Se indlæg
 Udskriv debat
at rejse er at leve
bvin
Hej cali111
det er delvis rigtig med de 12 mdr. rejse første år, men du lander mellem 2 stole.
Jeg har været hele møllen rundt og efter en meget lang kamp og flere udflytninger fra kommunens side. Det var ikke en værdig og fair kamp, den har fået meget personlige konsekvenser. Min færden i det jeg troede var paradiset blev meddelt anonymt til kommunen fra paradiset.
Du er nu kommet i Deres søgelys, der er jo en årsag!
Jeg fandt min, den var uhyggelig tæt på mig selv.
Har i dag ingen problemer med offentlige, for der er jo muligheder med den lovgivning. ;-)

cali111
bvin skrev:

Hej cali111
det er delvis rigtig med de 12 mdr. rejse første år, men du lander mellem 2 stole.
Jeg har været hele møllen rundt og efter en meget lang kamp og flere udflytninger fra kommunens side. Det var ikke en værdig og fair kamp, den har fået meget personlige konsekvenser. Min færden i det jeg troede var paradiset blev meddelt anonymt til kommunen fra paradiset.
Du er nu kommet i Deres søgelys, der er jo en årsag!
Jeg fandt min, den var uhyggelig tæt på mig selv.
Har i dag ingen problemer med offentlige, for der er jo muligheder med den lovgivning. ;-)

Jamen Hejsa. Så kender du det jo. Jeg har været i myndighedernes søgelys, siden jeg gik ud af skolen og blev selvstændig, så jeg er vandt til det. Jeg er godt klar over, at min manglende respekt for og modstand mod autoriteterne har og vil altid give mig problemer. Men sjovt nok bliver vi somregel altid enige til min fordel. Men gode venner bliver vi aldrig. Det har de alligevel lavet for meget lort til, og derfor flytter jeg også permanent til Thailand på et tidspunkt.

http://www.aseanmctour.dk
vandango
cali111 skrev:

cali111 skrev:

vandango skrev:

Tak for kigget cali111.
Den der Suzuki 750 GT? altså med den rette udstødning, fantes der ikke en federe lyd dengang. Wink

Undskyld. Hvor ser du den Suzuki?
Ikke fordi jeg har noget imod Suzuki, har selv haft et par stykker Suzuki 750 GT watercooled, da de kom frem først i 70 erne.
3 cylindret totakt. Forfærdelig lyd, fik hurtigt øgenavnet, orientalsk prut orgel.

OK, nu er jeg med. Vi kender måske hinanden fra dengang?

Nej nej jeg læste at du havde haft sådanne en motorcykel.

rinpoche
cali111 skrev:

Jeg har været i myndighedernes søgelys, siden jeg gik ud af skolen og blev selvstændig, så jeg er vandt til det. Jeg er godt klar over, at min manglende respekt for og modstand mod autoriteterne har og vil altid give mig problemer. Men sjovt nok bliver vi somregel altid enige til min fordel. Men gode venner bliver vi aldrig. Det har de alligevel lavet for meget lort til, og derfor flytter jeg også permanent til Thailand på et tidspunkt.

Go strong, cali111!

Conrad
På neden anførte link står der at ved ophold på over 6 måneder skal man melde flytning til udlandet og i Danmark er det ikke en undskyldning at man ikke kendte til loven eller reglerne.

Måske er det bare mig, men jeg forventer da ikke at offentligt ansatte på diverse kontorer kender alle regler og forordninger og fortæller mig om dem. Man må da selv tage ansvar også.

Men alligevel er det da træls når det hele ikke flasker sig som man havde regnet med og håbet på.

Min hustru har fået 5 års karantæne på at få visum til Danmark pga uklarhed i et brev fra Ny i Danmark mm., men hun undgik da at blive anholdt, som sagsbehandleren meddelte hun ville blive, da vi hurtigt gik "under jorden" indtil vi hurtigst muligt forlod mit fædreland; om et lille år er de fem år gået.

https://www.borge...andet.aspx

Conrad
JohnBKK,

Hvordan kan du så høre hvor jeg har været ansat?

Hello.... Phone......

Venlig hilsen

Conrad

JohnBKK
Hehe!

Du er sgu vaks, selvom du sidder oppe på en vulkan i Bali, pas på du ikke springer i luften..

BVDr

Men jeg har altså på fornemmelsen at du har været ansat i det offentlige, kan læses mellem linierne..

Conrad
Cheers

Ingen fare for det, vulkanen er udslugt og pt. er det ølpause, for at holde den indre temperatur nede, jeg kan jo ikke ligge i poolen hele tiden.

Abekattene (ikke de indfødte) sidder og kigger misundelige, men de må nøjes med at drikke af poolens saltvand.

Nå, nu kommer der er lille byge, men det er fint da Bintang'en er tom.

Du undgik at svare på mit spørgsmål Bla bla bla

JohnBKK
Ah, at rejse er at leve, ikke?

Sunflower

Conrad
Yo baby

JohnBKK, du har ret, men jeg var ikke papirnusser, ikke ret meget da rol

Conrad
JohnBKK skrev:

Ah, at rejse er at leve, ikke?

Sunflower

Jo, du har ret.

Jeg har lige læst dit link om Tavi, han havde et langt og nok dejligt liv i det sydlige, men han endte i det kolde Danmark, det håber jeg ikke at jeg gør.

Vi er jo næsten priviligerede, at bo så tæt på mange spændende lande, hvor vejret ikke er koldt.

Indtil nu er det lykkedes mig at holde snuden oven vande, selv om det har været tæt på flere gange, men kedeligt har det ikke været Surprise

cali111
Conrad skrev:

På neden anførte link står der at ved ophold på over 6 måneder skal man melde flytning til udlandet og i Danmark er det ikke en undskyldning at man ikke kendte til loven eller reglerne.

Måske er det bare mig, men jeg forventer da ikke at offentligt ansatte på diverse kontorer kender alle regler og forordninger og fortæller mig om dem. Man må da selv tage ansvar også.

Men alligevel er det da træls når det hele ikke flasker sig som man havde regnet med og håbet på.

Min hustru har fået 5 års karantæne på at få visum til Danmark pga uklarhed i et brev fra Ny i Danmark mm., men hun undgik da at blive anholdt, som sagsbehandleren meddelte hun ville blive, da vi hurtigt gik "under jorden" indtil vi hurtigst muligt forlod mit fædreland; om et lille år er de fem år gået.

https://www.borge...andet.aspx
En fuldmægtig der er ansat i bedrageriafdelingen, som snager i folks privatliv og dermed træffer nogle beslutninger på nogle forkerte grundlag, som der bringer borgeren i vanskeligheder, skal efter min mening sætte sig ind i loven, og undersøge ordentligt hvad sagen drejer sig om, inden låget til kassen smækkes i. Alt andet er embedsmisbrug og en klar overtrædelse af forvaltningsloven. En sådan medarbejder skal stå til ansvar, og straffes inden vedkommende skader for mange borgere. Ligesom borgeren bør have erstatning for de skader, som den forkerte disposition har påført borgeren. Og vi er da helt enige om at uvidenhed omkring loven ikke er en undskyldning. Det gælder selvfølgelig også for de ansatte i bedrageriafdelingen. og tidligere ansatte.
Redigeret af cali111 d. 12/11-2015 07:18

JohnBKK
@Conrad: Ja, historien om Tavi - Preben Vigo Heinrich Kauffmann - er fascinerende, sikke et liv..

Men som du nævnte, han blev alvorligt syg og returnerede til DK, Skælskør, hvor han senere døde.

http://www.gravst...nkauffmann

Har du besøgt Mads Lange´s grav, nu du er på Bali?

http://www.balibl...-bali.html

https://www.youtu...pD6zbYQvTM

Conrad
@JohnBKK,

Desværre har jeg ikke en VPN ellers er der på filmstriben.dk en film om Preben Kauffmann.

Vi kommer kun i nærheden af Kuta når vi flyver hjem igen, så der bliver ikke tid til at se til en gammel landsmand, men Mads Lange levede nok et begivenhedsrigt liv indtil det brat fik ende, han havde jo flere koner ad gangen end mange, mig selv inklusive Kiss kissFriends again

@cali111,

Jeg ved ikke om sagsbehandlere ved det offentlige må se i borgerers Facebook mm., men det er vel almindeligt kendt, at man ikke skal skrive noget, som bagefter kan komme efter en.

Jeg giver dig ret i at sagsbehandlere skal være inde i de love, regler mm. som de sagsbehandler.

Det jeg mente med at jeg ikke forventer at offentlige ansatte kender til alle love og regler, var at de skal min. kende til det de har med at gøre, men jeg forventer ikke at de skal fortælle mig om alt muligt der måske kan være relevant for mig i andre sammenhænge.

Mukke
Hvor er det egentligt beskæmmende, at en tråd som AT REJSE ER AT LEVE skal udvikle sig til sagsbehandlere og andet ligegyldigt, for kan du ikke finde ud af det blive hjemme.

Savner altså bare Rinpoches rejseberetninger om at rejse og leve, men alle de nye er jo blevet moderne, og glemmer dette..

Livet er ikke let, hvis man ikke forstår nuancerne i det positive..

Os der elsker Thailand REJSER OG LEVER, hvorfor. Vi har oplevelser og ikke problemer med offentlige myndigheder...

Mener da tråden har udviklet sig til Vandago.s felt... Socialrådgiver..

Lev livet og oplev....

JohnBKK
Tror du skal læse starten på tråden, mukke, det er en misvisende overskrift IMO, det handler netop om regler når man vil rejse, om igen..

Read the rules

cali111
Conrad skrev:

@JohnBKK,

Desværre har jeg ikke en VPN ellers er der på filmstriben.dk en film om Preben Kauffmann.

Vi kommer kun i nærheden af Kuta når vi flyver hjem igen, så der bliver ikke tid til at se til en gammel landsmand, men Mads Lange levede nok et begivenhedsrigt liv indtil det brat fik ende, han havde jo flere koner ad gangen end mange, mig selv inklusive Kiss kissFriends again

@cali111,

Jeg ved ikke om sagsbehandlere ved det offentlige må se i borgerers Facebook mm., men det er vel almindeligt kendt, at man ikke skal skrive noget, som bagefter kan komme efter en.

Jeg giver dig ret i at sagsbehandlere skal være inde i de love, regler mm. som de sagsbehandler.

Det jeg mente med at jeg ikke forventer at offentlige ansatte kender til alle love og regler, var at de skal min. kende til det de har med at gøre, men jeg forventer ikke at de skal fortælle mig om alt muligt der måske kan være relevant for mig i andre sammenhænge.

Jeg vil ikke ud i noget ordkløveri, så langt henne i tråden.

Det bliver bare en gentagelse af, hvad jeg allerede tidligere har skrevet. Men vi kan da godt tage den igen.

I min situation har jeg ikke lagt skjul på, at jeg er taget ud at rejse. Jeg har jo netop fulgt reglerne, og meddelt det til myndighederne og fået bekræftet, at jeg kan tage afsted i 12 mdr. uden problemer, da det er første gang.

Hvis jeg var her incoknito og bevidst ikke fulgte reglerne, ville jeg selvfølgelig ikke dele mine rejseoplevelser på facebook. Men det er et udmærket medie, til at holde kontakt med andre motorcyklister undervejs.

En medarbejder i bedrageriafdelingen i min hjemkommune meddeler mig via e-boks, at hun på min facebook side ser, at jeg er i Thailand, og vil registrere mig som udrejst til Thailand, trods mine protester, idet jeg efter hendes skøn har større tilknytning til Thailand end til Danmark bla. fordi jeg er Thaigift.

Registreret som udrejst i CPR registret medvirker et stop på boligsikring.

Så kan jeg ikke beholde min bolig og dermed ikke opfylde bopælskravet under rejsen, og mister dermed også mit pensionstillæg, og det allerede fra d. 1. december med tilbagevirkende kraft fra udrejsedagen, hvilket betyder tilbagebetaling af allerede udbetalte ydelser i 5 mdr.

Sådan en afgørelse kan jeg så klage over til ankestyrelsen, som har 3-4 mdr. sagsbehandlingstid. Får jeg medhold får jeg pengene med tilbagevirkende kraft, taber jeg, er jeg mere på røven, end jeg er nu, og det vil jeg ikke risikere.

Derfor er jeg nødt til at afbryde min rejse, for at det ikke sker, og rejse hjem og finde ud af hvem der har ret.
Hvilket jeg heldigvis ikke har det fjerneste imod. Jeg længes efter en god flæskesteg.

Udbetaling Danmark som pensionister via borger.dk bliver henvist til, hvis man har spørgsmål vedr. udlandsrejse, har skriftligt har meddelt mig inden jeg rejste, at jeg trygt kan rejse uden at miste nogle af mine ydelser. Men en medarbejder i bedrageriafdelingen i min hjemkommune, har en helt anden opfattelse af reglerne end UD. Se tidligere indlæg om sidste svar fra medarbejderen i bedrageriafdelingen.

Jeg har selvfølgelig sendt brevet fra UD sammen med min protest til damen. Men hun fastholder, at jeg skal registreres som udrejst, når jeg har været væk i mere end 6 mdr.

Måske har hun ret, og jeg har heldigvis kun været undervejs i 5 mdr. Men fordi jeg ved rejsens start har oplyst, at jeg forventer at rejsen varer 12 mdr. vil hun allerede nu have mig registreret i CPR registret som udrejst.

Hun oplyser mig om, at jeg selv har pligt til at meddele folkeregistret om min udrejse. Det er ikke nok jeg har meddelt det til UD.

Hvis jeg ikke har gjort det inden 14 dage, vil hun selv gøre det. Det krænker min restbevisthed, og jeg føler jeg må bruge lidt tid på, at finde ud af hvad der foregår.

Min advokat er forøvrigt helt enig med mig, og bliver det nødvendigt med hans assistance, bliver jeg bevilget fri proses.

Jeg kender udmærket reglen om og pligten til at meddele folkeregistret i ens hjemkommune om udrejse i mere end 6 mdr. Men hvorfor har man så en ret til 12 mdr. rejse, hvis man alligevel bliver registreret som udrejst efter 6 mdr?

Det giver jo ingen mening, og det er såmænd bare det, jeg vil finde ud af.

Jeg har forhørt mig hos de forskellige myndigheder, gud, dronning og fædreland, og ingen har kunnet give mig et fornuftigt svar endnu.

For ikke at stå i et fremmed land uden penge til overlevelse og hjemrejse, afbryder jeg midlertidig min rejse og løser problemet under hjemlige himmelstrøg.

Hvis jeg bare var på tur i Thailand, ville jeg såmænd blive og løse opgaven herfra. Men jeg er på motorcykeltur fra Singapore til Nordkap, og et stop for min pension undervejs, feks. i Kina eller Sibirien er en oplevelse, jeg ikke vil udsætte mig selv for, hvis det skulle vise sig at medarbejderen hos bedrageri afdelingen i Fredericia har ret.
Fortsættelse følger, når jeg er blevet klogere.
indtil da god jul og godt nytår.

cali111
Mukke skrev:

Hvor er det egentligt beskæmmende, at en tråd som AT REJSE ER AT LEVE skal udvikle sig til sagsbehandlere og andet ligegyldigt, for kan du ikke finde ud af det blive hjemme.

Savner altså bare Rinpoches rejseberetninger om at rejse og leve, men alle de nye er jo blevet moderne, og glemmer dette..

Os der elsker Thailand REJSER OG LEVER, hvorfor. Vi har oplevelser og ikke problemer med offentlige myndigheder...

Lev livet og oplev....

Undskyld hvis tråden har en uheldig overskrift. Men det er mig der har startet tråden, og den starter netop med sagsbehandlere og omhandler fattige pensionisters mulighed for at foretage en rejse af 12 mdr. varighed.
Selvfølgelig ikke noget der interesserer velhavere, der har deres på det tørre. Men de kan da bare springe over og lade være med at læse og kommentere det.
Medmindre man keder sig, og alligevel synes at man skal skrive et eller andet, selv om det ikke har noget med sagen at gøre.
Som regel kommer de negative og provokerende ting fra anonyme personer eller via PB ligeledes anonymt, og det behøver man heldigvis ikke at forholde sig til.
Forøvrigt er den inde under en tråd, der handler om, Andet omkring at leve og bo i Thailand og ikke under rejsebeskrivelser.
Den starter også synes jeg selv lidt humoristisk med. At rejse er at leve hvis........

Tag det som lidt underholdning og afvent spændt på udfaldet til juleaften.

Ønsker du lidt rejsebeskrivelser, så kan du følge med på min hjemmeside www.aseanmctour.dk Den vil løbende blive opdateret, når jeg kommer tilbage og fortsætter rejsen.

med venlig hilsen
Kurt Rasmussen
Fredericia
Danmark
Redigeret af cali111 d. 12/11-2015 11:17

hugoboerge
Mukke skrev:

Lev livet og oplev....

Den der med at "blive hjemme" hvorfor dog det ?

"Problemer med offentlige myndigheder" - dem har jeg heldigvis ikke haft nogen af, men de goer det ikke nemt for os her i Thailand med alt papirnusseriet osv. Min bank har maaske 50cm stak papir af mine dokumenter. Ministry of Manpower har maaske en stak paa 2m dokumenter ifm arbejdstilladelse osv.

For at vende tilbage til Conrad saa er han utrolig velbevandret i adskillige regler og er en person som man skal lytte til naar han udtaler sig om noget.

At rejse er at leve, er helt korrekt og derfor boer man ogsaa sige til ungdommen "hvis du ser en mulighed saa tag den". Jeg saa en mulighed da jeg var 17 aar gammel og ja "at rejse er at leve" for jeg fik den mulighed.

Conrad
Cali111,
Hvis du kan få ændret reglen om at man skal melde flytning til folkeregisteret, hvis man rejser ud af Danmark mere end 180 dage til 12 måneder, så er jeg sikker på at der er mange som vil være dig taknemmelig.

Da du er klar over reglerne om flytning, så kan du jo følge dem og undgå at en medarbejder i kommunen gør det for dig.

Mange andre og jeg selv inkl. ville da også gerne have mere i pension mm., men vi følger de regler der er og nøjes med grundbeløbet.

Spring til debat: