Se indlæg
Isuzu Tilbud netop nu
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 04/09-2016 07:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
[/quote] Stupide faranger...må da være en joke, at du synes de er værre. De fleste Thai'er er økonomiske analfabeter.[/quote] Nå ? Nogen der ikke har set stupide falanger shoppe biler, huse, motosai, osv, bare for at deres thai dims kan vise hun er høj status ? kiml.... imorgen eksisterer ikke. Bare lån og brug løs ;-) |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 04/09-2016 09:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
you only live twice.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/09-2016 12:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Stupide faranger...må da være en joke, at du synes de er værre. De fleste Thai'er er økonomiske analfabeter.[/quote] Nå ? Nogen der ikke har set stupide falanger shoppe biler, huse, motosai, osv, bare for at deres thai dims kan vise hun er høj status ? kiml.... imorgen eksisterer ikke. Bare lån og brug løs ;-)[/quote] Fordi man koeber hus og bil i Thailand som farang er man saa stupid ? Det var noget af en paastand som Asian Farmer kommer med. Maaske en undskyldning vil vaere paa sin plads ? |
|
|
Wangtan |
Lagt på d. 04/09-2016 13:35
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 89 |
Tja..JohnBKK...jeg siger ikke alt for meget... Vi synes selv at det er et udemærket køb, vi lagde 200k Thai Batter og resten bliver så finanseret via Isuzu til 1.65% . ( inkl. forsikringen !!! ) Med 100,000 km fri service og alt andet snavs. Jeg synes nu det er ok handel. Bilforhandlere er vel altid lumske, om det så er i Hat Yai eller Hadsund. Men ok, jeg har nu også selv haft dårlige erfaringer med brugte biler ( både i DK og i TH ) så måske derfor jeg holder fra dem. Men igen, det var blot lidt info hvis nogen stod og trippede for en ny bil. Så må man kunne lide indslaget eller ej . Fred være med det |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/09-2016 13:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Jamen bare du er tilfreds er alt vel i orden... den rente er det pr. år ell. pr. md.? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/09-2016 14:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Hvis jeg kunne slå mig ned i thailand, ville denne fætter stå i vores carport. http://www.one2ca...k/3008060/ |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/09-2016 14:26
|
Kanyarat skrev: Tja..JohnBKK...jeg siger ikke alt for meget... Vi synes selv at det er et udemærket køb, vi lagde 200k Thai Batter og resten bliver så finanseret via Isuzu til 1.65% . ( inkl. forsikringen !!! ) Med 100,000 km fri service og alt andet snavs. Jeg synes nu det er ok handel. Bilforhandlere er vel altid lumske, om det så er i Hat Yai eller Hadsund. Men ok, jeg har nu også selv haft dårlige erfaringer med brugte biler ( både i DK og i TH ) så måske derfor jeg holder fra dem. Men igen, det var blot lidt info hvis nogen stod og trippede for en ny bil. Så må man kunne lide indslaget eller ej . Fred være med det Melder intet om hvor mange maaneder der bliver finansieret ? 12, 24, 36 eller ? |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/09-2016 15:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Kanyarat skrev: Tja..JohnBKK...jeg siger ikke alt for meget... Vi synes selv at det er et udemærket køb, vi lagde 200k Thai Batter og resten bliver så finanseret via Isuzu til 1.65% . ( inkl. forsikringen !!! ) Med 100,000 km fri service og alt andet snavs. Jeg synes nu det er ok handel. Bilforhandlere er vel altid lumske, om det så er i Hat Yai eller Hadsund. Men ok, jeg har nu også selv haft dårlige erfaringer med brugte biler ( både i DK og i TH ) så måske derfor jeg holder fra dem. Men igen, det var blot lidt info hvis nogen stod og trippede for en ny bil. Så må man kunne lide indslaget eller ej . Fred være med det Nemlig, du siger faktisk alt for lidt, og som hugoboerge spørger, hvor mange mdr. løber det lån? En hel del flere oplysninger er nødvendige hvis folk skal ha en fair chance for at vurdere din påstand om et godt køb, jeg tvivler.. |
|
|
bokbok |
Lagt på d. 05/09-2016 06:52
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
johnhelt skrev: Asian Farmer skrev: Lek.... spot on! Eksempel... konens søster shoppede 2nd hand motosai. 1995 i udbetaling og 2295 pr md. i 36 mdr. Vraget kostede 39.000. ... Totalt ender det op i 84.615 !! Og så har hun fanden stejleme taget en bank kredit for at kunne betale.... Thai style ?? Troede ellers kun det var stupide falanger der var så torskedumme ! Stupide faranger...må da være en joke, at du synes de er værre. De fleste Thai'er er økonomiske analfabeter. Jeg er enig i at lån til motorcykler er uøkonomiske - jeg forstår ikke hvorfor der ikke er mere konkurrence på dem, men måske er lånene for små og besværet med at inddrive afdragene for store. Mange Thai'er virker som om de er økonomiske analfabeter men de fleste er nok bare desperate efter penge og disse voldsomme rentesatser er vel delvist et resultat af en ikke velfungerende banksektor. Mafia lån til 10-20 % om måneden florerer overalt- og der mangler ikke kunder. En af min kones veninder var kommet i økonomisk uføre med denne mafia. Hun lånte penge fra mafia'en til 20 % om måneden og derfra eskalerede det bare. Hun var til sidst så stresset at hun hverken kunne sove eller spise. Hun kom grædefærdig til min kone (og mig). Vi fik et fuldstændigt overblik over hendes finansielle situation. Hun skyldte på det tidspunkt knap 200.000 baht - og havde ikke en kina mands chance for at betale 28,000 om måneden som renterne beløb sig til (ikke alle lån var på 20 % om måneden). Jeg lånte hende pengene så hun kunne komme ud af moradset. Vi fandt frem til at hun uden større problemer kunne betale 7.000 om måneden (6.000 i afdrag og 1.000 i rente) og det har jeg så uden forsinkelse fået hver måned siden (vi er godt halvvejs i afbetalingen). Pigen (kvinden) kan hverken læse eller skrive Thai og er derudover måske ikke universitetsmateriale men hun er hårdtarbejdende, sød og absolut ærlig og redelig - og hun har nu ro i sjælen. Fordi denne historie har været (indtil videre) en succes gør dog ikke at jeg er begyndt at drive bankvirksomhed i større omfang *S*. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 05/09-2016 08:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
hvis man følger lidt med i hvad der sker i dk, så vil man se at rigtig mange danskre, er kommet i økonomisk klemme med de såkaldte kviklån........så mon ikke problemet er det samme verden over................... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 05/09-2016 09:38
|
JohnBKK skrev: Jamen bare du er tilfreds er alt vel i orden... den rente er det pr. år ell. pr. md.? Som tidligere naevnt saa er oplysningerne fra traadstarter noget mangelfulde, men hvis man gaar ind og kigger paa Isuzu's website finder man en dyt til THB 817,000 og med downpayment 25% og det giver en balance paa THB 612,750 som skal afdrages og Isuzu tilbyder 48, 60, 72 og 84 maaneder. Ifoelge skemaet fra Isuzu giver det foelgende maanedlige betalinger: 48 @ THB 14,527 60 @ THB 12.025 72 @ THB 10,425 84 @ THB 9,414.- Det giver saa en aarlige rentesats paa henholdsvis 6.48% 6.62% 6.93% 7.55% Det er jo ikke saa slemt endda. Hvad huslaan angaar saa ligger renten paa 5.62% p.a. Hvis man ikke ved det saa kan man forhandle med banken om rentesatsen. For nogle aar siden tillod jeg mig at naevne at jeg syntes at renten var for hoej (7.10% p.a.) til damen ved skranken. Hun foreslog at vi aftalte et moede med chefen for en hovedafdeling her i omraadet og saa roeg renten ned til 3.50% gaeldende for et aar. Det kraevede noget papirarbejde men det var besvaeret vaerd. |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 05/09-2016 14:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Jamen bare du er tilfreds er alt vel i orden... den rente er det pr. år ell. pr. md.? Som tidligere naevnt saa er oplysningerne fra traadstarter noget mangelfulde, men hvis man gaar ind og kigger paa Isuzu's website finder man en dyt til THB 817,000 og med downpayment 25% og det giver en balance paa THB 612,750 som skal afdrages og Isuzu tilbyder 48, 60, 72 og 84 maaneder. Ifoelge skemaet fra Isuzu giver det foelgende maanedlige betalinger: 48 @ THB 14,527 60 @ THB 12.025 72 @ THB 10,425 84 @ THB 9,414.- Det giver saa en aarlige rentesats paa henholdsvis 6.48% 6.62% 6.93% 7.55% Det er jo ikke saa slemt endda. Hvad huslaan angaar saa ligger renten paa 5.62% p.a. Hvis man ikke ved det saa kan man forhandle med banken om rentesatsen. For nogle aar siden tillod jeg mig at naevne at jeg syntes at renten var for hoej (7.10% p.a.) til damen ved skranken. Hun foreslog at vi aftalte et moede med chefen for en hovedafdeling her i omraadet og saa roeg renten ned til 3.50% gaeldende for et aar. Det kraevede noget papirarbejde men det var besvaeret vaerd. Hugobørge.. Du skal vist i gang med at genopfriske procentregning, der er noget der hedder renters rente. Prøv en gang til med regnestykket, så skal du bare se løjer.. Mvh Günter. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 05/09-2016 16:03
|
Asian Farmer skrev: Vansmartass.... præcis din turist indgang til Thailand jeg er imod. Du fatter så lidt og ødelægger så meget! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 05/09-2016 16:08
|
Har lige talt med min thailandske nabo som bekræftiger at det er afsindigt dyrt at låne penge i thailand. Hendes søster er snart færdig med et boliglån på 8%. De små renter dækker ofte over renten pr. måned. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 05/09-2016 17:01
|
Gunter skrev: hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Jamen bare du er tilfreds er alt vel i orden... den rente er det pr. år ell. pr. md.? Som tidligere naevnt saa er oplysningerne fra traadstarter noget mangelfulde, men hvis man gaar ind og kigger paa Isuzu's website finder man en dyt til THB 817,000 og med downpayment 25% og det giver en balance paa THB 612,750 som skal afdrages og Isuzu tilbyder 48, 60, 72 og 84 maaneder. Ifoelge skemaet fra Isuzu giver det foelgende maanedlige betalinger: 48 @ THB 14,527 60 @ THB 12.025 72 @ THB 10,425 84 @ THB 9,414.- Det giver saa en aarlige rentesats paa henholdsvis 6.48% 6.62% 6.93% 7.55% Det er jo ikke saa slemt endda. Hvad huslaan angaar saa ligger renten paa 5.62% p.a. Hvis man ikke ved det saa kan man forhandle med banken om rentesatsen. For nogle aar siden tillod jeg mig at naevne at jeg syntes at renten var for hoej (7.10% p.a.) til damen ved skranken. Hun foreslog at vi aftalte et moede med chefen for en hovedafdeling her i omraadet og saa roeg renten ned til 3.50% gaeldende for et aar. Det kraevede noget papirarbejde men det var besvaeret vaerd. Hugobørge.. Du skal vist i gang med at genopfriske procentregning, der er noget der hedder renters rente. Prøv en gang til med regnestykket, så skal du bare se løjer.. Mvh Günter. Maaske skulle du selv genopfriske - du kan selv proeve at regne efter. Mvh |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 10/09-2016 10:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
hugoboerge skrev: Gunter skrev: hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Jamen bare du er tilfreds er alt vel i orden... den rente er det pr. år ell. pr. md.? Som tidligere naevnt saa er oplysningerne fra traadstarter noget mangelfulde, men hvis man gaar ind og kigger paa Isuzu's website finder man en dyt til THB 817,000 og med downpayment 25% og det giver en balance paa THB 612,750 som skal afdrages og Isuzu tilbyder 48, 60, 72 og 84 maaneder. Ifoelge skemaet fra Isuzu giver det foelgende maanedlige betalinger: 48 @ THB 14,527 60 @ THB 12.025 72 @ THB 10,425 84 @ THB 9,414.- Det giver saa en aarlige rentesats paa henholdsvis 6.48% 6.62% 6.93% 7.55% Det er jo ikke saa slemt endda. Hvad huslaan angaar saa ligger renten paa 5.62% p.a. Hvis man ikke ved det saa kan man forhandle med banken om rentesatsen. For nogle aar siden tillod jeg mig at naevne at jeg syntes at renten var for hoej (7.10% p.a.) til damen ved skranken. Hun foreslog at vi aftalte et moede med chefen for en hovedafdeling her i omraadet og saa roeg renten ned til 3.50% gaeldende for et aar. Det kraevede noget papirarbejde men det var besvaeret vaerd. Hugobørge.. Du skal vist i gang med at genopfriske procentregning, der er noget der hedder renters rente. Prøv en gang til med regnestykket, så skal du bare se løjer.. Mvh Günter. Maaske skulle du selv genopfriske - du kan selv proeve at regne efter. Mvh HB..... så en bil til 875.000. Heraf de 218.750 i udbetaling. Altså 656.250 til afbedrag.... 48 mdr. 697.296 = 6.25% 60 mdr. 721.500 = 9.94% 72 mdr. 750.600 = 14.38% 84 mdr. 790.776 = 20.5 % Alle tal for hele perioden. Hvor fik du dine rentesatser fra ? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/09-2016 11:26
|
Asian Farmer skrev: hugoboerge skrev: Gunter skrev: hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Jamen bare du er tilfreds er alt vel i orden... den rente er det pr. år ell. pr. md.? Som tidligere naevnt saa er oplysningerne fra traadstarter noget mangelfulde, men hvis man gaar ind og kigger paa Isuzu's website finder man en dyt til THB 817,000 og med downpayment 25% og det giver en balance paa THB 612,750 som skal afdrages og Isuzu tilbyder 48, 60, 72 og 84 maaneder. Ifoelge skemaet fra Isuzu giver det foelgende maanedlige betalinger: 48 @ THB 14,527 60 @ THB 12.025 72 @ THB 10,425 84 @ THB 9,414.- Det giver saa en aarlige rentesats paa henholdsvis 6.48% 6.62% 6.93% 7.55% Det er jo ikke saa slemt endda. Hvad huslaan angaar saa ligger renten paa 5.62% p.a. Hvis man ikke ved det saa kan man forhandle med banken om rentesatsen. For nogle aar siden tillod jeg mig at naevne at jeg syntes at renten var for hoej (7.10% p.a.) til damen ved skranken. Hun foreslog at vi aftalte et moede med chefen for en hovedafdeling her i omraadet og saa roeg renten ned til 3.50% gaeldende for et aar. Det kraevede noget papirarbejde men det var besvaeret vaerd. Hugobørge.. Du skal vist i gang med at genopfriske procentregning, der er noget der hedder renters rente. Prøv en gang til med regnestykket, så skal du bare se løjer.. Mvh Günter. Maaske skulle du selv genopfriske - du kan selv proeve at regne efter. Mvh HB..... så en bil til 875.000. Heraf de 218.750 i udbetaling. Altså 656.250 til afbedrag.... 48 mdr. 697.296 = 6.25% 60 mdr. 721.500 = 9.94% 72 mdr. 750.600 = 14.38% 84 mdr. 790.776 = 20.5 % Alle tal for hele perioden. Hvor fik du dine rentesatser fra ? Det er meget enkelt - man regner baglaens. Herefter kan man saa stemme af dvs checke efter at med et laan paa 656,250 over 48 mdr betaler man 14,527 om maaneden. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 10/09-2016 11:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Jeg kunne aldrig drømme om at købe noget på klods i Thailand. Hvordan er renteberegningen? er det af hovedstolen i hele afdragsperioden? I følge ovenstående tabel, så stiger rente ,hvis lang afdragsperiode! Hvad med at købe god brugt til omkring 200000 B? Jeg har i mange år undret mig over , at thailændere og egentlig også mange farlang har råd til at købe ny bil, motorbike og smart mobiltelefon- alt på afdrag, der skal af en løn til at klare det?! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/09-2016 11:44
|
Girobank skrev: Jeg kunne aldrig drømme om at købe noget på klods i Thailand. Hvordan er renteberegningen? er det af hovedstolen i hele afdragsperioden? I følge ovenstående tabel, så stiger rente ,hvis lang afdragsperiode! Hvad med at købe god brugt til omkring 200000 B? Jeg har i mange år undret mig over , at thailændere og egentlig også mange farlang har råd til at købe ny bil, motorbike og smart mobiltelefon- alt på afdrag, der skal af en løn til at klare det?! Hovedstolen er efter udbetaling. Renterne er den normale metode at beregne renter paa dvs den maade bankerne benytter sig af dvs hver betaling bestaar af 1. afdrag og 2. renter. Saa efter 1. afdrag bliver hovedstolen reduceret og der beregnes saa rente af den nye balance. |
|
|
lek |
Lagt på d. 10/09-2016 12:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
hugoboerge skrev: Girobank skrev: Jeg kunne aldrig drømme om at købe noget på klods i Thailand. Hvordan er renteberegningen? er det af hovedstolen i hele afdragsperioden? I følge ovenstående tabel, så stiger rente ,hvis lang afdragsperiode! Hvad med at købe god brugt til omkring 200000 B? Jeg har i mange år undret mig over , at thailændere og egentlig også mange farlang har råd til at købe ny bil, motorbike og smart mobiltelefon- alt på afdrag, der skal af en løn til at klare det?! Hovedstolen er efter udbetaling. Renterne er den normale metode at beregne renter paa dvs den maade bankerne benytter sig af dvs hver betaling bestaar af 1. afdrag og 2. renter. Saa efter 1. afdrag bliver hovedstolen reduceret og der beregnes saa rente af den nye balance. det er muligt der er kommet ny lov / måde at gøre det på Men såen var det ikke tidligere, der var det renter af hovedstolen i hele lånetst løbetid. Kan da kun håbe for thaier det er blevet bedre. Indrømmet har ikke tjekket op på det længe, men ellers er lovlig rente i thailand 2,3 % mdr |
|
Spring til debat: |