Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Flytning til Danmark
 Udskriv debat
Flytte retur til DK.
JohnBKK
Totalt enig med Kim, helt unødvendigt med alle de quotes.. og som en sidebemærkning:

Jeg er glad for at det aldrig nogensinde vil blive aktuelt for mig at gennemgå den process, men jeg læser da med af interesse.

Held og lykke med det...

cali111
Helt enig. Jeg skulle have sendt buick en PB, eller han kunne have sendt en til mig, om det han havde misforstået

Det ER en kompleks sag, og svært for mig at forklare kortfattet.

Men det ser nu ud til, Buick har forstået det korrekt.

Min pointe i historien er ret simpel. Husk at få en tilbagerejse tilladelse i passet, hvis man rejser ud fra Danmark, inden sagen er afsluttet.
Det er simpelt, og gøres med det samme, på det sted hvor man i sin tid indgav ansøgningen.

Om det kan lade sig gøre i dag under en ankesag, ved jeg desværre ikke. Men det kunne vi have gjort dengang.

Desuden er det korrekt, at man ikke kan få visum under en verserende sag, og man kan heller ikke få tilbagerejsetilladelsen på ambassaden i Bangkok

Derfor kom min kone desærre ikke med til begravelsen, da min far døede.
NØD BRYDER ALLE REGLER

http://www.aseanmctour.dk
hugoboerge
DJ skrev:

Vi overvejer at flytte retur til DK grundet forskellige problemer, modtagelse af trusselsbreve som henviser til min brors firma, som jeg intet har med at goere, har ikke talt med ham i 10 aar, mindre naboproblemer som udvikler sig. Vi har boet her i 4 aar, og min kone har boet og arbejdet i DK i ca. 7 aar.

Er der nogle som har gode raad ? Skal jeg flytte hjem foerst og finde bolig inden papirarbejdet eller kan vi finde bolig, soege visa og rejse hjem sammen - eller hvad ?

Gad vide om traadstarter DJ ikke har faaet kolde foedder omkring det at flytte tilbage til Danmark med alle de besvaerligheder/uhyrligheder som folk bliver udsat for.

DJ har boet her i 4 aar og at flytte hertil har vel vaeret med det formaal at bo her permanent ? Saa hvorfor give op ?

De problemer der naevnes af DJ kan man vel komme om ved ved at flytte et andet sted hen i Thailand. Der er masser af muligheder.

JohnBKK
Ja, jeg undrer mig også over at der ikke skal mere til, flyt dog væk fra de problemer, det er småting sammenlignet med at gennemgå det ydmygende administrative mareridt ved FS.

Et tip: Bo altid til leje i LOS, nemt at flytte væk ved evtl. konflikter med thai, som Farang altid vil blive taber i..

buick
Som tidligere skrevet så er en tilbagerejse tilladelse desværre ikke længere simpel, jeg har 3 venner som inden for det sidste år har søgt FS med deres kone og alle 3 derefter forsøgt at få en tilbagerejse tilladelse til deres kone De har alle 3 fået afslag på dette

cali111 skrev:

Helt enig. Jeg skulle have sendt buick en PB, eller han kunne have sendt en til mig, om det han havde misforstået

Det ER en kompleks sag, og svært for mig at forklare kortfattet.

Men det ser nu ud til, Buick har forstået det korrekt.

Min pointe i historien er ret simpel. Husk at få en tilbagerejse tilladelse i passet, hvis man rejser ud fra Danmark, inden sagen er afsluttet.
Det er simpelt, og gøres med det samme, på det sted hvor man i sin tid indgav ansøgningen.

Om det kan lade sig gøre i dag under en ankesag, ved jeg desværre ikke. Men det kunne vi have gjort dengang.

Desuden er det korrekt, at man ikke kan få visum under en verserende sag, og man kan heller ikke få tilbagerejsetilladelsen på ambassaden i Bangkok

Derfor kom min kone desærre ikke med til begravelsen, da min far døede.

DJ
Helt rigtigt som Hugoboerge skriver, mit formaal med at flytte til Thailand var at blive her permanent, det var blot en tanke som konen fik, om at returnere til DK. Besvaerlighederne som folk omtaler ville jeg nok ikke blive udsat for, jeg har let adgang til bolig, er ikke folkepensionist endnu og garanti m.m. ville jeg kunne klare.
Vi overvejer nu at saelge huset og overvejer Hua Hin, uagtet vi ikke kender omraadet, men vil snart tage en ferie der og se paa omraadet, og her vil vi saa leje og om vi saa vil koebe igen vil tiden vise.

Er der nogle som har stort kendskab til Hua Hin, og evt. kan anbefale omraader i cykelafstand 3 - 4 km til by og strand ? Jeg har venner som har omtalt et omraade kaldet Avalon.

Spring til debat: