Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Andet familieliv
 Udskriv debat
Økonomi… eller manglen på samme
hugoboerge
JohnBKK skrev:

Mange danske "mænd" aner jo ikke hvad det vil sige at være mand, pga. den omklamrende nazi-feminine styring og kontrol der har hærget Danmark siden 60´erne. De der så har opgivet at være i et forhold med sådan en dansk karikatur af en kvinde, finder andre græsgange, f.eks. i Thailand, men er dårligt udrustede til at klare den udfordring. Derfor har mange thai tøser alt for nemt spil til at køre rundt med skvathovedet, der i misforstået tolerance og hensyntagen bare lader hende tage føringen i alle forhold, især de økonomiske..

Manden skal styre og lede i et forhold til en thai, det har hun det bedst med og respekterer ham derfor 100%.

Den anden måde med typisk dansk tolerant forhandler/konsensus mentalitet dur simpelthen ikke her.

Godt indlaeg JohnBKK.

OleH
JohnBKK skrev:

Mange danske "mænd" aner jo ikke hvad det vil sige at være mand, pga. den omklamrende nazi-feminine styring og kontrol der har hærget Danmark siden 60´erne. De der så har opgivet at være i et forhold med sådan en dansk karikatur af en kvinde, finder andre græsgange, f.eks. i Thailand, men er dårligt udrustede til at klare den udfordring. Derfor har mange thai tøser alt for nemt spil til at køre rundt med skvathovedet, der i misforstået tolerance og hensyntagen bare lader hende tage føringen i alle forhold, især de økonomiske..

Manden skal styre og lede i et forhold til en thai, det har hun det bedst med og respekterer ham derfor 100%.

Den anden måde med typisk dansk tolerant forhandler/konsensus mentalitet dur simpelthen ikke her.

OK Boss, det er forstået ! LOL LOLLOL LOLLOL LOL

Nero
JohnBKK skrev:

Pletskud....LOL LOL

JohnBKK
Tak d´herrer, jeg var endda ædru da jeg skrev det, utroligt..

Wink

Dalton
Nu nævner Lincoln, trådstarter, i en anden tråd at han gerne vil til Cambodia i et par dage.
Så vil jeg da foreslå at han udvider den tur til en uge eller halvanden, tager Dankortet med og efterlader konen hos moren med de penge hun vil give til sin mor.
Så bestemmer du selv farten/forbruget og efter min mening er det, om ikke billigere i Cambodia, så i hvert fald ikke dyrere end Thailand.
Personligt vil jeg også mene at en enkelt dag til Angkor wat området er alt for lidt, der er en uge mere passende.

The_Horror
ja, det er ikke engang løgn hvad den gamle tosse fra 16. etage i galehuset skriver, jeg har indledt mange af mine thai forhold som den bløde danske mand som man er opdraget med i den vestlige feministiske verden. Men det var først da jeg strammede nosserne op at jeg opnåede oprigtig respekt blandt thaierne. Jeg siger ikke at man skal være en usympatisk stodder, men jeg mener bestemt at der er forskel på hvad det vil sige at være 'en rigtig mand'. Men det at have styr på økonomien er ens alle overalt og det har man ikke hvis ens udgifter er større end ens indtægter i den lange bane, også selvom pengene går til konen og dennes familie, når forholdet slutter vil man blot blive grinet af...been there.

Mht. økonomien i et dansk thai forhold, så skal man følge sin sunde fornuft og gøre hvad man selv finder rigtig og fair, er man utilfreds skal man banke i bordet, det er ikke et svaghedstegn. Jeg kender flere dansk thai forhold hvor det er den danske mand som betaler rejserne og udgifterne heraf, også selvom kvinder har arbejde, men så går der blot det længere mellem turerne, så enkelt er det.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

Nero
The_Horror skrev:

ja, det er ikke engang løgn hvad den gamle tosse fra 16. etage i galehuset skriver, jeg har indledt mange af mine thai forhold som den bløde danske mand som man er opdraget med i den vestlige feministiske verden. Men det var først da jeg strammede nosserne op at jeg opnåede oprigtig respekt blandt thaierne. Jeg siger ikke at man skal være en usympatisk stodder, men jeg mener bestemt at der er forskel på hvad det vil sige at være 'en rigtig mand'. Men det at have styr på økonomien er ens alle overalt og det har man ikke hvis ens udgifter er større end ens indtægter i den lange bane, også selvom pengene går til konen og dennes familie, når forholdet slutter vil man blot blive grinet af...been there.

Mht. økonomien i et dansk thai forhold, så skal man følge sin sunde fornuft og gøre hvad man selv finder rigtig og fair, er man utilfreds skal man banke i bordet, det er ikke et svaghedstegn. Jeg kender flere dansk thai forhold hvor det er den danske mand som betaler rejserne og udgifterne heraf, også selvom kvinder har arbejde, men så går der blot det længere mellem turerne, så enkelt er det.

Vi som bor her mere eller mindre fast, har alle mødt mænd som er blevet snydt.
Hvorfor er de blevet snydt...?
Fordi den sunde fornuft du omtaler, sidder mellem benene.

kimkingo
Hej lincoln1242
Jeg prøvede for sjov og spørge min kone hvad ville dit råd være til den stakkels mand.

Hun sagde. "Nu skal vi jo høre historien fra begge sider".

Jeg har selv altid været ærlig overfor min kone med vores økonomi.
Ingen Sin sot, skal der sendes penge til Thailand, så er det af hendes penge.
Dertil skal så siges, når vi er i Thailand, så kræver hendes familie intet.
Men vi giver selv gerne f.eks kørestol til svigerfar osv. Men kun som vi har råd til.
Så mit råd til dig vil være.
Prøv og vise din kone dit brev, og hør hendes svar. Vi venter spændt.
God jul til alle.
Sunflower

Bjarne
JohnBKK skrev:

Tak d´herrer, jeg var endda ædru da jeg skrev det, utroligt..

Wink

Måske derfor.

sabaitoo
Der findes faktisk en generel løsning på problemet, uden at skal gøre mig til ekspert på området.

Mit første ægteskab varede 1,5 år, dvs til den dag konen kom tilbage fra en ferie i Thailand og proklamerede at hvis vi ikke begyndte at sende penge til svigermor hver måned, ville hun vende snuden hjem til mor i Thailand...
Jeg fik hende forklaret at der lige var lidt papirer der skulle underskrives og ønskede hende en god tur...skilmissen kostede dengang 500 Kr..

Forud for min første kone havde jeg haft en del..hmmm adskillige forhold som når det begyndte at blive seriøst altid endte med hvor meget jeg nu kunne spæde til svigerforældres manglende økonomi, væltede vandbøfler, mistede gebisser, døde guldfisk samt punktedere cykler, Jeg tror jeg har hørt hver eneste undskyldning for at lette en Farangs tegnebog til svigermor fra en utal af venlige kvinder, - med tiden bliver man lidt hårdfør og meddeler kvinden at hun må vælge mellem en selv og svigermor....i 99% af tilfældene vælges svigermor..

Det endte med at jeg blev en kold og kynisk farang der på første date meddelte den udkårne at jeg ikke ville høre et ord om svigermor... hvis jeg havde kontakt med kvinden mere end 24 timer meddelte jeg på anden dagen at jeg aldrig ville møde svigermor/forældre...et udmærket system til ikke at løbe ind i længerevarende forhold.....

Det var så indtil jeg mødte min nuværende ægteviv, hun meddelte flot at hendes mor og far nok skulle til BKK for at hun kunne få udstedt et pas, men at hun ville klare den udgift...jeg behøvede ikke at møde forældrene da de kunne bo ved noget familie da det kun tog en dags tid med passet...
Hmmm jeg tog imod tilbuddet og undgik forældrene, min nuværende tog med mig på hvad der skulle være en lille ferie, lang historie kort..endte med at vi fik en søn et par år senere søn nummer 2..tja så var der pludselig gået 5 år....og jeg havde stadig aldrig mødt eller hørt om svigermor..

Vi fik den ide at vi ville holde et par måneders ferie i Thailand før vores unger blev skolemodne...og spørgsmålet som jeg frygtede kom fra konen...skal vi besøge min mor ???.. Jeg ville jo ikke afholde mine unger fra at have mødt deres mormor og i blev enige om at besøge hende et par dage...

Da vi ankom til Don Muang holdt der en spinterny minibus og svigermekanikken og en onkel som chauffør stod og tog imod os...efter at vi var blevet indkvarteret på en godt hotel fortalte svigermutter at hun havde købt minibussen så vi kunne bruge den i de 3 måneder vi var i Thailand og at onkel chauffør bagefter kunne bruge den som skolebus/hyrevogn...hmmm vi skulle dog komme op og besøge hende i det nordlige på vores tur rundt i Thailand, da hun ikke kunne blive i BKK pga arbejde...fint nok, hun smuttede næste dag og overlod os bilen med chaffut..

Da vi efter nogle uger tog nordpå for at besøge hende viste det sig at hun sammen med en partner var ejer af en fabrik med 300+ ansatte,...vi blev dagligt vartet op på hænder og fødde samt svigermors guldklumper blev forkælet i hoved og .. der var intet der var godt nok..gameboys og diverse var blandt de daglige lille gaver fra den gamle krage

Stadig lidt skeptisk over dette væsen blev jeg dog lidt mildere stemt overfor hende og det endte med at jeg fandt en flaske gammel dansk og lidt snaps som jeg delte med hende, den fest varede ikke så længe, men mindet om da hun rullede bagover og måtte bæres i seng er dog blevet hængende..herefter var vi dog på talefod..vi enedes om at vi ville komme på besøg indenfor de næste 2 år..

2 år senere dukkede vi så op igen..samme procedure, ny bil masser af gaver til ungerne og lidt druk med svigermor..mens vi var oppe og besøge hende var vi ude og se på lidt jord da vi eventuelt i en meget senere tid måske ville bygge hus....vi brugte en dag og fandt 3 stykker jord som vi bad svigermor finde prisen på ..vi ville komme tilbage efter 3 ugers rejse i syden....da vi kom tilbage havde den gamle krage købt alle 3 og gav dem til min kone...
Senere på turen kom den gamle krage til at købe et dobbelthus ved rom klao, så skulle vi ikke på hotel i BKK når vi kom derned...

Efter 10 års ægteskab fik vi en datter og da hun var rejsemoden måtte vi igen ned og besøge svigermor, dvs mig konen og vores 3 unger..samme system fra den gamle afhentning, bil og bolig til rådighed og masser af gaver og forkælelse af ungerne.. Hun havde dog solgt sin andel i fabrikken og havde opkøbt jord til gummi i nærheden af hendes forældre..dvs ungernes olde forældre... skønt sted i midtthailand og svigermor havde lagt sin formue i jord og gummi..

Som tiden gik fik jeg et ganske udmærket forhold til min svigermor, vi deler en flaske gammel dansk og kvinden har aldrig bedt mig eller konen om penge, tværtimod har hun fodret vores unger med ofte unødige gaver.. Kvinden har penge som snot og hendes familie lider ingen nød, hun har ansat en del af dem som medhjælpere på hendes forskellige projekter..

Har lige haft min 24 års bryllupsdag og ved sidste rejse til Thailand kom jeg under en flaske gammel dansk til at spørge svigermor...kommer du aldrig op og besøger os.....svaret var ja...men kun hvis det ikke er under 2 måneder...men ok jeg er jo selv skyld i misæren og går og glæder mig til at vise hende lidt af DK og Europa...
Er jo kommet til at holde af den gamle drage med årene ;-) Vi har det faktisk ganske rart og ungerne der nu er voksne elsker hende..Jeg må været blevet blød med alderen

Jeg har ikke skrevet for at være skideklog, kun for at vise at det også kan lade sig gøre at være gift uden at skulle sende penge til svigermor/familie..man skal bare lige finde den rigtige først ;-)

Godt Nytår
Sabaitoo

sony
The_Horror skrev:

Hov hov du, han sgu da ikke gammel.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Nero
Dejlig historie Sabaitoo.
Du har været heldig. Ikke mange af den slags svigermødre. Tillykke med det og også godt nytår her fra.

Tuttelu Tralla

energy
Jeg har ikke skrevet for at være skideklog, kun for at vise at det også kan lade sig gøre at være gift uden at skulle sende penge til svigermor/familie..man skal bare lige finde den rigtige først ;-)

Du har været heldig at finde en familie som klarer sig selv og har penge nok. Godt gået.. :-)
I øvrigt så syntes jeg at hvis en thai familie har penge nok, så kan jeg ikke se hvorfor en thai skal sende penge hjem bare fordi hun er gift med en farang.
Jeg syntes det er ok, hvis de er fattige for de skal ikke sulte men sgu da ikke hvis de har i forvejen.
Så heller nøjes med at give gaver og lidt penge når man kommer på ferie.

Og så jeg er nysgerrig :-)
Jer som sender penge hjem til familien ?.

Hvor meget sender i typisk hver måned ?

Nero
energy skrev:

[quote]Jeg har ikke skrevet for at være skideklog, kun for at vise at det også kan lade sig gøre at være gift uden at skulle sende penge til svigermor/familie..man skal bare lige finde den rigtige først ;-)

Du har været heldig at finde en familie som klarer sig selv og har penge nok. Godt gået.. :-)
I øvrigt så syntes jeg at hvis en thai familie har penge nok, så kan jeg ikke se hvorfor en thai skal sende penge hjem bare fordi hun er gift med en farang.
Jeg syntes det er ok, hvis de er fattige for de skal ikke sulte men sgu da ikke hvis de har i forvejen.
Så heller nøjes med at give gaver og lidt penge når man kommer på ferie.

Og så jeg er nysgerrig :-)
Jer som sender penge hjem til familien ?

Hvor meget sender i typisk hver måned ?

Nu er der jo forskel på priserne. Bor i I Thailand, elle Dk.? Jeg lægger gerne ud med min viden omkring de venner jeg kender som bor sammen med de små yndige i Thailand.
Pengene (baht) udbetales ikke til svigermor. Men den samboende Thai' pige, som selv klarer de nødvendige donationer til Mor og Søn. Bemærk ikke datter, hvis hun er færdig i skolen. Hvis datter er i den skole modne alder, bliver skolen også betalt af Farang. Et lille apendix.: Mange sønner stopper deres job, når mor bor sammen med farang. Tror, at når der er farang inde i billedet, behøver den dovne Thai' søn ikke længere at arbejde. Mor sender penge. Desværre rigtigt.
Beløbene pr. måned til den samboende svinger mellem 10 - 20.000 bht. pr. måned. Derudover som sagt penge til skole, alle daglige udgifter til den lille darling. Mad, telefon, øl, spiritus og de andre udgifter, kommer oveni.
Kort sagt, den lille uimodståelige, har aldrig udlæg, som ikke bliver honoreret af farang. Den månedlige donation er derfor netto.
Men lad os høre hvordan systemet fungerer, når man er samboende i Dk og dermed har to indtægter og en bedre økonomisk status.
Redigeret af Nero d. 27/12-2016 13:02

farang47
jeg fik brækfornemmelser da jeg læste sabaitoo´s indlæg 30

JohnBKK
Tak for dagens bedste politisk ukorrekte kommentar..!

.......... LOL LOL

Bjarne
farang47 skrev:

Jamen, det er da også ubehageligt at høre om folk, det går godt for.

JohnBKK
- og det er endnu mere ubehageligt at høre på din konstante moralske kvababbelse om stort set alt og alle her på stedet..

energy
Bjarne skrev:

farang47 skrev:

Jamen, det er da også ubehageligt at høre om folk, det går godt for.

Tror også det kaldes misundelse Bvdrrr

Bjarne
JohnBKK skrev:

- og det er endnu mere ubehageligt at høre på din konstante moralske kvababbelse om stort set alt og alle her på stedet..

Ikke alt og alle. Kun dem, der gør sig fortjent.

Spring til debat: