Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Forlængelse af opholdstilladelse & pas
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 09/01-2017 23:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Update (efter at have forsøgt at redigere mit indlæg - ændringer er dog blevet slettet!). Jeg har ingen papirer omkring garantistillelsen. Jeg har kun en kopi fra kommunen til banken hvor de beder om at få nedsat garantien. Jeg begynder at forstå hvorfor man skal begynde at tænke på at søge om forlængelse 3 måneder før udløb... Jeg havde ellers lykkeligt glemt trekants-/firkantsdramaet mellem bank, kommune, US og os... |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 09/01-2017 23:10
|
Sjovt nok skriver US intet omkring at de nægter at forlænge en OT hvis ikke garantien gælder for samtlige 4 år. De skriver kun at forlængelsen max vil gælde for den periode passet er gyldigt. først når man går i gang med ansøgning om forlængelse opdager man dette. Men det er jo også en måde US kan fucke livet op for folk på. |
|
|
energy |
Lagt på d. 10/01-2017 07:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
lincoln1242 skrev: Update (efter at have forsøgt at redigere mit indlæg - ændringer er dog blevet slettet!). Jeg har ingen papirer omkring garantistillelsen. Jeg har kun en kopi fra kommunen til banken hvor de beder om at få nedsat garantien. Jeg begynder at forstå hvorfor man skal begynde at tænke på at søge om forlængelse 3 måneder før udløb... Jeg havde ellers lykkeligt glemt trekants-/firkantsdramaet mellem bank, kommune, US og os... Din bank har kopien...så må de få fingeren ud. Noget skal se vel lave for 1000 kr. |
|
|
energy |
Lagt på d. 10/01-2017 07:56
|
lincoln1242 skrev: Sjovt nok skriver US intet omkring at de nægter at forlænge en OT hvis ikke garantien gælder for samtlige 4 år. De skriver kun at forlængelsen max vil gælde for den periode passet er gyldigt. først når man går i gang med ansøgning om forlængelse opdager man dette. Men det er jo også en måde US kan fucke livet op for folk på. Det er blevet lidt mere kompliceret mht pas og garanti nu hvor man skal betale 2000 kr hver gang man fornyer . Før hvor det var gratis var det ligemeget om man fik 2 år eller 4 år udover man selvfølgelig brugte lidt tid men nu vil man nok helst nøjes med at betale 2000 kr hver 4 år. |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 10/01-2017 09:59
|
energy skrev: lincoln1242 skrev: Sjovt nok skriver US intet omkring at de nægter at forlænge en OT hvis ikke garantien gælder for samtlige 4 år. De skriver kun at forlængelsen max vil gælde for den periode passet er gyldigt. først når man går i gang med ansøgning om forlængelse opdager man dette. Men det er jo også en måde US kan fucke livet op for folk på. Det er blevet lidt mere kompliceret mht pas og garanti nu hvor man skal betale 2000 kr hver gang man fornyer . Før hvor det var gratis var det ligemeget om man fik 2 år eller 4 år udover man selvfølgelig brugte lidt tid men nu vil man nok helst nøjes med at betale 2000 kr hver 4 år. Ja, og man skulle tro at det var en konspiration mellem bankerne og US at løbetiderne for hhv. OT og garantier på ingen måde passer sammen. Jeg har stadig intet hørt fra min bank.... |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 10/01-2017 11:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Har lige fået min forlængelse af Banken. Her spurgte damen mig: "Skal vi ikke have noget fra US?".... Giiiisp... De ved sgu ikke hvad der er op eller ned... Jeg fik min forlængelse fordi jeg sagde at det er US, der venter på Banken... eller rettere på kommunen, som er næste punkt på dagsordenen... |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 10/01-2017 11:43
|
farao54 skrev: Har lige fået min forlængelse af Banken. Her spurgte damen mig: "Skal vi ikke have noget fra US?".... Giiiisp... De ved sgu ikke hvad der er op eller ned... Jeg fik min forlængelse fordi jeg sagde at det er US, der venter på Banken... eller rettere på kommunen, som er næste punkt på dagsordenen... Lige præcis. De aner ikke hvad det er, de har med at gøre. Jeg har haft oprettet garantier i to forskellige banker. Begge steder blev rådgiveren helt blank i øjnene, da jeg bad om at få oprettet en garanti/sikkerhedsstillelse ifm. opholdstilladelse.... |
|
|
energy |
Lagt på d. 10/01-2017 12:16
|
Og hvorfor skal en garanti også kun gælde i 5 år ?. Hvorfor ikke lige så længe der er brug for den. Meget mærkeligt... Svaret er : for at gøre det så kompliceret og irriterende for folk, at man håber de ikke gider det her cirkus mere. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 10/01-2017 21:21
|
Iøvrigt.. US Gebyret er 2.400,-. Ved endnu ikke om det koster noget at få taget biometri... |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 11/01-2017 02:00
|
farao54 skrev: Iøvrigt.. US Gebyret er 2.400,-. Ved endnu ikke om det koster noget at få taget biometri... Det var så lige en stigning på 20% ift. sidste år...! Men det er jo det samme som vores lønninger er steget, så det er jo ok... (Slet skjult sarkasme er anvendt!) |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 11/01-2017 06:40
|
lincoln1242 skrev: farao54 skrev: Iøvrigt.. US Gebyret er 2.400,-. Ved endnu ikke om det koster noget at få taget biometri... Det var så lige en stigning på 20% ift. sidste år...! Men det er jo det samme som vores lønninger er steget, så det er jo ok... (Slet skjult sarkasme er anvendt!) Ja, jeg synes nu også at det er lidt dyrt... https://www.nyida...satser.htm Familiesammenføring: 6.300 kr. (845 euro) Forlængelse af familiesammenføring: 2.400 kr. (322 euro) |
|
|
energy |
Lagt på d. 11/01-2017 07:32
|
farao54 skrev: Iøvrigt.. US Gebyret er 2.400,-. Ved endnu ikke om det koster noget at få taget biometri... Det er lidt af en stigning men det kan de jo gøre fordi det er et område der ikke er særlig meget fokus på. |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 13/01-2017 05:54
|
Foreholdt banken at det må være hos dem at vi skal starte mt. garantien, så svarer banken sådan: "Jeg går ud fra, at du, såfremt udlændingegarantien ønskes forlænget, skal tage kontakt til kommunen el udlændingestyrelsen ift hvilke dokumenter vi som bank skal udfylde og få dem til at fremsende dem til enten dig eller direkte til mig." Det er som om banken ikke vil have noget med det at gøre, hhv. ikke fatter en skid, ikke!? Men kort fortalt, er det så ikke blot Bilag 4 som banken og jeg skal udfylde/stemple, og derefter evt. håndbringe det til kommunen? OG så får vi et sykke papir fra kommunen, som skal vedlægges ansøgning om forlængelse?? |
|
|
energy |
Lagt på d. 13/01-2017 07:31
|
lincoln1242 skrev: Foreholdt banken at det må være hos dem at vi skal starte mt. garantien, så svarer banken sådan: "Jeg går ud fra, at du, såfremt udlændingegarantien ønskes forlænget, skal tage kontakt til kommunen el udlændingestyrelsen ift hvilke dokumenter vi som bank skal udfylde og få dem til at fremsende dem til enten dig eller direkte til mig." Det er som om banken ikke vil have noget med det at gøre, hhv. ikke fatter en skid, ikke!? Men kort fortalt, er det så ikke blot Bilag 4 som banken og jeg skal udfylde/stemple, og derefter evt. håndbringe det til kommunen? OG så får vi et sykke papir fra kommunen, som skal vedlægges ansøgning om forlængelse?? Jo og vi klarede min underskrift over mail, så jeg var aldrig i banken. :-) Banken sendte den til kommunen som så sendte den videre til US selvom de ikke havde behøvet det. Jeg fik selv en kopi som jeg indsendte sammen med ansøgningen. 9. I § 8 indsættes som stk. 2: »Stk. 2. Hvis en sikkerhedsstillelse skal forlænges, jf. § 6, udfylder og underskriver det pengeinstitut, der har stillet deponeringen eller anfordringsgarantien, et tillæg til sikkerhedsstillelsen svarende til det, der er optrykt som bilag 2 b til bekendtgørelsen. Pengeinstituttet sender det originale tillæg til sikkerhedsstillelsen til den kommunalbestyrelse, som sikkerheden er stillet over for, jf. § 9.« Redigeret af energy d. 13/01-2017 07:39 |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |