Se indlæg
Juntaen kræver erstatning af eksleder
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/11-2016 08:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Artiklen har ikke aendret sig Kim Ludvigsen men du har bare ikke forstaaet artiklen, det er derfor du skulle laese den een gang til. Når nu du er så skrap, så kan du jo forklare mig forskellen. @Kim Ludvigsen - helt aerligt jeg synes du selv skal finde ud af det saa laes artiklen een gang til. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/11-2016 10:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - helt aerligt jeg synes du selv skal finde ud af det saa laes artiklen een gang til. Jeg konstaterer, at du ikke er i stand til at forklare forskellen. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/11-2016 19:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Nå, sku lige glo i "thai-nørd-tråden" - intet nyt her, jeg sætter lige en portion popcorn i kog, hvis kombattanterne pludselig dukker op, hohoho! |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 03/11-2016 00:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/11-2016 05:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - helt aerligt jeg synes du selv skal finde ud af det saa laes artiklen een gang til. Jeg konstaterer, at du ikke er i stand til at forklare forskellen. Jeg goer et forsoeg: 1. Der naevnes intet omkring "verdensplan" i artiklen eller generalen for den sags skyld. . Det er en Mr. Kwanchai som giver rice millers og rice traders skylden for de lave priser. Laeg maerke til det at det er lokalt og ikke paa "verdensplan". Og så smider generalen for god ordens skyld lige en påstand på bordet om, at det er visse politikere (hvem mon de mener?), der har fået priserne til at falde - på verdensplan. 2. Det drejer sig kun om 1 ris type "Hom Mali" og ikke ordinaer ris. Det fremgaar helt klart af artiklen. (Under det gamle scheme gav man for oevrigt et subsidy for Hom Mali kvalitet paa THB 20,000 per ton.) 3. Det nye scheme adskiller sig fra det gamle ved at det er et "barn rice pledging scheme" hvorved de farmere som indgaar under dette faar mere i subsidy end de farmere som oensker at saelge omgaaende. Men ellers staar det klart og tydeligt i artiklen hvad forskellen er: Growers also keep the grain in their barns instead of at contracted warehouses like in the rice-pledging programme. There are also restrictions which limit the number of farmers eligible for the subsidy to effectively one third of all farmers, unlike the "buy-every-grain" pledge of the Yingluck Shinawatra government. Men pak pop cornene sammen for det er lidt traettende at belaere hr. Ludvigsen. Jeg haaber der er forstaaelse for det. Saa ikke mere herfra. Mvh. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 03/11-2016 06:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
http://m.bangkokp...etter-deal Som opfølgning på HBs svar. Yderligere er det værd at bemærke at det var juntaen der indfriede de lovede ris-penge til farmerne. Da tidligere regering var løbet fra deres løfte, grundet manglende finansiering. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 03/11-2016 06:38
|
hugoboerge skrev: 1. Der naevnes intet omkring "verdensplan" i artiklen eller generalen for den sags skyld. . Priserne er faldet på verdensplan. Det er derfor ikke usædvanligt, at de også er faldet i Thailand. hugoboerge skrev:Det er en Mr. Kwanchai som giver rice millers og rice traders skylden for de lave priser. Laeg maerke til det at det er lokalt og ikke paa "verdensplan". Se ovenfor. hugoboerge skrev:2. Det drejer sig kun om 1 ris type "Hom Mali" og ikke ordinaer ris. Det fremgaar helt klart af artiklen. Det er underordnet. Pengene tages fra statskassen i begge tilfælde. At generalen begrænser til en enkelt ristype, betyder blot, at udgiften bliver mindre, men principielt er det det samme. Skal den ene betale, skal den anden også. (Personligt mener jeg, at ingen af dem skal betale - ligesom ingen politikere i andre lande skal betale for den slags politiske beslutninger). hugoboerge skrev:(Under det gamle scheme gav man for oevrigt et subsidy for Hom Mali kvalitet paa THB 20,000 per ton.) Hvis du sammenligner med markedsprisen dengang, var det tilskud vist mindre procentvis i forhold til markedsprisen, end det generalen giver. hugoboerge skrev:3. Det nye scheme adskiller sig fra det gamle ved at det er et "barn rice pledging scheme" hvorved de farmere som indgaar under dette faar mere i subsidy end de farmere som oensker at saelge omgaaende. Det er også underordnet. Det er en udgift for statskassen. Du var da vist ikke den sidste til at råbe højt om, hvor DYR Yinglucks risplan var. Jeg mindes ikke et eneste ord fra dig om, at det var bestemte aspekter, som fx antallet af risarter, der havde betydning for dig. Mit indtryk er, at den største forskel for dig mellem de to tilskud er navnet Thaksin. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/11-2016 04:10
|
Hvis man mener, at generalens hjælp til risfarmerne er helt, helt anderledes end den forrige regerings hjælp, og at det derfor er rimeligt at Yingluck skal betale erstatning, mens generalen ikke skal, så skal man nok ikke læse Alan Dawsons klumme i denne uge: http://www.bangko...me-deja-vu |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/11-2016 11:38
|
Så er næste rissort på programmet: http://www.bangko...re-farmers Det er naturligvis stadig slet, slet ikke det samme, som da den forrige regering hjalp risbønderne, vel hugoboerge? Måske generalen skal snakke med sin bror; det vil jo være rart med en ekstra bankkonto, når han skal betale støtten tilbage. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 07/11-2016 12:14
|
Kim Ludvigsen skrev: Så er næste rissort på programmet: http://www.bangko...re-farmers Det er naturligvis stadig slet, slet ikke det samme, som da den forrige regering hjalp risbønderne, vel hugoboerge? Måske generalen skal snakke med sin bror; det vil jo være rart med en ekstra bankkonto, når han skal betale støtten tilbage. Du blir ved med at tromle rundt i blinde? Gider du besvare 2 enkle spørgsmål i din hetz mod vores kære onkel? Hvor meget udbetalte Yuinglucks regering i ris støtte? Hvem betalte ALLE risfarmerne, de af Yuingluck lovede penge i ris støtte? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 07/11-2016 12:37
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Asian Farmer skrev: Hvem betalte ALLE risfarmerne, de af Yuingluck lovede penge i ris støtte? Som jeg husker det var der sendt et benspænd i form af Suthep Thaugsuban afsted...... Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 07/11-2016 12:50
|
[/quote]Som jeg husker det var der sendt et benspænd i form af Suthep Thaugsuban afsted......[/quote] Ja det var sgu noget rod. Jeg har stadig ikke helt forstået om Suthep var helt eller skurk i det spil. Yingluck's regering udbetalte risstøtte.... problemet var bare at farmerne ikke modtog nogle penge. Derfor hun skal betale tilbage.... hvad hendes familie uretmæssigt tilranede sig. Suthep stoppede showet.... om det var bevist eller tilfældigt er så sværere at vurdere. Militæret indfriede alle Yinglucks støtte penge til farmerne..... det er det Kim Ludvigsen hele tiden glemmer/fortrænger.... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/11-2016 13:06
|
Når de vil have Yingluck til at betale for noget af underskuddet, har det intet at gøre med, hvad risbønderne modtog. Og der har på intet tidspunkt været tale om, at hun eller hendes familie har tilranet sig noget. De vil have hende til at betale, fordi risstøtten gav underskud. Jeg påpeger så blot, at de nye ordninger også giver underskud, og hvis den ene skal betale, så skal den anden vel også. For der er vel ikke tale om en heksejagt, fordi generalen og hans folk ikke kan lide en bestemt familie, vel? Desuden, som webmaster skriver, var der benspænd, så Yingluck havde problemer med at betale penge til bønderne. Dette er dog ikke relevant i forhold til, hvad de vil have hende til at betale, det er kun en del af forklaringen på, at hun havde problemer med at få penge frem til risbønderne. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 07/11-2016 13:11
|
Kim Ludvigsen skrev: Når de vil have Yingluck til at betale for noget af underskuddet, har det intet at gøre med, hvad risbønderne modtog. Og der har på intet tidspunkt været tale om, at hun eller hendes familie har tilranet sig noget. De vil have hende til at betale, fordi risstøtten gav underskud. Jeg påpeger så blot, at de nye ordninger også giver underskud, og hvis den ene skal betale, så skal den anden vel også. For der er vel ikke tale om en heksejagt, fordi generalen og hans folk ikke kan lide en bestemt familie, vel? Desuden, som webmaster skriver, var der benspænd, så Yingluck havde problemer med at betale penge til bønderne. Dette er dog ikke relevant i forhold til, hvad de vil have hende til at betale, det er kun en del af forklaringen på, at hun havde problemer med at få penge frem til risbønderne. Du er da mere naiv end gennemsnittet! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/11-2016 13:53
|
Du og hugoboerge excellerer i den slags indlæg, hvor I pr. automatik går efter personen i stedet for at argumentere for jeres mening. Måske det bare er en rygmarvsrefleksion hos dig - som i den anden tråd, hvor du først afviser min forklaring. Efter jeg efterlyser en begrundelse, forsøger du så at forklare dig med en udsagn som jeg tilbageviser, hvorefter du sådan set erklærer dig enig. Det er lidt trættende at debattere på den måde med voksne mennesker. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/11-2016 13:55
|
Slettet, indlægget blev postet to gange ved en fejl.
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/11-2016 14:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Hvem er bedst orienteret om de faktiske forhold i Thailand, turisten eller folk der har boet og arbejdet i landet i flere år? Kim´s argumentation i alle debatter her kommer fra medierne og hans egen opfattelse, selvfølgelig, men det er langt fra sandheden om hvad der egentlig foregår i landet.. Du kan påstå både det ene og det andet om Sutthep, Yinluck, Prayut o.a. - men hvad gør dig til næsten ene- og altvidende ekspert vedr. deres beslutninger og bevæggrunde i de sager du udtaler dig om? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/11-2016 14:28
|
JohnBKK skrev: Hvem er bedst orienteret om de faktiske forhold i Thailand, turisten eller folk der har boet og arbejdet i landet i flere år? Man bliver ikke nødvendigvis mere vidende af at opholde sig længere tid i landet, hvilket man jo kun behøver at se på argumenterne i denne tråd for at kunne forstå. JohnBKK skrev: Du kan påstå både det ene og det andet om Sutthep, Yinluck, Prayut o.a. - men hvad gør dig til næsten ene- og altvidende ekspert vedr. deres beslutninger og bevæggrunde i de sager du udtaler dig om? Jeg påstår ikke, at jeg er altvidende, men jeg argumenterer for mine synspunkter, og hvis andre argumenterer overbevisende for, at jeg tager fejl, så undersøger jeg gerne tingene og erkender det så, hvis jeg tager fejl. Problemet er, at det er lidt svært at få de andre til at argumentere i stedet for at komme med intetsigende personangreb. For øvrigt så er jeg i denne debat helt på linje med Alan Dawson, hvis klumme, jeg tidligere linkede til. Han har vist været i Thailand i længere tid end hugoboerge og Asian Farmer, og jeg vil vove at påstå, at han har bedre begreb om tingene. Lad mig citere lidt fra hans artikel i går: Like the problem with rubber growers, the premier really has no choice but a populist programme with two so-familiar aims: bail out the farmers in the short term and try to control the market in the long. The female ex-premier was confident that paying farmers large amounts for their rice would eventually raise world prices. Wishing doesn't make it so. Gen Prayut now is equally confident that if he locks up rice stocks -- new rice, at that -- the artificial shortage will raise prices. His contradiction, arguably even bigger than the Pheu Thai dichotomy, is that consumer prices are already high and aren't going lower. Ever. Der er ikke nogen betydelig forskel på, hvad Yingluck gjorde, og hvad generalen gør nu. Der er en forskel i beløbets størrelse (indtil videre), men i begge tilfælde støtter man risbønderne. I begge tilfælde oplagrer man ris i håb om at påvirke priserne på verdensmarkedet. Og i begge tilfælde skal pengene tages af statskassen. Yingluck havde så den "fordel", at hun kunne bilde sig selv ind, at hun vitterligt kunne styre priserne. Generalen burde vide bedre efter Yinglucks fiasko. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 07/11-2016 15:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Men han bliver overgået STORT af dig og hugobørve ! Og derudover mener jeg, at Kim Ludvigsen argumenterer sagligt for sin mening, jeg synes, han har en god forståelse af, hvordan tingene hænger sammen i Thailand. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 07/11-2016 15:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
JohnBKK skrev: Hvem er bedst orienteret om de faktiske forhold i Thailand, turisten eller folk der har boet og arbejdet i landet i flere år? Kim´s argumentation i alle debatter her kommer fra medierne og hans egen opfattelse, selvfølgelig, men det er langt fra sandheden om hvad der egentlig foregår i landet.. Du kan påstå både det ene og det andet om Sutthep, Yinluck, Prayut o.a. - men hvad gør dig til næsten ene- og altvidende ekspert vedr. deres beslutninger og bevæggrunde i de sager du udtaler dig om? Hvornår har Kim Ludvigsen påstået, at han er "næsten ene- og altvidende ekspert" ? Og om han bor fast i landet eller ej har ikke den store betydning, når man sætter sig ind i sagerne, og det synes jeg, at han gør. Det lyder som om, at du kender "sandheden om hvad der egentlig foregår i landet.." Så lad os da høre "sandheden" ! |
|
Spring til debat: |