale kørekort. Det internationale kørekort er intet værd med mindre man også kan fremvise det bagvedliggende nationale kørekort. Så selvfølgelig skal den lokale polib også se det nationale kørekort. Ikke det store drama i det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/01-2017 15:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Ja, selvfølgelig da, men min pointe var at han ikke anede hvad det grå pap var, han troede det var en joke, ell. noget hjemmefabrikeret, eller wtf ved jeg.. Det er ca. 5 år siden, og det var et større checkpoint i BKK med flere polib. Som sagt fik han så mit kørekort at se, jeg har til bil og motorcy, og det var helt OK. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/01-2017 13:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Det er nok fordi, at det står på engelsk. Betjent Somsak kunne vel ikke engang læse overskriften, men dit normale kørekort har et billede af en bil? |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 15/01-2017 15:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Ja, måske derfor... tror jeg viser denne her næste gang: [img]http://www.kennel-bakkebo.dk/Bella-koerekort-web.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/01-2017 05:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Nye regler: http://www.thaivi...ng-school/ |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |