Se indlæg
 Udskriv debat
Bosæt hvor i Thailand?
hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

@hugoboerge.

Omkring det med at flytte.

1 bil, 2 folk, 1.100 baht, inden for Nonthaburi område.

2 biler, 4 folk 1.600 baht Fra Bangkok til Nonthaburi. Kun haft brug for en enkel gang at leje 2 biler.
Ved ikke hvorfor jeg fik anden bil og 2 folk ekstra for den lave mere pris.
Men det var jeg ligeglad med.

Flytning fra Nonthaburi til Bang Saen fra en 89 kvm lejelighed med vores egen hård hvidevare, Møbler med mere, i lastbil, så vi var sikker på det var i læ for vejret.
3.000 baht total.

Så ja, Jeg synes det er vildt billiget at flytte her nede.

Har aldrig haft problem med flytning her nede, Ud over da vi flytte til Bang Saen tog de lang tid om at ankomme. LOL LOL
Intet der er gået i stykke, Intet der var "VÆK".

Ohhh glemte lige, 1 flaske vand pr mand oven i, Gav jeg nu også...Cheers

Det afhaenger hvor lidt eller hvor meget indbo man har som goer det nemt at flytte.

click
Omkring det med at flytte.
Det kan da godt være det er billigt at flytte men hvorfor flytte når huset er betalt kontant og det eneste der koster noget er el,true-tv & internet det beløber sig så til mellem 5500-6000 bath om måneden resten af kassen går så til biler motorcykler som også er betalt men forsikringer & brændstof skal jo stadig betales, skoler mad & drikkevarer, og sidst men ikke mindst et par ferier eller tre om året hvor den bliver fyret af for både børnenes, konen og ikke mindst min skyld så jeg skal sku ikke flytte nogen steder jeg er faldet til ro her. Angel
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

FarangDingDong
Jeg havde en ven her i Korat. Han var meget glad for at bo her. Han havde hus her og en lejlighed i Jomtien, da jeg mødte ham havde han lige fundet en pige fra et sted ca 100 km fra Chang Mai. Han kunne sagtens klare sig resten af livet med sin pension men Problemet i forholdet var at hun helst ville være sammen med familien som er almindeligt for thaier. Efter et par år gav han efter, solgte hus og startede en ny tilværelse der oppe. Det blev meget dyrere end forventet så han blev nødt til at sælge sin lejlighed og sin bil hvorefter han som 74 årig måtte trække på sine gamle kontakter og tage et års arbejde i de arabiske lande. Da han kom hjem var der intet tilbage af hvad han havde investeret i deroppe. Så han måtte starte forfra.
Han døde 4 år efter
Redigeret af FarangDingDong d. 18/05-2016 13:00
Livet er for kort til lange underbukser

Class88
hugoboerge skrev:

Bade-Dyr skrev:

Vi mennesker er jo så forskellige og ønsker forskellige ting.

Nogle ønsker mange andre udlænding, Andre helst ingen andre udlænding, Store by, lille by, landet, ved havet, på en Ø osv osv.

Noget at huske på er at det er så "forbandet" billige at flytte rundt her i Thailand, Så hvis man leje sig frem og bliver træt af stedet, Er det jo bare at flytte videre i landet.

Skal man på Visa runs, Hvis man nu ikke kan opfylde kravene til 1 års Extension, Er det måske en tanke at bo tæt på en grænse overgang til et land der er "nemt" at købe Visa ved. F.eks i Laos.

Har man brug for sygehuset fra tid til anden, Og høre til dem der er bange for Government og Militær hospital, Skal man jo nok søger efter et sted med et privat hospital man ønsker at bruge.

Så måske lave en liste over hvad du har brug for ??
Hvad du ønsker ??
Indsæt selv flere ting, Og begynd så at se efter steder der passer der til.

Og husk nu, At fordi andre synes at sted XXXXXX er total fedt, sjovt at bo og leve i, Ikke betyder at du automatisk synes det samme.

Ellers godvind med flytning, Og glæd dig til livet her nede, Det er super skønt...

Glimrende skrevet Bade-Dyr. Dog haefter jeg mig ved at du synes at det er billigt at flytte rundt i landet. Det kan der vaere noget om hvis man kun kommer hertil med een kuffert og lejer bolig. Det er straks noget mere besvaerligt hvis man er blevet fast etableret med indbo osv.

Vi bor i en af "forstaederne" eller rettere Samutprakan provinsen og det er som beskrevet af JohnBKK at det kan forekomme at vaere "kedeligt" men det er op til en selv hvad man oensker.

Her i omraadet har vi diverse shopping centre, Makro, BigC, Tesco Lotus, Foodland, Central Bangna, Paradise Park, MegaBangna/IKEA. Saa der er ikke det store behov for at tage ind til Bangkok selv om der kun er 16km herfra, at det saa tager en time paa en toll road er saa en anden sag.

Hospitaler er der heller ikke mangel paa. Hvis man har skolesoegende boern er bl.a. Bangkok Pattana i naerheden (koster en formue for oevrigt). Immigrationen er 7 km herfra og hvis man vil se havet saa er der 16 km.

Outer Ringroad (Kanchanapisek Road - Hway 9) ligger lige i naerheden hvilket goer det nemt naar man skal nord paa, nordoest paa, syd paa og mod Bangsaen/Pattaya eller til lufthavnen.

Vi boede et aar i lejlighed i Bangkok i starten og brugte saa tiden til at finde et hus som vi syntes om og det fandt vi saa i Samutprakan. Det er et dejligt omraade med flinke naboer og her er vel 15 farang familier hvor stoerste delen er gift Thai.

Igen som Bade-Dyr beskrev, vi er alle forskellige saa det er op til een selv.

Lyder egentlig som en god løsning med start i BKK og så undersøge periferien af BKk, kunne godt være en løsning for mig.Wink

rinpoche
Vi er alle forskellige.

Personligt kunne jeg ikke undvære hav, strand, vand, øer osv.

Jeg bryder mig ikke om storbyer, kan faktisk slet ikke lide at bo i en by pga smog, larm og mennesketrængsel.

Mit valg ville koncentrere sig om provinserne Chumpon, Surat Thani eller Nakhon Sri Thammarat på østkysten eller Trang/Satun på Andaman siden, selvfølgelig uden for provinshovedstæderne og i kystnære omgivelser.

Her får man hele pakken. Fred og ro, pragtfuld natur. Og de lokale er relativt velstillede, forsøger ikke at flå dig. De er også meget tilbagelænede mht. at der arriverer en farang, det vækker ingen opmærksomhed.

Som overalt i nutidens Thailand, kan man finde de diverse "vandingshuller" både i form af shopping, adspredelse, hospitaler and whatnot.

Der er mange muslimer? Yes. Men de fleste er efter min bedste opfattelse pseudo muslimer, de tager det sgu ikke så tungt. De er først og fremmest thailændere Smile

Class88? Som sagt, vi er alle forskellige det var blot mit forslag. Smile

Bade-Dyr
Der kan jo være mange grunde til at flytte rundt i Thailand.
Man ankommer som ung / ynger, er til fest og farver, Det kan jo godt være 5-10-20-50 år senere, at man ønsker andre omgivelser og derfor vælger at flytte, Ikke ?

Man kan starte i et område, Finde en kæreste / kone, Og måske har denne et ønske at om flytte hen i området hvor familier bo, Dette er jo ikke unormal i Thailand, Vel ?

Dårlige nabo, Nyt byggeri i ens områder der måske ikke lige er det man ønsker, Ja så flytter man vel.

Man skal måske også lige bruge X-XX år på at finde "Stedet" man ønsker at slå sig ned.

Har vi bo er perfekt lige pt, Kunne ikke ønsker mig det bedre.
MEN, Bagved vores hus er der et kæmpe område der ikke er bygget på, svare ca til 5-7 byggegrunde af huse på vores vej.
Jeg kan da godt frygte en dag der skal bygge en Condo tower, indkøbcenter eller andet træls ting, Som nok medføre en del larm, Og ødelægge det fri udsyn den vej på.

Og ja, Så gider jeg da ikke bo her mere, Da det vil ødelægge min hverdag, Mit dejlige liv.

Og bliver skam ikke boende bare pga huset er betalt, NEJ så lejer vi det ud, Og finde et andet sted at bo i mere fredelige omgivelser for den husleje vi får ind, Måske lidt X.XXX oven i.

Kan også være en dag, Jeg bare ønsker at prøve noget nyt, Og ja så må vi jo flytte.
Fremtiden er ikke sikker.

Personlige ankom jeg til Thailand som 41 år, Og vil da være godt træt af at forlade denne verden 30-40 år senere (håber jeg på) og kun at havde boede det samme sted hele tiden her.
Vi mennesker er bare forskellige, Men så er det godt at Thailand tilbyder så mange muligheder for os.

rinpoche
Sandt nok, badedyr.

Jeg kunne blot aldrig forestille mig en tilværelse uden direkte tilgang til havet.

Jeg har boet i det mørkeste Isan i en periode, og det var på trods af befolkningens åbenlyse venlighed og imødekommenhed ikke noget der appellerede til undertegnede.
Alt for megen nyfigenhed, alt for megen indtrængning på privatsfæren.

Fulde folk der rager på mig, når jeg sidder og læser i en bog, eller tigger om øl og cigaretter.
Eller min dybt alkoholiske nabo, der engang havde arbejdet i Saudi Arabien, der dagligt kom og skulle "underholde" mig med sit "yalla knep engelske"
Gud Fader. Det er et Guds under, at jeg aldrig svingede ham en på torsken.

Men det var ud fra respekt for familien, jeg boede hos.

Bottom line, aldrig mere Isan for this guy, thank you very much.
Nej, sydthailand er mere for mig, her er folk langt mere tilbagelænede.

De taler godt nok en heftig karikeret udgave af central thai, men det kan man pejle sig ind på. Og de forstår central thai så udmærket, og vil tale det hvis de føler man ikke helt forstår deres sydligere dialekt - eller endnu værre, deres :

Ligor dialect, spoken in Nakhon Si Thammarat, Phatthalung, Trang, Satun provinces and Mueang Pattani, Mae Lan, Khok Pho and Nong Chik Districts of Pattani Province.
Chaiya dialect, spoken in Krabi, Phang Nga, Phuket, Ranong, Surat Thani and Chumphon Provinces.
Singora dialect, spoken in Songkhla, Yala and mostly part of Pattani Provinces.
Tak Bai dialect, spoken in Kelantan state, Narathiwat Province and Yaring, Panare, Sai Buri districts of Pattani Province.

Bade-Dyr
Ja havet er skønt, Kan kun være enige.
Er også superglad efter vi er flytte til Bang Saen, 300 meter til vandet...
Er jo vokset op et stenkast fra Limfjorden, Så vand SKAL der helst være....

Lyder da godt nok trist med den alkoholiske nabo.
Personlige ville jeg havde stoppe med kontakten, Og forklaret hvorfor.
Om konen familie ville være sur over det gøre mig ikke så meget.
Mit liv, Og folk jeg ikke gider, Ja dem er jeg så ikke sammen med.

Fulde folk der rager på en, Nu omgås vi så ikke fulde folk, Så den del er vi foruden.

Ud over svigerfar der få gange har fået lidt for meget (Er ikke sket tit), Men altid bliver glad, stille og rolige, Ja så har jeg ikke set nogle i vores familie "Rigtige" fulde, Heller ikke i vores omgangskreds.

Er også overrasket over at nå vi har været til bryllup at det kun er ca 30 personer der drikke ud af 300-500-700 gæster.
Man kan jo godt få det indtryk når man læse på nettet, Høre fra andre udlænding at alle Thaier drikker som et hul i jorden. Cheers LOL LOL

Ud over nogle tigger på gaden, Har jeg ikke oplevet det her nede.
Ja jo, På de støre Tourist steder hvor voksen sende børn ind og tigge hvor man spiser, Men det er vil sådan det er der ?

Holder meget af "vores" vej, Har jo bo her snart et år, Og det kan godt mærkes.
Folk har set mig / os an.
Alle er meget velkommen, hjælpsom.
Folk er da begyndt at komme med små gaver, frugt fra deres have, desert, Kommer og hjælpe til hvis de se jeg stå ude ved en af de biler der kommer og sælger diverse ting, Køber de selv noget, og hvis jeg ikke lige er 100% hvad det er, Give de lige en smagprøve, Så jeg kan smage hvad det er, Inden jeg går ind efter penge og købe det.
Eller de betaler til jeg har hente mine penge.

Godt nok "små ting" men føler det som om jeg er Godtaget til "vores vej". he he

Nå det må være nok for denne gang.

Forsat god dag til jer alle sammen der ude id en store verden.

Spring til debat: