Se indlæg
 Udskriv debat
visa owerstay
xxxx
Deepsea
Der findes ingen foerste eller anden dag.
1 dags owerstay = 500 thb.

Kurt.
naeste gang du ikommer paa emigration, ja ok nu har de lavet lidt om dernede, men tidligere office 401.
Det er dem der behandler din 3 mdr. sag, der beder du om at faa lov til at sende papirerne hver 3. mdr for det har du hoert andre goer.
Saa forklarer de dig hvad du skal..
Men dem der ikke aabner munden de faar lov til at moede op hver 3. mdr.
Nu skal du jo ikke kun til bkk i april, for i maj skal du saa ned og hente dit 1 aars visa.. Grin
Det er trods alt billigere og nemmere end visa- run

le-si

Robert Kronberg
Kontor 401 er blevet til noget andet, nu melder man sin adresse i stueetagen (første etage på Thai) i hallen til venstre, når man går ind fra p-pladsen.

Kurt:
Jeg tror også, at man kan melde sin adresse til en politistation, hvis man bor langt ude på landet. Så det kan du jo også lige spørge om, og så give besked til os andre bagefter.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
xxxx
Man kunne da haabe der er kommet nye regler, eller de bildte mig noget ind.. Men ellers saa skal papirerne til emmigration office hver 3. mdr. Men det er faktisk lidt tosset man ikke kan lade det lokale politi ordne det for det er praecis de samme papirer man sendre frem og tilbage hver gang.
Men det er da altid noget de sender dem med tilbage sammen med extension saa man ikke skal lave nye kopier hver gang.

le-si

Vincennes
Så lige denne tråd og vil da lige sige at jeg også har præsteret at lave overstay på 8 måneder, betalt min bøde i cambodia og har nu mit normale "e" visum igen uden problemer! Det gik som smurt må jeg sige:-)

ben
Ups! 8 mdrs overstay..... Wink

Ja, det gik dig jo godt nok - de stoerste problemer er hvis man bliver fanget I Thailand paa overstay - saa ryger man foerst i detention centret ved emmigrationen i BKK muligvis efterfulgt at anden straff (boede/faengsel/forlade landet Etc.). Der skal dog meget til at man bliver black-listed(her taler vi serioes kriminalitet) saa som Vincennes siger er det normalt nemt nok at komme retur.

Prisen er 500 Baht/dag - hvis kun 1 dag overstay betaler man ikke. Hvis 2 dage betaler man 1000 Baht - dvs. saa taeller den foerste dag altsaa med. Max er 20.000 Baht, men mon ikke de vil kigge paa at saette det beloeb op naar mulighed for det?

Der er folk der bor I thailand i aarevis paa over-stay og naar de saa rejser blot betaler de 20.000 Baht - billigere end visaer siger de. Det er naturligvis IKKE smart at goere - grundet risiko for faengselsophold Etc. som vi har snakket om - men det goeres altsaa.

Skaal!

Vincennes
Ja nogle folk gør det, men det var nu ikke den sjoveste oplevelse at have i baghovedet at man rent faktisk har gjort noget ulovligt i Thailand... På det givne tidspunkt vidste man jo ikke hvordan de så på sådanne sager... Skal lige siges at grunden til dette overstay var at jeg ikke vidste til en Re-Entry permit som jeg ikke fik så troede stadig mit års visum var gældende:-(

ben
Ah, ja - meget vigtigt at man husker at faa sig en re-entry permit (1000 Baht) for de visaer der kraever det - bedst er jo nok at koebe et multiple re-entry permit (3800 Baht) saa man ikke behoever at huske at koebe hver gang - specielt i en noeds-situation hvor man rejser hurtigt.

Interessant information for dem der boer her/langtidsturister: man kan OGSAA koebe en re-entry permit for turist visaer. Har man vaeret her feks 30 dage paa et 60 dages turist visa - kan man altsaa "fortsaette" de 60 dage paa trods af en kortere tur andetsteds. Tidligere var der ikke mange der gad goere det dan man jo alligevel fik 30 dage vise-free-stamp ved ankomst - men ned de nye reglaer for visa-free-stamp (max 90 dage i en 180 dages periode) kan det jo vaere ganske smart at holde sit visa "i live".

Skaal!

Spring til debat: